Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Mä luulen kans Lukka että neuvolatäti on ymmärtäny puheistasi haamut sellasit jotka voi tihrustamatta ja kääntelemättä nähdäkin eikä noita negoja joita sulla on ollu. Mutta pyytäisin kans päästä verikokeisiin josko tilanne raukeais. Inhottavan epämääräinen tilanne, tsempit.
 
Tsh viitearvot on 0.5-3.6
muoks lääkityksen tarve arvioidaan yksilöllisesti kokonaistilanteen kanssa. Toisten arvoja/lääkitystä.ei voida suoraan verrata omiin. Mun arvot esim on olleet n 6v sitten laps.polilla 1.6 ja 15.8 ja arvot oli erittäin hyvät raskautumisen kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
No onneksi se mun gyne on ihan erikoistunut lapsettomuuteen joten luotan sen arviointikykyyn tuosss kilppariasiassa. Meidän äitillä oli useampi vuotta sitten ongelmia kilpirauhasen kanssa ja se leikattiinkin, mutta en nyt kuollaksenikaan muista mikä silloin mätti. 0_o
 
Järkyt kivut muniksissa.. mitälie..

Kannattaa siitä tsh:sta kysellä jos oireita tulee tai raskautta ei kuulu.. luulen tuon olleen osa syy mun keskenmenoonkin kun eivät hoitaneet sillon.. lääkityksen jälkeen sain ekat luomumenkatkin vuosiin.. ärsyttää kun en aiemmin tajunnu vaatia hoitoa :(
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Voisin liittyä joukkoonne :)

Elikkä mulla ikää 23 ja miehellä 31. Yritystä takana 2 vuotta, epäsäännöllisen säännöllisesti. Eilen aloitettu terot ja käyty apteekista ostamassa ovistestejä. Jertokaapas onko rfsu:n ovistestit hyviä ja luotettavia? Ja mikä olis ihanteellinen aika tehä se, entäs riittääkö vaan kerta päivässä vai useammin, jotta varmasti löytää mahdollisen oviksen.

Pahoittelut kamalaa kyselymäärää, ei vaan ole ovistestit kamalan tuttuja, aikaisemmin vaan testaillu raskautta :)
 
Mua ärsyttää se että mä ravaan lääkäreillä ja siellä sun täällä ja ukko ei sitten vaivaudu jaksamaan seksielämää. Tai sit se on kuten just nyt töissä töissä ja töissä . Ärsyytää ihan kettuna vaikka tiedän ettei tää lapsen saaminen oo tästä yhdestä panosta kiinni. Mullaki limaa tulee taas ja viiva vahvempi ku aamulla.
 
Joo no ei ole lasta kuulunut 1,5 vuoteen.. Joten kaikki keinot on mitä luultavimmin sallittuja ://

Joo välillä tuo miehen sänkyyn saaminen käy ihan työstä, tai siis touhuamaan sängyssä jotain muuta kun nukkumista... Mutta aikalailla olen ylpeä kyllä miehestä että jaksaa välillä yölläkin herätä unesta emännän kanssa sekstailemaan.. <3
 
Mun äidillä oli neljän vuoden yritys- ja lapsettomuusjakso ennen ku selvis että on kilpirauhasen vajaatoiminta :( Saivat lääkityksen aloituksesta reilun vuoden päästä ensin kohdunulkoisen, sitten - minut :D Mustakin 2,5 on jo vähän siellä ylärajoilla, ainakin vaatisin seurantaa arvoille. Voi myös pyytää katsoa kilpirauhasen vasta-aineet ja T3-v.

Mä pidän testailusta taukoa... Testit loppu enkä taida ainakaan nyt hakea lisää. Kaipa tää viimeistään ens ti gynellä selviää ja saan jotain hoitoa jos sellaista tarvitaan ennen ku voi jatkaa yrittämistä.

Tsemppiä kaikille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
^^^ymmärrän niin hyvin! Aamuisin mies jo töissä ja iltasin niin väsynyt.. tai sitten muuten vaan osaa pilata fiiliksen :D

Ois kiva että ees nää mahdolliset ajat hyödynnettäis.

Ovistesteistä, ite testaan kerta pvä kunnes alkaa vahvistua niin sit menee 2-3 testiä pvä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja näin pysy päätös, että aloitan testaamisen vasta sen jälkeen, kun ekat kuukautiset terojen jälkeen mennyt. Yksin kotona ja tylsää.. :kieh: Mutta nyt en tiiä mitä tekisin, tämmöisen tuloksen antoi:

testi

Kannattaako testailla vielä huomenna lähteekö vahvistumaan vai meneekö testi vaan ns. hukkaan? En kyllä muista milloin viimeksi on menkat tullut, koska ilman terolutteja niitä ei vaan tule. Mutta kun viimeksi kun oon ovulaatio testejä tehnyt (silloin kun yrittäminen aloitettiin eli melkein kaksi vuotta sitten), ni ne on kyl näyttänyt tyylikkäästi aina vaan yhtä viivaa.
 
Mulla löyty kilppari keskenmenojen syyksi (11 raskautta, 4 onnistunutta) ja arvot oli tsh 4.2 ja t4v 9
Ongelmat alko 2. Lapsen jälkeen. Kaikki meni rv 6-10 kesken.
Meinasivat seurantaan laittaa mutta yksäri määräs lääkityksen välittömästi ja seuraava raskaus kesti ja terve tyttö tuli.
Sainpa vielä kaksoset heti kolmosen perään.
Mun silmissä 2.5 on korkea, mulle sanottiin että 1-2välissä (jos ei lääkitystä niin pitäs olla, lääkityksellä saa mennä mittaamattomaksiikin tsh kun aivot luonnollisesti tsh lähetä kun tyroksiini tulee purkista.
T3v ois myös tärkee mitata.
Nyt näin 4v jälkeen alkaa lääkitys olla mulla vihdoin kohdillaan ja on kokeilty thyroxin, lio ja thyroid, tällä hetkellä thyroxin+lio mikä tuntuu mulla toimivan

Toki oma olo on paras mittari
 
Ens kertalainen kysyy että mitkä raskaustestit on luotettavimpia / parhaimpia = edullisimpia :) ja mikä on mitä ei kannata missään nimessä ostaa?

Meinaan niin selkeet oviksen oireet että oksat poies.

Jos valmiiksi :ashamed: ostaisi muutaman testin niin voi sitten testailla eikä tarvi kärvistellä apteekkiin asti kun on mahdollinen testauksen aika :)
 
Mä käytän rfsu testejä ja toimii ihan jees. On oikeesti haalu kun ovis ei oo nurkilla. Ja esim nyt ku (kai) h hetki lähenee niin alkoi vahvistua. Plus on selkeä.

Pisamapeikko teitkö digiä noiden vahvojen viivojen aikaan, muuttuuko se plussaks?
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Iltalirusta tällanen. Ehti jo kuivua tosin. Ei plus mutta jokohan se alkas päivän parin sisällä olemaan? 1425580475498

Pisamapeikko. .millasella liuskalla se digi on plus?sellanen et on tummemi ku kontrolli? Tuliko sulla siinä liuskassa se testiviiva ennen kontrollia? Mä odotan et niin kävis. Mulla noi lähes-plussat tulee vielä silleen että se testiviiva vahvenee vasta jälkeenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Tammityttö: nyt se mies vaan pitäisi jotenkin lukita makuuhuoneeseen :whistle:

Pisamapeikko: olitko se sinä joka kyseli särkylääkkeistä? Panadolia minulle neuvottiin aikoinaan neuvolan kautta, mutta sanoi että voi sitä satunnaisesti ottaa myös ibuprofeenia.

Kilpirauhasen arvoista: minulla tosiaan kauan sitten ollut vajaatoimintaa joka korjaantui, mutta tuli takaisin ensimmäisen raskauden yhteydessä. Viime marraskuussa testautin arvot (lääkitys siis päällä) ja arvot olivat tsh 1.6 ja T4 16.1. Nämä ovat ymmärtääkseni ihan ok raskautumista ajatellen? Eli siitä ei ainakaan tämä epäonni onnistumisen kanssa johdu?

Olisikohan elämäntavoilla vaikutusta ja kuinkakohan paljon? Liikun paljon pienen lapsen kanssa ulkona ja syönkin suht terveellisesti. Tosin paheenani on tupakointi ja viinilasi silloin tällöin :O

Odottelen nyt uusia ovulaatiotestejä saapuviksi, ja olo alkaa olla malttamaton päästä testailemaan...

Tervetuloa uusille mukaan!
 

Yhteistyössä