Häpeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jostain syystä viestini ei mene läpi ketjuun, jossa ap. kertoo puolisonsa runsaasta päihteiden juonnista.
Moderaattori on kiinnittänyt ketjun palstan yläosaan.
Usein ihmettelen miten syvässä häpeä istuu suomalaisessa kansanluonteessa. Hävetään uskomattoman paljon erilaisia asioita.
Tämän palstan aamun puheenaihe on Sannan nahkatakki Ruotsin vierailulla.
Ehkä Sannalle tuli kiire lennolle ja hän nappasi naulakosta ensimmäiseksi käteen osuneen takin.
Minulla oli nahkatakki päällä, kun vierailin kotoaan häipyneen lasteni isän uudessa asunnossa. Nappasin viinipullotelineestä avaamattoman viinipullon ja heitin sen taloyhtiön roskalaatikkoon.
Myöhemmin kävin kesämökillämme. Pöydällä oli jättikokoisia viinipulloja. Täräytin yhden viinipullon sähkölieden päällä tuusan nuuskaksi. Uusi naisystävä vihdoin tajusi retkahtaneensa pahasti alkoholisoituneeseen mieheen.
Ehkä mahkatakissani oli jotain salaista voimaa. Tunsin itseni teräsnaiseksi.
Tietenkin edellä kertomani tapaukset ovat hävettäneet minua mahdottomasti vuosikymmeniä.
En olisi tehnyt moisia typeryyksiä yhdenkään toisen miehen takia. Läheisriippuvaisena sekoilin oikein olan takaa.
Mitäkö nykyään häpeän? Ehkä saamattomuuttani. Elän mukavassa kuplassa enkä halua lähteä uusiin seikkailuihin. En halua tehdä enää itseäni naurunalaiseksi. Pahinta on, jos nauran itselleni.
Liekö se vielä häpeää pahmpi olotila.
 
vierailija
”mahkatakissani”
n ja m ovat vierekkäin näppäimistöllä.

Täytyy jättää menneiden asioideni muistelu ja keskittyä nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.
Kuuntelin radiouutiset ja luin sitten yhden kappaleen kirjasta. Nainen lemppasi kirjassa tylsän poikaystävänsä ja keskittyy jatkossa dekkareiden kirjoittamiseen. Hän kirjoittaa miehen salanimellä.
Löysin kirjan kirjaston kierrätyshyllystä. Aikamoista huttua bestsellerkirjailijalta. Onneksi en tarvinnut maksaa kirjasta senttiäkään.
 
vierailija
”Liekö se vielä häpeää pahmpi olotila.”

Kirjoitusvirheeni harmittavat. Pieni murhe muiden joukossa.
Aamu-uutisissa Venäjän Lavrov puhui kovia sanoja.
Katson kohta Bold and Beautifulin. Stefanie kärsii muistinmenetyksestä. Monta vuotta on pyyhkiytynyt hänen mielestä.
Seurasin Ylen Portofino-sarjaa, mutta sitten intoni lopahti. Upeat maisemat, mutta fasistijutut tökkivät.
Olo on kuin muutamilla paperitehtaiden lakon lopettajilla. Olisivat kuulema vielä halunneet jatkaa lakkoa.
Mukavaan elämään tottuu nopeasti. Mukavuusalueeltaan ei enää halua poistua.
Tuskin tuossa asiassa on mitään häpeämistä.
Sain tällä palstalla ahkeralta yhteiskunnallisten vaikuttajien höykyttäjältä itselleni korkonimen Tarina-täti.
Somemaailma elää tarinoilla. Minusta tarinapohjaiset mainokset ovat vaivaannuttavia.
Ilkeä arvostelu tyrehdyttää kirjoittamisen. Tiedän, ettei moni ammattikirjoittaja lue mieltään pahoittavia keskustelupalstoja.
Annan palstat olivat hyvä henkireikä ruuhkavuosinani.
Alepa-täti habitukseni on muuttunut paljon niistä vuosista.
Suomi on minulle kuin lapsenlapseni saippuakupla valokuvassa.
Nousen lähiaikoina lentokoneeseen ja katselen pilvien päällä tätä maata hymy huulillani.
Siellä alhaalla elämän kolhima pikkuäiti raahusti pää kolmantena jalkana yksinhuoltajana.
Eipä hän olisi uskonut miten hyvin kaikki kuitenkin myöhemmin elämässään järjestyi.
Asioilla on tapana järjestyä.
Kiitos jos jaksoit lukea viestini myötähäpeän puna poskillasi.
 
vierailija
Voisko joku nainen jeesaa. Ku mulla ongelma frendi pyysi kaljoille. Mut se on väärin ja sitkoen häpeän tunteita jos otan. Et voinko ilman syyllisyyttä muutaman ottaa? En halua et häpeä jää päälle ku se huonontaa vointia.
 
vierailija
Voisko joku nainen jeesaa. Ku mulla ongelma frendi pyysi kaljoille. Mut se on väärin ja sitkoen häpeän tunteita jos otan. Et voinko ilman syyllisyyttä muutaman ottaa? En halua et häpeä jää päälle ku se huonontaa vointia.
Mukava kun löysit aloittamani häpeäketjun.
Elämä on jatkuvaa taistelua mielitekojen kanssa.
Frendejä voi kohdata ilman alkoholia.
Ajatus kulkee kirkkaammin ja ei tarvitse katua jälkeenpäin suusta livahtaneita tyhmyyksiä.
Mietin mikä minua hävettää tällä hetkellä. Ehkä liika netin käyttö.
Katsoin Uutisaamua, kuuntelin samalla radiota ja selailin paikallisia ilmaislehtiä.
Lehtien juttujen perusteella elämä on palautunut koronan jälkeen normaaliksi.
Vi har stamkunder… puhutaan radio Vegalla. Ilmeisesti puhutaan myyjäisistä.
Näin se päivä alkaa. Nauttikaa kauniista kesäpäivästä.
 
vierailija
Mukava kun löysit aloittamani häpeäketjun.
Elämä on jatkuvaa taistelua mielitekojen kanssa.
Frendejä voi kohdata ilman alkoholia.
Ajatus kulkee kirkkaammin ja ei tarvitse katua jälkeenpäin suusta livahtaneita tyhmyyksiä.
Mietin mikä minua hävettää tällä hetkellä. Ehkä liika netin käyttö.
Katsoin Uutisaamua, kuuntelin samalla radiota ja selailin paikallisia ilmaislehtiä.
Lehtien juttujen perusteella elämä on palautunut koronan jälkeen normaaliksi.
Vi har stamkunder… puhutaan radio Vegalla. Ilmeisesti puhutaan myyjäisistä.
Näin se päivä alkaa. Nauttikaa kauniista kesäpäivästä.
No mukava kuulla. Oli hyvä ilta tutustuin uuteen tyyppiin. Sit oltiin treeniksellä ja jätkät soitii musaa ja mä sanoin et oon ankara kriitikko joka heittää tomaateilla jos menee huonosti;). Se on jännä kun sydän asettuu tietylle taajuudelle ni se löytää puenestäkin hetkestä kauneutta siis vaik minuutun soinnussa on 1sek kaunista se rekisteröi sen. Ja tietenkään ei se vältsii muille kuullosta kauniilta. Jokaisalla omat mitkä tuntuu hyvälle. Ja siis mukavia jätkiä ja oli mukavaa. Ja sellasia myös jotka jakaa vähästään niitä pieniä tekoi ja se et on tervetullut fiilis. Eikä mitään sekoilui. Hyvää kesäpäivää myös sinulle. Ootko milloin ollut viimeksi myyjäisissä tai kirpputorilla?.
 
vierailija
Harvoin enää käyn kirpputoreilla ja myyjäisissä. Ylimääräisen tavaran vien Fidaan ja kirjat kirjaston kierrätyshyllyyn.
Terassikausi alkoi ja se näkyy katukuvassa.
Kävelin ravintolan ohi ja vastaan pyöräili pikkutakkimies juovuksissa. Mies kaatui maahan, nousi ja jatkoi pyöräilyä. Sitten hän ajoi ravintolan seinään ja satutti olkapäänsä. Jatkoin matkaa ja mietin pitääkö tilata apua. Palasin paikalle ja mies oli jo häipynyt.
Tapaus nosti mieleeni paljon ikäviä muistoja menneisyydestäni. En usko, että mies olisi välittänyt puheistani.
Kun otat et aja sääntö koskee myös tankojuoppoutta.
 
vierailija
Harvoin enää käyn kirpputoreilla ja myyjäisissä. Ylimääräisen tavaran vien Fidaan ja kirjat kirjaston kierrätyshyllyyn.
Terassikausi alkoi ja se näkyy katukuvassa.
Kävelin ravintolan ohi ja vastaan pyöräili pikkutakkimies juovuksissa. Mies kaatui maahan, nousi ja jatkoi pyöräilyä. Sitten hän ajoi ravintolan seinään ja satutti olkapäänsä. Jatkoin matkaa ja mietin pitääkö tilata apua. Palasin paikalle ja mies oli jo häipynyt.
Tapaus nosti mieleeni paljon ikäviä muistoja menneisyydestäni. En usko, että mies olisi välittänyt puheistani.
Kun otat et aja sääntö koskee myös tankojuoppoutta.
Mikäs juttu tää fida on? Siis voiko sieltä fidasta hakea köyhä ilmaiseksi tavaraa vai miten homma toimii. Minne se fidan tavara menee? Ootko kova kuluttamaan kirjallisuutta? Mikä oli viimeinen kirjasi? Ja mikä genre on lähinnä sydäntäsi?.
Joo känniläiselle on vaikea selittäö mitään. Meillä kävi niin et puoli tuttu keskustassa sammui. Kyselimme hältä soitammeko ambulanssin vai tilaammeko taksin ja menet kotiin. Halusi kotiin joten tilattiin taksi ja sit jouduttiin taluttaa häntä jonkin matkaa. Sitkun oltiin taxin edessä sanoi hänellä kusi hätä joten vietiin vähän sivummalle pidettiin ukkoa pystyssä ja hän kusi ja sit jouduttiin nostaa housut. Sanottiin kuskille et taluttaa hänet kotiovelle. Mut nyt päästään taas häpeän tunteeseen. Mun ongelma on etten aina uskalla puuttua vääryyteen livetilanteissa vaan häpeän käyttää ääntäni koska se tuo sitten sitä huomiota koska se huomio jotenkin hävettää vaik jos puuttuisi ni se oikein tekemine luo varmuutta arastelee omaa ääntänsä. Sit toisaalta yks frendi puuttuu vääryys asioihin eikä pelkää käyttää kovaakin kieltä. Munkin olisi uskallettava käyttää kovaa kieltä jos tarve vaatii eikä häpeillä sitä.
 
vierailija
Mikäs juttu tää fida on? Siis voiko sieltä fidasta hakea köyhä ilmaiseksi tavaraa vai miten homma toimii. Minne se fidan tavara menee? Ootko kova kuluttamaan kirjallisuutta? Mikä oli viimeinen kirjasi? Ja mikä genre on lähinnä sydäntäsi?.
Joo känniläiselle on vaikea selittäö mitään. Meillä kävi niin et puoli tuttu keskustassa sammui. Kyselimme hältä soitammeko ambulanssin vai tilaammeko taksin ja menet kotiin. Halusi kotiin joten tilattiin taksi ja sit jouduttiin taluttaa häntä jonkin matkaa. Sitkun oltiin taxin edessä sanoi hänellä kusi hätä joten vietiin vähän sivummalle pidettiin ukkoa pystyssä ja hän kusi ja sit jouduttiin nostaa housut. Sanottiin kuskille et taluttaa hänet kotiovelle. Mut nyt päästään taas häpeän tunteeseen. Mun ongelma on etten aina uskalla puuttua vääryyteen livetilanteissa vaan häpeän käyttää ääntäni koska se tuo sitten sitä huomiota koska se huomio jotenkin hävettää vaik jos puuttuisi ni se oikein tekemine luo varmuutta arastelee omaa ääntänsä. Sit toisaalta yks frendi puuttuu vääryys asioihin eikä pelkää käyttää kovaakin kieltä. Munkin olisi uskallettava käyttää kovaa kieltä jos tarve vaatii eikä häpeillä sitä.
Ja ehkä se kovaäänisyyden häpeä johtuu lapsuudesta kun mun äiti on kova käyttään ääntä ja yleisillä paikoillakin ja mua aina se hävetti et siitä varmaan alkoi tämän asian häpeän kierre
 
vierailija
Voit lukea Fidasta tietoa netistä.
Sinne viedään tavaraa ilmaiseksi.
Fida on kauppa kuten Kierrätyskeskus.
Perustin aikoinaan tämän ketjun erään
uutterasti palstalla kirjoittavan toivomuksesta. Hän ei siedä kirjoitustyyliäni.
En ollut tänään laupias samarialainen. Jos olisin ollut, olisin tarttunut tiukasti polkupyörän tankoon jo heti ensimmäisen kaatumisen jälkeen. Sitten olisin kysynyt tilaanko taksin.
Turha tässä enää on jossitella. Jos mies olisi lyönyt päänsä seinään ja makaisi nyt koomassa, olisin pulassa.
Ehkä tälläkin tapauksella on joku opetus.
Hävettää itseni ja juopon pyöräilijän puolesta. Ihanasti alkanut päivä sai ison häpeätahran. Juopoilla on ihmeellinen varjelus mukanaan. Enkeleillä riittää tekemistä terassikauden aikana.
 
Minäkään en ollut tänään laupias samarialainen.

Naapurintäti on telonut kinttunsa ja oli nilkuttamassa bussille. Mulla on auto ja olisin ehtinyt, mutta se ei oo koskaan antanut mitään vastinetta jos sitä on helppinyt niin päätin että nilkuttakoot.

Ei toi pikkuautokaan ilmaiseksi kulje.
 
vierailija
Joo ja se just jos ei tee oikein ni se aiheuttaa häpeää kuten kerroitte tossa yllä. Onkohan se vetäytyvää persooanllisuutta. Mut mä en tiedä vaikuttiko tää mulle alitajuntaan voi olla ajatusvääristymä. Mut kerran näin kun pyörätuolimiehellä oli vaikeuksia päästä autoon ni se sanoi kiukkuisesti et pärjää. Et koenko minä sitten häpeää siitä kun tarjoan apuani ja joutuisin tilanteeseen mukaan ja koenko juuri siitä häpeää jos joku kieltäytyy avustani? Ni ennakoin etten kestä torjumista ja häpeän sitä niin siksi en uskalla kysyä? Siis häpeän torjuntaa ja sitä häpeän jos koen negatiivista huomiota ja sit toisesta ajattelen miten hän kehtaa kun itse en häpeän takia kehtaa ja kyyristelen. Onko teillä ollut tälläisiä ongelmia?
 
vierailija
Voit lukea Fidasta tietoa netistä.
Sinne viedään tavaraa ilmaiseksi.
Fida on kauppa kuten Kierrätyskeskus.
Perustin aikoinaan tämän ketjun erään
uutterasti palstalla kirjoittavan toivomuksesta. Hän ei siedä kirjoitustyyliäni.
En ollut tänään laupias samarialainen. Jos olisin ollut, olisin tarttunut tiukasti polkupyörän tankoon jo heti ensimmäisen kaatumisen jälkeen. Sitten olisin kysynyt tilaanko taksin.
Turha tässä enää on jossitella. Jos mies olisi lyönyt päänsä seinään ja makaisi nyt koomassa, olisin pulassa.
Ehkä tälläkin tapauksella on joku opetus.
Hävettää itseni ja juopon pyöräilijän puolesta. Ihanasti alkanut päivä sai ison häpeätahran. Juopoilla on ihmeellinen varjelus mukanaan. Enkeleillä riittää tekemistä terassikauden aikana.
Hei missä se helsingin fida sijaitsee. Kiitti vinkistä en ollut kuullutkaan. Löytyykö sieltä isoi sänkyi ja sohvia ? Ku jouduin muuttaa ni suurin osa huonekaluista meni kaatopaikalle. Oliko siellä kotiin kuljetus jos ostaa tavaraa?
 
vierailija
En ole katsellut, kun ei ole tarvetta. Kierrätyskeskuksissa on paljon huonekaluja varsinkin Espoon Nihtisillan myymälässä. Netistä voit katsella huonekalujen hinnat ja kotiinkuljetukset.
Joo mut täällä kierrätyskeskuksen huonekalut ollut huonoi. Ni aattelin et fidasta voisi löytyä jopa divaani sohva. Mut taitaa ne netin tiedot olla reaali ajasta jäljellä? Ku se onkin myyty vai päivittyykö ne netti sivut ostojen mukaan. Siis jos ostan sohvan ni minuutissa se häviää sieltä netti sivuilta? Vai lähdenkö turhaan ja sit sitä ei olekkaan ja sitten petyn. Muuten onko noilla netti sivuilla vataus mahdollisuutta? Tyyliin huomaan kivan sohvan klikkaan kuvaa ja siinä lukee varaa. Ni sit annan tietoni ja tyylii kakstuntia aikaa maksaa se? Tai entä jos mä nään et se on hyvä ja tilaan sen suoraan kotiini käymättä liikkeessä onko se mahdollista ja maksan netissä.
 
vierailija
"Yksi luovuuden määritelmä on, että se on tapa oppia tekemään asioita vähän paremmin. Sepä onkin aluksi turhauttavaa. Kun opettelemme uusia asioita, vertaamme itseämme mustan vyön mestareihin, vähättelemme osaamistamme ja keksimme kaikenlaisia selityksiä. Niillä vakuuttelemme itsellemme, että en edes halua yrittää tehdä jotain, missä epäonnistumista pelkään enemmän kuin mitään muuta."

Ote Anna Perhon kolumnista.
Mustaa vyötä en ole koskaan halunnut. En ymmärrä karatesta yhtään mitään.
Katsoin eilen Uutisaamun lähetystä uimastadionilta. Kuviouinti olisi kiinnostanut nuorena.
Siitä on kauan aikaa, kun viimeksi uin stadionilla.
En ole vielä katsonut päivän uutisia. Toivon, että Sanna Marin ateriakeskustelu on loppuunkäsitelty. Olen jo ennakkoäänestänyt.
Kaikenlaista on tullut tehtyä ja kokeiltua pitkän elämäni aikana. Luin aamulla Me Naiset-lehden jutun Sortti-kierrätysasemista. Laitoin sitten lehden paperinkeräykseen.
Korona-aikaan ihmiset ovat innostuneet nurkkiensa siivoamisesta. Olen ollut ahkera kierrättämään ja konmarittamaan. Laitoin kuten lehden jutun eläkeläismies varastossa kauan pyörineen patjan taloyhtiömme kierrätyslavalle. Tytär osti aikoinaan patjan opiskelijakaupunkiinsa. Ulkomaille muuton jälkeen tavarat jäivät minulle.
Aloitin tämän ketjun aikoinaan, kun niin pyydettiin tällä palstalla.
Häpeää on monenlaista. Minua tällä hetkellä hävettää suomalaisten somekirjoitukset.
Ulkomailla naureskellaan hyväntahtoisesti Suomen myrskylle aamiaislasissa.
Pyykkikone surraa. Avaan uutissivut ja toivotan kaikille syvää rauhaa ja myötätuntoa kanssaeläjille.
Lähes tasan vuosi sitten olin näissä tunnelmissa.
Anna Perho on perustanut podcastin vanhan mökin remontoinnista.
Hän oli taannoin aiheesta Maikkarin haastattelussa. Nykyään enää harvoin muistelen mökkivuosiamme. Eilen tein poikkeuksen sääntöön.
Katsoin Netflix-sarjasta Helsinki-jakson Somebody feed Phil. Chattasimme ohjelmasta sivuten jutuissa makkaranpaistoa saunassa.
Sanna Marin vieraili Ukrainassa. Hän oli pukeutunut kaupungin kaduilla kävellessään luotiliiveihin.
Nykyään moni on sulkenut sanaisen arkkunsa Sannan arvostelussa.
Minulta paloi lukulamppu. Ruuvasin ehjän lampun tilalle. Vien joku päivä risan lampun kierrätyslaatikkoon ja ostan uusia varastoon.
Valoa Suomelle ja ihmiskunnalle. Toivotaan, että tästä kesästä tulee mieltä lämmittävä.
Häpeästä kirjoitetaan nykyään lähes päivittäin lehtien palstoilla.
Jätän aiheesta vatvomisen vähemmälle.
Lämmitän kohta kupillisen kaakaota alepasta ostamani juustosämpylän kaveriksi.
Sade ropisee ja linnut pitävät ääntä.
Tämän talon katolla pesii joka vuosi lokkipariskuntia.
Kun olin synnytyssairaalassa ensimmäisen lapseni kanssa minulla oli mukana kirjaston kirja Lokki Joonatan. Nyt olen jo monen lapsen isoäiti.
Kännykkä kilahtelee Family Albumi-viesteistä.
Kiitos seurasta. Palaan tähän ketjuun myöhemmin kun on uutta jutun aihetta.
 
vierailija
Palasin eilen viikolla venyneeltä ulkomaanmatkalta. Lähtömaassa matka viivastyi hieman, koska yksi matkustaja halusi poistua kyydistä ja matkalaukun poistaminen ruumasta otti aikansa. Lennon jälkeen pistäydyin lentokentän alepassa.
En saanut tulostettua kuittia suklaacroissanttiin ja pyysin myyjän apua. Selvisi, että koodi alkaa kutosella eikä kasilla. Numero oli hankalassa paikassa liian pienellä.
Otin kupin kahviautomaatista liian aikaisin ja loppu annoksesta lorisi viemäriin.
Kahvihetki virkisti ja oli mukava ahtautua tupaten täynnä olevaan junaan.
Selsin illalla Suomen kuumimpia uutisia. Luin Wille Rydmanin entisen avovaimon haastattelun Hesarin jutun jälkeen ja katsoin maikkarilta kokoomuksen infotilaisuuden. Mikäkö minua järkyttää tässä maailmassa? Ehkä vain surettaa ihmisten epäkypsyys.
Heräsin yöllä ja kesti hetken tajuta missä olen. Täytin sitten srk-lehden sanaristikkoa.
Kestää aikansa totutella tasaiseen elämääni vaiherikkaan reissun jälkeen.
Ei minua hävetä eilinen alepa-hölmöilyni. Toinen asiakas (ei suomenkielinen) oli yhtä neuvoton vaikka osoitin hänelle englanninkieliset ohjeet. Mystisiä juttuja sattuu ja tapahtuu.
Ollaan onnellisia, että alepassa saa vielä henkilökohtaista palvelua. Opin lähtömaassa maksamaan ostokseni käteisellä automaatilla. Samalle päivälle osui liikaa haasteita.
Tänään otan elämäni rennosti ja odotan, että saan katsoa amerikkalaisen tv-sarjan Youtubesta. Eilistä jaksoa ei lähetetty erikoisuutislähetyksen takia. Samasta sarjasta on kiva juttu nettilehdessä. Suomalainen naisnäyttelijä vieraili ko. sarjan studiossa ja haastatteli näyttelijöitä.
 
vierailija
Tuli tossa juhlittua neljäpäivää. Bacardi colat ja valkovenäläiset virtasin. Nyt on darra päivä kaksi ja on hirveen alakuloinen olo. Eilen illalla aloin miettimään robin williammsia iloinen veikko joka teki sitten itsemurhan. Oliko hänellä tyhjä olo sisimmässään. Kaikki oli koettu ja nähty ja mikään ei enään tuonnut iloa sydämmeen. Kaikki seikkailut koettu ja kaikki oli samaa. Ja kuoleman ajattelu toi iloa sydämmeen ja sydän viellä viimeisen kerran tunsi iloa kun oli menossa viimeiselle suurelle seikkailulleen suurta kuolemaa kohti ja sen tuoma ajatus piristi mieltä kohti surta tuntematonta. Onkohan merirosvojen aika loppumassa.
Hitto kun olisi massia ni alkaisin rakentaan pikku kyliä 1700 luvun tyyliin ja satamat mihin voisi tulla vanhoilla kuunareilla ympäri maailman. Tänään lähdettäisiin turusta ja parin viikon merimatkan jälkeen oltaisiin tortugassa ottamassa rommia ja eläen 1700 luvuntyyliin. Laivalla tehtäisiin niitä hommia joita silloinkin tehtiin.

Sitten tortugasta tyyliin kap verdelle ja hyväntoivon niemelle. Ruokaa ja juomaa kuljetettaisiin kauppa paikoilta toiseen ja kaikkea muuta kauppa tavaraa ja valuttana toimisi taaleri. Tietty olisi kouluja ja muita pukeutua pitäisi entisaikojen tyyliin ja sitten jos olisi vetänyt merirosvolipun salkoon voisi ryöstellä muita kuunareita ja ottaa taalerit pois kuleksimasta ja sitten työttömät kuunarit lähetettäisiin kelasta hakemaan lisää taalereita :). Elettäisiin rinnakkais yhteiskunnassa modernin maailman ympärillä sit tietty perustettaisiin kuninkaallinen laivasto joka jahtaisi ympäri meriä merirosvoja ja se olisi sellaista jatkuvaa kissa hiiri leikkiä. Sitten miekkoihin juuri rakkenttaisiin väri jutut jotka merkkais hävinneen pois pelistä ja käytäisiin armottomia miekka taisteluja merillä ja pyssyt ampuisi värikuulia jotka joutuu joka laukauksen jälkeen lataamaan.
Mua alettaisiin kutsumaan seitsemän meren kauhuksi 9mm barthomelowksi.
 
vierailija

Linkin ohjelma Keskusteluja kryptassa aiheena häpeä ei ole vielä katsottavissa.

Ostin alepasta Fazerin suklaapiparikakkupakkauksen.
Mukava mutustella pieniä pipareita ja selata nettiä.
Ostin Me Naiset-lehden ja luin Kiira Korpi jutun. Toisin kuin Iltalehden tv-haastattelusta lehden jutusta selvisi, että hän laittoi avioeron vireille. Tai niin ymmärsin jutusta.
Lehden horoskooppi lupaa hyvää.
Kotikaupunkini on ilmastoneutraali vuoteen 2030 mennessä, jos oikein tajusin nettijutusta. Tuskin viitsin käydä stadissa katsomassa mielenosoitusta. Huonolla tuurilla saatan joutua poliisien hanttapulissa bussiin tai mustaan maijaan.
Parasta pysyä kotona ja ihailla vastapestyjä ikkunoita.
Tänään koronarajoitukset poistuivat.
Lähdin ulos kiireellä ja maski unohtui.
Kaivoin maskin laukustani roskavajassa.
Harmittelen lasi- ja metallikeräysastioiden puuttuvia etikettejä. Nyt jätteet ovat sikinsokin. Toivon, että joku muu ottaa asian hoitaakseen ja tekee asiasta valituksen.
Kotiseurakuntani papin kirjasta on netissä juttuja. Hän on sanonut: I will not retire but refire. Jotain sinne päin se oli.
Kuuntelin alepan hyllyjen välissä kahden iäkkään naisen juttuja. Jutuista päätellen he olivat joko tulossa tai menossa hautausmaalle. Selasivat lehtihyllyä ja koukkasin völiin ottamaan Me Naiset.
Kävelin kaupasta ulos ja mietin miten hyvin he sopisivat kirjahahmoiksi.
Ostin kaupan aulasta puolukoita ja kantarelleja. Myyjä sanoi, että huomenna on viimeinen myyntipäivä tältä kesältä. Totesin siihen, että sitten tämä kesä on paketoitu.
Ikää tulee ja monta kesää on vain muistoissa. Minä, joka olin kuulema kesäihminen.
Pidän kaikista vuodenajoista. Oli kiva tänään kävellä Nokian kumisaappailla jpukeutuneena lämpimästi.
Niin lämpimästi, että olin hikinen kotiin tullessa.
Otan yhden piparin ja jatkan lehden selailua.
Jatkan syvästi häpeämistä, että sekoitan menneisyyteni nykyhetkeen ja tulevaan.
Nostan ketjun häpeä aiheesta kiinnostuneille.
Keskusteluja kryptassa-sarja toivottavasti vielä löytyy netistä.
 

Yhteistyössä