Haavevauvat todeksi 2011-2012

ansis hyvä että kerkesit :heart: kävin vkolla 36 ultrassa ja sillon painoarvio oli 3320g ja jos sitä menoo on kasvanu ni laskettuna ois sen 4kg tai enempi ja koska mahamitta isompi ku vkot ja heittoa voi olla se 10 % ni varmuuden vuoks käynnistellää ettei tarvi sitte mitää 5kilosta punkee ulos.

talvicci juu vähii käy ennenku loppuu :D

hirveitä nää helteet tällä mahalla :rolleyes: toivottavasti alkas nyt pikkuhiljaa viilenemään, tosi tuskasta ollu. ens yö voi olla kiva ku sisällä 26 lämmintä eikä toi tuuletin hirveesti viilennä...
eilen kävin kattoo agentsia tossa mein lähi"satamassa", olipas kivaa päästä vähä ihmisten ilmoille ja näki kavereita :) ainoo mikä häiri ni se tupakansavu : /

jessi ja isopikkuj 39+1

Moro pitkästä aikaa! Olen ollut NIIn kipeä, ettei koneella istuminen onnistu. Mulla on siis häntäluun kivun lisäksi nivuset ja häpyliitos pamahtanut ihan järkyn kipeiksi, varsinkin jos teen jotain tai kävelen paljon niin illalla en pääse enää liikkeelle. AU! Ja on tässä ollut kaikkea puuhaa - matonpesua ja talon maalausta jne - joten joka ilta on mennyt kipuja valitellessa... Neuvolalääkäri ei paljoa niistä osannut sanoa, ensin sanoi, että liikunta auttaa mutta ei saa tehdä mitään mikä sattuu - joten TÄH? :confused: Muuten olo on ollut ihan jees :) Nivuskipu ja istumiskivut vaan haittaa, muuten oon tykännyt tästä lämmöstäkin :O Mä inhoan normaalisti kesää ja nyt nautin lämmöstä?! WHATTHE?! :D :D :D Jos tää jatkuu näin helppona niin aion tästä eteenpäin olla joka kesä raskaana :LOL: (no tietty se vaikuttaa, että saan ottaa iisisti heti kun siltä tuntuu ja toimia ihan omaan tahtiin, mutta silti, normaalisti en kestä edes hengittämistä kuumalla :D)

Jomi ja Ansis:
ihana saada teidät tänne puolelle! onnellista odotusta! :hug:

ja kai se Ambrosiakin sieltä kohta tulee??? :hug:

Jessi ja Jasmin: kiitos tsemppauksesta :) Toivotaan, että tulevaisuudessa ois sekin puoli parisuhteesta lähes täydellistä :) On se kyllä kumma miten suuresti se asia vaikuttaa koko parisuhteen tilaan.

Jasmin: talon maalaus on jäänyt vähän helteen jalkoihin. Mutta kylläpäs on hienon näköistä :) Kylppäriremontti pitää tehdä ennen lapsen tuloa, joten eiköhän tänä kesänä talon arvo nouse huimasti :) Tosi kivaa kun näyttää hienolta ees jossain kohdin huushollia :) Mä kyllä haluan uuden lattian, en ala ton kuluneen puulattian ja vauvan kanssa elämään! kun sitä ei saa puhtaaksi millään, eikä puulattiaa muutenkaan saisi pestä kauheen märällä. Ja siitä saa tikkujakin! :headwall: Pihahommia on tehty myös paljon, näyttää sielläkin kivalta - ainakin muutamassa kohdin tonttia :LOL:

Esikoisen odottajat ja ne ketkä muistavat millaista se oli: mulla iskee välillä ihan hirveä paniikki. :ashamed: siis pakokauhu ja huoli siitä, että meidän taloon muuttaa uus ihminen. ja miten sen kanssa ollaan ja miten sitä hoidetaan ja sehän on täällä varmaan seuraavat 18 vuotta! :O Oon välillä ihan hysteerinen :D Koskakohan tää helpottais? (vuoden päästä? :D :D)

Voikaa hyvin ja nähdään toivottavasti useemmin taas :)
tömpsis ja super 27+3

Onnea Ansis ja Jomi :)

Tämä helteiden ja matalapaineen vaihtelu tuntuu sykkeessä ja voinnissa noin yleisesti huonolta. Mutta muuten on voitu hyvin, liikkeet jopa joskus näkyy masun päältä (rv 23) ja se on antanut taas uutta tuulta tähän raskausaikaan. Rakenneultra takana: ei haluttu tietää sukupuolta mutta ultraajaa nauratti kovasti tieto siitä, ettämeillä on esikoinen tyttö ja tieto siitä, että mieheni toivoi poikaa jottei olisi niin alakynnessä eli epäilempä, että kyseessä on taas tyttö. raskausaika on kyllä ollut ihan erilaista tästä muksusta kuin edellisestä joten... :) kukapa tietää :) keskiviikkona neuvola ja Rh verikoe kontrolli.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
Emeriini ja Masuli ~rv23

Jessi75 Tsempitykset täältäkin viime hetkiin masun kanssa ja eritoten synnytykseen! :heart:

tömpsis Kiitos, ihanaa on kyllä olla täällä vihdoinkin!

Esikoisen odottamisesta Ei nyt varsinaista paniikkia oo vielä ainakaan ollut, mutta kieltämättä välillä mieleen juolahtaa, että harkittiinkohan tätä asiaa nyt varmasti tarpeeksi kauan :D Onhan se ensimmäinen lapsi niin valtava elämänmuutos. Varmaan panikoin pidemmällä sit enemmänkin, nyt tuntuu vielä siltä, että tää koko raskaus on vain mun korvien välissä. Oireita kyllä on, mutta eiköhän tämä asia pamahda tajuntaan paremmin sitten, kun sen pienen on nähnyt ultrassa. Vaikka puolet ajasta olen edelleen sitä mieltä, että ei siellä kyllä mitään voi olla…

Emeriini Kiitos!

(.) Huomenna meillä on siis eka neuvola. Pitäis täytellä tänään nuo lappuset ja lippuset, joissa näemmä kysellään tosi tarkasti esim. ruokavaliosta, kun pitää ilmoittaa montako siivua juustoa syö päivässä jne. Jotenkin pisti naurattamaan, miehellekin oli nimittäin oma kappaleensa lähetetty, mutta kaipa ne haluaa sitten kartottaa tarkasti perheen elintapoja. Välillä jännittää tosi paljon, mitä terkkari sanoo mun painosta (ja mieskin on ylipainoinen), mutta sitten taas välillä yritän järkeillä, että en taatusti ole ainoa ylipainoinen odottaja enkä varmasti sieltä isoimmasta päästäkään. Saas nähdä! Viikonloppuna tilasin muuten kotidopplerin. Sen pitäis tulla tällä viikolla, mutta oikeastaan toivon, että se viipyisi matkallaan vähän pidempään, etten ala ihan liian aikaisin kokeilemaan. Tammikuisissa aika moni kyllä sanoi, että rv 9+ on jo saaneet sydänäänet kuuluviin, joten ensi viikolla vois yrittää, vaikka hyvin voi olla, ettei sieltä vielä mitään kuulukaan.

Jomi & Samu-Sirkka 8+1

Kiitos onnitteluista! :D Toivottavasti tällä kertaa saa pysyä täällä loppuun asti!

Jomi ei täällä vaan lähetetä mitään lappuja kotiin etukäteen täytettäväksi :O Mutta hyvähän se on,et ottavat paljon tietoa ihmisistä!!

Tömpsis toivottavasti kivut helpottavat!

ON: Olin eilen kaverini kanssa Carlos Santanan keikalla :heart: Tykättiin molemmat kvoasti! Ainut,et kengät ja housunlahkeet oli litimärät, joten tästä flunssasta ei tuu varmaan ikinä toivuttua! :xmas:
Hiukan on etovaa oloa ollut, mutta ei mitään ylös asti oo tullut! Luojan kiitos!! Tänään vietellään vanhemman likan kaverisynttäreitä, kun eilen mun "vauva" täytti 10vuotta! Äitihän siis pysyy aina nuorena, lapset vain vanhenee... :D

Ansis Kaipa ne lähettää täällä papereita kotiin ajan säästämiseksi. Meille tuli se äitiysneuvolan esitietolomake ja sekä miehelle että mulle AUDIT-lomake ja kysely ruokailutottumuksista. Ne käytiin heti alkuun läpi ja ei meillä sitten mennytkään siellä kuin vähän reilu tunti kaikkinensa. Joiltakin oon kuullut, että on saattanut ekalla kerralla mennä kaksikin tuntia.

Eka neuvolakäynti meni ihan mukavasti. Terkkari oli aivan ihana, mut hällä olikin kaunis vauvamaha, joten seuraavalla kerralla tapaan jo eri terkan. Toivon kovasti, että tää toinen olisi edes puoliksi niin kiva! Ultraan on vielä piinaavat neljä viikkoa. Välissä pitää käydä labrassa verikokeissa (osallistutaan seulontoihin) ja sitten ultrasta seuraavalla viikolla on lääkärineuvola. Oma neuvola on heinäkuun kiinni, joten tuo lääkärineuvola on Hervannassa. Tässä saa siis vähän seikkailla siellä sun täällä, mutta mikäpäs siinä :)

Tuli taas vähän konkreettisemmaksi tää odotus, vaikka ei siellä tosiaan edes yritetty kuunnella sydänääniä vielä tms. Mut onpahan nyt raskaus kirjoissa ja kansissa :LOL:

Jomi & Samu-Sirkka 8+2

Jomi: joo se alku on tollasta epäuskosta aikaa. Kyllä se siitä sitten ultrassa alkaa todeksi muuttumaan, ja kun liikkeet tuntee niin sitten on jo todella konkreettista :) Mulla alkuraskaus meni ilman suurempaa paniikkia, olin vaan niin ilonen... ja nyt tässä vaiheessa alkaa oikeesti tajuumaan, et joutuu synnyttämään ja sitten perheessä onkin uusi jäsen.... IIIIIIK! :D :D :D (ihanasti ajatukset ja tunnetilat vaihtelee tässä matkan varrella.... ;) ) Ainiin, dopplerista: mä sain mieheltä sen lahjaksi naistenpäivänä, eli olin siinä vaiheessa jo aika pitkällä. Mutta ei se silti ollut aina helppoa löytää niitä sykkeitä. Eli koita vaan muistaa, ettei aina löydy, alussa ainakaan, äläkä ihan paniikkiin mene. (hyvin sanottu, mäkin ihan hysteerisesti sitä sykettä etsin joskus tunninkin! :D)

Voi miten harmittaa, että mun veljen lapset, jotka on aina ollu mulle tosi tärkeitä niin on jotenkin "outoja" nyt kun oon raskaana. :( Ne taitaa nyt sitten pitää mua aikuisena, kun oon aina ollut niille leikkikaveri... tai jotain. Veljenpoikakin tänään vaan tuijotti mun mahaa eikä jutellut juuri mitään. :( Eikä kyse oo siitä, että oisin eka raskaana oleva ketä ne näkee. No, toivottavasti ne tottuu ajatukseen... ehkä täytyy koittaa kannustaa niitä, että kohta ne saa uuden hullun leikkikaverin mun lisäks :D

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 27+5

Tömpsis ne pelkää,ettet enää niitä huomaa lainkaan kun saat lapsen...

ON: Ihna etova olo alkoi sit eilenillalla ja jatkunut siitä asti! Yölläkin heräsin siihen :headwall: Onneksi ylös asti ei oo tullut vielä! josko tämä tästä...Ehkä!

Ansis ja Alkueläin 5+0

jaksuja alkuraskauteen ja voimia pahoinvointeihin jos niitä tulee. omat vielä tuoreessa muistissa, uh! ja onhan sitä etovaa oloa ollu koko raskauden, ei tuu ikävä ei! huomenna ois the päivä ja aamusta äitipolille, katotaan vähä tilannetta ja tehää päätös käynnistyksestä. olkaa hengessä mukana.

jessi ja pikkujätti 39+6

hui Jessi, joko meet?! :D :hug: Mä toivon parasta sulle ja pikkuselle (tai ei-niin-pikkuselle! :D) :hug:

Ansis: niin mä luulen kans :( Mitenköhän sen niille selittäis...

Pahoinvointi: musta tuntuu, että mulla on nyt tulossa raskauspahoinvointi :O Tai ainakin nyt oksettaa tosi helposti hajut ja aamiaisen syöminen on hankalaa... yks aamu oksensin jo ihan hulluna :O Eli ekaa kertaa tässä raskaudessa ja sillon viikkoja oli 25+ jotain :D Nyt on kyllä tullut outo ja tosi inhottava oire: mä herään siihen, että luulen oksentavani :O Mutta ei ole edes huono olo sitten kun siitä paniikin tunteesta selviän, eli jotenkin unessa laatta lentää tai jotain??? :confused: tosi inhottava tunne...

Jomilla ja Ansiksella
on muuten tosi suloiset noi pikkusen "työnimet" :heart:

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 28+0

perkele! mistä nää hyttyset pääsee tänne sisälle?! :kieh:

Jessille paljon tsemppiä ja onnea :hug:

Tömpsis siskoni lasten työniminä on aina sama ja minulla aina vaihtuu... Esikoinen oli Möhkö ja kuopus Kirppu =) Koetahan selvitä pahoinvoinnista! mä kanssa tosiaan toissayönä pariin otteeseen heräsin siihen,et on huono olo : / Tänään ei onneksi pahoinvointia ole, mut ei silti ruoka maistu normaalisti, vaikkei millään lailla kuvota :rolleyes:

Emeriini
:D Sitten nähään jatkuuko akkavalta talossa :)

Jomi
Tosiaan meilläkään ei mitään tommosia lähetelty kotiin. Mut ei meillä kyllä neuvolassakaan mitään tommosia kyselty... Joissaki neuvoloissa ilmeisesti ollaan tosi tarkkoja... :whistle:

Jessille paljon onnea tälle päivälle! Onpa hurjaa! :)

Teko/työnimistä vauvalle
Meillä esikoinen oli Uuno ja tää toinen on nyt ollu Torsti :D Mies keksiny nimet molemmilla kerroilla...

Täällä alko uus viikko jälleen. Vau:n mukaan vauvalla painoa 900g ja pituutta 31cm :)

Talvicci ja Torsti rv.26+0 :heart:

Hei kaikki! :wave: pitkästä aikaa, aika tehokkaasti pitää tää kesäloma pois koneelta.

Ansis onnea hirmusesti! Kiva saada siut tänne, toivotaan että kaikki menee paremmin kun hyvin :heart: Hurjaa et la:t menee jo helmikuun puolella :O vastahan miekin plussasin!

Hurjaa, Jessillä on nyt vissiin oma pieni nyytti sylissä! :heart:

Täällä on rakenneultra takana. Normaalisti on kaveri kasvanut siellä, ja kaikki ok. Ei oikein suostunut kääntymään... mutta minkä näki, veikkasi, että tyttö meille olisi tulossa! Ihanaa:heart:

Neuvolassakin kaikki ok. Kelan paperit sain laittaa menemään, hurjaa et oon jo niin pitkällä.
Hb pysynyt vieläkin hyvänä, 121 eli ei onneks vieläkään tarvii rautaa syödä.
Pissa oli puhdas
RR hyvä
Sf-mitta oli 23cm, hyppäs heti käyrän yläpuolelle
Liikkeet ja syke +
Sokerirasitukseen joudun ylipainon takia, hyi yäk.

Liikkeetkin on ruvennu selkeemmin tuntumaan, mut eteenpäin tuntuu aika harvoin vieläkin, kun istukka etuseinässä. Niin ja käytiin etelä-suomesta hakemassa farkku passatti, oon ihan rakastunu uuteen autoon :D

Meillä on täällä keskussairaalassa kauhee tilanne. Salmonella leviää vastasyntyneissä kauheeta kyytiä. Nyt sitten kaikkien pitää toistaseksi mennä synnyttämään "lähikaupunkeihin" eli jopa 250km päähän. Toivotaan, et selviis nopeesti tilanne. Ihan kauheeta olis lähtee synnyttämään noin kauas :O

En muista nyt millään mitä piti kommentoida..
Ihanaa odotusta kaikille!
Niiskuneiti ja tyttönen(?) 22+2

Viimeksi muokattu:
Niiskuneiti kiitos kaunis :) Taidan vissiin olla ainua jolla toistaseks La helmikuussa? Ihania uutisia sinun raskaudesta :)

Kauheeta,ettei tollasta tautia saa kuriin! :O Mielummin siis menisin kauemmas synnyttämään, kun ottaisin pienelle pöpön...Toki toivomme,et tauti hellittää ja saisitte lähisairaalassa neitosen synnyttää :D

Ruutinen en ole vielä päässytkään listoille! Elikkä tiedot oli kolmas lapsi LA 15.2:tta ja sairaala Satks

Viimeksi muokattu:
Sain tänään varattua itselleni varhaisultra ajan! Se olis ens viikon torstaina jo =) Toivottavasti silloin jo pienen sydän näkyy sykkivän..:Ei ollut yksityisillä aikoja heinäkuuksi, kun kaikki gynet lomalla...Tuolloin olis viikkoja 7+1, joten peukut pystyssä on =)

Ansis ja Alkueläin 5+6

heips!

meille syntyi tyttö :heart: eilen illalla myöhään. luomuna mentiin, 23.10 sairaalassa ja 23.35 neiti pihalla. kivulias oli enkä toiste haluis kokee mut palkinto mitä parhain, saatiin se oma prinsessa prinssien joukkoon :heart:

jessi ja tytsy 1pvä :heart:

• Tykkää
Reactions: Miuski00
Ansis: kyllä voi näkyä syke sillon jo :) Mä kävin mahakipujen takia joskus 6+ viikolla päivystyksessä ja silloin näkyi jo syke. Yksityisellä kävin alkuraskauden ultrassa vasta 8+5 tms ja sillon sain jo ihastella hienoa sykettä :) Ja kerran se pieni toukka liikahtikin! :heart:

hitto kun on ollut eilen kovat vatsakivut :( Täytyy koittaa tänään ottaa vieläkin rauhallisemmin :( On se helpottanut, mutta välillä kyllä vihlasee ja kivistää pahasti kun liikkuu. Ja eilen potkittiin siihen päälle vielä niin kovaa, että mietin, että onkohan kaikki ihan kunnossa. auts.

voikaa hyvin ja iloista juhannuksen odotusta! :) Ainiin, mulla tulee juhannuksena 1 vuosi ilman tupakkaa täyteen, täytyy järjestää isot juhlat!!! :D

tömpsis ja super 28+5

Ansis
Hienoa! Mä uskon et pikkusella on mahassa kaikki hyvin :kiss:

Jessi
Oottelinki sun kuulumisia! Paljon onnea prinsessasta :flower: Minkäs kokonen tämä neiti oli syntyessä? Tulethan kertomaan synnytyskertomusta sitten ku jaksat :)

Taitaa olla vauvalla nyt tilaa vähemmän ku maha on välissä ihan oudon mallinen, ties missä solmussa se vauva tuolla mahassa on :D

Talvicci ja Torsti rv.26+4 :heart:

tässä tätä mun rytinää. eli su ja ma välisenä yönä supisteli tosi lievästi ja sama jatku aamulla. ei kuitenkaan ollu kivuliaita ja hommailin kaikkee jotta etenis johonki. leikkasin esim mein äitin pitkän nurtsin käsikäyttösellä rassilla ja lenkkeilin hulluna. illalla sit mentiin saunaan missä alko supistaa tosi kipeesti ja tiuhaan. limatulppaa oli irronnu pitkin päivää ja ku saunasta lähin pois ni hulahti lapsivettä mut ei paljoa. side housuihin, gramma panadolia ja sohvalle kaurapussin kanssa. ne auttoki toviks ja supistukset harveni ja laantu mut ei kokonaan loppunu. ysin maissa alko taas supistella enempi ja istuskelin jumppapallon päällä mikä auttoki jonku verran. mein piti oottaa mun äiti lapsenvahdiksi ja se kerkes vasta puol 11 meille ja sillon olin jo tosi kipee. äkkiä sit vaan matkaan ja suppareita tuli tiheesti ja olivat tosi kivuliaita. sairaalassa supisti jatkuvasti mut kätilö yritti silti mua käyrälle mut ei siitä mitään tullu. kätilö kerkes just ehkä ulos huoneesta ku huusin miehelle et soita sit kelloo, ponnistuttaa. kätilö repi housut jalasta ja kokeili et 8cm auki, saliin. muita synnyttäjiä ei onneks ollu joten side haaroissa horjuin saliin jossa olin jo täysin auki ja pääsin ponnistaa. se sit kestiki ku vauva ei ollu kanavassa ja sattu niin helvetisti et tuntu et en jaksa/pysty ponnistaa vaikka oikein ponnistinki. vauva oli väärässä tarjonnassaki mut käänsi ite ittensä ku oli ulos tulossa. syntymän sitte näin ja heti että tyttö tuli :heart: itsehillintä petti sekä multa että mieheltä ja hetki siinä itkettiin toistemme kaulassa. mä en siis kerinny saada mitään muuta ku ilokaasua ja siinäki se maski oli lähinnä rekvisiittaa. omat vaatteet myöskin päällä ja säästyin kanyylilta :D tosin kohtu ei meinannu supistua kunnolla eikä istukka irrota joten hetken joutu sitä irrottelee ja antaa 2 piikkiä kohtua supistavaa lääkettä. tilanne onneks sit kuitenki korjaantu ja jälkivuotoki laantunu. että tämmönen tarina meillä :)

:headwall: :kieh:
Kauhee määrä tekstiä taivaan tuuliin!!!!

No mahollisimman lyhyesti!

Kesä on minutki vienyt näköjän mukanaan kun ei millään pääse palstailleen :)

Jomille Roppakaupalle onnea palstankin kautta, sieltä se rinsessa sitten kuiteskin tuli, mahtavaa!! :heart:
Miten kauan kärvistelit suppareita kotona kun noin nopeaan maailmaan putkahti?!
Ihan kauhupainajainen mulle luomusynnytys, ihan sama vaikka kestäiskin noin pienen hetken, se kipu on niin valtavaa nekin minuutit! Onnea vaan silti, olitpa urhea! :)

Mahtavia uutisia myös että Ansis on tehnyt paluun, tervetuloa ja ONNEA!! :heart:

Niiskuneiti oli saanut ultrasta tyttölupauksen, ihana kuulla että kaikki hyvin :heart:

Toivottavasti Jomille sattuu jatkoonkin mukava terkka, niitä on niitäkin niin moneen junaan.
Mulla oli kolmella ekalla kerralla aina eri naama ennenku vakkari pääsi paikalle, hiukan hämmentävää vaikka kaikki ihan mukavia onneksi :)

Emeriinin perhe jännäilee sitten loppuun asti että tarkotti ultraajan naurahdus poikaa vai tyttöä :)

Mitenkäs ruutinen? Mä sain toissapäivänä äitiyspakkauksen jota yli kuukausi ehdittiinkin odotteleen, on kuulemma ollut tullin hampaissa noi uuden pakkauksen tuotteet.
No anyway, siellä oli lisää kestiksi joten inspiroiduin vihdoin pistämään kaikki pakettiin, nyt kun vielä postiin suoriutuis... ai minäkö saamaton :ashamed:
Lupaan että ne tippuu teidän postilaatikosta ennenku teidän vaavi syntyy! :)

Mitenkäs muiden juhannussuunnitelmat?
Me suunnistetaan mökille, täytyy nyt olla kun vielä voi, pienen vauvan kans hivenen hankalaa kun ei oo juoksevaa vettä jne. Ja aivan saamaristi hyttysiä, pari yötä on ihan maksimi aika olla kerrallaan.

Vointi on aika raihnainen ja kolotuksia on ympäri kroppaa. Teettää töitä juosta ton taaperon perässä mutta ei auta, juostava on. Vauvahankinnatkin on vielä puolitiessään. Jos oisin arvannut että fiilikset on tällaset tässä vaiheessa niin oisin laittanut kaiken kuntoon jo aiemmin, höh. Nyt tuntuu ettei vaan jaksa mitään ylimääräistä.

Paitsi tiikerikakku palaa ihan just uuniin :p

Vonteja kaikille ja mukavaa juhannusta!

Jasmin ja aarre rv 34+2

Yhteistyössä