Haavevauvat todeksi 2011-2012

heissan tännekki!

jomille suuren suuret onnittelut plussasta! :flower: muistan myös sut kuumeilupuolelta ja kiva jos tännekki kirjottelet vaikka mä kohta tän pinon jätänkin :)

nyt vaa omaa napaa eli kävin eilen siellä äitipolilla ja jättivauvaa mukanani kannan :rolleyes: painoarvio 3320g ja vkot 36+0. mahamitta viel oli isompi ku vkot ni päädyttii sit käynnistyksee jos ei laskettuun mennessä oo syntyny.sain ajan kasketulle päivälle ja nyt toivon et syntyis vähä ennen. vähä kammottaa se käynnistyskin ku ne yleensä rajumpia : / tosin neukkutäti sano et uudelleensynnyttäjällä yleensä käynnistyy paremmin mut silti pelottaa et miten rytinällä sit tulee ku kakkonenki synty kolmessa tunnissa :rolleyes:

jessi ja pikkuj 36+1
 
Voi että Jessi, toivottavasti kasvais nyt loppuviikot oikein hitaasti eikä tarvii sit pinnistellä kuusikiloista jötkälettä ulos...heh. :O Mäkin olen kuullut rajuja tarinoita käynnistyksestä, toivotaan et sun synnytys alkais ihan luonnollisesti ja mieluummin vaikka jo parin viikon päästä!
Äläkä nyt vielä pojittele siellä! =)
 
jasmin muuten oiski jees et syntyis jo parin vkon päästä mut ku täs on nyt tehty hiukka järjestelyjä noitten ukon pentujen tulon kans. ne ku on joka kesä meil sen 2 vkoo (jee...) ni sovittii nyt et ne tulee het kesäkuun alusta ni saa sen sit pois päiväjärjestyksestä ja sit ne on pitemmän pätkän pois ku vaukki syntyy. niitä en meinaan tänne sillon halua, never ever. ni ton takia sais pysytellä vielä mahassa sinne laskettuun, tai mieluumin tulis vaikka pari päivää ennen ni mun sairaalassaoloaikana ukko kerkeis linkasta kakaransa takas naakalle. mut tää on nyt korkeemmassa kädessä, jännittää kyllä sikana et miten menee... ja seki et miten onnistun hautomaan nää vauvat kerta kerralta isommaks...
 
No on kyllä sit kimurantti tilanne, saa nähdä miten käy Jessi!.
No, siis toivotaan että pysyy laskettuun ja painoakin alle neljän =)
Miten sun edelliset synnytykset on sujuneet, jospa sillä ei kauheesti oo merkitystä tuleeko isompi vauva vaan tulee jopa helpompi synnytys ikinä!
Ja ihan kiva jos syntyis laskettuna niin oisit täälläkin vähän pitempään kirjottelemassa :whistle:


Omaa napaa sen verran että eilisen päivän riitelin taas isännän kans, kotitöistä, yllättäen. Ja tein marttyyrin vimmalla kaiken mahdollisen imuroinnit, moppaukset, pyykinpesut ja lakanoiden vaihdot. Illasta oli kaikki paikat jo kipeet mut vielä riuhdoin koiran hihnan naulakosta ja lähdin lenkille ettei ton ukon tartteis näitä turhia hommia tehdä :kieh:
Nyt on vieläkin kaikki paikat kipeinä eikä kiukkukaan vielä näytä laantumisen merkkejä, huoh. Ihan kököt fiilikset on ollu tän vklopun :(

Äitiysavustuksesta tuli päätös viime viikon maanantaina, jospa se loota ens viikolla saapuis ja vähän piristäis sen penkominen :)
Miten kaikki uusi roina jaksaakin aina piristää, ainakin mua! =)


Iloista sunnuntaita!

Jasmin ja aarre rv 30, POKSIS!
 
voi Jasmin, koita ottaa iisimmin! :hug:

ja Jessille vähän hitaampaa kasvua ja helppoa käynnistystä jos sikseen tulee! :hug:

Hei mua pännii niin kovin! täällä makkarissa on karmee haju - ihankuin kuollut kala :O - enkä tiedä mistä se tulee!!! Minä se en oo, tarkistin jo ;) :D :D :D En tiedä oonko vaan hajuherkkis nyt, vai oikeestiko täällä on tällänen kamala löyhkä... YÖÖÖÖÖK! oon kyllä ollu viime päivinä tosi herkkis kaikista hajuista, menee heti hermot jos jossain on paha haju, ihme touhuu :D

RD ja ruokavalio masentaa täällä tosi kovin. Samoin mies ja sen seksihaluttomuus :( Ei tunnu kivalta kun oma rakas ei halua mua :'(

Mutta ilosempia asioita: talon maalaus on lähtenyt kivasti käyntiin, näyttää jo tosi hienolta :) Kuhan vaan totutaan sitten hienoon taloon :D :D Harmin sade vaan keskeytti hommat eilen. Tänään vois taas maalailla mutta mä en ylety kauheen ylös, joten oon vaan puolikas apu :D Eikä maha kestä kumartelua, joten oon vieläkin pienempi apu kuin puolikas :D

Talvicci: voi miten hieno maha! :) :) :)

voikaa paksusti! :)

tömpsis ja super 24+5

muoks: voiskohan hajun syy KENTIES olla vanha kissan tonnikala... poikakissa kun oli kipeenä täällä makuuhuoneessa hoidossa ja näköjään on jättäny ruokakuppinsa tänne.... :p :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on Jomin plussaus mennyt ihan ohi kun siirrettiin pino tuonne ryhmiin että voidaan ihaan oikeilla nimillä puhua asioista :D Onnittelut Jomille!!!

Mä edelleen odottelen pääsyä tälle maagiselle odotuspuolelle. Nyt onkin jännäpaikat kun haamujen haamu saatu raskaustestiin ja oloja on vaikka muille jakaa. Vielä en kuitenkaan itselleni anna lupaa sitä varmasti haamuksi edes julistaa, kun kp on vasta 22 :)

Onnellista odotusta teille, ja kohtahan täällä alkaa poksumaan!
Aika menee tajutonta vauhtia, kohtahan mun kanssa samaan aikaan kirjoitelleet jakautuu :) <3
 
Heissan mammat <3

Oon ollu vähän kiireinen niin ei ole paljon joutunu koneella istumaan

Tässä pitkästä aikaa vähän päivitystä

Eilen kävin siellä 2h sokerirasituksessa klo: 7.40 ja paasto oli 5,4 emoticon Nooh, tänään aamulla klo: 9.00 oli toinen neuvola ja siellä sain sitten ne tulokset, ensin oli 6,1 sitten 7,6 ja viimisenä jopa 8,6 eli pitää soittaa diabeteshoitajalle ja kysyä koska se vois antaa sen sokerin seurantalaitteen kun pitää alkaa 2krt/viikko testailemaan sokereita.

Painoa oli tullu viimekäynnistä +314g
Verenpaine oli: 123/58
Pissanäyte oli: - -
Sydämensykkeet oli: 140-155
Liikeet ja syke oli vauvalla: + +

Äitiyskortin veriryhmä osioon oli tullu tulokset Veriryhmä B+, va = vasta aine oli: +

Eli rv24 pitää mennä uudelleen verikokeisiin ja katsotaan minkä tuo va aiheuttaa, oli ollut tuntematon, eli eivät olleet löytäneet Punaisessa ristissä minun verestä sitä mikä tuon aiheuttaa plussaksi. Th (Terveydenhoitaja) sanoi että kun mulle ei ole verensiirtoja koskaan tehty niin vauva tai mies on voinut sen mulle aiheuttaa. Ei kuitenkaan vakavuudesta puhunut mitään koska sanoi vaan että se on joku iisibiisi juttu Lähetin vielä varmuuden vuoksi kysymyksen tuonne Punaiseen ristiin että saan tarkemman tiedon tuosta va:sta.

Minna ja nyytti rv 16+4 <3
 
Moi!

Hiljaiseksi on kesän alku vetänyt haavemammat =)

Minäkin olen käynyt pääasiassa lueskelemassa, jotenkin hyvät ilmat pitää ulkosalla ja kaikenlaista puuhaakin ois vaikka muille jakaa joten eipä ehdi koneella paljon istuskelemaan!

Ambrosia Wau, vai haamuillaan sitä siellä, kovasti toivon sulle plussan tikkuun, kaikki sormet ja varpaat pystyssä että kyytiläinen siellä haamuilee sulle :heart: :heart:

Minnuska No hyvä kun on ihan hoidettavissa tuo vasta-aine juttu ja tuli ilmi labroissa. Siksihän nuo selvitellään että vältytään turhilta komplikaatioilta jotka ois hallittavissa kun vaan on tieto. Toivottavasti sokerit pysyis aisoissa!

Tömpsis Hyvä kun hajun syy selvisi :D Ja kyllä ne ukon halut jossain vaiheessa palaa, jotkut vaan reagoi tuolla lailla, koita kestää, tuskimpa se sen enempää susta itsestä johtuu :hug:
Joko talo alkaa olla uudessa maalissa kauttaaltaan? Se on hieno fiilis kun saa jotain projekteja käyntiin, aikaiseksi ja valmiiksi asti ja näkee vielä työn jäljen suorilta.
Ainakin meillä toi pojan huoneen saaminen kuntoon oli niin mahtava juttu ja nyt mies on luvannut tehdä meidän makkarin kans kuntoon kun ollaan pojan kans ensi viikko kaksistaan lomailemassa muissa ympyröissä =)
Valitsin tosi hianot tapetit, en malta oottaa että nään lopputuloksen kun päästään kotiin!

Eli huomen aamuna ois mulla neuvola-aika ja sitten lähdetään vähän reissaa pojan kummitädin luo. kiva vähän vaihtelua kotiarkeen =)

Nyt pitää jatkaa pakkailua, hiuksetkin ois värjättävä ennen nukkumaan menoa |O

Mites muuten Jessin fiilikset, joko sä synnytät :)

Jaksamisia kaikille!

Jasmin ja aarre 31+4
 
heips vaan!

enempi lukupuolella mäki ku ei oike kerkee kirjottaa joka paikkaan. välillä ei kerkee lukeekkaan. hyvät ilmat ku on ni ollaa pihalla ja touhua riittää. isäntä jäi nyt lomille kaheks vkoo ja jatkaa siitä sit isyyslomalle. jospa sais huilattua enempi mitä kyllä epäilen :rolleyes:

ambrosia onko haamu vahvistunu? onnea paljon, plussahan se on haamuki yleensä :)

tömpsis meillä kävi viime raskaudessa just noin ni tiiän miltä susta tuntuu mut voin lohduttaa et se tosiaan on väliaikasta ja seksielämä kyllä palautuu ennalleen ja entistä parempana et älä huoli turhia :)

jasmin ei, en vielä :cool: parisen vkoa vielä ku pysyis mut sehän tulee sitte ku on tullakseen :) hauskaa reissua teille!

jessi ja pikkuj 38+0 POKS
 
Hyvää kesän alkua ladyt! :wave:

Täällä tänään saatu raskaustestiin haamulainen =) Siis paljain silmin näkee sen hyvin, jopa mieheni! Mutta vielä ei uskalla hihkua kauheasti riemusta...Mutta toivottavasti siis kohta pääsen tähän puolelle :D On jo ikävä teitä!
 
Voi plaah että mä oon laiska...Ei vaan välissä osaa kirjotella edes mitään :D

Jessilläkään kauaa enää jäljellä :) Ihana kyllä se sun maha, tuolta masukuva pinosta bongasin :)
Muoks. Nyt vasta luin tarkemmin, sullahan on the päivä jo sovittu! :D

Ansis
Oi ihanaa! Toivottavasti haamu vahvistuu ja pikkunen pysyy matkassa b:)d Sua onki tänne jo kaivattu :kiss:

Alko naurattamaan tuo tömpsiksen kuollut kala makkarissa juttu :LOL:

Mitenkäs muuten Jomilla menee ku ei ole kuulunu mitään? :whistle:


Tänne ei kuulu oikeen mitään kummempia... :)
Maha kasvaa (pitäski laittaa tuoretta kuvaa ku jaksais) ja vauva potkii :heart:

Nyt pitää painua suihkuun ja nukkumaan ku aamulla on menoa...

Talvicci ja Torsti rv.24+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :wave:

Laiskasti on tullut kirjoiteltua muihin pinoihin kuin tonne tammikuisiin, sorppa! Yritän parantaa tapojani ;)

Kiitoksia vielä onnitteluista teille ihanaisille! :heart:

Ambrosia85 Kuinkas kävi haamuilun suhteen? :hug:

Ansis Voi miten ihanaa, toivottavasti haamuviiva vahvistuu hienosti ja pääset takaisin tänne!

Talvicci Ihan mukavasti täällä menee! Pahoinvointia on jonkin verran eikä varsinkaan lämmin ruoka maistu yhtään. Toki tämä helle vaikuttaa siihen myös. Vielä en oo oksentanut kertaakaan, vaikka hyvin lähellä se on jo monta kertaa ollut. Väsymys on suurin ongelma, kun tuntuu, ettei oikein mitään tahdo jaksaa tehdä. Energistä keskiraskautta odotellessa siis ;) Ensimmäiseen neuvolaan ollaan menossa tasan viikon päästä. Ultraan on vielä harmittavan pitkä aika, kun ei varhaisultraan rohjettu mennä karmeiden hintojen takia. Välillä oon ihan paniikissa, että ei tuolla mahassa mitään oo, mutta suurimman osan ajasta kuitenkin on melko levollinen mieli :)

Aurinkoisia päiviä kaikille mahankasvattajille! :heart:

Jomi & Samu-Sirkka 7+2
 
Jomi
Se on kyllä kumma homma et mikä siinä lämpimän ruuan syömisessä mättää, varsinki lihan...
Mulla kans väsytti nyt tässä raskaudessa alussa ihan karseesti...

Ansis
Mä jo meinasin sanoa et miten sä maltas oottaa sitä jotaki päivää jollon testaat uudelleen :D
Selvä plussahan tuo on :) Miten pääsetköhän sä johonki ultraan ennen np-ultraa sen viime kertasen takia? Ihanaa saada sut takasin tänne :)



Täällä on ihan sika lämmintä :cool:
Laitoin tänään (joo tosi viime tipassa) salaattia ja tilliä kasvamaan... Saa nähä nouseeko sieltä mitään :D Jotain kukkia pitäs huomenna käyä kattelemassa pihalle, sitten pitäs ostaa ruohonsiementä ja kylvää sitäki tuonne pihalle..Aivan onneton tuo nurmikko... Tuoki olis tosin pitäny tehä jo varmaan aikaa sitten... Miten sitä on näin saamaton :D

Tässä huomasin yks päivä et nyt tuntee mahan läpi semmosia teräviä kohtia ku vauva tepisee masussa, olisko kantapää tai joku... :D

Talvicci ja Torsti rv.24+4 :heart:
 
Talvicci menen todennäköisesti yksityiselle ultraan...Yritän jostain laskurista tihrustaa mikä olis sydämensykkeen alkuajankohta (tiedätkö mitä tarkotan?) ja sit hiukan sen jälkeen menen yksityiselle. En osaa olla stressaamatta ennen kuin saan varmuuden. Toki aattelin jo huomena (hätänen joo) soittaa neuvolaan näin kesän vuoksi (miten lie pitävät lomiaan) ja yritän sieltä vauhdittaa kanssa sitä varhaisultraa tai jotain ylimäärästä...
Tosta salaatin kasvattamisesta...Mun nuorempi plikoista kaivoi pari viikkoa sitten lapiolla kuopan tonne meitin takapihalle ja istutti sinne ruukkusalaatin =) Otti sen muovin vaan pois siitä! No eka mies ajoi sen yli leikkurilla (julma!!), mutta nyt se kasvaa siellä komeasti =)
 
Ansis
Juu tajusin mitä tarkotit. Varmaan kyllä hyvä soittaa hyvissä ajoin sinne ku kuitenki kesä ja lomat menossa...
Mä tosiaan ajattelin kokeilla tuotaki et ostas kaupasta jotain tommosia salaatteja yms. ja nakkais ruukkuun jos ne siitä leviäis :)
 
Ansis Ihanaa, ihan selvä plussahan se! :heart: Onnea ihan hirmuisesti! Vau.fi-sivujen laskuri ainakin näyttää, koska sydän alkaa sykkiä. Käsittääkseni olis järkevintä mennä varhaisultraan viikoilla 7+.

Talvicci Juu, siis liharuoat eritoten yököttää. Mikähän siinäkin on…

(.) Ostin eilen kympillä halpistrimmerin, jotta saisin koiran tai kaks ajeltua nakuksi. Viime yönä kuuntelin moneen otteeseen, kun raukat hengittivät niin kauhean raskaasti :( Ei oo tosiaan helppoa lemmikkien elämä näin helteillä.

Jomi & Samu-Sirkka 7+3 :heart:
 
ansis selvä plussa eli tervetuloa takaisin ja tuhannesti onnea! =) 7+ vkolla tosiaan kannattaa varhaisultraan mennä ni varmimmin syke näkyy. ite plussailin 4 vuotta sitte samoihin aikoihin eikä kunnalliselle varhaisultraan ainakaan täällä ollu mahista lomien ja sulkujen takia eli mentiin yksityiselle. tässä raskaudessa en käynykkää.

mulla oli sit tänään vika neukku, ens vkolla sit se äitipoli ja mahollinen käynnistys jos jätti ei oo viel syntyny. vähä jo jännittää....

jessi ja isopikkuj 38+5
 
Joko sinäkin Talvicci olet noiiin pitkällä? :D Kylläpä aika vierähtää!

Täällä parannellaan itteensä julmettomasta flunssasta! Eipä oo vuosiin ollut kuumettakaan, mutta kyllä nyt on ja muutenkin "hehkeä" fiilis :snotty:
 

Yhteistyössä