Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moikka! Voitte poistaa minut haaveilijoista, olen plussannut ja tämä taitaa pysyä matkassa

Jätin haaveilut pois mielestä marraskuisen keskenmenon jälkeen ja annoin asioiden edetä omalla painollaan. Yhdet menkat tuli välissä ja sitten tärppäsi.
Tosi paljon plussatuulia teille kaikille tähän kevääseen!!!!

Moonsun 5+2, kirjoittelen tuolla syyskuisissa nimimerkillä Syysmiss

Onnea Moonsun :) Noin mullakin kävi km jälkeen, yhet menkat välissä ja sitten sai esikoinen alkunsa. Paljon tarrasukkia pikkuiselle:)

Mamma, kyllä toivoisin jo selvyyttä sun tilanteeseen. Varmasti hermoja raastavaa :/

Muru, on kyllä melkosen epäpätevä lääkäri sun miehelläsi ollut asialla kun moisia lääkkeitä on määrännyt! Raivostuttavaa että noin voi väittää kun hänenhän se pitäs asiantuntija olla.
Mäkin käyn välillä lueskelemassa noita elo- ja syyskuisia, mutta mua nyt ei vielä kovasti ahista kun yritystä niin vähän aikaa takana.

Mä kävin tänään pumpissa piiiiitkästä aikaa, taisi olla suunnilleen puol vuotta väliä kun olin viimeks käyny. Kyllä otti hiukkasen koville mutta kyllä se tästä taas jos vaan pääsis tarpeeks usein. Perjantai lähestyy uhkaavasti... jotenkin nyt jännittää testaaminen paljon enemmän kuin viimeks. Mutta oon kyllä erittäin hyvin varautunut siihen että nega sieltä tulee. Pitää olla pessimisti niin ei pety koskaan kovin pahasti ;)

Piksun kuulumisia kaipailen myös vaikkei ehditty samoihin aikoihin juurikaan kirjotella tänne!

Sirenia kp 25

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10

Jännäyslista:

Sirenia 29.1.10
Muru 06.02.10
Pamela 19.2.10

Voi, ihanaa Moonsun! Olet kovin monesti ollut mun mielessäni. Onnea kovasti ja toivotaan, että tämä matkailija pysyy kiinni loppuun saakka. Näin niiden asioiden kuuluukin mennä :)

Sirenia, sanopa muuta... No, onneksi kyse ei ole mistään sellaisesta lääkityksestä, mitä olisi ihan pakko syödä. Nyt on mies ollut vissiin toukokuusta lähtien ilman lääkkeitä ja ihan hyvin on voinut. Polvivaivaan siis syö, minkä vuoksi oli operaatiossakin.

Tuo meidän plussanneiden lista on ihan mieletön. Tulee hyvä mieli siitä. Haaveilijoiden listalla olen jo kolmantena...(uudet kun aina lisäävät itsensä jonon viimeiseksi, milloin ovat tulleet haaveilemaan), toivottavasti me alkupäässä olijatkin saatais pian noita plussauutisia. Toisaalta sen voisi myös laittaa siihen järjestykseen, milloin on aloittanut yrityksen (tosin se ei ehkä olis kauheen kiva, kun sitten alkupäätä alkaa ahdistaa entistä enemmän).

Tuli kauhean hyvä mieli Moonsunista. Ihan hymyilyttää :)

Pitäiskö meidän kaikkien pitää jotain hiljaiseloa täällä ;) Tuntuu, että mitä vähemmän täällä kukkuu, sitä nopeemmin ihmiset plussaa ;)

Muru kp21

Heippa!

Hurjasti onnea Moonsunille! : ) Ihania uutisia, ja tarrasukat lahtee taaltakin postiin : )

Muru, ymmarran sun tuskan tuosta laakityksesta. Mun miehella on kans krooninen sairaus mihin joutui vuosikaudet syomaan semmoista laakitysta mika vaikutti suuresti spermantuotantoon. Ihmeen kaupalla han on kuitenkin ollut nyt jo pari vuotta ilman ko. laakitysta, alkuun oli vahan hankalampaa mutta nykyaan ei ole mitaan oireita. Koska kyseessa on krooninen sairaus, sehan voi pahentua koska vaan, mutta toistaiseksi kaikki on mennyt aivan loistavasti. Spermakin testattiin laakityksen lopetuksen jalkeen ja oli palautunut normaalille tasolle. Suuresti toivon etta teilla kavisi samoin ja mies pystyisi ilman laakitysta olemaan! Kun ei enaa ylimaaraisia hidasteita/esteita tarvisi kun muutenkin on niin salatiedetta taa raskautuminen... ;)

Mulle taa haaveilu on ollut kasvattava kokemus (tai sit se on toi kolmenkympin kriisi, heh). Ma olen aina aatellut (nain meille kotona opetettiin) etta kunhan kovasti jotain yrittaa ja laittaa siihen kaiken tarmonsa, sen saavuttaa. Ja etta mitaan ei ilmaiseksi anneta. No, se ei pade tahan raskautumiseen ja lapsen saantiin. Olen pikkuhiljaa alkanut hyvaksymaan sen etta on taysin sattumanvaraista kuka saa lapsen ja kuka ei. Jotkut raskautuu heti vaikka olisi minkalaisia fyysisia esteita, jotkut ei koskaan vaikkei mitaan "estetta" loytyisikaan. Ei siihen vaikuta se etta kuinka hyvan kodin voi tarjota, kuinka paljon lasta kaipaa, kuinka kovasti yrittaa. Ja vaikka kuinka mielessani sodin tata ajatusta vastaan, niin se vain kaytannossa on. Mulle se on ollut kova pala hyvaksya, valilla on helpompaa mutta silti valilla tulee hetkia etta tekis mieli polkea jalkaa ja kiukutella "miksi ma en saa, epareilua". Joten ehka talla odottelullakin on tarkoituksensa... :)

Pikkista makin kaipailen - jos oot taustailemassa niin pistahan viestia! :)

Ma en kans tieda mika kp on menossa, menkat lopuillaan joten aika alussa ollaan viela. Eilen ja tanaan mulla on kylla jyllannyt alaselkaa, varsinkin oikealla puolella. Toivottavasti siella on vuosisadan munasolu kasvamassa! :)

Hei kaikille..

Täällä menossa kp 5 mutta uudesta noususta ei vielä tietoakaan. Edellinen kierto kesti sen 52 päivää ja taas sunnuntaina itkin tätä onnetonta tilannettani... kyllä on minunkin päässäni käynyt monesti kysymys, että minkä ihmeen takia minä oikein jatkan yrittämistä. Onko minulla muka niin kova tarve lisääntyä vai onko tämä vain jotain tylsyyden torjuntaa? Oli niin tai näin, päätin syödä kaapissa olevat 2kk tarpeet teroluteja jos ne edes rauhoittaisivat tuon kierron pituuden suhteen hätäilyä. Ärsyttää ja harmittaa mutta ehkä tämä kokemus on sitten jotenkin kasvattanut minua ihmisenä. Pamelan pohdinnat olivat kuin omasta päästäni, kyllä sitä tosiaan on tullut mietiskeltyä asioita.

Kovasti olen pohtinut sitäkin, että lopettaisin täällä vatvomisen, kun tilanteeni nyt on mikä on. Ei minulla ole tässä paljoa muille jaettavaa. Joten mukavaa jatkoa teille, toivottavasti olette parempionnisia kuin minä.

Apila

Apila: Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Mullakin on välillä tosi epätoivoinen olo kun toi kiertokin on mitä on! Soittelin aamulla siitä papa-kokeesta, josko siinä olisi jotain osviittaa miksi menkkoja ei kuulu vaan pah! Ei ollu vastausta tullu ja kuulemma tulee vasta 4.2 että tässä sitten ootellaan sitä vielä viikko. 3.2 mulla on se ultra sitten että saapa nähdä mitä sieltä paljastuu jos paljastuu mitään. On tää vaan niin turhauttavaa...toisilla kierrot tulee ja menee. Meikä olla ököttää vaan tässä yhessä ja samassa. Onneksi apila sulla on noi terolutit käytössä, niitä ajattelin itekkin pyytää kierron tasaamiseksi. Miten muuten niitten aloitus tapahtuu? Siis pitääkö ne aloittaa kierron alussa vai voiko aloittaa ne kesken kierron?

Tässä jos oikeen laskeskelin niin oon missannu ainakin 2-3 kertaa tulla raskaaksi tän perkeleen sekasen kierron kans! Hitto et alkaa sapettaan!!!!

Apila ja Mamma, jaksamisia teille noitten pitkien kiertojenne kanssa!! Tiedän että on ahdistavaa ja turhauttavaa :/

Mamma, terolutit voi alottaa kesken kierronkin vissiin... tai ainakin kun multa vaan kerrassaan jäi menkat pois niin aloitin niitä popsimaan ja kierto oli niitten avulla varsin säännöllinen. Sitähän ne ei takaa että ovuloi mutta tuleepahan jotain järkeä noihin kiertojen pituuksiin.

Tänne ei mitään uutta, kp 27 ja ajattelin että malttaisko sitä olla testaamatta ennenkuin maanantaina mikäli on sillonkaan mitään tarvetta enää... Noh, katotaan kuin käy.

Pamela: Mulla on ollut aika paljon samoja fiiliksiä/ajatuksia kuin sulla. Olen tottunut siihen, että saan aika pitkälti kaiken sen, mitä haluankin. Tai no, joidenkin asioiden kohdalla olen joutunut tekemään paljon töitä, että olen saavuttanut haluamani, mutta pääsääntöisesti silti saanut sen, oli siihen mennyt sitten miten kauan tahansa aikaa. Ja iltatähti kun olen, niin voin ihan rehellisesti myöntää, että olen ollut jossain määrin varmaan onnekas myös sen suhteen.

Nyt jotenkin olen kokenut kamalaa epäreiluutta, että miksen minä saa sitä mitä haluan. Tähän pisteeseen on mennyt vuosia, että minulla on vihdoin mies, joka haluaa lapsia kanssani ja nyt sitä tulosta ei sitten tulekaan heti. Juttelin eilen miehen kanssa, että eipä oikeestaan olla vielä tosissaan tosissaan yritettykään yhtenäkään kuukautena. Että siinä vaiheessa, kun ollaan joka toinen päivä sutinoitu monta kiertoa, voidaan kai puhua ihan todellisesta yrittämisestä ja kun on tikutettu myös ovista. Et siinä mielessä ollaan kai oltu aika kevyillä kengillä vielä tässä mukana. Ja mies oli kyllä samaa mieltä kanssani, että jos tässä jotain tulosta halutaan saada, niin kyllä tähän touhuun on jatkossa panostettavakin enemmän.

Apila: Älä jätä meitä! Mutta voin vain kuvitella ja yrittää ymmärtää, miltä teistä tuntuu kuukausi toisen perään negan testaaminen ja pitkät kierrot :/ Ehkä noista teroluteista olis jotain hyötyä kuitenkin? Ja eikö niin ollut, ettei terolutit saa ovista aikaseksi vaan vain tasaa kierron? Mikä lääkitys on se, mikä saa sen oviksenkin aikaiseksi? Kyllä minä olen itsekin miettinyt, että mitä jos ei saadakaan ihan luomumeiningillä lapsia, niin mihin asti on valmis menemään. Että onko sitä sitten niin itsekäs, että tekisi kaikkensa saadakseen sen oman biologisen lapsen. Ja mikä saa ihmisissä menemään niin pitkälle?

Täällä ei kyllä tässä kierrossa ole mitään jännättävää (harmi :(( ), joten odottelen vain menkkojen alkamista. Saa nähdä, milloin alkavat. Varmaan viikko vielä menee.

Muru kp25

heippahei pitkästä aikaa :) täällähän ollaan plussailtu, kivaa! ja Onnea!

päätin tulla takaisin tänne 2kuukauden tauon jälkeen. en osaa olla yksin ajatuksieni kanssa, ja kun on tämä tilannekin mennyt vain huonompaan :( eli ei mitään toivoa tärpistä, ja lääkäriaika odottaa. Sen jälkeen kun palstalta poistuin, on täti viitsinyt kyläillä vain joka toinen kuukausi... joten lähden ottamaan selvää missä vika, koska tällaisilla kierroilla ei varmasti raskaudu :D

tämä alkaa olla jo tosi uuvuttavaa mutta hyvillä mielin odotan mitä lääkärissä selviää, ja josko sieltä jonkunlaista apua saisi. :) lähinnä kyllä menen sinne kiertoni takia, enkä varsinaisesti siksi ettei raskautta kuulu.. mutta eikös nuo aika lailla käsi kädessä kulje ;D

en ole yhtään kärryillä miten täällä teillä menee, mutta lukasen ketjun alusta alkaen kunhan löydän sen verran aikaa... kohta pitäisi olla menossa taas.

oliko täällä palstalla ihan luomuna yrittäviä vai onko jollain mukana teroja tai clomeja jne?

-minnuli

Minnuli: Olipas mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa, vaikkakin kuulumisesi ei niin mukavia olleetkaan :/ Toivottavasti saat lääkäriltä apua kierron tasaukseen (ja ennen kaikkea oviksen bongaukseen).

Käsittääkseni ihan luomuna täällä on kaikki menossa, tosin Apila taisi juuri kaivaa vanhat terolutit kaapin pohjalta (ikävä kyllä) ja mamma odottelee saavansa myös apua pitkiin kiertoihinsa.

Missä Ruusis? Missä Idaho? Mitkä fiilikset Oinkilla? Joko Sirenia testaili ;))? Ja mihin kiven koloon Piksu on taas piiloutunut?

).( Mua jotenkin harmittaa. Oon jotenkin kypsä taas kaikkeen. En osaa selittää. Haluan ja tarvitsen lomalle.

Muru

Hei!

Tervetuloa takaisin Minnuli. Luomumeiningillä täälläkin mennään. Tosi nyt on ollut yrityksestä taukoa kuukauden verran, mutta maaliskuulla alkaa taas.

Tsemppiä ja voimia kovasti Mammalle ja Apilalle! Toivottavasti kierrot tasaantuu ja lyhenee!

Hyvillä fiiliksillä mennään. Tämä parin kuukauden "tuumailutauko" on tehnyt hyvää. Vaikuttaa siltä, että mies on mukana touhussa paljon enemmän nyt, kun puhdistettiin silloin joulun tienoilla ilmaa ja päästiin sovintoon siitä, että millä aikataululla jatketaan. Ja itsekin on pääasiassa ajatellut ihan muita asioita kuin kiertoa ja vielä saanut kunnon tsempin päälle kilojen tiputtamisessa ja kuntoilussa. Eli: maaliskuulle lomaan asti ehkäisy on käytössä ja sitten jätetään pois ja jatketaan tjottailulla.

Olen miettinyt paljon juuri tuota, mistä Muru mainitsi. Että mihin sitä olisi valmis ryhtymään, jos luomuna ei onnistu. Jotenkin tuntuu tässä vaiheessa siltä, että ei ehkä niihin hoitoihin. Ja onhan se adoptiomahdollisuuskin olemassa. Ei olla selvitetty näitä sen kummemmin vielä. Toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan.

Positiivisia tuulia kaikille:)

Kiitos tsempistä kaikille! Kyllä se elämä alkaa taas voittaa...

Minä päätin käyttää ne jäljellä olevat 2kk teroja. Minulla on ohjeena aloittaa kierron 16.pv ja syödä 10vrk ajan. Silloin heinäkuussa menkat käynnistettiin 7pv kuurilla, jolloin söin 1 tabletin aamulla ja illalla. Mutta kyllä osaa turhauttaa tämä tuhraaminen miten-sattuu-kiertojen kanssa. Eka luomukierto oli ihanteellinen 28pv, mutta tuo toinen sitten ihan älytön. Enkä vielä haluaisi varata lääkäriaikaa, kun olen niin pottuuntunut tilanteeseen... mutta jospa se tästä. Päivä pitenee, hanget paksunee :) ja kevätkin tulee sieltä vielä.

Kävin tänään juoksemassa, kun oli niin vähän pakkasta. Se tuntui mukavalta pitkän tauon jälkeen ja päätinkin taas panostaa liikkumiseen, kun se nostaa mielialaa aina. Vielä parempi, jos saa välillä lenkkiseuraa. Ja mies on lupautunut antamaan omaa lenkkiään vähän useammin jatkossa... xD Ollaan mekin tässä tajuttu, että se lapsen tekeminen saattaa olla tosi kovaa työtä!

Minnulille tervetuloa pitkien kiertojen seuraan, äkäillään yhdessä! Välillä vaan niin suututtaa se, ettei oma ruumis toimi halutulla tavalla. Itsekin olen lähestulkoon aina saavuttanut kaiken, mitä olen halunnut. Ehkä siksikin tämä tuntuu aika kovalta palalta niellä, että joutuu joka kuukausi nöyrtymään.

Eiköhän siirrytä helmikuisiin haaveisiin?

Apila

Apila: Siirrytään vaan :) Tästä kuusta ei ole minulla ainakaan mitään muistelemisen arvoista.

Eli hymyä, iloisuutta, nautinnollisuutta, tsemppiä, hikeä (mistä tahansa suorituksesta ;)) ja katse kohti aina vain valoisempaa kevättä kohden!

Murunne :)

Yhteistyössä