Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

kääkkis tulehan jo kertomaan, että mitä se gyne sanoi? :attn: :saint:

Ja yrityksen aloittaneille :hug:

hopeful86 ei kun testausta sit kehiin! B) toivottavasti ois tärpännyt. Vaikka sulla nyt se tilanne työn kanssa oli mikä oli, niin silti MÄ henk.koht toivon, että oisit raskaana. Ja siis mun tahtohan on tärkein, eikö? :LOL: no ei, leikki leikkinä. Koskas sulla pitäisi tädin tulla kyläilemään? :)

Jomi Tutulta kuulostaa, eihän sitä itseään koko aikaa voi hillitä, vaikka ei nuo miehet meidän naisten vauvakuumeita voi tuskin ikinä täysin ymmärtämään. Tuo mun ukko aina sanoo, että touhota sitten kun olet raskaana. MUT MUT, en mä jaksa odottaa :LOL:

Esimerkkitapaus itsehillinnän puuttumisesta taikka totaalisesta kadottamisesta: Kappahlissa oli pari kuukautta sellainen alennus, että kaikki aletuotteet 'ota kolme, maksa kaksi'. Arvatkaa kuka kävi ostamassa vauvanvaatteita neljälläkympillä? Neutraalinvärisiä, koska eihän sitä voi ikinä tietää kumpi tulee. Jos edes tulee tai milloin ikinä tulee :D Koko ajan vaan kuikuilin olan taa, että mitä jos joku tuttu näkee. Myyjältäkin pyysin lahjapaketin vaatteille, jotta kaikki luulisivat, että tulevat lahjaksi. :headwall: hullu mikä hullu :whistle:
 
meillä tilanne seisoo elikkä odotellaan kutsua tutkimuksiin,kun ei sitä nyyttiä kuulu :'(
nyt menossa kp 11/25 ja tänään tais olla iso O-päivä (en enää edes tikuta,turhaa rahanmenoa vaan), mut mies sitte ei oo kotona. no viikonloppuna peitot heilu useaan otteeseen et jospa siit olis jotai hyötyy,vaik luultavasti täti kurvaa ajallaan paikalle niinku tähänki asti...

TMirre,mä kierrän nykyään kaukaa vauvavaateosastot,ettei iske armoton v...tus :kieh:
taustailen täällä nyt vaan hetken. kirjottelen sit,jos jotain ihmeellistä tapahtuu...
:wave:
 
TMirre tädin pitäis tulla keskiviikkona tai viimestään torstaina.... Ja pikkasen pelottaa että tuleekin :/ Tänään tuli jo ruskeaa tuhrua, että taitaa ne sieltä sittenkin alkaa ajallaan.... Mutta yritän vielä edes vähän elää toivossa, on tässä sen verran huonovointisuutta ollut, tosin voihan sekin lähestyvästä tädistä johtua. Taitaa meillä olla mies turhan tarkka lipsahduksiensakkin kanssa :LOL:

Niin, tuolloin lauantaina, jollon tuli tota tiputtelua, aamulämmöt oli yhtäkkiä laskeneet 36,6, kun jo oli pitkän aikaa ollut siinä 36,9 luokkaa. Seuraavana aamuna lämmöt oli taas 37,0... Toi notkahdus lämmöissäkin lauantaina vähän ihmetyttää. No, kaikki selviää aikanaan :p

Koska muuten uskaltaa alkaa testaileen? Onko varmempaa odotella että menkat on myöhässä viikon? Tosin uskon että odottelisin sen viikon, mutta kuinka pian se olisi mahdollisat nähdä raskaustestistä, jos olisi käynyt tuuri?
 
kääkkis
TMirre: Gyne oli sitä mieltä että odottelu kyllä riittää ja laittoi kolmen kuukauden Terolutit ja homeopaattista lääkettä tueksi =) Huomenna pääsen aloittamaan. Ultrasi vielä kohdun ja munasarjat ja kaikki hyvin. Munasolujakin oli paljon, mutta ei liikkeellä =) Sanoi, jos en syksyyn mennessä ole raskaana, niin sitten uudelleen sinne ja katsotaan Clomeja. Näillä näkymin menee siis sinne heinäkuuhun ainakin, että raskaus mahdollinen ja toivottavasti se tapahtuu sitten pian :D

tombatar: :hug:

hopeful86: Kyllähän testeissä pitäisi kait näkyä plussa jo samana päivänä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Jos haluaa varman tuloksen, niin kannattaa odotella muutama päivä vielä sen päälle. Tsemppiä :heart: Toivotaan plussaa =)
 
Toivottavasti Tombatarilla kävis tuuri, ettei tarvitsisi mennä mihinkään tutkimuksiin! :hug:

Hopeful86 Eikös ne testit näytä heti sen raskautumisen, kuten kääkkis sanoi. mutta odottaisin kanssa jokusen päivän yli. Toivottavasti pääset testailemaan ;)

TMirre :LOL: Ihanaa! Tuo vois olla hyvä kikka ostaa uusia kenkiä itselleen ja lapsille (ja joskus kenties tuleville) kaikkea ihanaa :D Ei mies ihmettelis mitään ;)
 
Heissan, minäkin liityn joukkoon :wave: Aivan mahtavia ketjuja täällä, ihana etten olekaan ainut vauvakuumeinen maailmassa =)

Ikää on siis mulla 23 ja miehellä pari vuotta päälle, ensimmäisestä toivotaan. Jätettiin ehkäisyrengas pois jo joskus helmikuussa mutta haluttiin odotella vielä ekoja luomumenkkoja ennen yrittämistä. Nyt on menossa niiden jälkeen sitten kp26/31-34.
Ovulaatio oli kp17, ja täytyy sanoa että niin menkkaista oloa ei oo ikinä ennen ollu, ja siitä asti on ollut elämä sekasin :whistle: .

- oviksesta alkaen alamahassa menkkakipumaista oloa, välillä häviää hetkeksi ja sitten taas voimistuu
- nännejä aristaa
- kova väsymys
- muutama päivä sitten alkanut aivan puskista tullut hiivatulehdus
- lämpökin on ollu 37,1 tässä muutamana iltana kun on tullut mieleen mittailla näiden keskustelujen lukemisen jälkeen :D

Lisäksi on parin päivän aikana tullut voimistuvaa mielialavaihtelua, itkin haikeasti kun katsottiin Tappavaa asetta :D ja väsymys on muuttunut kovasta suorastaan murhaavaksi...
Kävin tänään lääkärissä kun soitin pari päivää sitten terveysneuvontaan ja siellä oli inhottava hoitaja, joka säikytteli mut itkun partaalle kohdunulkoisilla raskauksilla jne. Lääkärin mukaan kaikki vaikuttaisi kuitenkin olevan kunnossa, oireet tosin voivat olla raskauden sijaan myös heräilevää omaa hormonitoimintaa.
Huomenna sitten labroihin lisätesteihin :)
 
Tervetuloa parel

parel Mullakin oli ne ekat luomukierrot vaikka mitä oiretta, kun lopetin pillerit. Toivotaan tärppiä.

hopeful86 Mulle gyne sanoi, ettei kannata mitata niitä lämpöjä, kun niihin vaikuttaa niin monet tekijät, ettei niistä voi päätellä mitään. Joten älä hättäile, toivotaan tärppiä.
 
Kiitos kaikille vastauksista :heart: ja tervetuloa parel :flower:

Täällä nyt vaikuttaa yhä enemmän siltä että täti tulee huomenna. Että taitaa toi kuvotus nyt vaan uumoilla sitä tätiä. Tänään kyllä kun kävelin hierojalta aamulla kotiin niin meinasin laatata tien poskeen, mutta toikin voi johtua niin monesta asiasta. Tuhrukin on jatkunut ja ajoittain lisääntynyt :ashamed: No, pitää vaan piristyä ja odotella jos toi mies vaikka suostuis ens kierrosta alottaan ihan oikean yrittämisen, näyttäis siltä ettei ehkä olis ihan mahdoton ajatus :D
 
Kiitoksia vaan :) Kävin tosiaan tänään tk:n pissatestissä, soittelin äsken ja negaa kuulemma näytti :/ mutta en luovu vielä toivosta kun on vasta kp 27/31-34 ja se hoitsukin sano puhelimessa että jos ei täti tule niin kannattaa testailla, keskimäärin raskaus näkyy varmasti kuulemma vasta kahden viikon päästä menkkojen oletetusta alkamispäivästä :) Luulis seuraavan viikon sisään sitten selviävän, onko kyse siitepölyallergiaflunssahormoni-yhdistelmästä vai plussasta...
 
Aivan ihana sää! Mulla vaikuttaa kyllä toi lämpötila todella paljon mielialaan, nytkin oon niin kertakaikkisen hyvällä tuulella, kun iski ihan t-paitakelit B)

tombatar Paljon tsempityksiä!

Hopeful86 ja parel, teillä onkin jännät paikat! Kuulumisia odotellen ja peukkuja pidellen...

Mies oli kyllä eilen aika liikkis. Pohdin ääneen, että pitää uusia pikapuoliin e-pilleriresepti (mitä en tosiaankaan haluais tehdä). Mies sanoi siihen, että entäs jos et uusiskaan reseptiä. Molemmat ikävä kyllä tiedetään, että vaikka voitaisiin periaatteessa vauvankin kanssa lähteä koko perhe vaihtoon, niin kyllä se paljon hankalampaa on sillä tavalla kuin jos kävisin yksin suorittamassa kieliharjoittelun. Pakko siis uusia vaan se resepti, mutta silti oli ihanaa kuulla, että mies on ihan oikeasti tässä jutussa mukana. Oli kuulemma eilen jutellut työparinsa kanssa turvakaukaloista ja -istuimistakin... :D

Paljon plussapuhuria kaikille yrittäjille sekä pitkää pinnaa meille yrityksen odottajille!
 
Tervetuloa parel ! HArmi ettei tärpänny!

Jomin mieshän oli liikkis :) Sööttiä!

Kieltämättä täällä kun säännöllisesti lukee näitä niin tekee enempi ja enmpi mieli lasta! Mutta hiukan vertaistukea on ihan kiva saada :D Minun työkaverilla on pari kk:tta aikaa jäljellä ennen äitiyslomaa ja maha on ihana vauvavatsa! Kaikki sormustestit yms "ennustukset" on töiden lomassa ehditty tehdä ja testata :whistle: *Jatkaa ajan kulumisen odottelua*
 
Ajattelin jo että olen nyt hiljaa, kun käyn täällä jatkuvasti kirjottamassa, mutta enhän mä voinut :p Tänne ei kuulu mitään uutta. Menkat ei vaan näytä alkavan vaikka merkit näyttäis että alkais..... Luulen vieläpä et tää on nyt päänsisästä ja pitäis nähdä se nega et menkat alkais.... en ihan hirveesti enään jaksa uskoa siihen plussaan, eikä meillä mieskään siihen tällä kertaa usko, kun sen verran tuli pupuillessakin eilen tuhrua :/ Koko päivän oon siivonnut ja tehnyt kaikkea että sais muuta ajateltavaa, mutta kyllä tää vaan pyörii mielessä. No, pitää vaan toivoa, et jos sittenkin, kun en vaan liikaa ala toivoa, ettei sitten maailma romahda kun se nega tulee näkyviin, jos testaamiseen asti pääsen. Että tätä samaa tänne tänäänkin :|
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! Naisen mieli on toisinaan ihan kauhea, kun tälläistä kuumetta mielessään kehittelee... Se kun on sitten mielessä koko ajan ja aina :D

Itselle tuli ihan yllätyksenä, kuinka vahvana tämä kuume on. Kaksi ystävääni tosiaan saivat viime viikolla vauvat ja itsellä on NIIIIIN kateellinen olo, että huh! Pitää ihan skarpata, että osaa suhtautua heidän onnelliseen uutiseen (ja feisbuukin statuspäivityksiin) kohtuullisesti. Olen ihan oikeasti onnellinen heidän puolestaan, mutta siitä huolimatta kateellinen puoli minusta nostaa vahvasti päätään...

Hopefulille nostan peukkuja, toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Toivotaan, ettei tuhruttelu muuta muotoaan ja pääset testaamaan. Ite en kyllä millään jaksaisi olla noin rauhallinen, vaan malttamattomana oisin testannu jo moneen kertaan...

Parel, mutta ei kai veritestikään vielä näyttäisi plussaa, kun ovulaatiosta on vasta kymmenen päivää aikaa? tai ei ainakaan olisi mikään ihme, vaikkei plussa vielä tulisi... Millä perustein pääsit jo nyt veritestiin, kun normaalistihan ootettaisi kierron loppuun asti? Tämä siis tsemppinä, että jaksat vielä odottaa ja toivoa...
 
Noor-a sulla onkin aika hieno tilanne, kun mies on noin innokas :D

Täällä menkat tais nyt alkaa, äsken kävin kuppia tyhjentämässä ja vahvasti nyt siltä näyttää et täti on jo ainakin varpaansa saanut oven väliin :/ Nooo, eipä tässä mitään :D Tässä kierrossa yritän saada ton miehen unohtaan kaikki keskeytetyt sun muut :D Toivottavasti nyt suostuis alottaan ihan yrittämisen :D
 
kääkkis
DsariaL: Mulla vähän sama juttu. Pitkäaikainen ystävä ( on tunnettu 20 vuotta) saa joulukuussa sen vauvan ja kovasti kyselee että koskahan mulla tärppäisi... Meitä molempia rassaa tämä mun tilanne, kun idea oli että oltaisiin oltu saamaa aikaa raskaana :| Ehkä se tässä vielä tapahtuu, mutta huonoina päivinä sitä tuntee kateutta kaikkia raskaana olevia kohtaan. Voin siis hyvin kuvitella lapsettomien tuskan, kun nyt jo välillä vaikeeta. Luulen, että mulla olisi nyt paljon vaikeampaa ellei valmiina olisi jo lapsia.

Noor-a: Munkin mies on kova tsempittäjä ja aina kun alan miettiä, josko luopuisi koko haaveesta niin hän saa taas innostumaan =)

hopeful86: :hug: Ensi kierrosta sitten plussa ;)

Vitsit kun ihana ilma =) Tekee mieli istua vaan pihalla, ihankuin olis jo kesä.
 
kääkkis: Nythän on kesä! Ainakin täällä lentelee jo pääskyset. =)

hopeful86: Toivottavasti saat miehen suostuvaiseksi. :hug:

Noor-a: Hienoa, että mieskin odottaa jo kovasti yrityksen aloitusta. :)

Mä aloitin tällä viikolla syömään niitä raskausvitamiineja ja verenluovutuksen takia rautaa. Välillä nappaan magnesiumia, kun suonenvedot tahtoo välillä vaivata. :/ Eli kovasti olen valmistautumassa yrityksen aloittamiseen. Enää kuukausi! :attn:
 
DsariaL: mulla epäiltiin umpparia noro-viruksen yhteydessä pääsiäisenä ja käskivät olla aika herkillä jos tulee mahakipuja, ja sitä kun on nyt tässä ollut niin soitin varmuuden vuoksi terveysneuvontaan, että uskallanko odotella kuun loppuun ja voiko oviskivut ym. olla sellasia (ei oo siis ennen ollu). Hoitaja onnistu sit säikyttelemään mut kohdunulkoisilla raskauksilla ja ilmoitti, että raskausoireita ei voi olla, tulehdus siellä vähintään on. Lääkäri totesi, että ei tulehdusta, hormonaalista, ja laittoi varmuuden vuoksi verenkuvaan ja raskaustestiin. Mutta kuten sanottu, ne sano siellä terveyskeskuksessakin että se testi ei oikeastaan kertonut vielä mitään.

Veritesteistä en tiedä, mun mielestä joku viisaampi sanoi täällä, että verestä raskauden voi nähdä paljon virtsatestiä aikaisemmin.

Tulipahan taas melkoinen essee vaikka yritin lyhyesti kirjoittaa :D

Lisäisin vielä edellisiin oireluetteloihin, että eilen kasvoi rinnat kuppikoolla ja oli kokoajan aivan sietämätön jano o_O Tuntuu että olen eksynyt jonkun oudosti oirehtivan ruumiiseen, en ainakaan tällä hetkellä muista vastaavia oireita...vaikka sekin voi olla vaan lämpimästä ilmasta ja hormonaalista ennen menkkoja :/ no, kp 28/31-34 eli lienen viikonlopun jälkeen viisaampi...
 
heippahei kaikille toivottaa kesälomalainen! B) ja kyllä nyt kelpaa lomailla kun on tällaiset ilmat :whistle:

kävelyllä tuli sellainen mieleen, että kun mä olen tosi lyhyt (150cm), niin mitenkäs noissa lastenvaunuissa, saako sitä kädensijaa jotenkin säädettyä alemmas? :LOL: huomaa, että en näistä jutuista vielä juurikaan tiedä :saint:

meikäläisellä vielä noin 10 päivää siihen, että voi edes harkita testaamista... sikäli mikäli tätiä ei kuulu... mutta mutta, en jaksaisi odottaa ollenkaan.

parel toivottavasti kaikki on ihan ok :hug: että ei ainakaan mitään umppareita sun muita riesoja. :x
 
huoh. vaikka kuinka sanoin etten rupea laskemaan oviksia sun muita niin tulihan nekin nyt sit laskettua. testin mukaan hedelmälliset päivät olis nyt sit 21.5-26.5. ja ovispäivä olis 24.5 mut tuskin tuohon kannattaa luottaa kun vasta pillerit lopetin. mulla iski kauhea kuntoilu vimma nyt kun ilmat lämpeni mut piru kun kolmen päivän paast on kepit ainakin kaks viikkoa.
 
Äh, täällä ollaan ihan sekaisin enkä tiedä mitä nyt sit tehdä. Ne eiliset menkat oli kummallisen niukat. Illalla kun tyhjensin kupin uudestaan niin ei ollut edes oikein puolillaan :eek: Yleensä niin montaa tuntia ei alussa tuo kuppi riitä ilman että välillä tyhjentää. Olin loppu illan ja koko yön ilman kuppia ja ei ole tullut yhtään mitään. Että olikohan ne nyt sitten jotkut superhypernopeat menkat vai ei menkat ollenkaan....? Kivutkaan ei ole ollut sellaset kuin menkoissa vaan enemmänkin nappailee alavatsaa ja vähän niinkuin vetäisi suonta ala-vatsasta aina välillä. Olen nyt miettinyt että jos testaan viikonloppuna, kun olen ihan hämilläni täällä. Ja jos täti tuleekin, niin onpahan sitten testejä tulevaisuutta varten, jos tänään käyn ostamassa. Kuitenkin enemmän uskon siihen negaan, mutta jos nyt varmistaisi kuitenkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille :D Ulkona on ihana ilma =)
 
On vähä jäänyt tänne kirjoittelu taas.. :whistle:

Meillä esikoinen korkeessa kuumeessa, eilen oli jopa 39,7.. Hieman harmittaa kun on näin hienoja ilmoja ja joutuu sisällä kykkimään. Mutta eihän sille mitään voi.
Tänään neidin kummit tulee joka tapauksessa käymään kun niin harvoin nähdään. ( asuvat 500km päässä )

Ovispäivistä: Mäkin lasken niitä joka kuukausi ja yritän tunnistaa oireita. Vaikka tosiaan meillä aletaan yrittään vasta heinäkuussa.. mutta minkäs teet kun on niin kova vauva kuume ! Ja sit kun täti tulee käymään taas petyn.. :D voivoi.

 

Yhteistyössä