Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Tänne ei uusia kuulumisia. Syksyä tässä odotellessa, jotta päästäisiin tositoimiin.

Noor-a
Mä sain esikoistytön 16-vuotiaana. Ex- miehen kanssa ehdittiin olla yhdessä 8-vuotta, kunnes erottiin. Nykyisen miehen kanssa meillä on 7kk ikäinen pieni poika. Toisesta yhteisestä lapsesta siis haaveillaan.

Äitienpäivänä ajateltiin mennä käymään kattoon tämän vuoden american car show.. Niin ja sitten on tytön cheer harrastuksen kevätesitys illalla. Siinäpä sitä yhelle päivää ihan tarpeeksi. Toki haaveilen myöhään nukkumisesta, ja kahvit ja kakut on tultava sänkyyn, muuten en nouse ylös koko päivänä :D
 
Varmaan lapset on tehny jotai lahjoja äitienpäiväks :) isommat on isällään sunnuntai iltaan asti joten rauhallinen aamu tiedossa.Kuopus ja siskon vajaa 4v on kyllä sähläämässä siinä. Ens ke on meidän pienokaisen 6v synttärit.Huh kun tää aika menee... Nyt vaan viikko nopeesti niin pääsis yrittelee uutta pienokaista yli kasvaneiden tilalle
 
Täällä kp 16/28. Kauheen stressaantunut olo. Raskautumista toivoo niin paljon, ja sit miettii et jos ei sit tärppääkkään. Tunteet kyl ollu aika pinnassa.. Eilen kierron mukaan oli ovulaatio. Alamaha ollu koko viikon kipeänä, välillä se on menny ohi mut sit taas tullu takasin. Sit tänään oli pari sellasta vihlausta tuolla alamahalla ja pää ollu vähän kipeä.. Ollaan siis alettu yrittämään jo kp 9/28. Ostin pari testiäkin jo valmiiksi. Huoh... No ei täs ENÄÄ ku vaan 12 päivää ennen kuukautisia, tuntuu vaan niin pitkältä ajalta..

Kauhee valitus viesti.. Sori :D
 
kääkkis
Minna89 b =) d :heart: Kerroppas meille sitten hyviä uutisia =)

Meidän nuorempi neiti täyttää huomenna 2 vuotta, joten on koko viikonloppu juhlaa: Huomenna lähden itse bailaamaan, lauantaina tulee kummit ja muita vieraita ja sitten sunnuntaina tulevat mummot äitienpäivä (+ synttäri) lounaalle =) Mahtavat tytöt olla sitten vieraspaljoudesta pyörryksissä, koska ei meillä ihmeemmin käy ketään.

Juuri käytiin 2-vuotisneuvolassa ja samalla kysäisin tästä mun jutusta että mitä mieltä terkka on. Sanoi heti, että kannattaa mennä yksityiselle, koska hänen mielestään saattaa olla endoa ja jos on, niin kannattaisi raskautua mahd. pian. Taidankin siis varailla gynelle aikaa jo ennen kuun loppua.

Orkidea88: Nopeasti se aika menee. Mulla ainakin tää puolivuotta mitä on yritetty on mennyt aivan siivillä. Hurjaa ajatella, että siitä mun ystävästäkin tulee joulukuun alussa äiti :heart: Nopeasti se aika siihenkin menee. Mulla tää oma yritys on ollut pelkkää odottelua ja testailua, niin on jo aika turtunut. En vaan jaksais sitä pettymystä jokaisen testin jälkeen, mut vähän pakko tehdä.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :flower:
 
en tiiä pitäskö olla iloinen tai jotain... tänään selvis miks ei oo plussia tullu... kilppariarvot pikkasen päin prinkkalaa. |O onneksi vain lievästi :)
maanantaina soittoaika lääkärille. saa kirjottaa reseptin suoraan ettei sen takia tarvii odottaa aikaa gynelle.
 
Vauvakuume senkuin kasvaa vaan kun kaksi ystävää saa lapsen! toinen saa jo kesäkuussa ja toinen syyskuussa! itse pitäisi malttaa odottaa syyskuuhun että pääsee yrittämään! toivottavasti tärppäisi heti! :)
 
meep

Ainakin meillä menee silleen, että se terveydenhoito on suuntautumisvaihtoehto. Sen tarkkemmin ei suuntauduta. Voi olla, että toisilla kouluilla erilaiset opintosuunnuitelmat, sillä meillä mentiin nämä 3 ekaa vuotta sairaanhoitajien kanssa ja sitten neljäntenä vuonna alkaa terkkariopinnot. Joissain kouluissa terkkariopintoja käydään alusta asti sairaanhoitaja opintojen rinnalla. Eli ensi keväänä 16 viikkoa harjoittelua, johon kuuluu esim. äityis- ja perheneuvola, kouluterveydenhoito ja työterveyshoito.
 
kääkkis Joo pitää kertoa,mutta uskon ettei ne ole hyviä uutisia ja että raskautuminen ei ole onnistunut..Eilen kyllä yökötti kun kävin tupakilla,en polta vakituisesti vaan aina sillon tällöin..Sitten illalla kun menimme mieheni ja neitimme kanssa nukkumaan niin oli kauhean huono olo,tuntu että pitää lähtä vessaan örkälle,muttei onneksi tarvinu.. :)
 
MINNA89 Toivotaan, että nappais :)

Olen tässä yrittänyt bongailla ovista, kp 15 oli kuumotusta molemmissa munasarjoissa, eilen oireentonta ja tänään aamulla kp17 pistosta oikealla puolella alavatsassa. Limat lisääntyi eilen. Olen näissä aikasemmissa kierrossa, tuntenut ovikset muutaman tunnin pistoksena alavatsalla, vaihtelevasti oikealla ja vasemmalla. Paitsi viime kierrossa oli vaan kuumotusta pari päivää. Et jos ovis ois ollut kp15, niin kp12 yhdyntä saattaisi osua. Mieskin
tietää raskauden mahdollisuuden, eikä siihen puhunut kummenpia :)

Vauva kuumetta lisää se, että tässä viikkojen aikana olen saanut tietää, että kaksi meidän luokkalaista odottelee vauvoja. Ja ne tietysti heti yllyttää muakin...Kerron vielä, että avomieheni tekee opparia kesän eikä mene Helsinkiin töihin mitä alunperin suunnitteli. Se tekee opparin työelämään, joten voisi saada töitä sitä kautta täältä. Olisi niin hienoa jäädä tänne, kun itseä ei nappaa tuo pääkaunpunkiseutu, asuminen nin kallista yms. Ja sukulaiset ja muut läheiset täälläpäin. Pitkää tarinaa taas...
 
TMirrelle kiitos kauniista sanoista ja tuesta =)

Tänään kyllä meinas hajota taas pää työkkäri käynnillä. Tuntuu että väki siellä on täysin tunteetonta. kerroin nimittäin tästä mahdollisesta työllistymismahdollisuudesta niin työkkärin täti ohitti koko asian ihan täysin ja alkoi jauhaa vaan työteekistä.... Sanonpahan vaan, että jos en vielä ole raskautunut ja jos en saa sitä työtä, niin yritän kaikin tavoin saada miehen suostumaan yrityksen aikaistamiseen, että edes jotenkin pääsisin eroon tuosta työkkäristä... kuulostaa tietysti aika hirveältä ehkä, mutta olen kyllä menettänyt siihen paikkaan jo monesti niin pahasti hermot että v*tutus prosentti nousee pelkästään sen paikan ajattelusta. Ja tiedän kyllä että parin päivän päästä otan taas järjen käteen ja ajattelen järkevästi... tai ehkä meillä mies vois vaikka yllättää ja itse ehdottaa tuota aikasitamista ;) On sekin saanut mun hermoromahduksiani tuon työkkärin takia katsella sen verran monta kertaa.... En tiedä, jos vaikka olisin raskautunut niin voisiko se olla syy tällaiselle hermojen menetykselle, mutta olen kyllä muutenkin äärimmäisen herkkä ihminen. Että tällaista täällä. Olipas tilitys.
 
Keiju123 Kiitoksia,tulen sitten kertomaan tännekkin uutiset,oli huonot tai hyvät.. :)

Huomasin että aika moni naikkonen yrittää raskautua..Myös tuolla vau.fi:n sivuillakin.. :) Siks lähettelenkin kaikille yrittäjille ja plussanneille paaaaljon toivoa ja tarrasukkia matkaan,oikein syli täydeltä.. :flower: :)
 
jenkkivaimo
Noor-a: Olin 24 kun esikoinen syntyi, tärppäsi ekasta kierrosta vaikka olin henkisesti valmistautunut yrittämään pidempäänkin. Oltiin seurusteltu miehen kanssa siinä vaiheessa noin 1,5 vuotta, oltiin kihloissa (naimisiin mentiin kun poika oli noin 5 kk). Olin synnytystä seuraavan kevätlukukauden pois koulusta, mutta syksyllä aloitin opinnot taas pienimuotoisesti. Nyt valmistuminen viimeinkin häämöttää. Kaikeksi onneksi ollaan saatu hoidettua asiat niin, ettei oo tarvinnut laittaa poikaa vieraalle hoitoon ja pystyin imettämäänkin sen vuoden verran mitä halusin. :) Nyt tää toinen raskaus tärppäsi tokasta yrityskierrosta (imetin vielä ekan kierron aikana, sekin saattoi vaikuttaa) mutta eipä sitten pysynyt tämä vauva mukana kyydissä.

Mulla on tää vuoto pikkuhiljaa loppumassa, eipä tässä voi muuta kuin ootella että saan varmuuden sille että kohtu on tyhjä ennen kuin voidaan alotella uusi yritys. Tuntuu pahalta katella isoja mahoja, varsinkin nyt keväällä tuntuu että niitä on joka paikassa...

Mulla on normaalisti Hb 135-145, raskauden aikana tipahti alimmillaan 106:een, joten piti vikat viikot napsia rautalisää. Samoin synnytyksen jälkeen, kun alimmillaan oli jopa 92! Sain päättää otanko verensiirron vai rautatabletteja ja yllättäen halusin ne napit. :p Lähti sit nousuun nopeesti.

Mun lapsi on kyllä todellinen nero. 1v3kk ja rakentelee 12-14 Brio-palikan torneja tosta noin vaan ja oli eilenkin vaipatta 10,5 h ennen ekaa vahinkoa, muuten teki pottaan. Pakko jossain leveillä. :whistle: :D Ei voi muuta kuin olla onnellinen että tuo poika on olemassa, en tiedä miten pahasti olisi seonnu tästä km:sta, jos olis ollut ensimmäinen.
 
Tosta hemoglobiinista et mulla oli keskimmäisen raskaudessa kerran 135 kun olin syöny innoissani kilokaupalla mansikkaa.Olin allerginen lapsesta asti ja sit huomasin etten ookkaan enää :D Muuten se on raskauksissa ollu ekassa 114-123, tokassa 96-135, kolmas 95-126.Et aika paskat lukemat.Tos vikassa oli 95 viikoilla 23+3 ja sit hevoskuuri rautaa ja viikot 27+5 oli 126 ja seuraavan kerran on mitattu 35+2 111. Noi suuremmat lukemat onki sit aika poikkeuksia että siinä 100 pinnassa pyörii aina.
Normaali elämässä en oikeen tiedä kun ei oo juurikaan mitattu.Tais kerran olla yli 130. =)

Ja täällä tapahtuu muuten nyt sellasta että yk1 on alkamaisillaan vihdoin.Ehkä tänään tai huomenna :D En voi uskoo tätä!!
 
Jenkkivaimo Mukava kuulla sinunkin kuulumisia. Toivottavasti kohtu tyhjenee kunnolla ja saatte luvan alkaa yrittämään uudelleen. Minulla on melkein samanikäinen poika kuin sinulla ja hän rakentelee Dubloilla torneja, joita on sitten kiva kaadella. Hänkin käy potalla, mutta en ole uskaltanut vielä antaa olla pitempää aikaa ilman vaippaa. Kesällä sitten. :)

Mulla hb on normaalisti jonkun verran yli 120, eli olen pystynyt käymään verenluovutuksessakin. Nytkin olisi tarkoitus ehtiä käymään luovuttamasta ennen kuin yritys alkaa. Hieman vaan on flunssat myöhästyttänyt menoa. Jospa vaikka ens viikolla kävis, niin sais kuulla, mikä nykyinen hb on. Viimeksi se mitattiin jälkitarkastuksessa ja luku oli hyvä synnyttäneelle, tarkkaan en muista paljon se oli. Sitten jos luku onkin huonompi niin tietää syödä rautaa, niin ei raskautuminen kaadu ainakaan huonoon hb:hen. :)
 
Mä en oo noista hb:stä yhtään perillä, mutta kerran yläasteella terkkari epäili että mulla ois anemia kun olin niin kamalan kalpea. Sitten mittas hemoglobiinin ja tulos oli niin hyvä, että se terkka ei meinannu uskoa silmiään. :LOL: Olin vaan perus-suomalainen talvenkalpee :D

Meep Itsekin tahtoisin aina tasaisin väliajoin käydä luovuttamassa verta, mutta kun paino ei riitä niin ne ei huoli mun verta. Pitää varmaan lihottaa sitä varten. :kieh:

jenkkivaimo On kyllä onni että sinulla on esikoisesi siellä parhaimpana lohtuna maailmassa :)
 
Heippa! :wave: Täällä olis joukkoonne jälleen yksi uusi kuumeilija. Yrityksen aloittamisesta on keskusteltu jo pitkään, ja nyt vihdoinkin aletaan olla samalla aaltopituudella miehen kanssa. Mulla on itsellä ollut vauvakuume jo reilun vuoden ainakin, mutta aiemmin mies ei ole ollut ihan hirveän innostunut. Vielä en kuitenkaan valitettavasti voi lopettaa e-pillereiden napsimista, koska mulla on opintoihin kuuluva kieliharjoittelu suorittamatta :( Nyt yritänkin kuumeisesti saada järjestettyä harjoittelupaikan jostakin, jotta päästäisiin todenteolla aloittamaan rakkauspakkauksen yrittäminen. Mies nyt ei varsinaisesti kärsi vauvakuumeesta, vielä ainakaan, mutta on kuitenkin sitä mieltä, että vauva saa tulla mun harjoittelun jälkeen. :heart:

Esikoisesta siis haaveillaan täällä, mulla ikää syksyllä 24 ja mies on pian 25. Molemmat ollaan opiskelijoita vielä, mutta siitäkin huolimatta yritys alkanee viimeistään keväällä 2011.
 
kääkkis
Tervetuloa Jomi :flower:

Mulla on maanantaina yksityiselle gynelle aika, että ehkä saan sieltä jotain muuta, kuin " odottele, odottele" - vastauksia :kieh:

Meillä on nyt vietetty nuoremman tyttösen synttärit ja huomenna tulevat mummot äitienpäivälounaalle =) Pikkasen ovat molemmat neidit väsyneet, ettei tarvinnut paljoa nukkumaanmenosta tänään tapella.
 
Kaippa se on minunkin "liityttävä" joukkoon... Vauvakuume, kun taitaa tämänkin naisen mieltä painaa ja tuntuu, että vertaistukea olisi vain saatava, tai löydettävä edes jokin väylä mihin tämän kaiken purkaa. Tämä taitaa olla ainuita keskusteluja, joissa kaikilla ei yritys ole vielä ihan ajankohtainen...

Tosiaan toista vauvaa on alettu kuumeilemaan, esikoispoika on nyt 7kk vanha temperamenttinen veijari. Valitettavasti meillä yritys ei ole vielä täysin ajankohtaista elämäntilanteen takia. Miulla alkaisi opiskelut elokuun puolessa välissä, mies opiskelee työn ohessa ja samalla yritetään vielä viedä taloprojektia eteenpäin. Häätkin olisi kesällä 2011...

Mutta kun tämä vauvakuume(!!!), joka on ajoittain täysin hallitsematonta... Kuumeillu oon jo pojan syntymästä lähtien ja koin tässä kuukausi sitten keskenmenon/kemiallisen raskauden, joka on kasvattanut kuumeen taas aivan uusiin mittoihin! Eikä kuumetta helpota todella se, että kaveripiirini on tällä viikolla laajentunut kahdella vauvalla... Pikkukakkosen yritys näillä näkymin tulisi alkamaan häiden jälkeen eli kesällä 2011.

Nyt siis on vaan kuumetta helpottamaan saatava purkaa nämä ajatukset joidenkin sellaisten kanssa, joiden uskon kokevan samanlaisia voimakkaita tunteita! Oma ukko ei enää jaksa yksinkertaisesti kuunnella, eikä kaveripiirissäkään juuri ole kavereita, joita tälläinen tauti koskettaisi (tai joille haluaisin tästä puhua)... Toivottavasti huolitte tälläisen höperön vauvakuumeisen joukkoonne! :)
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Ja hyvää äitienpäivää kaikille!! :D

Itsellä niin kiirusta töiden parissa, ettei aika riitä kauheasti täällä käymiseen, mutta aina silloin tällöin! Ja toi votaan, että yrittäjillä onnistaa!!
 
tervetuloa Jomi ja DsariaL =) Eikai höperöitä vauvakuumeisia voi olla koskaan liikaa!

Ja päivän myöhässä onnittelut kaikille äideille ja äidinmielisille ;) :flower:

Täällä on mahdolliset O-päivät käsillä. Eilen pupuiltiin kahdesti, tänään tehdään sama jos jaksetaan :whistle:

greippimehu loppui kolme päivää sitten joten sitä en ole lipittänyt enää :ashamed: Kai sillä jotain merkitystä vois olla, että kumminkin kierron alussa sitä vedin aika reilusti? :p
 
Täältäkin tervetuloa uusille, hienoa kun meitä on kokoajan lisää :flower: ja onnea jälkikäteen äideille :D :flower:

Täällä epäilystä pukkaa. Lauantaina tuli tiputtelua (viimeinkin sitä kiinnittymistä?!?) ja eilen ja tänään ollut kuvotusta... Eilen äitienpäivä kahveilla en pystynyt syömään makeaa yhtään sillätavalla kun ennen... No pitää vaan rauhottua kun samanlaista kuvotusta oli edellisessä väärässä hälytyksessäkin.... Mutta ei sitä uteliaan mieli voi olla miettimättä tota vaihtoehtoa, että jos nyt olis raskautuminen käynytkin :D Ja vuoroin olen asiasta kauhunkankea, vuoroin odotan innolla että pääsis testaileen ja näkeen et jääkö menkat tulematta :p
 
Hopefulille pidetään peukkuja täällä, toivottavasti täti jättää tulematta ja pääset testaamaan plussan!

Kiitos vaan kovasti tervetulotoivotuksista! Oli tosi kiva löytää tämmönen keskustelu, kun nuo vauva-asiat on jatkuvasti mielessä... Onpahan joku paikka, jossa höpistä jo nyt, ettei miehen tarvitse koko ajan kuunnella :ashamed: Pelkään muuten, että se pian kyllästyy mun juttuihin! Vaikka sanoin sille kyllä, että eiköhän tää tästä taas helpota kohta. Välillä vaan ilmeisesti tuossa vauvakuumeessa tulee jonkinlaisia äkillisiä lämmönnousuja, että pitää sit höyrytä vähän aikaa ihan täysillä ;)

Nyt täytyy nostaa persus penkistä ja lähteä lenkille koirien kanssa, vaikka yhtään ei tuo harmaa sää houkuttele. Onneksi viikonlopuksi on povattu lämmintä keliä.
Mukavaa maanantaita kaikille kanssasisarille! :flower:
 

Yhteistyössä