Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Milas
Moikka ja tervetuloa uusille. TMirre kosi ihmeessä :D Miekin kosin miestäni lopulta että jotakin alkoi tapahtumaan. Mies oli kyllä kosinut mua jo kolmesti aikaisemmin, eka kerran heti kun alettiin seurustella ja kaksi seuraavaa kertaa siinä parin vuoden välein. Mutta minä kun en uskonut, että on tosissaan. Sitten kun itse kosin ja mies vastasi myöntävästi niin uskottavahan se oli että naimisiin haluaa =) Siinä alkoikin sitten nopeassa tahdissa hommat etenemään niin, että kosinnan jälkeen vuoden päästä oltiin jo naimisissakin.
Mulla on kyllä nyt niin kova kuume, ja miehellä myös, että en tiiä jaksetaanko oottaa heinäkuulle aloittamista....kaverini sai vauvelin pari päivää sitten (viikon sisään kolme vauvaa mun lähipiiriin) ja minä näen uniakin vain vauvoista (viime yönä näin unen, jossa ostettiin uusi talo ja siellä oli huone täynnä vauvoja) Kävin myös näille uusille tulokkaille ostamassa vaatteita ja kun kerrankin sain oikein luvan kanssa hypistellä niitä pieniä ihanuuksia niin meinas jo itellekin tarttua laatikon pohjalle odottamaan...mutta maltoin silti ostaa vain lahjaksi.
Niin ja oikein hyvää vappua vaikka täällä ainakin sataaa....
 
Moikka kaikelle uusille ja hyvää vappua kaikille!

Viime yönä sitten vähän lipsahdettiin ja aamulla kyllä uudestaan :) Ois kiertopäivä 11/29-31. Ovikset ollu siinä 15. päivän tienoilla, taitaa kyllä simpat vähän liian pitkään joutua odottamaan :(
 
Moi ja hyvää vappua!

Pitkästä aikaa ehtii oleilemaan netissä, joten tännekkin voisi kirjoitella. :) Taitaa vaan olla porukka vaihtunut jo siitä, kun viimeksi on kirjoitellut. Mutta mukavan aktiiviselta näyttää tää pino. :)

Täällä yrityksen aloittaminen lähestyy. Vielä n. 1 ½ kk on tarkoitus odotella. Alkaa kyllä kuume jo vaivaamaan kovasti. Tähän asti se on kytenyt vaan tuolla takaraivossa, mutta nyt kun olen mieheltä saanut varmistuksen, että toinen saa tulla, niin kuume on noussut aivan liekkeihin. Kävin äsken katselemassa uutta äitiyspakkaustakin sillä silmällä, että haluttaisiko se ottaa, jos hyvin käy ja tärppää hetimälleen yrityksen aloituksesta. Ihan kivoilta näyttivät vaatteet, mutta siitä makuupussin kuosista en oikein tykännyt. Mutta esikoisen pussi on vielä hyvässä kunnossa, joten sitä vois sitten uuden tulokkaan kanssakin enimmäkseen käyttää.

Mutta nyt taas oikeisiin hommiin. :wave:
 
Mites muuten teillä muilla on suku ottanut vauva uutisen vastaan. kun meitä täällä jännittää kummoiset huudot saadaan kun kummallakaan ei kunnon töitä ole. miehen äiti ainakin repii pelihousut. minun äiti saattaa ottaa sen aikast hyvin. Mietin et kummoisia reaktioita muilla saattaa tulla.
 
kääkkis
Meillä on ottaneet kaikki tosi hyvin ainakin tähän asti vauvauutiset =) Omalle äidille ilmoitinkin kummallakin kerralla heti testin jälkeen ja toisen kohdalla jo arvasikin :D Miehenkin vanhemmat ovat ottaneet hyvin uutiset, tullaan hyvin juttuun muutenkin heidän kanssaan =)

Nyt takaisin elokuvan pariin :wave:
 
Kiitoksia kiitoksia :D

Milas: Meni vähän niinkuin siitä väliltä. :LOL: Minä vähäsen vihjasin ukolle kihloihin menosta ja tämä sitten otti ja kosi :heart: ei mitään polvilleenmenoa, vaan lyhyesti, ytimekkäästi ja luontevasti hänelle itselleen. Tänään sitten sormusten ostoon ;)

Palataanpas sitten maan pinnalle ja tiedustelen, että mitenkäs Vappu on tullut vietettyä itse kullakin? :) Täällä satoi koko päivän :eek:
 
TMirre onnea onnea :D

Täällä vappu sujui rauhallisesti pihatöitä tehden ja eilinen meni vanhemman lapsen suunnistuskisoissa. Eli paljon ulkoiltu, kun ilma on antanut myöten...

Minun äiti oli huolissaan koulunkäynnistäni, kun ilmoitin esikoisen tulosta. Isä otti asiat paljon rennommin. Kuopuksesta eivät sitten enään ihmetelleetkään mitään. Jos nyt ilmoittaisin lapsesta, niin luulisin, että olisivat iloisia...He kun ovat jo iäkkäitä ja haluavat varmasti kaikki lapsenlapsensa nähdä, ennen "paremmille metsästysmaille siirtymistä"...
 
Onnea TMirrelle! :flower:

Meillä uutinen esikoisesta otettiin todella hyvin vastaan, mutta eipä olisi ollutkaan syytä muuhun, sillä itse olin juuri valmistunut ja töissä ja miehellä on vakipaikka. Lisää lapsenlapsia odotetaan jo kovasti molemmissa mummoloissa. :)
 
Milas
vappu meni sadetta pidellessä ja lasten kanssa puuhastellessa.
Minä olen meidän perheen kuopus ja mun vanhemmilla oli ehkä vähän murhetta siitä,että heidän "vauva" perustaa perheen. Ja mulla kun oli opiskelutkin silloin kesken. Mutta nopeasti olivat innolla vauvan odotuksessa mukana. miehen vanhemmat olivat kuvitelleet, ettei hän koskaan lapsia hanki ja olivat erittäin iloisia vauvauutisista. Nyt kaikki jo vähän luottaakin siihen, että meille vielä lapsia tulee joten odotuskannalla kaikki =)
 
Milas
white gold tiiä vaikka vauva olis jo sylissäkin ensi vappuna =)
Sepä se, miekin haluaisin pitää raskauden sitten salaisuutena mahdollisimman pitkään, niin että on varmaa kaiken olevan kunnossa. Eka raskaudesta kerroin viikolla 17-18 ja kukaan ei kyllä ollut aavistanut mitään vaikka omasta mielestä olin kyllä pyöristynyt aikamoisesti. Toinen raskaus pysyi salassa vieläkin kauemmin, oli jo yli 20 rv menossa :D Mulla oli molemmista kova pahoinvointi ja paino nousi alkuun aika paljon jatkuvan syömisen takia. kai ihmiset vaan ajatteli mun lihovan muuten vain :kieh:
 
Heippa pitkästä aikaa ! :)

En tossa viime viikolla oikeen kerenny tänne kirjottelemaan kun oli se muutto.. Nyt ollaan oltu neljä yötä uudessa kodissa ja kaikki tavaratki lähes paikoillaan ! :) Esikoinenkin on tottunut uuteen kotiin ihan hyvin ! :)

Kun oli puhetta siitä pitkästä kierrosta niin tässä kierrossa mulla alkoikin menkat sit yhtäkkiä 10päivää etuajassa .. :eek: tosiaan vasta 9pv tätä kuuta ois kuulunut alkaa..
Mua niin huvittais alkaa jo tästä kierrosta alkaa yrittämään.. :heart: mutta järki sanoo että ei vielä.

Korkea hb: Mun serkulla taas on ollut hb 160 luokkaa ja saanut kaksi keskenmenoa sen takia, kun ollut niin paksu veri ettei ole päässy napanuoraa pitkin sit vauvaan tai jotain tohon suuntaa.. joutui sit lopuks kattoon tarkkaan mitä söi että veri ei ois niin paksua.. ja sit kolmannesta raskaudesta vauva pysyi matkassa! :)
 
hb


Olen ymmärtänyt että hemoglobiinilla ei ole tekemistä veren paksuuden kanssa, vaan veren tekee paksuksi verihiutaleiden eli trombosyyttien suuri määrä. Voihan tosi olla korkea hb aiheuttaa keskenmenoja, en tiedä, mutta tuntuisi oudolta, että 160 on kuitenkin normaalissa rajoissa.Voihan veriarvoissa ollut olla hänellä muutakin, eli juuri näiden tromposyyttien epämääräinen koko. En ole ikinä törmänny opinnoissani tuomoiseen. pitääkin selvittää.
 
Me kerroimme esikoisen tulosta heti testin teon jälkeen. Oli vähän kiire, kun oli sukujuhlia tulossa ja tiedettiin, että epäilykset herää kun ei alkoholiin koske. Ajateltiin olla reiluja omia perheitä kohtaa ja kertoa heille ensin. Nyt toisesta olis kyllä haaveena, että saisi uutisen pitää ensin itsellään jonkun aikaa ja sitten vaikka sen ultrakuvan kanssa kertoa. :heart:

Saako udella Keiju123, mitä alaa opiskelet? Itse olen haaveillut alan vaihdosta terveydenhoitopuolelle, mutta voi olla että ne jää vielä toistaiseksi haaveeksi, kun tuo lapsenhankinta on nyt ensimmäisenä mielessä. :)
 
meep Sitäpä sitä, Terveydenhoitajaksi, ensi vuosi kokonaan terveydenhoitajan erikoistumisopintoja, nyt kolme vuotta takana sairaanhoitajaopintoja. Olen kyllä tykännyt :) Vielä kun kuumeilultani pääsisin tuon ensi vuoden yli.
 
Vappu tuli sitten vietettyä. ihan kotosalla suurimmaksi osaksi meni. Ja launtaina sitten vähän lipsahti :whistle: :snotty: Ajateltiin kyllä et ovis meni pari päivää lipsahduksesta, kun oli vähän niitä kipuja ja limatkin anto sellasta ymmärtää, mutta kappas, lipsahduksesta seuraavana päivänä aamulämmöt nousi taas aika korkeiks, että mitä tässä nyt sitten ajattelis? Käviköhän tuuri? Kaiken lisäksi voi olla että ens syksynä pääsisin viimein töihin, tosin vielä on epävarmaa. Olis vaan niin mun tuuria, että viimeinkin olis töitä tiedossa ja tulisin nyt sitten raskaaks. Mukavahan ja ihana se raskaaks tuleminen olisi, se kun on ollut unelmissa pitkään, mutta sitten en usko et pääsisin töihin. Se työ kun vaatis aika kauan aikaa, että mutta aika näyttää miten käy raskautumisen ja mahdollisen työn suhteen. Tällaista täällä.

Niin ja tervetuloa vielä uusille, kun heitäkin tais olla edellisen napailuni jälkeen tullut :D :flower: =)
 
Unohdin onnitella TMirrea, eli onnea! :flower: :)

Minulla on noista niukoista menkoista ainakin se käsitys, että silloin tulisi koko ajan vain vähän vuotoa, en tosin ole asiasta varma. Itselläni on ollut hormoniehkäsyjen aikana ja ennen niitä vuoto sellaista, että parina ekana päivänä on tullut valtoimenaan ja sitten seuraavat kolme päivää on ollut niukempaa. Mutta viimeisimmän hormoniehkäisyn jälkeen vuoto on lyhentynyt kolmipäiväiseksi ja melkein jokaisena päivänä vuotoa tulee valtoimenaan ja sitten se loppuu kuin seinään. Joskus saattaa tulla ennen varsinaisia menkkoja pientä tiputtelua.
 
kääkkis
White gold: mulla on samanmoiset menkat olleet silloin kun niitä vielä oli :LOL: Tai oikeestaan ne 2 ekaa päivää on olleet aika runsasta ja siitä niukentuneet. Uskon, että itelläni olleet ihan normit.
Täällä vedellään kp 49, eikä mitään uutta tiedotettavaa. Eilen oli järkyttävät menkkakivut turhan takia, koska mitään ei tapahtunut. Outoa sinänsä, että mun rintojen särkykin nyt taas laantui, mutta sekin palailee varmaan taas viikon päästä ( tuntuu että nää säryt tulee aalloittain joka toinen viikko). Onneksi tässä on ohjelmaa, niin kuukausi menee varmaan sutjakkaasti =)
 

Yhteistyössä