Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Tervetuloa mukaan Sokruli! :wave:

Pahoittelut keskenmenosta, toivottavasti vuoden päästä kaikki menee sitte hyvin! :hug:

Täällä vauvakuume vaan kasvaa, mut pitää yrittää toppuutella, ku mies ei ole yhtään kiinnostunut asiasta ja tiiän, ettei toista voi pakottaa.. vanhemmuus on kuitenki nii iso asia.

 
Tääl kans tultais mukaan :wave: Olen 24v ja pienen 1v2kk vanhan tyttösen äiti. Tytön isän kanssa erottu loppu kesästä ja syksystä asti sitten uuden miehen (joka aijemmin oli pelkkä kaveri) kanssa oltu. Ja niin tekisi mieli saada toinen lapsi ja juuri tämän ihmisen kanssa. Mutta järkevintä on odottaa että tuosta erosta kaikki pöly laskeutuu ja että kunnolla ollaan oltu yhessä vaikka toisemme tunnemmekin todella hyvin. Vielä tällä hetkellä asutaankin eri osoitteissa.. Mieli tekisi vaan niin kamalasti :)
 
Tervehdys kaikille ja tervetulotoivotukset uusille! :wave: Meitähän alkaa olla ihan mukavasti täällä jo, vaikka "tavoite" vasta niin kaukana. ;)

Mulla kuumeilu tekee aaltoliikettä - välillä ei yhtään kiinnosta vauva-asiat ja toisena hetkenä tekee niin mieli omaa nyyttiä.. Onhan mulla toki bonuspoika, ihana 3 v, joka on mulle tosi tärkeä ja lieventää kuumeilua välillä tehokkaasti (uhmaikä tai jotain...) :LOL:

 
Tervetuloa! :wave:

Musta oli eilen ja toissapäivänä nii ihana ku puhuttiin kihlatun kanssa vauvoista. Mieski puhu sillee ihan "vakavasti" ja eilen se laskeskeli, että syntyis vauva vielä tän vuoden puolella jos nyt kohta tärppäis ;) mut edelleen on ehkäsy käytössä. :whistle:
 
Heips! Täysin ohi aiheen on tämä mun kysymys, mutta kun otsikossa lukee, että sitä on muokattu, niin siksi täältä kyselen. Eli, miten noita otsikoita saa muutettua? Pitäis päivittää yhtä pinon nimeä, mutta tällä it-ihmeellä on peukalo keskellä kämmentä :)
 
RouvaSumppisuu
:wave: Hengessä yhä mukana vaikka hiljaiseloa pidänkin. Kuumeilut tällähetkellä vähän jäissä, kaksi pikkuovelusta pitävät mamman kiireisenä päivin öin :whistle: :kieh: ...

Marta: en ole nyt ihan satavarma, mutta pinon perustaja ja siis 1. viestin kirjoittaja voi muokata otsikkoa muokkaamalla omaa tekstiä. Siis siitä muokkaa -valikosta.
 
Mulla tuli mieleen kysyä teiltä viisaamilta.. tosiaan tässä esikoista kovasti kuumeilen ja sitte kun mieski lämpenee asialle, nii olisko hyvä käydä lääkärissä tutkituttamassa että kaikki on ok?oon kyllä käyny säännöllisesti gynellä sen jälkeen ku alotin e-pillerit. Mullei vaan oo selvää nuo ovisjutut sun muut. :snotty:
Vai jätetäänkö myö vaan ehkäsy pois ja katotaan miten käy?
Anteeks nyt tää mun tyhmyyteni :eek: :snotty:
 
jn1
Täällä kans yksi kuumeileva, tavoitteena valmistua sosionomiksi v.2011. Lapsia ei ennestään ole, ja miehen mielestä pitää valmistua koulusta ennen lapsia ;) Itse olisin valmis vaikka heti äidiksi, koska kouluhommat saa aina järjestettyä (näin kuvittelen...) Mutta ei varmaan auta muu kuin kärvistellä, koska tuskin miehen mielipide tuosta muuttuu seuraavaan pariin vuoteen. Toisaalta on ihana opiskella ja tehdä töitä oman tulevaisuuden eteen.

Vauvakuume oli pahimmillaan vähän aikaa sitten; vauvojen näkeminen sattui (miksei minulla voi olla), en halunnut nähdä ystävien/sukulaisten vauvoja jne. Mutta nyt se on vähän helpottanut. Kamalinta oli, ettei kenellekään pystynyt puhumaan eikä mies ymmärtänyt. Kommentoi vain, että onkohan tuo nyt ihan tervettä.
Eli jospa täältä sais vertaistukea ja kun tänne purkaa mieltä, olokin luultavasti helpottuu =)
 
Tervetuloa :wave:

Mulla on samanlaisia tunteita kuin sinulla jn1. Joskus on tosi kamalaa katella ku toisilla on vauva ja sitte herää siihen totuuteen, ettei itellä olekaan. Mulle tulee usein tosi paha mieli, ku mies tyrmää vauvapuheet ja aina on vastaus, että "ei vielä". Ymmärrän kyllä toisaalta miestäni, mut toisaalta taas miksi meillä olis muka huono hetki vauvalle? :eek:

Mulle on heränny nyt semmonen halu, että haluaisin olla kotiäitinä ainaki muutaman vuoden. Nautin siitä ku saan tehä kaikkea kotona (leipoa, pestä pyykkiä tms.) ja sitte ku olis siinä vielä se oma muksu/muksuja, nii mikäpä sen ihanaa :heart:
Mutta ei nii ei.. haaveilu vaan jatkuu. :kieh:
 
RouvaSumppisuu
Niiskuneiti: ainakin perhesuunnittelun kotisivuilla http://pesu.come.to/ on hyviä juttuja kaikkeen hedelmällisyyteen, ovulaatioon ja raskautumiseen liittyen.

Minäkin oon ihan säännöllisesti gynellä käynyt perustarkastuksissa, otettu papa jne., joten sit kun on ehkäisy jätetty niin ei muuta kun ollaan alettu yrittämään raskautta. Ekassa raskaudessa mentiin enemmän tulee jos on tullakseen linjalla ja siinä kestikin sitten melkein vuosi ennen kuin tärppäsi. Ja nyt tokalla kerralla oli niin kova kuume että laskeskelin ovulaatiota yms ja tokasta yrityskierrosta tärppäsi.
 
Täällä on taas kuumetta ilmassa,kaveri sai eilen vauvan ja kun pääsen sitä katsomaan,niin kuume vain pahenee :ashamed: Tuntuu,että minne tahansa menee,niin joka paikassa on pieniä vauvoja :whistle: Mä haluaisin poistattaa kierukan kesällä,mutta mies ei ole oikein lämmennyt asialle :/ :ashamed:
 
Rouvasumppisuu kiitos vinkeistä :)

Mä puhuin tänään taas vaihteeki kihlatun kanssa vauvoista ja hän lupas miettiä ihan vakavasti, koska näkee että mulla on kamala kuume ja iteki myönsi, että olishan semmonen nyytti kiva. Eli voi olla, että yritys alkaa aikasemminki! :heart:
mut pitää nyt odotella kuitenki, että mies saa rauhassa miettiä.

Puhuttiin myös, että kokeillaan jättää ehkäisy pois ja katotaan miten käy, koska ei meillä oo nii kiire vaavin kanssa, että ei haittaa vaikka tärppäis esim vuoden päästä :) Ja jotenki mä haluan, että meille tulee vauva jos on tullakseen. Tuntuu, että jos alan kyttäileen ovuja nii se menee semmoseksi tekemällä tekemiseksi sitte. Kuitenki tää on vaan mun mielipide :) mutta aluksi mentäis ihan vaan että jätettäis ehkäsy pois, peuhattais säännöllisesti ja katottais miten käy.
mut oon aika onnellinen noiden keskusteluiden jälkeen! =)

ai nii ja tervetuloa uudet! :wave:

Ps. Anteeks tää omanapa hehkutus taasen! :whistle: :ashamed:
 
Heipparallaa kaikki ihanaiset naiset! :)

Poitsu on päikkäreillä ja sen jälkeen lupailin, että leivottaisiin porukalla laskiaispullia. Nam! Mitenkäs teidän laskiaissuunnitelmat?

Kovasti taas kuumeilen vauvaa. Ois vaan niin ihana.. Meilläkin "oikea" kuumeilu alkaa varmaan aiemmin, kun naimisiin olisi tosiaan tarkoitus vuoden lopulla. Että sen jälkeen sitten. :heart:
 
Heissan. Sustakin tulee sosionomi kuten minustakin. :) Onko opiskelu vaikuttanu yhtään vauvakuumeeseen? Meidän ryhmässä on nainen, jolla on laskettu aika huhtikuussa ja iso maha sillä jo on, sen kanssa oon sitten jutellu paljon vauvajuttuja ja oon kertonu sille kivoja nettisivuja lapsiin liittyen, itse kun olen tällainen pöhkö että jo tässä vaiheessa olen ottanut asioista selvää ja käyn jopa täällä kirjottelemassa. Ja tiedän jopa millaiset vaunutkin haluaisin jos nyt tulisin raskaaksi, ja tiedän verkkokauppoja, joista tilaisin ihania juttuja vauvalle. Niih, vauvakuume on tosi kova.
 
Me tänään miehen kanssa puhuttu jälleen ihan vakavasti vauvoista. Kateltiin jopa vaunuja netistäki ja valittiin millaset me laitetaan sitte joskus :)
meillä on vähä puhetta ollu, että syön nyt meneillään olevan pilleriliuskan loppuun ja sitte lopettaisin niiden syönnin eli voi olla, että mä siirryn tästä sitte tonne esikoisten kuumeilijoihin, mutta vielä toistaiseksi täällä topicissa :)

Mukavata lauantai-illan jatkoa! :)
 
jn1
hansumh
Opiskelujen alkaessa vauvakuume väheni, koska oli niin paljon muuta ajateltavaa. Mutta nyt kuume on taas nostellu päätään... Yks koulukaveri on jo raskaana, vaikka ekaa vuotta vasta opiskellaankin. Että eihän se koulu este ole, jos niin päättää. Mut on kyllä ihana opiskella omaa alaa, jatkokouluttautua ja tietää tekevänsä oman tulevaisuuden eteen hyvää. Saa siis ajatella omaa napaa ihan rauhassa nyt vähän aikaa :saint:
 
hanmsuh, kiitosta :) katellaan päivä kerrallaan miten tässä käy sitte ku pillerit loppuu :)

Tässäpä linkitän millasia vaunuja me ollaan aateltu http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3230/pl#
(tosin nuo on melko kalliit, että voi todellisuudessa, että päädytään johonki halvempiin)

Onko muilla ideoita vaunuista? tai millaset ootte jo hankkineet?! :)

Elora Dana, tervetuloa! :wave:
 
RouvaSumppisuu
Niiskuneiti: oikein paljon onnea yrityksen aikaistamisesta :flower: ja minunkin puolesta tervetuloa kaikki uudet =) . Kiva kun on muitakin samassa veneessä :D.

Vaunuista: Meillä on ollut Brion kombit ja Emmaljungan CityCrossit nyt käytössä + Carenan tuplavaunut. Ite tykkään tosi paljon meidän Emmaljungan vaunuista, vaikka käytettynä ostettiinkin niin todella hyvät menopelit. Tai siis rattaathan ne ovat, joissa pehmeä kantokoppa mutta kuitenkin.
 

Yhteistyössä