Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Oijoijoi, myö juteltiin eilen miehen kanssa vihdoin ja viimein asiasta ja varovasti lupasi jo kesästä-alkusyksystä vauvan yritystä... :heart: :heart: :heart: Eli ehkäpä tästä aikaistuu suunnitelmat!

Tuosta valmiudesta vanhemmuuteen, ei kait sitä pysty ikinä olemaan niin levollinen ja "kypsä", kuitenkin lopullisesti vasta lapsi kasvattaa vanhemmuuteen,sitä kun ei pysty kirjoista oppimaan vaikka kuinka lukisi. Mutta ymmärrän hyvin miehesi ajatuksia ja tosi hyvä Helinä-87 että miehesi avautui asiasta. Tiedän kokemuksesta,miten hankalaa on saada jäitä hattuun,mutta ehkä muutama kuukausi, puoli vuotta auttaa jo saamaan vähän paremman tatsin työtilanteesta,terveydestä,missä mennään jos vain jaksat odotella. :hug:
 
B-7
Jälkitarkastuksessa kävin,kaikki oli kunnossa ja hyvin palautuneena ja tulin kotiin ehkäisy-injektio reseptin kanssa.Mihin mies kyllä sanoi etten saa itseeni niitä hormooneja tunkea :eek: Eli päätti nyt ottaa ehkäisyasian omalle vastuulleen->eli kumilinjalle.
Kaikki on siis mahdollista =) Kumit ei meillä koskaan oo olleet mitenkään varmoja keinoja...jos nyt 7 lasta sen kertoo :LOL: Vaikkakin kaikki tahallisesti hankittuja :heart:
 
Moi vaan, oon ihan uusi täällä, joten en oo varma osaanko käyttää tätä systeemiä. Mutta oli pakko kirjottaa kun näin tän keskustelun otsikon. Mulla on ollu vauvakuumetta jo monia vuosia ja oon miettiny et ois ihana saada lapsi sitten valmistumisen jälkeen. opiskelen siis vielä ja 2010 vuoden lopussa pitäis valmistua sosionomiksi. Oon kyllä aika pöhlö kun oon hirveesti jo nyt miettiny ja katellu netistä kaikkea vauvoihin liittyvää ja kivoja nimiä oon kans miettiny. Mieskin on rinnalla pysyny jo kolme vuotta ja hänkin haluaa ehdottomasti lapsia ja osaa olla lasten kans tosi hienosti, eli lapsia saa kyllä tulla, mutta ei ihan vielä kuitenkaa.
 
Olen siis 21, en muistanu ikääni kertoa. Nuori siis vielä ja aikaa on eli en halua kiirehtiä perhe-elämään, mutta en toisaalta haluaisi kovin vanhakaan äiti olla. me ei olla naimisissa ja ei ole tietoa vielä milloin mentäisiin, mies kyllä siitä välillä puhuu et oisko 2010 kesänä tai syksynä häiden paikka, mut saapa nähdä. Monet on sellasia hää-ihmisiä, mulle paljon tärkeämpää on että saisin lapsia, eli ei oo niin väliä ollaanko aviossa vai avoliitossa kun perhettä perustetaan.
 
vielä semmoista, että sulla Helinä-87 on aikalailla samanlainen tilanne kun itelläni ja ollaan samanikäisiäkin. Mullakin motivaation puute opiskelua kohtaan vaivaa, oikeastaan joululoman jälkeen vaan kasvanu entisestään tää vauvakuume ja ajatukset aina palaa vauvamaailmaan. Meidän ryhmässä (koulussa) on 2 jotka on äitiyslomalla ja yks on raskaana, kyl se välillä ottaa päähän kun toiset saa lapsia mut ite täytyy vielä odottaa.
 
Kiitokset fiksuista vastauksista :) Niin ei tässä nyt vaan oikeasti auta muu kuin odottaa tuo koulu loppuun. Miehekkeen kanssa menee tosi hyvin kun saatiin purettua taakkojamme. Nyt koitan pitää suuni kiinni ja malttaa odottaa että saa tietää millon se operaatio on ja sitä myöten rueta elämää ajattelemaan eteenpäin. Ensi viikolla se onneksi jo selviääkin. :p

Ihana juttu Petite et teillä on jo tollasia juteltu :heart:

Noniin Babyseven sitten vaan nuppineulan kans kortsupaketin ääreen :D Joo no ei kai sentään mutta kiva ele mieheltäsi.

hansumh kyllähän noi meidän elämäntilanteet melkosen samankaltaisilta kuulostaa. Mullakin kävi joululoman jälkeen että tilanne levisi täysin. Nään vaan vauvoja jokapuolella, tänäänkin tuolla osastolla missä oon työharjottelussa kävi sellanen 4kk ikänen vaavi. :heart: Miten ne voikin olla niin sulosia.... :p :p Aion kyllä valittaa terkalle että tolla hormonikierukalla on sellanen sivuvaikutus että se tekee järjettömän vauvakuumeen. :D Ihan senkin takia en viittis sitä vielä hetkeen poistattaa kun oli se sen verran arvokas kapine. Ainakin vuosi tarttis pitää jotta se maksais ittensä takasin.
 
RouvaSumppisuu
Helinä: Mullekin vastikään hormonikierukka laitettu :whistle: . Täytyy nyt ahkerasti pöllytellä peittoja vuoden-pari, niin voi hyvillä mielin sen poistaa "vähän" aikaisemmin, itsensä takaisin maksaneena ;) :D .

Petite: Teillähän hienoa edistystä aikataulutuksen suhteen =) .

babyseven
: Jaahas, että kumilinjalle :D . Meinaatkos ettei siitä sitten koskaan lipsuta ;) ? Periaatteessa mä en ois halunnut itsekään mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta kun tässä nyt pitäis tovi odotella, niin ei oikein noi kumit innosta pidemmän päälle...
 
hansumh, Pakko kertoa että mäkin valmistun sosionomiksi, tosin vasta keväällä 2011. :) Ja sinne asti pitäis malttaa odottaa. Ja olen saman myös saman ikäinen kuin sinä. :) Meillä vieläkin kuumeilu jatkuu, tänään kattelin juttuja kestovaipoista, että jokohan niitä voisi ostella... B)
 
Kiva kun kirjotit! ja kiva et on muitakin tulevia sosionomeja tällä keskustelupalstalla. Mulla oikeastaan vauvakuume alkoi joskus sillon aikoja sitten kun hoidin sukulaisten vauvoja ja kokemusta lastenhoidosta on kyllä tullut myös esim. päiväkodeista. Olisin varmasti nytkin valmis muutoksiin jotka vauvan tulo tois mukanaan, mutta ajattelen että olisi "järkevämpää" saada lapsi vasta sitten kun on ammatti, kun ei viitsisi jättää opiskelua kesken. On tää kyllä hassua kuumeilua ei voi muuta sanoa. Tässä pari päivää sitten mietin millaisen isyyspakkauksen keräisin Juholle (avomiehelleni), hehh.
 
Toi isyyspakkaus kuulostaa hauskalta idealta. Mulla on jo yksi lapsi mutta miehelläni ei omia lapsia ole. Esikoinenkin oli jo parivuotias kun tapasin mieheni, joten kokemusta vauvoista ei kovin paljoa ole. Onneksi mielenkiintoa ja innostusta kuitenkin löytyy. =)
 
B-7
Nuppineuloja,ehei =) Kyllä se mies sitten itse ne jättää,kun kyllästyy.Aikansa kutakin!Mutta se on selvä ettei tässä ole välttämättä suunnitelmissa niin pitkä aikaväli kun ensin oli =) Paljon on mahdollista että saa tulla aikaisemminkin :heart:
Mies ei ole kielteine,itse vaan meinaa että sais vähän kulua aikaa ennen seuraavaa.Ja sitä viimeistä.Piste.Näin on nyt päätettävä :whistle:
 
B-7
Tuosta valmiudesta vauvaan.Itse oli 20v kun aloin odottaa.Meidät oli just vihitty ja vauva sai alkunsa lähestulkoon hääyönä =) :heart: Valmistunut ammattiin olin kk ennen häitä.Eli meillä kaikki kävi kerta rytinällä(niinkuin nää vuodet siitä eteenpäinkin on todistaneet =) )
Avioliiton alkukuukaudet kuten raskauden ensi viikot,olivat koettelevat!Mutta pikkuhijaa raskauden edetessä,kasvoimme yhdessä,valmiimmiksi ottamaan vauva vastaan!
Ei kai sitä koskaan ole tysin valmis siihen,mutta onneksi raskausaika kuitenkin antaa sitä kasvuvaraa!Ja kasvamista se on vanhemmille kaiken aikaa,lapsien kasvaessa.Uusia haasteita alati!
Mutta jos alat miettiä,oletko valmis vauvaan,käy helposti niin ettei sitä ole "koskaan"valmia.Aina puuttuu jotain,koulutus,vakipaikka,oma koti,auto tai mitä ikinä...
Rohkeasti vaan tuumasta toimeen ja saa jälkeinpäin olla itsestään ylpeä miten asiat kuitenkin hoituivat!

Eli rohkeutta ja tsemppiä kaikille :hug:
 
Täällä vauvakuume on ollut muutaman päivän vähän taka-alalla mutta jollain tavalla koko ajan mielessä. B) Harjottelussa kun on ihan haastavaa niin ei kerkeä onneksi paljon miettimään. Se eikuitenkaan tarkoita sitä etten näillä sivuilla muuten surffailisi. :LOL: Koukussa olen ja pahasti. Sitä päivää odotellessa että odotuspuolelle pääsisi kirjoittamaan. Ehkä ihan hyvä että toi kierukka on käytössä kun renkaitten kanssa saattaisi käydä jotain pientä unohdusta. Tosin niitä käyttäessä saatoin helposti pitää yhtä rengasta 4 viikkoa kolmen sijaan. :ashamed: Tosin sillon motiivina oli rahan säästö eikä harkittu vahinko. :D

Ollaan tässä ensi kuussa reissuun lähdössä ja passi olikin menny jo vanhaksi niin ei auttanut muu kun mennä passikuviin ja laittaa passi tilaukseen. Tuli ihan pölö kuva mutta sitten tuli mieleen että jos tässä ensi vuoden puolella on naimisiin menossa niin eipä se passi kauaa tuu olemaan voimassa. :whistle:
 
Täällä ilmoittautuu mukaan 25-vuotias äiti. Meillä lapset -03,-06 ja -08. Meillä ikäeroa lapsilla n.2,5.v ja miehen kanssa ollaan juteltu, et neljäs lapsi saa tulla aikaisintaan vuonna 2010. =)
 
RouvaSumppisuu
Täällä taas vaihteeksi EI vauvakuumetta kun koko poppoo on sairastellut ja viime yönä kuopus herätteli kahden tunnin välein
|O <----megahaukotus. Mutta kyllä se siitä taas nousee kun normaaliolotilaan pääsee :whistle: ...

Kierukkaan oon minäkin tyytyväinen, helppo ja vaivaton ehkäisy, eikä pääse hetken hairahduksia tulemaan :whistle: :D .
 
Täällä ollaan samoilla linjoilla RouvaSumppisuun kanssa. Vauvakuume tosiaan tauolla. Noi koirat on kyllä ihan ihania mutta välillä tuntuu että järjen menetys niiden kanssa ei ole kaukana. Herättivät aamulla kivan aikasin ja mun tarttis mennä yöksi vielä töihin. |O Kumma kun miehen ne antaa nukkua vaikka kuinka pitkään mutta mamma tarvii herättää aikasin.. :kieh: Lenkillä olin niin hermona että oikein hävettää kun huusin niille. :ashamed: Kaiken lisäks koko lenkin oli semmonen kuvottava palan tunne kurkussa ja on vieläkin. Töissä oli kyllä yksi noro-tapaus että sitä odotellessa.

Koko aamun mua on huimannutkin ja suunnittelin et olisin verenluovutukseen tänään menossa. Toivottavasti se oli vaan verenpaineen heittelyä eikä hb:stä johtuvaa. Taitaa olla jotain 125 se verenluovutuksen hb-raja.

Harmittaa tuo kierukkakin nyt niin vietävästi. Rinnat on tullu kipeeks ja suihkussa käynti sattuu aika tavalla. Ja menkatkin on tullu viimeks joulun aikoihin että kiva olla töissä valkoset housut jalassa ja miettiä että millonkahan on japanin lippu takapuolessa. :kieh:

Nyt tuli niin kauheet valitukset että ei ole totta :LOL: Toivottavasti teillä muilla menee vähän paremmin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä-87:
Harmittaa tuo kierukkakin nyt niin vietävästi. Rinnat on tullu kipeeks ja suihkussa käynti sattuu aika tavalla. Ja menkatkin on tullu viimeks joulun aikoihin että kiva olla töissä valkoset housut jalassa ja miettiä että millonkahan on japanin lippu takapuolessa. :kieh:
Mua alkoi naurattamaan tuo japanin lippu
:LOL: Täällä kanssa harmittaa kierukka,sen myötä ei oo yhtään hellittänyt menkkakivut yms... :kieh:
 
mäkin voisin tunkea itseni tähän ketjuun. vauvakuume on kova, mutta nyt on niiin epäsopiva ajankohta. opiskelut kesken, niin miehellä kuin mullakin, töissäkin pitäisi käydä ja lisäksi helmoissa pyörii ennestään 2 lasta joista nuorempi täyttää huhtikuussa kaksi. itse valmistun keväällä 2011, joten jos saisin jouluvauvan tuolloin niin olisin onnellinen! :heart:
nyt pitää vaan pitää pääkylmänä vaikka vauvakuume on maksimissaan, kuitenkin haluaisin että voin jäädä sitten hyvillä mielin äitiyslomalle kun jonkin aikaa on kerennyt töissäkin olla, esikoinen sopivasti aloittaa koulun, ja nuorimmaisellakin on jo mukavasti ikää.
tätä mun vauvakuumetta ei helpota yhtään se, että kulutan aikaani surffailemassa vauvatarvikesivuilla..mä olen jo miettynyt millanen sisustus vauvahuoneeseen tulee ja millaset vaunut haluan. :D hullua tämä kyllä on, kaikkeahan tässä kerkii vielä tapahtua ennenkuin helmikuu 2011 tulee. :) :)
 
Ihan pakko tulla mukaan. Ollaan suunniteltu alustavasti vauvaa tuonne 2011-2012. Itse olisin melkein valmis vaikka heti.. Opiskeluni ovat aivan alkuvaiheessa (keväällä vuosi täynnä terkkarin opinnoista), mutta kuume olisi kova. Olen aika nuori (21 kohta) mutta kuume on mikä on eikä muuksi muutu. Olemme puhuneet avokin kanssa että missä vaiheessa olisi parasta tehdä lapsia ja nyt tämän hetkinen ajatus (mieheni kyllä muuttaa mielipidettää usein) olisi että tehtäisiin lapsi kesken opintojeni eli parin vuoden päästä aloitettaisiin yrittää. En haluaisi heti valmistuttuani jäädä mammalomalle.. :/

Kuumetta ei auta sitten yhtään se että luokkani on kova lisääntymään :D Yksi sai juuri vauvan ja kahdella on laskettuaika maaliskuussa.
 
Kiva kun uusia kuumeilijoita tulee lisää =)
Juu eipä oo japanin lippua tosiaan näkyny. Mihin lie menkat kaikonnu mutta en valita. ;)
Aiemmin kun tuota verenluovutustakin mainostin niin pakko mainostaa uudestaan. Siitä vaan tulee niin mielettömän hyvä mieli että suosittelen. Ja hb:kin oli 155. Koskaan ei oo niin hyvä ollu mutta kerta se on ensimmäinenkin. Ensimmäinen ajatus tuostakin oli että eipähän ainaskaan joudu rautakuurille raskausaikana. :D Miten niin ajatusmaailma pyörii vauva-asioissa???

Aika monilla tuntuu olevan tuo koulun päätökseen saattaminen etappina. Kuten myös mun miehellä, siis mun koulun suhteen. Hän on itse kyllä ihan vakiduunissa. Tänään viimeks natisin tästä vauva-asiasta että tuntuu että tuhlaa elämäänsä kun tahtois jo perheenlisäystä. Lueskelin myös tuolta alle 20v äidit palstoilta että kyllä sielläkin menee monella ihan hyvin vaikkei mitään koulutusta olekaan. Mies vaan haluaa varmistaa että molemmilla on ammatti jos toinen joutuukin vaikka työttömäksi. Veikkaan että mun tulevassa ammatissa ei tarvii työttömänä olla. Tai enpä oo ainaskaan kuullut että hoitoalalta ois kovin paljon irtisanomisia tehty. :D
 
heipodei taas tännekki!

huoh, mä sorruin taas viime viikon shoppailureissulla hipelöimään niitä ihanan ihania pikkusia vaatteita. En onneks kuitenkaan ostanu, mies ei moisesta olis tykänny yhtään. Muutenki tuntuu, että mies ei oo ollenkaan innostunu lapsista ja joskus se sano, ettei se välttämättä ikinä edes haluais lapsia :( mutta on se perunu silti puheensa ja välistä silläki on ihan kauhea vaavikuume. Ehkä meillä ei vaan vielä ole oikea aika lapselle, mutta mä haluaisin niin kovasti jäädä sen pikkunyytin kans kotiin. Mun hoivavietti on tosi kova ja meidän koira saa tuntea sen kovalla otteella :LOL:

verenluovutuksesta oon samaa mieltä, että siitä tulee tosi hyvä mieli. Ite oon nyt kaks kertaa käyny luovuttamassa ja aion mennä huhtikuussa taas ku kulunu sopiva aika edellisestä kerrasta :)
 
Mäkin voisin tänne tulla kattelemaan.. Eli oon kohta 22w tytteli ja mies on 27w.. Kamala vauvakuume ollu jo pari vuotta. Tossa jouluna peittoja heiluteltiin ja tuloksena oli plussa raskaustestiin 14.1.09. Mutta keskenmenohan siitä sit tuli viime viikolla. Raskausviikkoja kerkes kertymään 9.. :'( Ehkäsyt otettiin käyttöön nyt vuodeks, ja ens vuonna alotetaan yritys uudestaan.. :heart:
 

Yhteistyössä