Haaveissa vauva 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kierto on ollu 26-32 pv, enimmäkseen 28-30 pv. Eli ei se nyt ihan putkeen mene sekään. Mutta luotan ja niin kovasti toivon että vaan testasin liian aikaisin!!
Ihan siksi että mulla on nyt kohta kaksi viikkoa ollu niin outoja oireita. Ei mulla yleensä ikinä ole rinnat kipeät sen enempää oviksen kuin menkkojenkaan aikana. Eikä mua normaalisti okseta tai nänneihin tule semmosia pieniä nystermiä niinku nyt on.
Joko hormoonihäiriö tai sit olen raskaana..
Jos menkat ei ala, testaan viikon päästä uudestaan, jos uskallan.

Niin, ja Sanibel tervetuloa joukkoon!! = )

Kiitos tervetulotoivotuksista. Tänään on muutenkin loistava päivä....jätimme tänään ehkäisyn pois ja nyt saa jännäily ihan todenteolla alkaa =). Jihuu!

Jotenkin se mieskin sillain pikkuhiljaa on myöntynyt tähän vauva-asiaan, en oikein osaa sanoa, mikä sai mielen muuttumaan. Mutta hyvä näin. Saapas nähdä kauanko saamme odottaa plussa-uutisia meidän perheeseen, toivottavasti pian!

Hei, kiva kun tulee uusia haaveilijoita mukaan! Tervetuloa Sanibel, Noa ja Pohdiskelija!

Minä täällä taidan olla vanhin porukasta, 35 tuli täyteen tossa äskettäin. Mies täyttää 30 keväällä - kehdonryöstäjäksi mua irvailevat ;) Me ollaan molemmat ihan vakitöissä. Kimpassa ollaan oltu jotakuinkin 3,5 vuotta, yhdessä asuttu 2,5 vuotta joista viime keväästä asti yhteisessä omassa kodissa, sitä ennen mun asunnossa. Lokakuun lopussa mua viimein kosittiin, ja nyt on hääjärjestelyt jollain mallilla vaikka päivää ei oo vielä päätetty, mutta varmaan maaliskuun alussa. Ettei ehdi masu kasvaa niin ettei puku mahdu ;) Ja pillerit jäi siis pois elokuussa.

Nyt odotellaan taas vaihteeks sitä ovista. Onneks on ollu taas remonttiasiat tiiviisti mielessä, ei oo ehtiny kauheesti laskemaan päiviä. Tuntuu muuten niin pitkältä tuo odotus... Ja kun meinaa ruveta remontin loppumattomuus ärsyttämään, pitää vaan muistaa että vauvaa varten koti kuntoon ;)

Tällä hetkellä näyttää siltä että vieraita tulis viitisenkymmentä. Lähimmät sukulaiset ja sitten vähän enemmän kavereita.

Kirkko ja juhlapaikka vielä varaamatta. Muutama ajatus kivasta kirkosta on, mutta en oo vielä edes kysynyt vapaita vihkiaikoja kun juhlapaikka ei oo vielä selvinny. Parista ravintolasta oon kysyny tarjousta, mutta juomatarjoilut ravintolahinnoilla vähän kauhistuttaa...

Idea olis tulla kirkosta ulos hämärään aikaan, ja vierailla olis sellaset isot tähtisadetikut palamassa. Sitten juhlapaikalla olis jotain ulkotulia, paljon kynttilöitä ja jotain hopeisia tai kristallisia koristeita. Sitten vaan hyvää ruokaa, riittävästi juomaa ja musiikkia ja tanssimista. Morsiamenryöstöt ja muut ohjelmanumerot vois ainakin mun puolesta jäädä väliin...

Sitten yöks johonkin hotelliin (sikakalliita ne hääsviitit, huh huh) ja paria päivää myöhemmin suunta alpeille ja puuteria metsästämään kuukaudeks. Tai, jos ja kun toivottavasti oon raskaana enkä pääse laskemaan, Thaimaa tms. kelpais yhtälailla =)

Mutta joo, selkeä mielikuva asioista on, mutta käytännössä järjestelyt on ihan alkutekijöissään. No on mulla ainakin sormus. Ja puku valittu, jos vaan raskin sen ostaa... Suurin juttu olis nyt löytää se juhlapaikka, joka tuntuukin olevan aika haasteellista kun en halua mitään maalaisromantiikkaa...

(Puhun koko ajan vaan mitä mä haluan ja mitä mä oon miettiny, ihan siitä syystä että miehelle on tähän asti kelvannu kaikki mitä oon ehdottanu, ihan laidasta laitaan...)

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille haaveilijoille/jännääjille!!!
Ja sitä esittelyä: vakituisessa työssä olen ollut pian 7 vuotta,avoliitossa asustellaan (jo 10 vuotta yhdessä ja siitä noin puolet kihloissa) omassa asunnossa.
Vauvoista täällä vasta haaveillaan eli pillerit on edelleen käytössä ja toiveissa olis ettei tammikuun jälkeen niitä tarvis enää popsia, mutta saas nyt sit kattoo, mitä mies tuumaa. Tähän asti kun ollut niin nihkeää että....
Täältä loppuu nyt sitten kuulumiset ainakin viikoksi, kun lähdetään ensi yönä reissuun, mutta palailen sitten taas. Joten plussatkaahan hyvät ihmiset sillä välin ahkerasti =)

No hei vaan kaikille, laitanpa minäkin jotain tänne itsesäni ja elämäntilanteestamme. Mulla 26 ja miehellä 38 vuotta ikää, syksyllä menimme naimisiin ja liki kymmenen vuotta yhteiseloa takana. Kuten jo aiemmin mainitsin, on nyt vasta ensimmäistä kertaa elämäntilanteemme semmoinen että pienokaiselle ei olisi mitään esteitä. Opiskelut on opiskeltu ja työtilannekin näyttää hyvältä. En malta oikein odottaa että pääsemme tosissaan yrittämään. Toistaiseksi sitä on vielä lykätty, koska en halua häämatkalla olla raskaana. Paras ystäväni on nyt myös raskaana ja ihana on ollut olla mukana vieressä elämässä sitä jännittävää aikaa (hänelläkin esikoinen tulossa). No toivotaan parasta omalle kohdalle ja muillekin haaveilijoille. Mikäs olisikaan ihanampaa, kuin että pienokainen saisi alkunsa häämatkalla :) Täytyy vaan yrittää olla liikaa stressaamatta ja olla toivomatta liikoja, kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen. Mulla ainakin on vähän semmoinen malttamaton luonne, että kaikki pitäisi saada heti. Tämän asian kanssa pitäisi vaan osata olla rennosti ja suhtautua niin, että ei se varmaan ekalla kerralla tärppää. No niin, mukavaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa matkaa ja lomaa, Utelias pahalainen!

Tämä vetää hienoimman pikkumustan päälle ja timangit kaulaan ja lähtee komean urhonsa kanssa glamour-bileisiin. Eipä tarvi tänään keksiä selityksiä miksei maistu ;)

Viikonloppuja kaikille!

Ajattelinpa vähän kuulumisia laittaa, kun niin hiljaista täällä meidän pinossa on. Nyt mulla menossa kp 13/24-28. Minkäänlaisia ovisoireita ei ole ollut havaittavissa, mutta en kyllä ole aina niitä muutenkaan huomannut. Rinnat kipeytyy yleensä vasta ennen kuukautisia ja muutkin menkkaoireet alkaa siinä viikkoa ennen vuotoa.

En jaksa uskoa, että heti ekasta kierrosta tärppi kävisi, mutta oishan se aika huisia=). Miehelle en ole viitsinyt kauheasti vauva-asioista höpöttää, ettei vielä katumapäälle tule =). Itsekseni sitten vaan lueskellut netistä juttuja ja sen sellasta.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Tähti mietti silloin joskus, että tulevatko menkat aina säännöllisesti 14 vuorokautta oviksen jälkeen. Mulle aiheutti ihmetystä kun helistimen laskurilla kokeilin tuota mahdollista ovisajankohtaa, jos kierto pysyis tässä 22 päivässä. Menkat alkoi 5.12. ja ovista laskuri povasi päivälle 16.12. Se tarkoittaisi sitä, että ovis olisi kp 12 ja menkat alkais sitten 10 päivää oviksesta. Hassua. Tiedän, että ei noihin ole tietenkään luottamista, koska munkin kierto on vielä epäsäännöllinen, mutta millähän perusteella se laskuri tuon päivän mulle laittoi?

Kyllä nuo sun oireet Hempsukka on tosi lupaavat ja olisi kyllä aikamoinen ihme jos ei plussaa viikon päästä tulis. Tulee sulla vaan olemaan aikamoinen kituviikko eessä :)
Onnea yritykseen Sanibel!

Täällä kp 5

Hippu81; niin mä olen kans lukenu et menkat tulee melko tarkasti sen 14 pv oviksen jälkeen.. hmm, mitenhän se sitte oikeesti on??

Mulla oireet on ja pysyy, ja tosiaan on rasittavaa odottaa että pääsen testaamaan.
Jospa viikon puolessa välissä tekisin sen testin kuitenkin, en taida maltaa odottaa kauempaa.
Menkkakipuja oli toissa yönä ja eilen ja olinkin ihan varma että se siitä, mutta ne loppuivat.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

jännät noi hempsukan oireet :D bdbd

Tänne ei sen kummempaa, vapaapäivää vietän... eli ens sunnuntai sitten töissä..
mitään en oikein jaksais tehä, lempipuuha on nykyää nukkuminen... aikasin nukkumaa ja nukun pitkään, äh! no ehkä tää jossai vaihees helpottaa, viimeistään kun vauva syntyy, sitten ei enää nukuta :)

aamupahoinvointi tuli takaisin viikon tauon jälkeen ja päivä ei lähde käyntiin ilman aamuoksua... :x

semmosta tänne.. laskin että möykky on kasvanut suurinpiirtein 4centtiseks nyt viikon aikana... ja seuraavana taas lisää n 2cm, ja sitä seuraavana taas 2cm.. tai enhän tiiä vaikka se kasvais vasta viimesel viikol eniten ja nyt vähemmän, mut sillon jouluviikol sen tulis olla noin 9cm :)

mut nyt tää yrittää lähteä toimimaan...

päivänjatkoja!

Tää teki malttamattomana aamulla testin ja tuli haamuakin haaleampi roskishaamu eli nega.. voi pee.
Mutta eipä vielä ole kyllä päivätkään täys eli jospa loppuviikosta taas pissailis tikkuun..
Toivossa on hyvä elää.

Täällä ollaan varmaan jo menossa sekaisin....muka oireita olisi, vaikka mahdollisesta hedelmöittymisestä olisi vasta muutama päivä.... toki ovis varmaankin on sattunut aika nappiin juuri silloin, mutta tuskinpa oireita vielä oikeasti tulisi....vai???

No kuitenkin, hirveä väsykohtaus iski töissä tänään iltapäivällä ja vähän sen jälkeen tosi ällö olo päälle. Melkein piti oksalle juosta. Vatsa on ollut eilisestä aika omituinen, karmeita ilmavaivoja ja muuta kurinaa. Mahtaakohan kuitenkin oksennustauti olla tuloillaan =/.

Toivossa on kuitenkin hyvä elää, josko vaikka olisi tärpännyt, mutta eipä nuo oireet taida vielä sitä ihteään olla.

Tervetuloa uusille! Tänne onkin hyvä purkaa ajatuksiaan, ja ennen kuin huomaakaan onkin yrityskin alkanut :)
Samalla voisin huhuilla aikoja sitten liittyneitä keskustelijoita, joista ei ole vähään aikaan kuulunut... Miten menee? :)
Minä taidan tosiaan pysytellä vähän taka-alalla, kun ei ole mitään uutta kertomista tähän vauvaprojektiin liittyen. Ei ole jännitettävää eikä päiviä kannata enää juuri laskea. Jotenkin arvasinkin, että kuulun juuri niihin, joilla tulee ongelmia pilereiden jälkeen. Tai siis, ainakin itse ajattelen jo, että näin pitkä kierto aiheuttaa vielä ongelmia (pessimisti ei pety?)

Tuntuu muuten ankealta, kun ei ole enää lunta. Olisi mukavampaa odotella joulua, jos ulkona olisi valkea maa. Täytyy yrittää virittäytyä tunnelmaan joululauluja kuuntelemalla :)

Heips :)

Pidän sulle Hempsukka peukut pystyssä,että sieltä plussa tärähtäs vielä muutaman päivän päästä!!
Kiva kun mi-iukin on käynyt kertomassa kuulumisia!Ihan hassua,tuntuu että just oli kevät-talvi ja vielä vauva vasta haaveissa...ja nyt sitten oot raskaana,ihan oikeesti!Voi vitsi,toivottavasti itekkin sitten tuonnempana onnistaisi noissa asioissa ;).Meillähän olis tarkotus luopua hormooni ehkäsystä keväällä ja jos jaksais kesään sitten vielä oottaa kunnon yrityksen aloittamista,mutta jos "pikku vahinko" käy sitä ennen,niin ei olis pahitteeks ;)...tuntuu,että ens kesään on ikuisuus!!

Aatelkaa,jouluun on enää vajaa 2 viikkoo!!No,eipä se sinänsä hetkauta,kun tulee taas oltua kaikki joulun pyhät töissä,että se menee niissä merkeissä.Ompahan tullu valittua hyvä ammatti itelle,itteensä saa vaan kiittää :D

Lähetän myös villalle tsempityksiä!!

Mutta,koittakaahan nyt kaikki tehä niitä lapsukaisia tähän maalimaan lissää...että pääsee jännäilee teitin puolesta,eipä muuta...lisääntykää!! :DD

Terkut Barcelonasta!Oli tosi kiva reissu, mutta oli ihan kiva tulla takaisinkin (niikuin pitääkin olla)!Miestä oli ikävä jo ja mutsin seura alkoi jo pikku hiljaa tympimään...siis, että vähän kerralla riittää...:) Shoppailtiin, kierreltiin, syötiin ja juotiin hyvin ja käytiin bilettämässä jopa. Puhuttiin paljon henkeviä mun lapsuudesta mm. ja kaikesta. En kertonut äidille sittenkän vauva haaveista suoranaisesti, mutta kyllä se slekästi rivien välistä jotain tajusi. Kerroin, että miehen kypsymistä odottelen ja se tajusi kyllä. Kertoi, että on tosi valmis mummoksi ja auttaa kyllä sitten parhaansa mukaan kun on tarvis (kiva kuulla!!).

Kauheesti oli ihania lapsia joka puolella, ne on niin kivasti puettuja ja kauniita että...Ihasteltiin Zarassa lasten vaatteita ja ostin miehen siskon tulevalle vauvalle potkupuku setin (Nyyh!Vähän oli ärsyttävää kun ei itselle voinut ostaa...tai olisinhan voinut, mutten kuitsekaan viitti...) Äiti jo meinasi ostaa "tulevalle lapsenlapselle" ihanan neuletakin, mutta hillitsi itsensä...:)

Mies oli ollut poikaporukalla 5pv "laskureissulla", kostealla sellaisella...Sanoi ettei juo enää ikinä ja, että "sitten uudessa kodissa vietetään paljon koti-iltoja"...Luulenpa vain, että jo ensi viikonloppuna on noi jutut unohdettu ja menojalkaa taas vipattaa...:)Sovittiin kyllä, että otetaan rauhallisemmin...liikaa bileitä tiedossa aina näin joulukuussa.

Kiitos onnitteluista uuden kodin johdosta!On muuten ihana suunnitella uuden kämpän sisustusta, varsinkin kun se tosiaan on iso 4h+k ja se "eka yhteinen"...:)
Ja uusille palstalaisille tervetuloa!:=)

Me ollaan siis 27.v kummatkin ja just valmistuttu.3,5.v yhdessä joista 2,5v asuttu yhdessä.Ei kihloja...:/ Mies ei vielä vauvakuumeile, mutta toivon kovasti, että salaa kuiteskin kuumeilisi...:)Oon ollut ilman ehkäisyä jo jonkin aikaa...."varmoilla päivillä" mennään. Jos mennään...??

Hyvää loppuviikkoa!
T.Wilma

Tervetuloa uusille joukkoomme!!!

Vähän ollut kiireitä niin ei ole ehtinyt palstailee, vaikka monesti mielessä on ollutkin. Täällä siis nyt elellään ovulaation aikoja :)). Eilen tuli pöllyyteltyä lakanoita, mutta tänään tuskin ehtii, kun menen iltavuoroon...

Lyhyesti oma esittely: olen 23 vuotia opiskeli ja opintojen ohessa käyn töissä, etupäässä viikonloppuisin. Mies 28v, työssä käyvä. Yhdessä ollaan oltu n. 7,5 vuotta joista 6,5 v. kihloissa. Häistä ollaan puhuttu, mutta monien haaveiden tiellä on vielä minun opinnot. Valmistua meinaan keväällä, joten sitten pääsee etsimään kunnon töitä ja sitä Omaa kotia. Eli pienessä kaksiossa elellään vuokralla toistaiseksi. Mitäpäs muuta... Yritys alkoi elokuussa 2007 eli tämä on neljäs pilleritön kierto.

Silloin oli puhetta Villan ja oliko se Helmin kanssa iho asioista. Onko teille nyt tullut pillereiden pois jättämisen jälkeen finnejä paljon tai rasvoittuuko iho paljon? mulla on finnejä kyllä nyt alkanut pukkaamaan, mutta ei onneksi naamaan ihan hirveästi. Eniten tulee rintaan ja selkään. TOSI ärsyttävää, kunhan ei vaan tästä pahenis...

Mutta käyn nyt paremmin lukemassa kuulumisia :). Onkos jännäyslistaa kohta ruvettava perustaa???

Alkuperäinen kirjoittaja hippu81:
Tähti mietti silloin joskus, että tulevatko menkat aina säännöllisesti 14 vuorokautta oviksen jälkeen. Mulle aiheutti ihmetystä kun helistimen laskurilla kokeilin tuota mahdollista ovisajankohtaa, jos kierto pysyis tässä 22 päivässä. Menkat alkoi 5.12. ja ovista laskuri povasi päivälle 16.12. Se tarkoittaisi sitä, että ovis olisi kp 12 ja menkat alkais sitten 10 päivää oviksesta. Hassua. Tiedän, että ei noihin ole tietenkään luottamista, koska munkin kierto on vielä epäsäännöllinen, mutta millähän perusteella se laskuri tuon päivän mulle laittoi?

Pitää vielä Hipulle kommentoida, että just itsekin silloin laskeskelin Helistimen laskurilla ovista ja sen takia rupesin myös ihmettelee, että sen laskurin perusteella mulla menkat alkaa kyllä vähän aiemmin kuin 14 päivän päästä oviksesta. Tai jotenkin se laskuri sai mut sekaisin näissä päivissä. Ehkä tosiaan parempi, ettei niihin niin luota :).

Mikäs on Hempsukan kutkuttava tilanne :)? oletko testannut uudestaan?

Tervetuloa Wilma takaisin. Utelias pahalainen olikin reissussa. *kade* Tulehan sitten kertoo lomakuulumisia, kun palaat. Mekin ollaan aika paljon reissua suunniteltu etelään, mutta vähän ristiriitaiset fiilikset sen reissun suhteen, kun ei tiedä onko sitä vaikka sitten raskaana. En jostain syystä halua siis raskaana lähteä reissuun, niin siksi ei oikein vielä uskalla innostua matkasta.

Me suunnitellaan kyllä koko ajan kuukauden reissua Alpeille maaliskuussa, vaikka mä totisesti toivon että oon silloin raskaana enkä pääse lähtemään... Onneks ei tarvi varata mitään paljoa etukäteen, niin voi sitten lähteä tai olla lähtemättä tilanteen mukaan. Ajattelin että jos ja kun silloin oon raskaana niin houkuttelen miehen lähtemään mun kanssa johonkin kauko-itään silloin. Kun ei oo kauheen kiva ajatus jäädä kotiin kun muut lähtee laskemaan, ja ainakaan en haluu lähtee sinne vaan hengaamaan ja sivusta seuraamaan kun muut pöllyttää puuteria...

Tää on jotenkin niin huvittavaa, että ihan kaikki asiat mitä miettii tapahtuvaksi lähitulevaisuudessa, mietitään aina että mitäs jos mä oonkin sitten raskaana. Tai että mitä jos meillä onkin sitten vauva. EIhän siinä mitään jos tässä nyt suht nopeesti tulis raskaaks, mutta jos se vaan venyis ja venyis, kuinka kauan sitä pystyis elämään tällä tavalla =O

Niin ajattelin itsekin, että laskuri antoi kieltämättä vähän ihme ovisaikoja. No, mutta mun laskujen mukaan mulla olis myös nyt ovisajat käsillä, jos siis edelliseen kiertoon peilataan:)
Ajattelin perustaa uuden jännäyslistan meille kun ei sitä taida tällä hetkellä olla ja laitan nyt kuitenkin itsenikin sinne, vaikka kierrot on ollut vähän mitä on.

Jännäyspäivät

hippu81 27.12.

Alkuperäinen kirjoittaja *Helmi:
Tää on jotenkin niin huvittavaa, että ihan kaikki asiat mitä miettii tapahtuvaksi lähitulevaisuudessa, mietitään aina että mitäs jos mä oonkin sitten raskaana. Tai että mitä jos meillä onkin sitten vauva. EIhän siinä mitään jos tässä nyt suht nopeesti tulis raskaaks, mutta jos se vaan venyis ja venyis, kuinka kauan sitä pystyis elämään tällä tavalla =O

Aivan totta. Samaa oon mäkin muuten miettiny! Täytyy kai vain jotenkin aina välillä unohtaa nämä vauva-asiat ja keskittyä muuhunkin elämään :)

Täällä ei mitään ihmeempää, tänään vihloi mahaa ihan urakalla, vaikea sanoa mistä johtui. Toivon tietty, että kiinnittymiskipuja ois, mutta saapa nähdä... mulla kierto vaihtelee 25-28 välillä, joten eka jännäyspäivä ois 22.12 ja siitä sitten eteenpäin.