Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea @desirett vielä täälläkin, vaikka jo onnittelinkin vau-palstalla Kirjoitan koneella ja en jostain syystä saa kirjauduttua.

Täällä testit vahvistuu ja napapiikit aloitin eilen, en uskaltanut pistää ekaa piikkiä itse, mies pisti Varhaistultra 26.5, jolloin viikkoja jo oli 7, toisaalta kurjaa odotella mutta näkyypähän syke sitten varmasti jos siellä joku on kasvamassa. Oon käynyt lukemassa kuulumisia, en oikeen oo jaksanut kirjoitella, huomaa että vaikka kuinka yrittää pysyä optimistisena ja toiveikkaana, niin kyllä ne pelot on niin takaraivossa, ihan eri fiilikset kuin viime raskaudessa. Silloin oli jopa lapsenomaisen hyväuskoinen, ei ikinä pelännyt minkään menevän pieleen, odotti innolla varhaisultraa ja aina seuraavia, että näkee vauvan, nyt vaan mietin että varmasti kohdunulkoinen/tuulimuna/syke ei löydy tai mitä vaan kamalaa. Niin iso trauma jäi kohtukuolemasta. Pitkät kuukaudet edessä, toivon niin että kaikki menee hyvin.

Lämmöt pysyttelee ylhäällä, vähän väsy ja närästystä ja nenä tukossa, joskus jotain hyvin pieniä alavatsatuntemuksia, lievää kuvotusta jos tulee liian pitkä väli ruokailuihin. Kokoajan itkettää Viime raskaudessa ei ollut sellaista, ehkä johtuu näistä peloistakin ym nyt. Huimausta ja verenpaineet matalat. Muuten aika normi ja oireeton olo. Jännä muuten, et vieläkin tulee kokeillessa maitoa rinnoista, eilen kokeilin pitkästä aikaa. Neuvolankin varasin kun piti lääkitysten ym takia olla yhteydessä, 22.5 se.

@Macademia mulla saattoi olla välillä n. vajaa viikko ennen ovista tollanen yksittäinen päivä kun testit näytti vahvempaa ja haaleni taas, kunnes tuli se oikea ovisplussa. En usko et sulla vielä on mennyt ohi!

Tsemppiä piinailuihin @Tiuhti92

Ihanaa kun tulee plussia, toivotaan vielä monen montaa plussaa tälle vuodelle! @Lunni~ tuliko tänään ovisplussa?

Mites @AMR siellä sujuu, koska sulla varhaisultra?

Sori lyhyet kommentoinnit täällä työpäivä kesken niin pikaiset kirjoittelut

t. marik91
Kiva, että siellä testit vahvistuu! ❤️

Täällä menee ihan kivasti. Ainoo, mikä on tullut riesaksi on pahoinvointi. 🤢 Esikoisesta mulla oli tosi kova pahoinvointi ja oon koko ajan pelännyt, että tää menee yhtä pahaksi. Töissä oon kyllä pystynyt nyt toistaiseksi käymään lukuunottamatta tätä päivää. Tämän päivän jäin saikulle kun pyörin yönkin ihan tuskaisena kun oksetti. Vielä ei oo tarvinnut oksentaa vaan en kyllä usko, että vältyn siltä kokonaan Toivottavasti ei tästä enää pahenis kuitenkaan. Mun piti jo esihenkilölle tänään kertoa kun soitin saikun. En olisi vielä oikeestaan halunnut kertoa, mutta ehkä ihan helpottavaa, että joku töissä tietää.

Mulla olis varhaisultra 12.5. jolloin pitäis olla 7+1. Toivottavasti pääsen sinne ku pitäis yksin ajaa tunnin päähän kun täällä missä asun niin ei tehdä varhaisultria. Tai lähinnä tota pahoinvointia mietin. Mahdotonta ajaa jos yrjöttää. 😄

Harmi kun tuo joulukuisten keskustelupalsta tuntuu olevan aika hiljainen. Olis ihan mukavaa päästä jakamaan ajatuksia. Vertaistuki on tässäkin tärkeetä. En tiedä olisko tammikuisten palsta aktiivisempi. La kuitenkin menee ihan vuoden vikoille päiville niin kait sitä vois sinnekin mennä.

Pelot on itselläkin läsnä melkein joka päivä. Mutta pakko kai jotenkin yrittää luottaa siihen, että keho tietää mitä tehdä…?

Onnea @desirett ! Toivotaan viivojen vahvistumista. ❤️

Täällä ovulaatio ollut eilen apin mukaan, mut voi siirtää piinailijoihin 😙

Oletteko muut muuttaneet kahvin kulutusta yritysaikana? Itse juon satunnaisesti kahvia, mutta olen pannut merkille, että niinä päivinä kun kahvi maistuu niin saatan juoda isommankin kupillisen ☕🤭
Määki vähensin kahvinjuontia ennen kohta alkavaa yritystä, tosin pari vuotta jo ennen😂 join joskus 5-7 kuppiaki kahvii (iha kauheita määrii🤭) mut hiuka siin ennen ku ruvettii mieheni kaa seurustelee vähensin 1-2 kuppiin. Vähä ennakoin😂🤭 mut siis helpottaa kyl sitten ku saadaa yritys käyntiin ja maholline raskaus alkaisi ni ei ois nii "shokki" vähentää yhtäkkii kahvinjuontii😂

• Tykkää
Reactions: Tiuhti92
Onnea plussanneille ❣️

Mä voisin nyt tulla virallisesti listoille mukaan.

@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8.

Nyt kp 8/32

Vihdoin alkaa kierto olla hieman säännöllisempää, ovulaatiosta on silti vaikea päästä kärryille. Aloin nyt taas seuraamaan aamulämpöä, jospa se sieltä jäisi kiinni. Ostin OneStepin kuumemittarin ja sitä joutuu pitämään ikuisuuden suussa (Lue: 1min) ennen ku piippaa. 🙄

Lisäks tukena on läjä vitamiineja, joita aiemminkin yrittäessä olen käyttänyt. Ostin nyt myös myo-inositolin ensimmäistä kertaa.

Mä juon kahvia ihan liikaa, mutta hillitsen sitten jos ja kun tässä raskautuu. 🥹

Minut voi ottaa pois kiertolistalta. Pääsin julkisella puolella yllättävän nopeasti erikoislääkärille, joka haluaa että pidetään kuukauden taukoa yrittämisestä ja sitten menkkojen jälkeen ottaa erilaisia verikokeita.

Ihan hyvä varmaan mielenterveydenkin kannalta ottaa pieni paussi tähän kohtaan. Tulen sitten muutaman viikon päästä kertomaan mitä verikokeista löytyi.

Minut voi ottaa pois kiertolistalta. Pääsin julkisella puolella yllättävän nopeasti erikoislääkärille, joka haluaa että pidetään kuukauden taukoa yrittämisestä ja sitten menkkojen jälkeen ottaa erilaisia verikokeita.

Ihan hyvä varmaan mielenterveydenkin kannalta ottaa pieni paussi tähän kohtaan. Tulen sitten muutaman viikon päästä kertomaan mitä verikokeista löytyi.
Tsemppiä! ❤️❤️

• Tykkää
Reactions: gaoxiaojie
Oletko sama vierailija, joka totesi haalean haamun saaneelle, että on viivanpaikka (oli kyllä ihan plussa), ja että Clearbluen raskaustestitkin niitä antavat?

Mietin vain, että jos olet sama, kannattaa tutkituttaa mistä johtuu, jos raskaustestiin tulee noita paikkoja, mutta pysyy kuitenkin haamuna, eikä lähde nousemaan.

Jos oviksen ajankohdasta ei ole tietoa ja kierto venyy, voi olla ovuloimatonkin kierto. Lähinnä sanon siksi, ettet pettyisi. Voin oloa väärässäkin.

Tässä on aika oleellista, että onko sulla säännöllinen kuukautiskierto? Ovulaatiotestejä kyllä suosittelen, niin tiedossa suunnilleen ajankohta. Jos huippua on vaikea saada kiinni, niin jotkut testaa herkillä ja oletetun oviksen lähellä aamuin illoin.
En ole sama. Enpä ole saanut ennen haamuja enkä viivanpaikkoja, ainoastaan kerran kunnon plussaviivat 2 vuotta sitten ja se menikin sitten kesken. Noista cb testeistä joku toinenkin mainitsi, että ovat huonoja, ei pelkästään vierailija. Testaan ovista. Testannut nyt n. 1,5 vuotta ja tunnistan oireet ilma testejäkin. Räikeää positiivista ei tullut tällä kertaa, astetta vaille pos. Ja viivat alkoi seuraavana päivänä haaleta, mutta kunnon limat tuli ja laskin oviksen siitä. N. viikkoa myöhemmin toisessa muniksessa oli hetken kestävä kipu, joka sitten saattoi olla ovis. Olin siis kunnon flunssassa, särkylääkkeitä meni 3 x Burana punainen, 2 x panadol 1g ja 1 x panacod tai 3 x panadol 1g. Plus sain viikon kestävän vahvan kortisoni kuurin. Voisi sanoa, että vuosisadan flunssa, koskaan ollut esim. keuhkot noin kipeät.
Kierto on normaali 32 pv plus/miinus 2 pv.

Onnea plussanneille ❣

Mä voisin nyt tulla virallisesti listoille mukaan.

@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8.

Nyt kp 8/32

Vihdoin alkaa kierto olla hieman säännöllisempää, ovulaatiosta on silti vaikea päästä kärryille. Aloin nyt taas seuraamaan aamulämpöä, jospa se sieltä jäisi kiinni. Ostin OneStepin kuumemittarin ja sitä joutuu pitämään ikuisuuden suussa (Lue: 1min) ennen ku piippaa. 🙄

Lisäks tukena on läjä vitamiineja, joita aiemminkin yrittäessä olen käyttänyt. Ostin nyt myös myo-inositolin ensimmäistä kertaa.

Mä juon kahvia ihan liikaa, mutta hillitsen sitten jos ja kun tässä raskautuu. 🥹
Tervetuloa @vauvakuume7 !😊

• Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Minä voisin kömpiä kolostani takaisin vertaistuen pariin, muutaman viestin ehdin viime vuoden ketjuun laittamaan, mutta tuntui, että oma mielenterveys alkoi jo alkuunsa prakaamaan. Jotenkin sitä hölmönä ajattelin, että kyllä sitä raskaaksi sitten tulee, kun alkaa yrittämään. Vaan nyt ompi jo yk4 menossa ja kyllä tää jotenkin on ihan älyttömän rankkaa vaan odottaa ja miettiä miksi ei tärppää. Ystäväpariskunnalla oli myös yritys alkanut samaan aikaan, mikä oli ihanaa vertaistukea yhdessä piinailla. Vaan heilläpä kävi nyt jo tuuri. Ihan törkeän iloinen olen heidän puolestaan, mutta kyllä on itku silmässä saanut viime päivät kulkea. Tiedän, että jotkut yrittävät vuosia mutta en silti ymmärrä miksei meillä ole voinut jo tärpätä.
Taustana täytyy pohjustaa tähän, että itse olen 17v tullut jälkiehkäisyn läpi raskaaksi (meni kesken) ja elokuinen -21 tuli myös ihan hetken jutusta tuosta noin vaan. Jotenkin kohtalon ivaa, kun sillon ei lasta ollut tarkoitus hankkia (vaikka hän aivan ihana 3-vuotias nykyään onkin) ja nyt kun yrittää oikeasti, niin eipä tärppää.

Miten teillä muilla miehet ovat ottaneet tämän odotuksen? Huomaa, kyllä että toisella ottaa myös koville, muttei vaan avaa tunteitansa asiasta. Mieskin suostui heti, kun ehdotin, että kävisin yksityisellä ultrassa tsekkaamassa onko kaikki normaalisti. Mulla luteaali ollut aika lyhyehkö (10-12pv) nyt kierukan jälkeen.
Tähän kiertoon tilasin myös geleet ja tuota myo-inositolia. Folaatti menee muutenkin 1mg annostuksella, kun oli viitearvojen alla. D-vitsku ja omega lähtee myös mukaan. Greippimehua lasillinen päivään.

Millaisilla annostuksilla muut käyttävät vitamiineja ja mitä?

Minut voi myös lisätä listalle kp5/kp 30-33.

En ole sama. Enpä ole saanut ennen haamuja enkä viivanpaikkoja, ainoastaan kerran kunnon plussaviivat 2 vuotta sitten ja se menikin sitten kesken. Noista cb testeistä joku toinenkin mainitsi, että ovat huonoja, ei pelkästään vierailija. Testaan ovista. Testannut nyt n. 1,5 vuotta ja tunnistan oireet ilma testejäkin. Räikeää positiivista ei tullut tällä kertaa, astetta vaille pos. Ja viivat alkoi seuraavana päivänä haaleta, mutta kunnon limat tuli ja laskin oviksen siitä. N. viikkoa myöhemmin toisessa muniksessa oli hetken kestävä kipu, joka sitten saattoi olla ovis. Olin siis kunnon flunssassa, särkylääkkeitä meni 3 x Burana punainen, 2 x panadol 1g ja 1 x panacod tai 3 x panadol 1g. Plus sain viikon kestävän vahvan kortisoni kuurin. Voisi sanoa, että vuosisadan flunssa, koskaan ollut esim. keuhkot noin kipeät.
Mä olen myös saanut noihin cb testeihin kahdessa kierrossa selkeän plussan, mutta mikään muu testi ei ole näyttänyt yhtään mitään. Eli enää en kyllä noihin tule rahojani tuhlaamaan, cb digin pidän kyllä varalla, siihen luotan. Nyt tilasin myös vinon pinon apteekin ultra testejä, kun olivat tarjouksessa. Niistä ei minulla mitään kokemusta.

Täällä yk 3 (tai periaatteessa 4, kun kyl me helmikuussakin, jolloin kierukka poistettiin, yritettiin)

Fiilikset on latistunu joka kerta enemmän kun menkat alkaa. Kyl se ovis saa aikaan vipinää, mut sitä ennen ja varsinkin ennen menkkoja on ihan 👎

Mul tropit:
vehnänalkioöljy 1 tl
myo-inositoli 2 mittaa
gelee royale 1000 (ovikseen asti, sit 500)
Terranova prenatal monivita 1
folaatti 400
sinkki 25
d-vita 50
Omega 3 X 2
Lasi tai pari päivässä greippimehua ovikseen asti

Pyrin syömään terveellisesti. Joka päivä hyviä rasvoja ja vihanneksia, kalaa, kanaa, pähkinöitä, avokadoa, täysjyvää. Marjoja alkanut syömään nyt myös maustamattoman jugurtin kanssa. Punasen lihan ja leikkeleet jätin pois, kun alettiin yrittää.

Viimeksi muokattu:
Täällä nyt pitäisi tasaisin väliajoin varmuuden vuoksi seksiä harrastaa, kun ei ovulaatiota testata. Meillä ongelma ettei mies pysty laueta kovinkaan helposti kuin kädelle. Turhauttavaa ja miehelle häpeällistä. Eilen saatiin talletettua. Tänään ei onnistunut. Seuraava mahis perjantaina ja sit taas maanantaina. Mut se turhauttaa jo itseäkin etukäteen mitä jos ei onnistu ja meneekö perille jälkitallettelut. :/

Täällä yk 3 (tai periaatteessa 4, kun kyl me helmikuussakin, jolloin kierukka poistettiin, yritettiin)

Fiilikset on latistunu joka kerta enemmän kun menkat alkaa. Kyl se ovis saa aikaan vipinää, mut sitä ennen ja varsinkin ennen menkkoja on ihan

Mul tropit:
vehnänalkioöljy 1 tl
myo-inositoli 2 tl
gelee royale 1000 (ovikseen asti)
Terranova prenatal monivita 1
folaatti 400
sinkki 25
d-vita 50
Omega 3 X 2
Lasi tai pari päivässä greippimehua

Pyrin syömään terveellisesti. Joka päivä hyviä rasvoja ja vihanneksia, kalaa, kanaa, pähkinöitä, avokadoa, täysjyvää. Marjoja alkanut syömään nyt myös maustamattoman jugurtin kanssa. Punasen lihan ja leikkeleet jätin pois, kun alettiin yrittää.
Meillä on sama juttu yritysten kanssa. Periaatteessa kai yk3, mutta tosiaan helmikuussakin yritettiin, kun kierukka läks, joten lasken 4.

Miksiköhän tuo gelee on vaan ovikseen asti? En ole hirveästi perehtynyt sen syömiseen, niin en yhtään ajatellut, että se on tietyn aikaa kierrosta 😅 Meneekö tuo myo-inositoli koko kierron?

Meillä on sama juttu yritysten kanssa. Periaatteessa kai yk3, mutta tosiaan helmikuussakin yritettiin, kun kierukka läks, joten lasken 4.

Miksiköhän tuo gelee on vaan ovikseen asti? En ole hirveästi perehtynyt sen syömiseen, niin en yhtään ajatellut, että se on tietyn aikaa kierrosta Meneekö tuo myo-inositoli koko kierron?

Aattelin syyä tuota inositolia koko kierron. Miten @marik91 sä teit, sähän kyl plussasit siitä ekasta inositoli-kierrosta? Jos viel tääl käyt lukee. 😊

Miksiköhän tuo gelee on vaan ovikseen asti? En ole hirveästi perehtynyt sen syömiseen, niin en yhtään ajatellut, että se on tietyn aikaa kierrosta 😅 Meneekö tuo myo-inositoli koko kierron?
Myo inositolia kannattaa syödä koko kierto. Geleetäkin voi syödä koko kierron, jotkut lopettaa Ovis plussaan, jotkut syö plussan jälkeen puolikkaan annoksen ja kp1 taas normiannos. Jotkut puolestaan syö koko kierron normiannoksen.

Noista cb normitesteistä, joista on nyt ollut puhetta. Jos osaatte hyvin englantia, niin noista testeistä on paljon puhetta englanninkielisillä ketjuissa.

Myo inositolia kannattaa syödä koko kierto. Geleetäkin voi syödä koko kierron, jotkut lopettaa Ovis plussaan, jotkut syö plussan jälkeen puolikkaan annoksen ja kp1 taas normiannos. Jotkut puolestaan syö koko kierron normiannoksen.

Noista cb normitesteistä, joista on nyt ollut puhetta. Jos osaatte hyvin englantia, niin noista testeistä on paljon puhetta englanninkielisillä ketjuissa.
Ehkäpä kokeilen sitten nuo purkit vaan syödä putkeen kunhan tuo inositoli vaan kehtaisi saapua.
Syökö teidän kumppanit myös jotain vitskuja?

Tämä kanssa varmaan yksi syy miksi mielenterveys on ollut koetuksella. Huonosti ehkä näkyy kuvissa, mutta noissa cb kaikissa oli selkeät viivat. Tuon rfsun puikon tiedän antavan myös viivanpaikkoja, mutta tuo pc oli hävytön. Se oli niin selkeä, mutta kaikki muut testit samasta pissasta oli tosiaan negoja eli oli virheellinen. Ja nämä kaikki testit siis negatiivisia. Aina saanut pienen toivonkipinän ja sitten se on viety pois.

Aattelin syyä tuota inositolia koko kierron. Miten @marik91 sä teit, sähän kyl plussasit siitä ekasta inositoli-kierrosta? Jos viel tääl käyt lukee.

Joo mä söin koko kierron 😊 ja kans just 2 mitallista. Lopetin plussaan. Samoin ubikinonin lopetin plussaan, ei suositella raskauden aikana valitettavasti. Ja oli tosiaan eka kierto myo-inositolia, kun tärppäs. Mulla sun luettelemat vitskut ym aikalailla samat oli käytössä, paitsi geleet vaan helmi-maaliskuussa, enkä jaksanu tilata enempää ni lopetin 2 purkin jälkeen 😊 ja greippejä söin, niillä oli huima vaikutus limoihin (ja oletan et myös limakalvoihin)!

• Tykkää
Reactions: Yhteistäykköstä
Minä voisin kömpiä kolostani takaisin vertaistuen pariin, muutaman viestin ehdin viime vuoden ketjuun laittamaan, mutta tuntui, että oma mielenterveys alkoi jo alkuunsa prakaamaan. Jotenkin sitä hölmönä ajattelin, että kyllä sitä raskaaksi sitten tulee, kun alkaa yrittämään. Vaan nyt ompi jo yk4 menossa ja kyllä tää jotenkin on ihan älyttömän rankkaa vaan odottaa ja miettiä miksi ei tärppää. Ystäväpariskunnalla oli myös yritys alkanut samaan aikaan, mikä oli ihanaa vertaistukea yhdessä piinailla. Vaan heilläpä kävi nyt jo tuuri. Ihan törkeän iloinen olen heidän puolestaan, mutta kyllä on itku silmässä saanut viime päivät kulkea. Tiedän, että jotkut yrittävät vuosia mutta en silti ymmärrä miksei meillä ole voinut jo tärpätä.
Taustana täytyy pohjustaa tähän, että itse olen 17v tullut jälkiehkäisyn läpi raskaaksi (meni kesken) ja elokuinen -21 tuli myös ihan hetken jutusta tuosta noin vaan. Jotenkin kohtalon ivaa, kun sillon ei lasta ollut tarkoitus hankkia (vaikka hän aivan ihana 3-vuotias nykyään onkin) ja nyt kun yrittää oikeasti, niin eipä tärppää.

Miten teillä muilla miehet ovat ottaneet tämän odotuksen? Huomaa, kyllä että toisella ottaa myös koville, muttei vaan avaa tunteitansa asiasta. Mieskin suostui heti, kun ehdotin, että kävisin yksityisellä ultrassa tsekkaamassa onko kaikki normaalisti. Mulla luteaali ollut aika lyhyehkö (10-12pv) nyt kierukan jälkeen.
Tähän kiertoon tilasin myös geleet ja tuota myo-inositolia. Folaatti menee muutenkin 1mg annostuksella, kun oli viitearvojen alla. D-vitsku ja omega lähtee myös mukaan. Greippimehua lasillinen päivään.

Millaisilla annostuksilla muut käyttävät vitamiineja ja mitä?

Minut voi myös lisätä listalle kp5/kp 30-33.

Mulla oli vähän sama, ekat lapset on tullut kylläkin yrittämällä, mut tosi nopeasti ja ilman yhtään keskenmenoa tms. Viime vuoden toukokuussa poistettiin kierukka, yk5 ja yk7 turhat plussat (ei edennyt raskaus), ja nyt yk11 tärppäsi, toivottavasti parempi tuuri tällä kertaa.. mut vuosihan siinä siis meni. En tiedä onko se sit ikä vai vaan huono tuuri mikä osuu kohdalle. Mulla vielä sama mieskin niin sekään ei silleen selitä, vaikka toki hänellekin tullut ikää välissä.

Jatkan...
Tänään tein rfsu puikon ja kyllä sekin näytti haaleaa viivaa. Kaikki testit olen tehnyt päiväpissasta, n. 3,5-4 tunnin pidätyksellä. Aamupissasta tehtynä olisi ehkä vahvemmat. Seuraavan testin ajattelin tehdä pe tai la. Yksi pc liuska löytyy kaapista plus cb viikkotesti myös.

Jatkan...
Tänään tein rfsu puikon ja kyllä sekin näytti haaleaa viivaa. Kaikki testit olen tehnyt päiväpissasta, n. 3,5-4 tunnin pidätyksellä. Aamupissasta tehtynä olisi ehkä vahvemmat. Seuraavan testin ajattelin tehdä pe tai la. Yksi pc liuska löytyy kaapista plus cb viikkotesti myös.

En mä oikeestaan muuta osaa sanoa kun että soita tk:een ja pyydä verikoetta. Siinäpähän selviää missä mennään. 😊

• Tykkää
Reactions: marik91
Nuo viivanpaikat on kyllä ihmeellisiä. En oo koskaan saanut yhtään paitsi sit on näkynyt ku on testi kokonaan kuivunut..

@Macademia on kyllä jännät ovisviivat🤔 oisko tuo vaan joku muu piikki ja todellinen ovis tuloillaan myöhemmin? 🤔

Mulla alkaa ressi helpottaa ja uskon et joku on tukevasti matkassa, ainakin toistaiseksi😊 tänään on dpo 14 ja mukavasti on viivat vahvistuneet. Ylempi tikku eiliseltä illalta (25 herkkyys) ja alempi tältä aamulta.

@desirett hyvin tummenee. 👍 Otaksun, että testaat leffaviivoihin asti? Koska niin mä ainakin meinaan tehdä, jos joskus siihen pisteeseen etenee 😀

Ovisviivat haalenee… Kp 6 oli vahvimmillaan. Toivon todella, että alkaa vahvistumaan uudestaan. Tänään kp 9. Huomenna cb:t käyttöön ja jos mennään niinkuin pitäisi, niin ovis ens ti.
Aamulämmön mittasin ekaa kertaa tässä kierrossa. Ei ole noussut. Valkkari voidemaista, ei sitkoa.

Etukäteen mietin, että jos alkaa kiertohäiriöitä ilmetä itellä, ettei tuu ovista tai lyhenee/ pitenee radikaalisti, niin laitan hanskat tiskiin yrittämisen osalta. Siinä luonto jotain alkaa kertoa ja uskon sitä sitten.

Viimeksi muokattu:
Hei, olen seuraillut tätä palstaa muutaman viikon. Meillä takana esikoisen kuolema muutaman päivän ikäisenä syksyllä ja nyt uusi yritys alkanut tässä kuussa. Nyt on dpo7 ja epäilen itse asiassa olevani uudelleen raskaana. Aamulämmöt eivät koskaan nouse näin ylös paitsi hedelmöittymisen jälkeen. Nyt vain odotellaan, tuliko kemiallinen vai ei. En ehkä viitsi liittyä listalle tässä vaiheessa, mutta jos menee kesken, saatan hypätä mukaan ensi kierrossa.
Aamulämpö edelleen korkealla, menkkojen olisi pitänyt tulla 2 päivää sitten, mutta en ole vielä tehnyt r-testiä. Huomenna ajattelin testata. Vahvasti tunne siitä, että olen raskaana. Oireina esim. päivittäin klo 5 herääminen (viimeksi sama juttu), hidastunut suolisto, jatkuva jano ja nälkä, tiheämpi virtsaaminen, väsymys, maitotippojen erittyminen, hedelmien ja vihannesten himoitseminen. Vieläkin olen varautunut siihen, että voi olla kemiallinen.

Viime aikoina on ollut henkisesti vaikeaa, niin raskaus toisi kyllä iloa ja merkitystä elämään 🙏

Yhteistyössä