Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Kultakataja niin no ymmärrän että kateuteni voi mennä vähän yli, tai ainakin viestini saa sen kuulostamaan siltä. Olen mieheni kanssa paljon puhunut siitä. Saatan mennä kauppaan, nähdä siellä äitin lapsensa kanssa ja hymyilen heille mutta kauppareisun tehtyäni ja autoon päästyäni saatan purskahtaa itkuun...

Se on pahentunut ikäni myötä mutta koitan kasvaa siitä eteenpäin. Ainakin se helpottaa mieltäni, että saadaan viimein se yritys käyntiin pian mieheni kanssa❤️

Se on kyllä hyvä että meitä ihmisiä on moneen lähtöön, erilaisia tarinoita ja tunteita ja sitä vertaistukea löytyy. Sitä olen kaivannut, olen ollut hieman yksin näiden tunteideni kanssa. Sukulaiset eivät ymmärrä minua, olenhan vanhin ensisynnyttäjä nyt jo. Kaveripiiri kaikkosi ympäriltäni kun raskausuutisia kuului tuon tuosta. Olen ollut vähän yksinäinen mutta nyt sain ainakin syyn hakeutua tänne ryhmään kun todella rupee vauvahommat olemaan ajankohtaisia❤️

Ei haittaa että "haastat" mua tolla sun vikalla kysymyksellä. Olin seurustellut puolenvuotta itse mieheni kanssa ja olin puhunut paljon vauvanhankinnasta. Mieheni sanoi alkuun ympäripyöreitä siitä ja elätteli välillä turhia toivoja (aluksi). Toivoin että me pian rupeisimme yrittämään. No siinä oltuamme sen 6kk yhdessä, mieheni pikkuveli tapasi sen naisen. Näin hänet kerran f2f. Seuraavalla kerralla tulikin se soitto vauvauutisista. Olin niin surun murtama kun oma mieheni elätteli toivoja vauvanhankinnasta muttei asian eteen sen eneve mitään tehty ja miehen pikkiveljen deitti tyyliin kuukauden deittailun jälkeen on paksuna...
No vuoden seurustelun kohdalla mies sanoi anteeksi vääristä lupailuistaan ja sanoi suunnitelmansa että mennään ensin naimisiin..

Mä olen ehkä vähän erilainen, tunnen erilailla asioita mitä jotkut täällä mutta sama tavoite meillä kaikilla on, en vähättele toisten tarinoita ja taustoja, toivon ettei munkaan tarinaa tai taustoja vähäteltäisi❤️🙈

Mulla oli eilen sama homma. Onko se siis huono merkki

Ei ole siis mitenkään huono merkki, ihan tyypillistä raskaana. Se tunne vaan kun tunnet että nyt on tosi märkää, on sama mikä mulla tuli ku meni viimeksi kesken/kun menkat alkaa. Ennen ku menee vessaan ja näkee mitä se on.. Niin siksi on sydän syrjällään. Varsinkin kun vielä näitä ”menkkakipuja” on myös samalla niin vähän jännittää.

• Tykkää
Reactions: hermoilija_
Ei ole siis mitenkään huono merkki, ihan tyypillistä raskaana. Se tunne vaan kun tunnet että nyt on tosi märkää, on sama mikä mulla tuli ku meni viimeksi kesken/kun menkat alkaa. Ennen ku menee vessaan ja näkee mitä se on.. Niin siksi on sydän syrjällään. Varsinkin kun vielä näitä ”menkkakipuja” on myös samalla niin vähän jännittää.
Nojoo tuota kyllä pelekää ittekki koko ajjan ku vähähää märälle tuntuu 🙈

Tsemppiä piinailuun! Päivät oikein matelee kun odottaa!

Mun kommenttia tuohon katkeruus ajatukseen, kun muut saa lapsia. Oon täysin samaa mieltä, että lapset ei ole uusiutumaton luonnonvara, ja ei ole multa pois jos joku muu saa lapsen. Ymmärrän tuon tunteen vaan teorian tasolla, enkä pysty samaistumaan, kun en ole ikinä kokenut kateutta/katkeruutta, että joku toinen on saanut lapsen. Oon samaa mieltä, että kannattaa pyrkiä käsittelemään tota tunnetta terveesti, ehkä myös hakea keskusteluapua, eikä missään nimessä antaa haitata ihmissuhteita.

Tää on parhautta, että on niin monenlaisia ihmisiä vertaistukipalstalla, että löytyy niitä ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Suosittelen ehdottomasti hakemaan keskusteluapua, varsinkin kun sanot, että tunteet on pahentunut päivä päivältä mitä enemmän ikää on tullut. Se, että yrittää suojella ja sulkea itsensä kaikelta, missä kohtaa lapsia vanhempineen (mainitsit esim kauppareissu), alkaa rajoittaan elämää jo aika tavalla, ja uskon, että se vaan pahentaa myös sitä tunnetta.

Voisin kuvitella, että jos oisin toisella puoletta tilannetta (sun miehen veljen puoliso), enkä tietäisi, että miksi meitä ei haluta nähdä, mutta tietäisin vain, ettei meidän seura kelpaa, niin voisin olla aika sydän syrjällään / ahdistunut, että mitä olen tehnyt loukatakseni toista tai miksi minua pidetään "pahana". Voisin kuvitella, että se heijastaa/vaikuttaa myös miehen suhteeseen veljeensä.

"Meistä tuskin sen naisen kanssa kavereita tulee mutta niin itsekäs en ole ettenkö antaisi lasteni leikkiä serkkunsa kanssa." Mikä olisi syy jos et antaisi leikkiä keskenään? Se, että tuli raskaaksi "liian nopeaa" sun mittarilla? (Mietin pitkään, että laitanko tätä viimeistä kysymystä, kun se voidaan tulkita haasteeksi, mutta haluan vähän ehkä myös haastaa sua, ja sitä kautta ymmärtää sun ajatusmaailmaa)
Kirjotin vähän pitkän kaavan kautta toho viimiseen kysymykseen vastauksen😂 mutta tiivistetysti; kun en siis ole vielä pystynyt näkemään sitä mieheni veljen naista, eikä se helppoa ole vieläkään, niin en voi kieltää lastani leikkimästä serkkunsa kanssa. Tottakai lapseni saa leikkiä serkkunsa kanssa. En vain vielä itse ole pystynyt häntä näkemään, se vaatii aikansa🙈

@Kultakataja niin no ymmärrän että kateuteni voi mennä vähän yli, tai ainakin viestini saa sen kuulostamaan siltä. Olen mieheni kanssa paljon puhunut siitä. Saatan mennä kauppaan, nähdä siellä äitin lapsensa kanssa ja hymyilen heille mutta kauppareisun tehtyäni ja autoon päästyäni saatan purskahtaa itkuun...

Se on pahentunut ikäni myötä mutta koitan kasvaa siitä eteenpäin. Ainakin se helpottaa mieltäni, että saadaan viimein se yritys käyntiin pian mieheni kanssa❤️

Se on kyllä hyvä että meitä ihmisiä on moneen lähtöön, erilaisia tarinoita ja tunteita ja sitä vertaistukea löytyy. Sitä olen kaivannut, olen ollut hieman yksin näiden tunteideni kanssa. Sukulaiset eivät ymmärrä minua, olenhan vanhin ensisynnyttäjä nyt jo. Kaveripiiri kaikkosi ympäriltäni kun raskausuutisia kuului tuon tuosta. Olen ollut vähän yksinäinen mutta nyt sain ainakin syyn hakeutua tänne ryhmään kun todella rupee vauvahommat olemaan ajankohtaisia❤️

Ei haittaa että "haastat" mua tolla sun vikalla kysymyksellä. Olin seurustellut puolenvuotta itse mieheni kanssa ja olin puhunut paljon vauvanhankinnasta. Mieheni sanoi alkuun ympäripyöreitä siitä ja elätteli välillä turhia toivoja (aluksi). Toivoin että me pian rupeisimme yrittämään. No siinä oltuamme sen 6kk yhdessä, mieheni pikkuveli tapasi sen naisen. Näin hänet kerran f2f. Seuraavalla kerralla tulikin se soitto vauvauutisista. Olin niin surun murtama kun oma mieheni elätteli toivoja vauvanhankinnasta muttei asian eteen sen eneve mitään tehty ja miehen pikkiveljen deitti tyyliin kuukauden deittailun jälkeen on paksuna...
No vuoden seurustelun kohdalla mies sanoi anteeksi vääristä lupailuistaan ja sanoi suunnitelmansa että mennään ensin naimisiin..

Mä olen ehkä vähän erilainen, tunnen erilailla asioita mitä jotkut täällä mutta sama tavoite meillä kaikilla on, en vähättele toisten tarinoita ja taustoja, toivon ettei munkaan tarinaa tai taustoja vähäteltäisi❤️🙈
Ei ole missään tapauksessa tarkoitus vähätellä sun kokemusta. Kyllä maailmaan tunteita mahtuu. 😊
Toivottavasti pääsette pian aloittamaan yritystä ja haave lapsesta toteutuu ilman haasteita 😊

Ei ole missään tapauksessa tarkoitus vähätellä sun kokemusta. Kyllä maailmaan tunteita mahtuu. 😊
Toivottavasti pääsette pian aloittamaan yritystä ja haave lapsesta toteutuu ilman haasteita 😊
Juu kiitos ymmärryksestä!❤️ toivotaan parasta kaiken suhteen, onneksi ruvetaan olemaan voitonpuolella ja ei tarvitse kauaa enää odotella☺️

• Tykkää
Reactions: marik91
Tsemppiä piinailuun! Päivät oikein matelee kun odottaa!

Mun kommenttia tuohon katkeruus ajatukseen, kun muut saa lapsia. Oon täysin samaa mieltä, että lapset ei ole uusiutumaton luonnonvara, ja ei ole multa pois jos joku muu saa lapsen. Ymmärrän tuon tunteen vaan teorian tasolla, enkä pysty samaistumaan, kun en ole ikinä kokenut kateutta/katkeruutta, että joku toinen on saanut lapsen. Oon samaa mieltä, että kannattaa pyrkiä käsittelemään tota tunnetta terveesti, ehkä myös hakea keskusteluapua, eikä missään nimessä antaa haitata ihmissuhteita.

Tää on parhautta, että on niin monenlaisia ihmisiä vertaistukipalstalla, että löytyy niitä ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Suosittelen ehdottomasti hakemaan keskusteluapua, varsinkin kun sanot, että tunteet on pahentunut päivä päivältä mitä enemmän ikää on tullut. Se, että yrittää suojella ja sulkea itsensä kaikelta, missä kohtaa lapsia vanhempineen (mainitsit esim kauppareissu), alkaa rajoittaan elämää jo aika tavalla, ja uskon, että se vaan pahentaa myös sitä tunnetta.

Voisin kuvitella, että jos oisin toisella puoletta tilannetta (sun miehen veljen puoliso), enkä tietäisi, että miksi meitä ei haluta nähdä, mutta tietäisin vain, ettei meidän seura kelpaa, niin voisin olla aika sydän syrjällään / ahdistunut, että mitä olen tehnyt loukatakseni toista tai miksi minua pidetään "pahana". Voisin kuvitella, että se heijastaa/vaikuttaa myös miehen suhteeseen veljeensä.

"Meistä tuskin sen naisen kanssa kavereita tulee mutta niin itsekäs en ole ettenkö antaisi lasteni leikkiä serkkunsa kanssa." Mikä olisi syy jos et antaisi leikkiä keskenään? Se, että tuli raskaaksi "liian nopeaa" sun mittarilla? (Mietin pitkään, että laitanko tätä viimeistä kysymystä, kun se voidaan tulkita haasteeksi, mutta haluan vähän ehkä myös haastaa sua, ja sitä kautta ymmärtää sun ajatusmaailmaa)

Pakko kommentoida, että samaistun ajatuksiisi, ja todella fiksusti ja hyväntahtoisesti muotoiltu kommentti 🩷

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_

Se on pahentunut ikäni myötä mutta koitan kasvaa siitä eteenpäin. Ainakin se helpottaa mieltäni, että saadaan viimein se yritys käyntiin pian mieheni kanssa

Se on kyllä hyvä että meitä ihmisiä on moneen lähtöön, erilaisia tarinoita ja tunteita ja sitä vertaistukea löytyy. Sitä olen kaivannut, olen ollut hieman yksin näiden tunteideni kanssa. Sukulaiset eivät ymmärrä minua, olenhan vanhin ensisynnyttäjä nyt jo. Kaveripiiri kaikkosi ympäriltäni kun raskausuutisia kuului tuon tuosta. Olen ollut vähän yksinäinen mutta nyt sain ainakin syyn hakeutua tänne ryhmään kun todella rupee vauvahommat olemaan ajankohtaisia

Mä olen ehkä vähän erilainen, tunnen erilailla asioita mitä jotkut täällä mutta sama tavoite meillä kaikilla on, en vähättele toisten tarinoita ja taustoja, toivon ettei munkaan tarinaa tai taustoja vähäteltäisi

Itselläni ollut todella vaikeaa kohtukuoleman jälkeen nähdä pieniä vauvoja, varsinkin tyttövauvoja, monesti itkien lähtenyt kaupasta tms kesken ostosten pois. Sekin onneksi alkanut helpottaa. Ymmärrän, kun vauvan kaipuu on ääretön, ja syli tyhjä, että sattuu nähdä pieniä vauvoja ympärillä. Onneksi vihdoin pian teillä yritys käynnissä ja varmasti vielä saat oman pienen syliisi 🩷 kuten toivottavasti kaikki meistä täällä. Vertaistuki todella on tärkeää ja vaikuttavaa. Täällä ryhmässä kaikki ajatukset ja toiveet ja murheet on sallittua vuodattaa ja varmasti saa tukea tilanteeseensa jokainen 🩷 itse ollut jo Haaveena vauva 2023, 2024, 2025 ja nyt tässä ryhmässä ja täällä on todella hyvä yhteishenki ja helppo jakaa ajatuksia muiden kanssa, sellaisiakin mitä muualla ei voi. Hyvä että löysit joukkoomme 🩷

Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: JasmiRubiini99
Itselläni ollut todella vaikeaa kohtukuoleman jälkeen nähdä pieniä vauvoja, varsinkin tyttövauvoja, monesti itkien lähtenyt kaupasta tms kesken ostosten pois. Sekin onneksi alkanut helpottaa. Ymmärrän, kun vauvan kaipuu on ääretön, ja syli tyhjä, että sattuu nähdä pieniä vauvoja ympärillä. Onneksi vihdoin teillä yritys käynnissä ja varmasti vielä saat oman pienen syliisi 🩷 kuten toivottavasti kaikki meistä täällä. Vertaistuki todella on tärkeää ja vaikuttavaa. Täällä ryhmässä kaikki ajatukset ja toiveet ja murheet on sallittua vuodattaa ja varmasti saa tukea tilanteeseensa jokainen 🩷 itse ollut jo Haaveena vauva 2023, 2024, 2025 ja nyt tässä ryhmässä ja täällä on todella hyvä yhteishenki ja helppo jakaa ajatuksia muiden kanssa, sellaisiakin mitä muualla ei voi. Hyvä että löysit joukkoomme 🩷
Se on täysin ymmärrettävää, sulla vielä jopa rankemmat lähtökohdat kuin itselläni💔 oma sylini on ollut tyhjä siitä suuresta lapsenkaipuusta mutta toivottavasti pian asiat menee parhain päin☺️ hyvä kuulla myös että ajatukset on täällä sallittuja ja vertaistukea löytyy! Ollaan kaikki erilaisia, eri lähtökohdat ja elämäntilanteet, eri ikäisiä ja niin pois päin mutta sama unelma ja tavoite kaikilla kuitenkin🩷

Innokkaasti tulee kyllä nyt tikuteltua tätä vaikkka huomenna virallinen testipäivä vasta.

Onko jo sen verta vahva että uskaltaa ihan hiukan jo ajatella et meille voi tulla vauva 3.1? Eilen koin elämäni ensimmäisen närästyksen niin kyl tää ny aika todellista tuntuu olevan

Mun mielestä ihan selkeät viivat☺️ Isot onnittelut🥰

Joo tosiaan eilen tein ovulaatiotestin joka oli Selkee nega, tänään sit vähän paremmin näky toinen viiva, mun mielestä vielä nega mut toi kalenteri oliki sitä mieltä et on posi ja siirsi ovulaation huomiselle😅

• Rakkaus
Reactions: hermoilija_
Onnea plussan saaneille 😍

Täällä kp45 ... Plaah... 😵‍💫 Metforminit alkoi 10.3 ja aloitin myös tässä kuussa myo-isotonolin tämän ketjun suosituksesta käyttöön. Ovulaatiota en saanut tikulle enkä oireita tälle kuukaudelle. Olin jo onnellinen kp32, kun tuli vähän vuotoa että nyt ois tulossa ekat menkat jotka lasketaan normikierron sisään, mutta ei.. menkoista ei tietoakaan ja raskaustestikin oli nega viime viikolla ja tänä aamuna. Ärsyttää. Negatesti ei edes harmita, vaan se että kierto venyy ei ei pääse uudelle yritykselle. Pitää jutella miehen kanssa josko olisin yhteydessä klinikkaan ja jos lääkitys vuodon käynnistykseen ja Letrotzol sitten ovulaation tueksi. Toki viimeksikin meni Metforminien aloituksesta 3kk ennen plussaa, mutta silloin kierrot normalisoituu heti. 🤷

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

26.4.2025 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 33/33-46
@efi kp 26/24-28
@Macademia kp 23/28
@marik91 kp 23/29-32
@nnzzi kp 23/30-33
@desirett kp 15/27
@Minimilli kp 15/24
@Lunni~ kp 9/29-31
@Jennnuli kp 7/27-28
@gaoxiaojie kp 1/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 13
@Macademia DPO 9
@marik91 DPO 6
@nnzzi DPO 3
@desirett DPO 2
@Minimilli DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Viimeksi muokattu:
Iso heippa kaikille❤️
Ja isoja onnitteluja!!!

ON
Eilen oli kunnon viivat ovistestissä. Illalla oli sitten taas kerran niin kovat oviskivut että kyllä vähän jo harmitti kun ajattelin ettei puuhailuihin kykene. Onneksi kuitenkin pystyttiin hyödyntämään. Toisaalta kun miehellekin eilen ovistikun näytin niin tiesihän sekin mitä tehdä😉
Simppatestin tuloksia odotellaan yhä ja toivotaan hyvää tulosta.
Terotkin pitäisi tässä lähiaikoina aloitella. Toivotaan pidempää kiertoa🤞

Ovismysteeri jatkuu 🤣
Eilen taas oli oikein oppikirjan mukaiset ovislimat ja omat halutki heräs henkiin ja illalla tuntu lievää kramppailua jonka voisin helposti pistää munasolun irtoamiseen. Noh en eilen silti testannu ku ajattelin et nega se silti on ku ne yhden viivan ovis testit oli vajaa viikko sitten. Tänään sit huvikseni testasin ja negatiivinen mutta kahdella viivalla. Testi viivakin semmonen et olis voinu olla 2pvä sit positiivinen… 🫣 tiedä nyt tästä. Jos tärppää tulee kyl täysin yllätyksenä 😅 omat kiertopäivät tässä nyt vaan mietityttää kun onhan se jo kp33. Esikoisen kanssa ovis oli kp19 mutta toki kierto lyhyempi kun nytten.
Piinailijoihin en usko et lähden kun en tiedä yhtään mikä dpo sitä olis mutta silti alkaa mietiskely että jos sitä ei menkat alakkaan.. 🤩

• Tykkää
Reactions: marik91
Tälle päivälle voi laittaa kp1. Noi alati vahvistuvat raskausoireet on ihan vitun saatanasta. Miksi helvetissä joka kuukausi voi mennä homma näin vituilleen. Mielummin olis vaikka häikkää oviksessa tai siittiöissä mutta kun häikkää näyttää olevan nyt siinä että mun kroppa pystyis pitämään yhden pienen ihmisenalun hengissä pidempään kun 10 päivää.

Oon herännyt viimeiset 6 päivää pissalle keskellä yötä, kohdussa jatkuvia repäisykipuja, rinnat ihan todella arat ja painavat ja jatkuvaa pahoinvointia joka on vaan koventunut. Ja vittu silti ei ole merkki onnistumisesta. En enää jaksa tätä henkistä vitun vuoristorataa yhtäkään kuukautta. Tää on niin vittu perseestä.

Innokkaasti tulee kyllä nyt tikuteltua tätä vaikkka huomenna virallinen testipäivä vasta.

Onko jo sen verta vahva että uskaltaa ihan hiukan jo ajatella et meille voi tulla vauva 3.1? Eilen koin elämäni ensimmäisen närästyksen niin kyl tää ny aika todellista tuntuu olevan

Hyvät viivat on! Onnea sylin täydeltä 🥰🩷

Mun mielestä ihan selkeät viivat Isot onnittelut

Joo tosiaan eilen tein ovulaatiotestin joka oli Selkee nega, tänään sit vähän paremmin näky toinen viiva, mun mielestä vielä nega mut toi kalenteri oliki sitä mieltä et on posi ja siirsi ovulaation huomiselle

Mikä kalenteri, onko sul joku sovellus käytössä? Mulla Flo ja Premom, jälkimmäiseen kuvaan testit. Onko sul kuvaa niist laittaa? Jännä!

Onnea plussan saaneille

Täällä kp45 ... Plaah... ‍ Metforminit alkoi 10.3 ja aloitin myös tässä kuussa myo-isotonolin tämän ketjun suosituksesta käyttöön. Ovulaatiota en saanut tikulle enkä oireita tälle kuukaudelle. Olin jo onnellinen kp32, kun tuli vähän vuotoa että nyt ois tulossa ekat menkat jotka lasketaan normikierron sisään, mutta ei.. menkoista ei tietoakaan ja raskaustestikin oli nega viime viikolla ja tänä aamuna. Ärsyttää. Negatesti ei edes harmita, vaan se että kierto venyy ei ei pääse uudelle yritykselle. Pitää jutella miehen kanssa josko olisin yhteydessä klinikkaan ja jos lääkitys vuodon käynnistykseen ja Letrotzol sitten ovulaation tueksi. Toki viimeksikin meni Metforminien aloituksesta 3kk ennen plussaa, mutta silloin kierrot normalisoituu heti.

Onpa turhauttavaa! Toivottavasti saat jollain keinolla pian uuden kierron alkamaan.

Plussanneille tarrasukkia ja positiivistä mieltä

On. Hitto kun on kiukkuinen olo koko ajan. Mies parka…
Epäilen, että pms.
Dpo 9, enkä usko raskauteen. Testaan tänään.

Muoks. Testi nega.

Just mietin mitä sinne kuuluu! Noh, vielä on aikaista testata, tää on aina niin helppo sanoa muille, mut ite kun testaa dpo 8 tai 9 negan ni on jo ihan sata et voi heittää kirveen kaivoon 🤣 vaik täysin mahdollista et jokunen päivä ja nega onkin plussa! 🥰

Täällä dpo 6, eilen ja tänään vähän nippailluja vatsalla, nenä tukossa kokoajan mut ei muuta. Sekin toki voi olla siitepölyallergiasta. Mut viime tärpissä se oli selvin oire 🤣 Cyclogestit ei oo aiheuttanut mitään oireita, ehkä vähän väsymystä. Ihan hyvillä mielin täällä oottelen et pääsee testaamaan ja sit ajoissa lopettamaan Cyclogestit jos nega ettei turhaan veny kierto. Ajattelisin, et jos ei dpo 12 oo plussa, ni lopetan Cyclot, enkä jatka dpo 14 asti. Lukenu et monella menee lopetuksesta vielä pari kolme päivää et vuoto alkaa. Niin suotta sitten sitä pitkittämään.

Tälle päivälle voi laittaa kp1. Noi alati vahvistuvat raskausoireet on ihan vitun saatanasta. Miksi helvetissä joka kuukausi voi mennä homma näin vituilleen. Mielummin olis vaikka häikkää oviksessa tai siittiöissä mutta kun häikkää näyttää olevan nyt siinä että mun kroppa pystyis pitämään yhden pienen ihmisenalun hengissä pidempään kun 10 päivää.

Oon herännyt viimeiset 6 päivää pissalle keskellä yötä, kohdussa jatkuvia repäisykipuja, rinnat ihan todella arat ja painavat ja jatkuvaa pahoinvointia joka on vaan koventunut. Ja vittu silti ei ole merkki onnistumisesta. En enää jaksa tätä henkistä vitun vuoristorataa yhtäkään kuukautta. Tää on niin vittu perseestä.

Ittelläki on vuosikausia ollu ties mitä oireita aina ja joka ikinen kerta menkat alkanu semmosen syvän vitutuksen kera. Olitteko te käyny jossain tutkimuksissa tms?

Meilläkin lopulta syy löytyi mun munasoluista jotka ei halunnu olla hyviä ollenkaa vaa kaikki alkiot kuoli ennen aikojaa 🫣
Nyt sit lahjasoluilla ainaki melkei positiivinen testi, menkkojen pitäs alkaa tänää tai huomenna ja vaikka nyt ei onnistuis niin 10 alkiota on vielä pakkasessa.

Kyllä se teillekin joku päivä vielä tärppää

Ittelläki on vuosikausia ollu ties mitä oireita aina ja joka ikinen kerta menkat alkanu semmosen syvän vitutuksen kera. Olitteko te käyny jossain tutkimuksissa tms?

Meilläkin lopulta syy löytyi mun munasoluista jotka ei halunnu olla hyviä ollenkaa vaa kaikki alkiot kuoli ennen aikojaa 🫣
Nyt sit lahjasoluilla ainaki melkei positiivinen testi, menkkojen pitäs alkaa tänää tai huomenna ja vaikka nyt ei onnistuis niin 10 alkiota on vielä pakkasessa.

Kyllä se teillekin joku päivä vielä tärppää

Kiitos tsemppiviestistä. Ei olla käyty missään vielä kun yritystä takana vaan muutama kuukausi. Pitää ilmeisesti yrittää vähintään se vuosi ennen kun julkisella puolella saa mitään apua tähän. En vaan henkisesti kestäis tätä samaa vuoristorataa vielä 8 kertaa käydä läpi ennen ku saadaan apua 🤦🏼‍♀️

Toivotaan että sun lahjasolualkio nappaisi!

Kiitos tsemppiviestistä. Ei olla käyty missään vielä kun yritystä takana vaan muutama kuukausi. Pitää ilmeisesti yrittää vähintään se vuosi ennen kun julkisella puolella saa mitään apua tähän. En vaan henkisesti kestäis tätä samaa vuoristorataa vielä 8 kertaa käydä läpi ennen ku saadaan apua

Samaistun niin tähän. ❤
Pakko se on kai kestää kun kerran leikkiin on ryhtynyt. Vaikka tästä on leikki kaukana, kun testi on lavuaarin reunalla ja vaan rukoilee, et näytä jotain. 🙏

Eikä mitään näy, vaikka kuinka kattoo silmät kierossa. 😳

Viimeksi muokattu:
Löytyihän ne simppatulokset jo netin syövereistä. Mitään noista en ymmärrä mutta normospermia on ilmeisesti hyvä juttu. Ehkäpä vaan joudutaan odottamaan kauemmin. Mahtaakohan syy olla vain tässä mun lyhyessä kierrossa.. argh. Oon kyllä tosi tyytyväinen jos nyt tosiaan on niin että pikkusoturit on kuitenkin taistelukunnossa🙈

Kiitos tsemppiviestistä. Ei olla käyty missään vielä kun yritystä takana vaan muutama kuukausi. Pitää ilmeisesti yrittää vähintään se vuosi ennen kun julkisella puolella saa mitään apua tähän. En vaan henkisesti kestäis tätä samaa vuoristorataa vielä 8 kertaa käydä läpi ennen ku saadaan apua

No teillähän ei tosiaan ole mitään hätää kun noin vähän aikaa olette vasta yrittäneet. Käsittääkseni se on kuitenkin ihan normaalia että menee vuosikin. Mutta ymmärrän kyllä ärsytyksen kun itsellä kohta se vuosi täynnä enkä ole ikinä saanut raskaustestehin muuta kuin sen yhden yksinäisen viivan. Yrityksen puutteesta ei ainakaan johdu, sillä joka kierrossa saatu hedelmälliseen aikaan melkein joka päivälle tallettelut.
Mehän ollaan myös oltu kärsimättömiä ja omakustanteisesti käyty gynellä,verillä ja nyt viimeisimpänä mies simppatestissä🫢
Nyt täytyy vaan nappailla terolutteja ja toivoa♥️
Samassa veneessä kaikki täällä ollaan. Hurjasti tsemppiä!

Moikka!

Meillä miehen kanssa haaveena lapsi, mentiin naimisiin viime heinäkuussa ja 2.5 lähtee kierukka!

Ollaan koko suhteen ajan puhuttu lapsen saamisesta ja jännittää ihan hirveesti!

Molemmille kyseessä olisi ensimmäinen, ikää mulla 32v (-92) niin jännittää ihan oman iän puolesta että miten nopeasti haaveesta tulee totta vai tuleeko paljonkin ongelmia.

Miehellä ollut vähän rajumpi historia päihteiden takia niin jännitetään että missä kunnossa uimarit on.

Tsemppiä kaikille piinalistalle ja plussanneille <3

Yhteistyössä