Haaveena vauva 2026

@gaoxiaojie pitkään sullakin ollut vauvakuumeilua ja hienoa että nyt viimein pääsitte yrittämään! Itsekin jouduin exäni kanssa ollessani (ollessani 17-20v) syömään e-pillereitä ehkä vuoden verran vasten tahtoani mutta sen jälkeen en ole mitään ehkäisyjä käyttänyt. Kuulostanut kamalalta uhmata oman kehon luonnollista "toimintaa". Nykyiseni onneksi ei ole semmosia vaatinut käyttää.

@Kolmattakehiin kiitoksia! Hauska että sääkin ollut 25v naimisiinmennessäs! Hyvä että rupesitte aika pian siitä sitten yrittämään, siitä kun ei ikinä ole varmuutta kuinka pitkään joutuukaan yrittämään. Me tosiaan ollaan puolisoni kanssa jo 2 vuotta seurusteltu ja nyt suunnitelmana heti vain laittaa yritys käyntiin kun seremoniat hoidettu pois alta. Hienoa kuulla että nyt teillä kolmas jo tekeillään

@Lunni~ kiitos! Wau, unelmat käynyt siellä toteen ja vielä enemmänkin! hienoa että te pääsitte hyvissä ajoin alottamaan yrittämisen! mä paasailin puolisolle kanssa jo seurustelun alkuaikoina (ollessani siinä 23v), että ruvettaisiin samantein yrittämään kun tiedän kuinka suuri merkitys iällä on ja etenkin kun toiveena on suuri perhe. Jotkut miehet ei tunnu ymmärtävän sitä ajan merkitystä eikä sitä että yrityksen aloittaminen ei tarkoita heti onnistumista. On ollut tässä pitkät 2 vuotta takana mutta onneksi viimein kohta päästään yrittämään

@hermoilija_ oiettä, hyvä kuulla etten oo ainoo tän asian kaa, mää käyn meinaan sitä samaa "keski-iän kriisiä" harmitti kun lähipiiri sai siinä 18-20 vuotiaana esikoisiansa mutta minä en saanutkaan, katkaisin moneen välit oman mielenterveyteni takia. Joka vuosi kun maaliskuu vaihtui huhtikuuksi, itkin sitä että musta ei tänävuonnakaan tuu äitiä.
Sulla on kyllä ollut pitkään yritystä ja toi on kamalinta kun ei oma keho pelitäkään niinkuin pitäisi, pelkään sitä samaa vaikka vielä ei yritystä ole alotettukaan. Toivon että teillä nyt tärppäisi siellä!
Tuo on ollut tosiaan pahinta että lähipiirissä porukka kyllä tuntuu sikiävän kuin jänikset konsanaan ja itte vuosi vuojen jälkee vaa aina toteaa et no josko sitten ens vuonna jo🙈 Pahin tilanne tosin oli itelle ainakin kun pikkusiskoni reilu vuosi sitten oli jättänyt ehkäisyn pois ja kolmannesta kierrosta ilman yritystä raskaaksi 😅 Vähän piti hammasta purra mutta ihana pieni mötkylä sieltä syntyi sitten joka on äärettömän rakas🥰

Kärsivällisyyttä tämä rosessi kyllä vaatii 😅 Mutta eiköhän se sullekkin ja toivon mukaan meillekin tule se onnen päivä vielä ❤

Nyt on ollu koko päivän kovia kipuja kohdun ja oikean munasarjan kohdalla. Munasarja ikäänkuin tuikkii ja se kipu kohdussa on vähän sellasta poltetta.
Mietin, et jos nää on pms-oireita niin ens kiertoon pakko miettiä, et mikä avuksi. Meil ois muutto, mut mä makaan sängyssä. 😕
Jos on kiinnittymiseen liittyvää, niin ei haittaa.
(Tää on vasta toka kierukaton kierto, silloin ei ollut tällaista. Viime kuussa oli jomotusta ja kipuja, mutta ei näin paljon, eikä keskellä.)

@Macademia kiitoksia! Meillä ei lesta-taustaa ole mutta ajatus sama että ehkäisyä ei oteta lainkaan. Ikäni puolesta tietty suunnitelmissa ruveta samantein naimisiinmentyämme sitä ovua kyttäilemään hyvin tarkkaan😂 mutta hieno kuulla että sullakin jo 4 muksua ennestään, nyt 5 tekeillään ja että puoliso on myös innoissaan yrityksestä!🥰

@marik91 kiitos! Voiei.. noi on kamalia kummatkin, keskenmeno ja kohtukuolema😭💔 en tiedä miten ikinä pääsisin semmoisesta itse yli, eikä siitä varmaan ikinä pääsekään täysin, mutta toivon todella että seuraavalla kerralla kaikki sujuu hienosti ja onni on teidän puolella!❤

@hermoilija_ se kyllä varmasti kirpaisi kun vielä niin läheisellä henkilöllä kuin omalla pikkusiskolla tärppäsi, vaikka tottakai sitä on iloinekin hänenkin puolestaan!❣ mulla itselläni tässä viimeisin "isku naamalle" oli kun mieheni pikkuveli tapasi naisen jonka kanssa tapaili ehkä parin kuukauden verran v 2023, kunnes pian tuli soitto että "nyt se nainen on paksuna". Mieheni oli kylässä silloin luonani kun hän sai sen puhelun. Muistan olleeni niin kiukkunen kateudesta. Toukokuussa 2024 sitten syntyi se poika, eli täyttää nyt ensikuussa 1v, enkä ole vieläkään pystynyt näkemään häntä, vaikka tiedän että hän tulee olemaan meidän lastemme serkku. No, ehkä joku päivä😂 kärsivällisyyttä tämä prosessi kyllä vaatii mutta toivotaan että pian se meidänkin unelmamme käy toteen!❤

@Macademia kiitoksia! Meillä ei lesta-taustaa ole mutta ajatus sama että ehkäisyä ei oteta lainkaan. Ikäni puolesta tietty suunnitelmissa ruveta samantein naimisiinmentyämme sitä ovua kyttäilemään hyvin tarkkaan😂 mutta hieno kuulla että sullakin jo 4 muksua ennestään, nyt 5 tekeillään ja että puoliso on myös innoissaan yrityksestä!🥰

@marik91 kiitos! Voiei.. noi on kamalia kummatkin, keskenmeno ja kohtukuolema😭💔 en tiedä miten ikinä pääsisin semmoisesta itse yli, eikä siitä varmaan ikinä pääsekään täysin, mutta toivon todella että seuraavalla kerralla kaikki sujuu hienosti ja onni on teidän puolella!❤

@hermoilija_ se kyllä varmasti kirpaisi kun vielä niin läheisellä henkilöllä kuin omalla pikkusiskolla tärppäsi, vaikka tottakai sitä on iloinekin hänenkin puolestaan!❣ mulla itselläni tässä viimeisin "isku naamalle" oli kun mieheni pikkuveli tapasi naisen jonka kanssa tapaili ehkä parin kuukauden verran v 2023, kunnes pian tuli soitto että "nyt se nainen on paksuna". Mieheni oli kylässä silloin luonani kun hän sai sen puhelun. Muistan olleeni niin kiukkunen kateudesta. Toukokuussa 2024 sitten syntyi se poika, eli täyttää nyt ensikuussa 1v, enkä ole vieläkään pystynyt näkemään häntä, vaikka tiedän että hän tulee olemaan meidän lastemme serkku. No, ehkä joku päivä😂 kärsivällisyyttä tämä prosessi kyllä vaatii mutta toivotaan että pian se meidänkin unelmamme käy toteen!❤
Ei tästä varmasti pääsekään, mut tän viiden kuukauden aikana alkanut jo ymmärtää, et tän kanssa kyllä oppii elämään ja enkelityttömme kulkee aina matkassa mukana, muistoissa ja mielessä 🩷 Ja seuraava raskaus ollaan erityisseurannassa, mm. lääkärin ultrat 3-4 vkon välein ja käynnistys viim rv 38. Ja sanotaanko näin, et tilastot on meidän puolella kun selvää syytä ei löytynyt, 0,3 % raskauksista päättyy kohtukuolemaan. Tosin tilastot lohduttaa niin kauan kunnes ne harvinaisuudet osuukin omalle kohdalle. Jos olis joku selvä syy ollut tapahtuneelle, niin seuraavassa raskaudessa vois olla jopa viisinkertainen riski käydä uudestaan näin.

Ei tästä varmasti pääsekään, mut tän viiden kuukauden aikana alkanut jo ymmärtää, et tän kanssa kyllä oppii elämään ja enkelityttömme kulkee aina matkassa mukana, muistoissa ja mielessä 🩷 Ja seuraava raskaus ollaan erityisseurannassa, mm. lääkärin ultrat 3-4 vkon välein ja käynnistys viim rv 38. Ja sanotaanko näin, et tilastot on meidän puolella kun selvää syytä ei löytynyt, 0,3 % raskauksista päättyy kohtukuolemaan. Tosin tilastot lohduttaa niin kauan kunnes ne harvinaisuudet osuukin omalle kohdalle. Jos olis joku selvä syy ollut tapahtuneelle, niin seuraavassa raskaudessa vois olla jopa viisinkertainen riski käydä uudestaan näin.
🩷 Elämänkoettelemus pahimmasta päästä 😢
Mun siskolla kuoli vauva kohtuun kanssa. Hän oli kuudennella kuulla. Koskaan ei selvinnyt miksi näin kävi. Lapsi oli täysin kehittynyt, eikä kehitysvammoja ollut. Hänellä oli hautajaiset ja hautakivikin löytyy. Pikkusisko kantaa poikavauvaa aina mielessään mukana. 👼

Toivottavasti niin ei tule käymään enää uudelleen vaan kaikki sujuisi hyvin loppuun asti!💓

• Tykkää
Reactions: marik91
🩷 Elämänkoettelemus pahimmasta päästä
Mun siskolla kuoli vauva kohtuun kanssa. Hän oli kuudennella kuulla. Koskaan ei selvinnyt miksi näin kävi. Lapsi oli täysin kehittynyt, eikä kehitysvammoja ollut. Hänellä oli hautajaiset ja hautakivikin löytyy. Pikkusisko kantaa poikavauvaa aina mielessään mukana.
Voi kauhia tuo olis kyllä aivan kamalaa! Osanottoni teille 😔

Viivat vahvistuu… 🫣

🩷 Elämänkoettelemus pahimmasta päästä
Mun siskolla kuoli vauva kohtuun kanssa. Hän oli kuudennella kuulla. Koskaan ei selvinnyt miksi näin kävi. Lapsi oli täysin kehittynyt, eikä kehitysvammoja ollut. Hänellä oli hautajaiset ja hautakivikin löytyy. Pikkusisko kantaa poikavauvaa aina mielessään mukana.
Hautajaiset oli meilläkin ja vielä hautapaikan valinta ja uurnanlasku edessä lähiaikoina 🤍💔🕊 ja tosiaan täysin terve tyttö oli eikä mitään syytä selvinnyt, kuolinsyy hapenpuute, epäilys et napanuora ollut jossain kohtaa puristuksissa tms.

No siinähän on kelpo viivat! Onnittelut Mikä dpo sulla on nyt?
Tänään dpo 13 😊 Kyllähän nuo meinaa toiveita herätellä mutta kun ei yhen yhtään viivaa oo siis ikinä tullu niin vaikia uskoa et miten se nyt sit yhtäkkiä 🫣

@hermoilija_ hyvältä näyttää

ON: kannatti käydä täällä pohtimassa menkkojen puutetta, kun heti alkoi 🥲 uuteen kiertoon ja sormet ristiin
Onpa harmillista! Pijetään peukut ja varpaat pystyssä että ens kierto tuo teillekin tärpin 🥰

• Tykkää
Reactions: marik91 ja AMR
@gaoxiaojie pitkään sullakin ollut vauvakuumeilua ja hienoa että nyt viimein pääsitte yrittämään! Itsekin jouduin exäni kanssa ollessani (ollessani 17-20v) syömään e-pillereitä ehkä vuoden verran vasten tahtoani mutta sen jälkeen en ole mitään ehkäisyjä käyttänyt. Kuulostanut kamalalta uhmata oman kehon luonnollista "toimintaa". Nykyiseni onneksi ei ole semmosia vaatinut käyttää.

@Kolmattakehiin kiitoksia! Hauska että sääkin ollut 25v naimisiinmennessäs! Hyvä että rupesitte aika pian siitä sitten yrittämään, siitä kun ei ikinä ole varmuutta kuinka pitkään joutuukaan yrittämään. Me tosiaan ollaan puolisoni kanssa jo 2 vuotta seurusteltu ja nyt suunnitelmana heti vain laittaa yritys käyntiin kun seremoniat hoidettu pois alta. Hienoa kuulla että nyt teillä kolmas jo tekeillään

@Lunni~ kiitos! Wau, unelmat käynyt siellä toteen ja vielä enemmänkin! hienoa että te pääsitte hyvissä ajoin alottamaan yrittämisen! mä paasailin puolisolle kanssa jo seurustelun alkuaikoina (ollessani siinä 23v), että ruvettaisiin samantein yrittämään kun tiedän kuinka suuri merkitys iällä on ja etenkin kun toiveena on suuri perhe. Jotkut miehet ei tunnu ymmärtävän sitä ajan merkitystä eikä sitä että yrityksen aloittaminen ei tarkoita heti onnistumista. On ollut tässä pitkät 2 vuotta takana mutta onneksi viimein kohta päästään yrittämään

@hermoilija_ oiettä, hyvä kuulla etten oo ainoo tän asian kaa, mää käyn meinaan sitä samaa "keski-iän kriisiä" harmitti kun lähipiiri sai siinä 18-20 vuotiaana esikoisiansa mutta minä en saanutkaan, katkaisin moneen välit oman mielenterveyteni takia. Joka vuosi kun maaliskuu vaihtui huhtikuuksi, itkin sitä että musta ei tänävuonnakaan tuu äitiä.
Sulla on kyllä ollut pitkään yritystä ja toi on kamalinta kun ei oma keho pelitäkään niinkuin pitäisi, pelkään sitä samaa vaikka vielä ei yritystä ole alotettukaan. Toivon että teillä nyt tärppäisi siellä!
En siis mitenkään halua vähentää sun tunteita, sen haluan sanoa heti! Tämä viesti vain pisti niin silmään. :) Että onpa jo pienessä Suomessa erilaisia ympäristöjä ja "odotuksia" ja lähinnä vertailuun vuoksi - olet todella nuori vielä vaikka kuten itse totesit et on hyvä aloittaa ajoissa varsinkin jos haluaa monta lasta. ❤

Asiaan siis. En tunne _ketään_ joka olisi saanut lapsia noin nuorena. Yksi kaveri sain 25-v ja sitä kyllä kaikki täällä ihmettelivät miten niin "nuorena". Seuraava tuttu sai esikoisena 28v ja yksi taisi saada 29v. Kaikki muut ovat saaneet esikoisensa 30+v. Olen itse 33v ja elän nyt sitä aikaa (kaverit aika pitkälti 32-35v) että joka toinen on raskaana tai äippälomalla. Useimmilla vielä lapsihaaveita. Itse sain esikoisen 30 vuotiaana ja siinä kohtaa olin enemmänkin ensimmäisiä kaveriporukassa. Ja otanta on iso, monta kaveriporukkaa, tuttuja, työkavereita... :) Näin siis pk-seudulla ja oikeastaan kaikki ovat korkeakoulutettuja, nämä taitavat olla aika isoja tekijöitä tässä asiassa. Ja todellakin kaikki kauhistelevat jos joku 18-20v saa lapsia (asia erikseen onko se taas reilua).

Viimeksi muokattu:
En siis mitenkään halua vähentää sun tunteita, sen haluan sanoa heti! Tämä viesti vain pisti niin silmään. Että onpa jo pienessä Suomessa erilaisia ympäristöjä ja "odotuksia" ja lähinnä vertailuun vuoksi - olet todella nuori vielä vaikka kuten itse totesin et on hyvä aloittaa ajoissa varsinkin jos haluaa monta lasta.

Asiaan siis. En tunne _ketään_ joka olisi saanut lapsia noin nuorena. Yksi kaveri sain 25-v ja sitä kyllä kaikki täällä ihmettelivät miten niin "nuorena". Seuraava tuttu sai esikoisena 28v ja yksi taisi saada 29v. Kaikki muut ovat saaneet esikoisensa 30+v. Olen itse 33v ja elän nyt sitä aikaa (kaverit aika pitkälti 32-35v) että joka toinen on raskaana tai äippälomalla. Useimmilla vielä lapsihaaveita. Itse sain esikoisen 30 vuotiaana ja siinä kohtaa olin enemmänkin ensimmäisiä kaveriporukassa. Ja otanta on iso, monta kaveriporukkaa, tuttuja, työkavereita... Näin siis pk-seudulla ja oikeastaan kaikki ovat korkeakoulutettuja, nämä taitavat olla aika isoja tekijöitä tässä asiassa. Ja todellakin kaikki kauhistelevat jos joku 18-20v saa lapsia (asia erikseen onko se taas reilua).
Samaistun tähän 😊

@Keltainenkukka92 ei se mitään❤ on vastaan tullut niitä ihmisiä ennenkin ketkä ei ymmärrä mua aivan täysin🙈

No mut siis, itse taas olen pienpaikkakuntalainen. Sain meidän suvun vanhimman "ensisynnyttäjän tittelin" jo täyttäessäni 24v ja monet entiset ystäväni saanut lapsia myös siinä 18-21 vuotiaana. Itse päinvastoin en tunne yhtäkään ketä on saanut esikoisensa vasta +25v😂

Lähipiirini ei kovin korkeakoulutettujakaan ole, valmistuin itse ammattikoulusta 19-vuotiaana ja lapsi olisi ollut kyllä tervetullut jo silloin❤ olin myös muutenkin vähän erilainen nuori, toiset ryyppää rällästivät ja viettivät nuoruuttaan, se ei mua kiinnostanut. Mä olin vähän erilainen, ostin jo body ja vaippavarastoja täyteen, ihan varalta😂 ajattelin, että haluan käyttää nuoruuteni olemalla äiti, hyödyntää oman kehoni "parhaat hedelmät heti". Ajatukseni siis että kerkeenhän minä sitä "rällästystä" harrastamaan kun lapset ovat aikuisia, jos semmonen enää kiinnostaakaan silloin😂

Nyt nämä vuodet on vaan vierähtänyt menemään itkukurkussa lapsenkaipuusta eteenpäin, koittanut tehdä töitä että saisi ajatukset muualle, käyn harvoin kaupassakaan koska en halua nähdä toisia äitejä lapsineen, koska se sattuu.. mutta nyt onneksi olen askeleen lähempänä unelmani toteutumista ja toivon että sitä tärppiä tulisi niin minulle itselleni kuin teille täälläkin!❤

@JasmiRubiini99 tunnistan sun ajatukset ja oon itsekin kokenut katkeruutta siitä, että muut sai lapsia kun itse joutui vielä vaan haaveilemaan. Ne tunteet kannattaa kuitenkin kitkeä itsestä niin pian kuin mahdollista, siitä ei kärsi kuin ihmissuhteet. Varsinkin sinullakin kun on miehen sukulainen kyseessä 😊 lapset ei ole uusiutumaton luonnonvara, kenenkään raskautuminen tai lapsen saanti ei ole toiselta pois 😊 mutta kuten sanottua, itsellä samanlaisia fiiliksiä ollut joskus aikana ennen lapsia.

ON: nyt sitten taas virallisesti piinaillaan. Dpo 1 ja eilen vielä varmisteltu 😌 kokonaisuudessaan hyödynnettiin -4, -3, -1 ja 0. Pitkät päivät edessä 🤭

@desirett on hyvä etten ole näiden ajatusten kanssa yksin❤ ne tunteet on hyvin vaikeita käsitellä ja ne tunteet on pahentunut päivä päivältä mitä enemmän ikää on tullut. Uskon että joku päivä onnistun edes vähän hyväksymään sen minkä onnen mieheni pikkuveli ja deitti sai kokea. En vain vielä pysty. Meistä tuskin sen naisen kanssa kavereita tulee mutta niin itsekäs en ole ettenkö antaisi lasteni leikkiä serkkunsa kanssa.

No mutta juu, ei se minulta tietty pois ole että toisen unelma toteutuu, joku päivä se olenkin ehkä minä kenen unelma toteutuu☺ mutta nämä on vaikeita tunteita, niiden käsitteleminen ei helppoa ole.

Mä en oo nyt aivan varma tarkasta ovulaatiopäivästä. Pitäisi varmaan jatkossa alkaa ostamaan kans niitä ovistestejä. Mutta jos flo appin mukaan mennään niin mulla tänään sitten DPO 2 eli voi lisätä piinailijoihin. :)

Ja voi hurja @marik91 , lähetän täältä halauksen ja pidän isosti tsemppiä että onni osuu vielä teille kohdalle ❤

• Rakkaus
Reactions: marik91
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

25.4.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 32/33-46
@gaoxiaojie kp 29/28-31
@efi kp 25/24-28
@Macademia kp 22/28
@marik91 kp 22/29-32
@nnzzi kp 22/30-33
@desirett kp 14/27
@Minimilli kp 14/24
@Lunni~ kp 8/29-31
@Jennnuli kp 6/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 12
@Macademia DPO 8
@marik91 DPO 5
@nnzzi DPO 2
@desirett DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1. ★ 04/25
@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

@JasmiRubiini99 tunnistan sun ajatukset ja oon itsekin kokenut katkeruutta siitä, että muut sai lapsia kun itse joutui vielä vaan haaveilemaan. Ne tunteet kannattaa kuitenkin kitkeä itsestä niin pian kuin mahdollista, siitä ei kärsi kuin ihmissuhteet. Varsinkin sinullakin kun on miehen sukulainen kyseessä lapset ei ole uusiutumaton luonnonvara, kenenkään raskautuminen tai lapsen saanti ei ole toiselta pois mutta kuten sanottua, itsellä samanlaisia fiiliksiä ollut joskus aikana ennen lapsia.

ON: nyt sitten taas virallisesti piinaillaan. Dpo 1 ja eilen vielä varmisteltu kokonaisuudessaan hyödynnettiin -4, -3, -1 ja 0. Pitkät päivät edessä
Tsemppiä piinailuun! Päivät oikein matelee kun odottaa!

Mun kommenttia tuohon katkeruus ajatukseen, kun muut saa lapsia. Oon täysin samaa mieltä, että lapset ei ole uusiutumaton luonnonvara, ja ei ole multa pois jos joku muu saa lapsen. Ymmärrän tuon tunteen vaan teorian tasolla, enkä pysty samaistumaan, kun en ole ikinä kokenut kateutta/katkeruutta, että joku toinen on saanut lapsen. Oon samaa mieltä, että kannattaa pyrkiä käsittelemään tota tunnetta terveesti, ehkä myös hakea keskusteluapua, eikä missään nimessä antaa haitata ihmissuhteita.

@desirett on hyvä etten ole näiden ajatusten kanssa yksin ne tunteet on hyvin vaikeita käsitellä ja ne tunteet on pahentunut päivä päivältä mitä enemmän ikää on tullut. Uskon että joku päivä onnistun edes vähän hyväksymään sen minkä onnen mieheni pikkuveli ja deitti sai kokea. En vain vielä pysty. Meistä tuskin sen naisen kanssa kavereita tulee mutta niin itsekäs en ole ettenkö antaisi lasteni leikkiä serkkunsa kanssa.

No mutta juu, ei se minulta tietty pois ole että toisen unelma toteutuu, joku päivä se olenkin ehkä minä kenen unelma toteutuu mutta nämä on vaikeita tunteita, niiden käsitteleminen ei helppoa ole.
Tää on parhautta, että on niin monenlaisia ihmisiä vertaistukipalstalla, että löytyy niitä ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Suosittelen ehdottomasti hakemaan keskusteluapua, varsinkin kun sanot, että tunteet on pahentunut päivä päivältä mitä enemmän ikää on tullut. Se, että yrittää suojella ja sulkea itsensä kaikelta, missä kohtaa lapsia vanhempineen (mainitsit esim kauppareissu), alkaa rajoittaan elämää jo aika tavalla, ja uskon, että se vaan pahentaa myös sitä tunnetta.

Voisin kuvitella, että jos oisin toisella puoletta tilannetta (sun miehen veljen puoliso), enkä tietäisi, että miksi meitä ei haluta nähdä, mutta tietäisin vain, ettei meidän seura kelpaa, niin voisin olla aika sydän syrjällään / ahdistunut, että mitä olen tehnyt loukatakseni toista tai miksi minua pidetään "pahana". Voisin kuvitella, että se heijastaa/vaikuttaa myös miehen suhteeseen veljeensä.

"Meistä tuskin sen naisen kanssa kavereita tulee mutta niin itsekäs en ole ettenkö antaisi lasteni leikkiä serkkunsa kanssa." Mikä olisi syy jos et antaisi leikkiä keskenään? Se, että tuli raskaaksi "liian nopeaa" sun mittarilla? (Mietin pitkään, että laitanko tätä viimeistä kysymystä, kun se voidaan tulkita haasteeksi, mutta haluan vähän ehkä myös haastaa sua, ja sitä kautta ymmärtää sun ajatusmaailmaa)

• Tykkää
Reactions: marik91 ja desirett

Yhteistyössä

Kotimaista laatusisältöä evästeiden avulla​

Keräämme yhdessä kumppaneidemme (56) kanssa eväste- ja tunnistetietoja esimerkiksi vierailluista sivuista, IP-osoitteista ja laitteiden ominaisuuksista. Tietoja kerätään, jotta voimme tarjota kävijöillemme parempia sisältöjä ja palveluita sekä kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Tietoja hyödynnetään myös kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Hyväksymällä evästeet sallit tietojesi käsittelyn em. tarkoituksiin. Voit muuttaa valintojasi milloin tahansa evästeasetuksistasi näytön alalaidassa olevan linkin kautta.

Lue tarkemmin, mihin tarkoituksiin tietojasi käytetään:

Tällä välilehdellä voit antaa suostumuksesi evästeiden ja vastaavien teknologioiden käyttöön painamalla Hyväksy kaikki tai valitsemalla yksityiskohtaisesti, mihin tarkoituksiin annat suostumuksesi ja painamalla Hyväksy valitut. Jos valitset Estä kaikki tai et tee muokkauksia ja valitset sen jälkeen Hyväksy valitut, evästeitä tai muita vastaavia teknologioita ei hyödynnetä. Suostumuksesi vaaditaan myös siihen, että Toimittajat -välilehdellä luetellut yhteistyökumppanit saavat käsitellä tietojasi. Huomaathan, että sivuston ja palvelun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.

Tarkoitukset

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Mainonta ja sisältö voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa ja sisältöä varten. Mainosten ja sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla "Asetukset" linkkiä.

Tietosuoja