Haaveena vauva 2026

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 4/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 2/25 ★ 2. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

5.4.2025 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Yhteistäykköstä kp 37/28-35
@Aurinkokivi kp 29/25-26
@desirett kp 22/27
@Bebekakkonen kp 12/33-46
@Kolmattakehiin kp 11/30-33
@Jennnuli kp 11/27-28
@gaoxiaojie kp 9/28-31
@Macademia kp 2/29
@marik91 kp 2/29-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@desirett DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

Kiitos @marik91 ketjun perustamisesta!

Tässä kierrossa ei varmaan yritetä yhtä kovalla fokuksella kuin edellisissä. Mulla oli yhdet työbileet tällä viikolla ja join ekan kerran tänä vuonna kunnolla, oli ihana antaa itselle lupa olla välittämättä terveellisistä elämäntavoista ainakin yhtenä päivänä.

Aloitettiin tänään kylppäriremppa ja kirjoitin just uuden työsopparin uuden firman kanssa. Kun kerran tää vauvaprojekti tulee kestämään selkeästi pidempään kuin suunniteltiin, oli pakko keksiä jotain muuta uutta ettei tule jämähtänyt olo. Nyt onkin sellainen fiilis ettei ole maailmanloppu jos tässä kuussa ei saada vauvaa alulle, kun on muuta ajateltavaa.

Tulenpa nyt tänne jatkamaan keskustelua kun tuo vanha ryhmä varmaan hiljenee 😊 meillä toki laskettu aika kerkeää joulukuulle jos tämä nyt vielä plussaksi muuttuu. Tänään dpo 11 ja tein jonkun liuskatestin. Herkkyydestä ei ole mitään tietoa, mutta haamu siihenkin tuli. Muistelen, että aikaisemmista lapsista oon saanut selkeät viivat vasta dpo 13 tms.

Tulenpa nyt tänne jatkamaan keskustelua kun tuo vanha ryhmä varmaan hiljenee 😊 meillä toki laskettu aika kerkeää joulukuulle jos tämä nyt vielä plussaksi muuttuu. Tänään dpo 11 ja tein jonkun liuskatestin. Herkkyydestä ei ole mitään tietoa, mutta haamu siihenkin tuli. Muistelen, että aikaisemmista lapsista oon saanut selkeät viivat vasta dpo 13 tms.

Mietinkin et te ehditte saamaan LAn tän vuoden puolelle 🩷 mä sain kans selkeän plussan dpo 12 iltapäivällä viime raskaudessa ja leffaviivat dpo 17 😁

Mietinkin et te ehditte saamaan LAn tän vuoden puolelle 🩷 mä sain kans selkeän plussan dpo 12 iltapäivällä viime raskaudessa ja leffaviivat dpo 17 😁
Tää on kyllä niin tuskallista ja tekis mieli testata suunnilleen joka pissasta😁 ja jotenkin myös vaikee uskoa et voiko sitä tosiaan raskautua heti ekasta kierrosta kierukan jälkeen. Vaikka helposti raskautuvaa sorttia oon kyllä ollutkin 🤔

Kiitos uudesta ketjusta♥
Mä voisin nyt tulla listoille. Kiertopäivälista on tällä hetkellä hankala kun tosiaan eka kierto teroilla pidentämään kiertoja.
Kiertopäivää 19 kuitenkin elellään ja dpo5
Minimilli ★ 8/2024★ 1

• Tykkää
Reactions: desirett
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 1/24 ★ 2.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 8/24 ★ 1.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 4/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 2/25 ★ 2. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

6.4.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Yhteistäykköstä kp 38/28-35
@Aurinkokivi kp 30/25-26
@desirett kp 23/27
@Minimilli kp 19/?
@AMR kp 14/30
@Bebekakkonen kp 13/33-46
@Kolmattakehiin kp 12/30-33
@Jennnuli kp 12/27-28
@gaoxiaojie kp 10/28-31
@Macademia kp 3/29
@marik91 kp 3/29-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@desirett DPO 11
@Minimilli DPO 5
@haaveillen DPO 3
@AMR DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille haaveilijoille!

Vihdoin sain aikaiseksi tehdä oman tilin ja pääsen kommentoimaan tänne. Olen vuosia seuraillut tälläsiä keskusteluja, kiva päästä mukaan. 💖
Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen lapsi, ja toinen on ollut toiveissa ja yrityksessä n. 2.5v, ei ole ollut ehkäisyä käytössä ollenkaan. Ei yhtäkään plussaa. Ovis tapahtuu. Mulla on endometrioosi.

01/2024 aloin jo huomaamaan kisaväsymyksen merkkejä ja sanon usein yrityksen alkaneen silloin, koska siitä asti jokainen uuden kierron alkaminen on tuntunut tosi pahalle, kun raskaus ei vaan ala. 😔

Kaikki vinkit ja toimivat asiat jotka buustaisivat RASKAUTUMISTA otetaan vastaan 🫂💜. Nyt menossa kp 7, menkat eilen loppuneet. Ovisviikko alkais ensi viikon keskiviikkona ja tarkoitus olis mahd paljon sillä viikolla talletella.

Kiitos ja ihanaa päästä tänne keskustelemaan. Toivon plussatuulta meille kaikille!

Heippa vaan kaikille haaveilijoille!

Vihdoin sain aikaiseksi tehdä oman tilin ja pääsen kommentoimaan tänne. Olen vuosia seuraillut tälläsiä keskusteluja, kiva päästä mukaan.
Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen lapsi, ja toinen on ollut toiveissa ja yrityksessä n. 2.5v, ei ole ollut ehkäisyä käytössä ollenkaan. Ei yhtäkään plussaa. Ovis tapahtuu. Mulla on endometrioosi.

01/2024 aloin jo huomaamaan kisaväsymyksen merkkejä ja sanon usein yrityksen alkaneen silloin, koska siitä asti jokainen uuden kierron alkaminen on tuntunut tosi pahalle, kun raskaus ei vaan ala.

Kaikki vinkit ja toimivat asiat jotka buustaisivat RASKAUTUMISTA otetaan vastaan 🫂. Nyt menossa kp 7, menkat eilen loppuneet. Ovisviikko alkais ensi viikon keskiviikkona ja tarkoitus olis mahd paljon sillä viikolla talletella.

Kiitos ja ihanaa päästä tänne keskustelemaan. Toivon plussatuulta meille kaikille!
Heippa!

Raskautumiseen liittyvät vinkit vois olla lisäravinteista (d-vit lisäksi) ubikinoli/ubikinoni -valmiste joka saattaa vaikuttaa munasolun laatuun, ja sitten endometrioosin vuoksi tulehdusta vähentävä ruokavalio, joka voisi ehkä myötävaikuttaa kiinnittymisprosessissa?

Saako kysyä, että ootteko ajatelleet käydä jossakin kohtaa kysymässä lääkärin mielipidettä tilanteeseenne?

Minulla on myös endometrioosi. Me yritettiin ensin 1,5 vuotta raskautumista, jonka jälkeen kävin gynellä. Hän diagnosoi endometrioosin ja tuumasi että endon kanssa ei kannata aikailla jos toiveissa on lapsi. Toki mulla oli ikääkin jo 32 diagnoosivaiheessa. Lähdettiin tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin julkiselle, ja juuri nyt meillä on IVF hoitokierros menossa. Huomenna pitäisi hakea pikkuhippunen matkaan ❤ Meillä on siis primaarinen lapsettomuus (1 kemiallinen raskaus yritysaikana)

Toivotaan sinne myötätuulta raskautumisessa ❤

vierailija
Heippa!

Raskautumiseen liittyvät vinkit vois olla lisäravinteista (d-vit lisäksi) ubikinoli/ubikinoni -valmiste joka saattaa vaikuttaa munasolun laatuun, ja sitten endometrioosin vuoksi tulehdusta vähentävä ruokavalio, joka voisi ehkä myötävaikuttaa kiinnittymisprosessissa?

Saako kysyä, että ootteko ajatelleet käydä jossakin kohtaa kysymässä lääkärin mielipidettä tilanteeseenne?

Minulla on myös endometrioosi. Me yritettiin ensin 1,5 vuotta raskautumista, jonka jälkeen kävin gynellä. Hän diagnosoi endometrioosin ja tuumasi että endon kanssa ei kannata aikailla jos toiveissa on lapsi. Toki mulla oli ikääkin jo 32 diagnoosivaiheessa. Lähdettiin tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin julkiselle, ja juuri nyt meillä on IVF hoitokierros menossa. Huomenna pitäisi hakea pikkuhippunen matkaan Meillä on siis primaarinen lapsettomuus (1 kemiallinen raskaus yritysaikana)

Toivotaan sinne myötätuulta raskautumisessa
Kiitos paljon viestistä💖.

Mulla on käytössä UBI, d vitsku, mama vitsku, vehnänalkioöljy ja sit monivitsku poretabut :) eikös tuota ubia syödä ovikseen saakka?
Epäsäännöllisen säännöllisesti nuo menee, paitsi d vitsku ja pore joka aamu.

Lääkärissä tutkittu viime syksynä että ei löydy muuta syytä tälle sekundääriselle lapsettomuudelle kuin mun endo joka jotenkin vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti.. Mut joo, suositteli suoraan IVF hoitoja, joihin ei vielä olla päästy ja itsestä ne tuntuu tosi vaikeilta 😪

Heippa!

Minulla on myös endometrioosi. Me yritettiin ensin 1,5 vuotta raskautumista, jonka jälkeen kävin gynellä. Hän diagnosoi endometrioosin ja tuumasi että endon kanssa ei kannata aikailla jos toiveissa on lapsi. Toki mulla oli ikääkin jo 32 diagnoosivaiheessa. Lähdettiin tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin julkiselle, ja juuri nyt meillä on IVF hoitokierros menossa. Huomenna pitäisi hakea pikkuhippunen matkaan ❤ Meillä on siis primaarinen lapsettomuus (1 kemiallinen raskaus yritysaikana)

Toivotaan sinne myötätuulta raskautumisessa ❤

Tsemppiä huomiseen IVF teille!! 🥰

• Rakkaus
Reactions: haaveillen
AMR
Täällä myös yksi endotar ja meillä luomuna tullut yksi lapsi joka nyt 3v. Häntä yritettiin puoli vuotta. Sitä ennen yksi kemiallinen raskaus.

Nyt yritystä takana viidennen kierron verran ja tänään on tainnut olla ovispäivä? Sain eilen ja tänään aamulla plussan ovistestiin.. tai tämän aamun testi alkoi olla jo piiiikkuisen haaleempi jos osasin oikein katsoa. Niin kai se tänään tai huomenna sitten tapahtunee. Nyt takana siis kaksi kemiallista raskautta 4kk aikana.

Mun endo on aika vaikea ja laajalle levinnyt, mutta gynen mukaan oon siinä mielessä onnekas, että lisääntymiselimet näyttää tosi hyvältä! Toki näistä tutkimuksista on jo aikaa sen 6 vuotta missä näin mulle kerrottiin… Mutta toki tää luomuraskaus ja nämä kemialliset sen on osoittanut, että jotain tapahtuu, eikä raskautuminen varmasti mahdotonta oo. Vaikka oon kyllä pelännyt lapsettomuutta..

Oon kovasti miettinyt sitä, että haluaisinko lähteä hoitoihin jos ei luomuna pysyvää matkaan jää.. Mutta ei se tällä hetkellä oo ajankohtaista, aikaisintaan syksyllä rupeen enemmän miettimään asiaa. Aikoinaan lääkäri meinas, että 6-9kk vois luomuna yrittää. Syksyllä olis se n. 10kk täynnä.

Tsemppiä kaikille endosta ja lapsettomuudesta kärsiville. ❤❤

Voisin kans tulla listalle mukaan nyt uuden ketjun alkaessa. 🤔

Yritys aloitettu 12/24 ja toinen lapsi
Kp 14/30
Dpo 0

@Kevättuuli26 Ubikinolia kannattaa kaiketi syödä pidemmän aikaa säännöllisesti. Munasolun laatuun vaikuttaa asiat 3kk ajalta ennen ovulaatiota. Ite oon syönyt sitä nyt tammikuusta saakka päivittäin, ja toivon vaan että sillä on ollu jotain positiivista vaikutusta 🙈 Tota tulehdusta vähentävää en oo kyllä onnistunut toteuttaan, helpommin sanottu kun tehty 😆

Kiva @AMR ja @Kevättuuli26 kun jaoitte vähän endotarinaanne. Tää on kyllä todella kökkö sairaus 🙁 Hoitoihin lähteminen vaatii kyllä ajatustyötä eikä ole välttämättä helppo päätös. Meillekään ei ollut ihan itsestäänselvää hoitoihin lähteminen, ei oltu pitkään asiasta samaa mieltä. Sitä eli pitkään luomuonnistumisen toivossa, vielä kun se kerran melkein onnistuikin. Mutta jaksaminen alkoi olla koetuksella, kun kuukaudesta toiseen vain pettyy ja tietää että siellä se endo joka kierrossa vähän lisääntyy ja tuhoaa mahdollisuuksia onnistua. Ei lopulta kestetty sitä ajatusta, että nelikymppisinä ajateltaisiin että mitäs jos meille olisi hoidoilla lapsi(a) suotu. Joten tässä sitä nyt ollaan selvittämässä, onpahan kaikki avut otettu vastaan 🙈

Haluan vielä hoidoista sanoa, että turhaa jännitin itse hoitoja. Sitä puhutaan että hoidot on tosi rankkoja. Nyt on takana 4 viikkoa kaikennäköistä hormonitankkausta (nenäsuihkeita, pistoksia, pillereitä) mutta fyysinen vointi on ollut kaikenkaikkiaan hyvä kokoajan. Itse koen että paljon rankempaa oli jatkuva toivo-pettymys-kierre yritysaikana, kuin nämä hoidot missä kuitenkin on realistinen mahdollisuus onnistua ❤

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä @haaveillen, toivottavasti kaveri tarttuu tiukasti matkaan🤩 tsemppiä ja suotuisia raskaustuulia myös muille uuteen kiertoon siirtyneille!

ON: itse vähän jo masennuin ja aloin valmistautumaan siihen, että menkat tässä alkaa kuitenkin. Tein uuden liuskatestin aamulla, ei yhtään viiva ole vahvistunut edellisestä tai korkeintaan siten että näkee kääntelemättä, mutta hyvin hailakka on. Tein samasta pissasta kuitenkin rfsun puikon ja se on kyllä positiivinen. Kohtuu selkeä viiva ja kunnolla on väriäkin. En uskalla vielä ilmoittautua plussalistalle mutta, vähän heräsi toivo, että josko sittenkin olisin raskaana😍

@Kevättuuli26 Ubikinolia kannattaa kaiketi syödä pidemmän aikaa säännöllisesti. Munasolun laatuun vaikuttaa asiat 3kk ajalta ennen ovulaatiota. Ite oon syönyt sitä nyt tammikuusta saakka päivittäin, ja toivon vaan että sillä on ollu jotain positiivista vaikutusta 🙈 Tota tulehdusta vähentävää en oo kyllä onnistunut toteuttaan, helpommin sanottu kun tehty 😆

Kiva @AMR ja @Kevättuuli26 kun jaoitte vähän endotarinaanne. Tää on kyllä todella kökkö sairaus 🙁 Hoitoihin lähteminen vaatii kyllä ajatustyötä eikä ole välttämättä helppo päätös. Meillekään ei ollut ihan itsestäänselvää hoitoihin lähteminen, ei oltu pitkään asiasta samaa mieltä. Sitä eli pitkään luomuonnistumisen toivossa, vielä kun se kerran melkein onnistuikin. Mutta jaksaminen alkoi olla koetuksella, kun kuukaudesta toiseen vain pettyy ja tietää että siellä se endo joka kierrossa vähän lisääntyy ja tuhoaa mahdollisuuksia onnistua. Ei lopulta kestetty sitä ajatusta, että nelikymppisinä ajateltaisiin että mitäs jos meille olisi hoidoilla lapsi(a) suotu. Joten tässä sitä nyt ollaan selvittämässä, onpahan kaikki avut otettu vastaan 🙈

Haluan vielä hoidoista sanoa, että turhaa jännitin itse hoitoja. Sitä puhutaan että hoidot on tosi rankkoja. Nyt on takana 4 viikkoa kaikennäköistä hormonitankkausta (nenäsuihkeita, pistoksia, pillereitä) mutta fyysinen vointi on ollut kaikenkaikkiaan hyvä kokoajan. Itse koen että paljon rankempaa oli jatkuva toivo-pettymys-kierre yritysaikana, kuin nämä hoidot missä kuitenkin on realistinen mahdollisuus onnistua ❤

Kiitos paljon vinkeistä ja jakamisesta 🤎 toivon todella, että hoidot tuottaisi teille tulosta!

Ite toivon jostain syystä luomuplussaa vaikka joka kerta saa pettyä karvaasti kun uusi kierto alkaa ja tosiaan se ehkäisy on ollut pois käytöstä sen 2.5v..💔 Ilman mitään..

Ahaa, kiinnostavaa, eli ubia voi syödä joka pv? Jostain muistan ehkä kuulleeni tai lukeneeni, että sen syöminen pitäisi lopettaa ovikseen ja jatkaa sit taas jos uus kierto alkaa? En tiedä, muistan varmaan väärin.

• Tykkää
Reactions: haaveillen ja AMR
Kiitos paljon vinkeistä ja jakamisesta 🤎 toivon todella, että hoidot tuottaisi teille tulosta!

Ite toivon jostain syystä luomuplussaa vaikka joka kerta saa pettyä karvaasti kun uusi kierto alkaa ja tosiaan se ehkäisy on ollut pois käytöstä sen 2.5v..💔 Ilman mitään..

Ahaa, kiinnostavaa, eli ubia voi syödä joka pv? Jostain muistan ehkä kuulleeni tai lukeneeni, että sen syöminen pitäisi lopettaa ovikseen ja jatkaa sit taas jos uus kierto alkaa? En tiedä, muistan varmaan väärin.

Tuli mieleen, että ainakin näistä "vippaskonsteista" liittyen raskautumiseen, niin Royal Geleestä jotkut sanoo, et pitäis lopettaa ovikseen syöminen. Ite söin pari kiertoa, lopetin viime ovikseen, en nyt taida tilailla lisää, katellaan mitä huomenna meinaavat muutenkin asioista lapsettomuuspolilla 😊

Kiitos uudesta ketjusta!

Täällä menossa kp13 ja ovista odotellessa. Tällä kertaa tosiaan kierto näyttäisi ekaa kertaan puoleen vuoteen normaalilta (menkkojen perusteella) ja nyt siitä innostuneena hyvä tallettelutahti saatiin jo käyntiin. Saa nähdä miten käy 😄 tällä viikolla pitäis oviksen tapahtua. En testaile ovista, mutta Oura kertoo sitten jälkikäteen sen tapahtuneen.

Mieli edelleen välillä karkaa siihen, että nyt piti olla jo viimeinen kolmannes menossa. Lähipiirissä on odottajia ja vähän kirvelee, ettei ole tärpännyt. No, ehkä se vielä siitä.

Yhteistyössä