Haaveena vauva 2026

Mitä testejä te muuten teette.?
Sen pari kun on tehnyt niin näihin mun testeihin ei kyllä ainakaan mitään nähtävää tuu. Ei edes mitään paikkoja. Hyvä että siinä yhdessä viivassa on edes väriä🙈 Toisaalta eihän oo tarvinnu pohtia.
Mutta täytyy nyt vaan toivoa että jossain vaiheessa sais sen ekan haamun ikinä ja et siitä muodostuisi se eka plussa ikinä❤
Mä tykkään eniten rfsun testaa varhain -puikoista. Ja apteekin puikkotesteistä myös. Inhoon sitä kun pitää purkkiin pissata kun voi suoraan testiin lorottaa🙈 nyt noi liuskat on jotai all test merkkiä, ei hajuakaan

AMR
Sen pari kun on tehnyt niin näihin mun testeihin(raskauskeijulta saatavat erittäin herkät) ei kyllä ainakaan mitään nähtävää tuu. Ei edes mitään paikkoja. Hyvä että siinä yhdessä viivassa on edes väriä Toisaalta eihän oo tarvinnu pohtia.
Mutta täytyy nyt vaan toivoa että jossain vaiheessa sais sen ekan haamun ikinä ja et siitä muodostuisi se eka plussa ikinä
Käytän yleensä aina pregcheckin testejä. Joko liuskoja tai puikkoja. Liuskat etenkin on hyviä kun ne on niin edullisia ja saatavuus on hyvä ja paketin mukana tulee kaksi pientä pissakuppiakin. 🤭 Joskus rfsun herkkää puikkoa. Mutta minusta nuo pregcheckit on melkeenpä yhtä herkkiä vaikka teoriassa ei oikeesti oo. En oo ikinä saanut niihin mitään turhaa viivan paikkaa tms. Tuntuu, että rfsun testeihin on tullut joskus vähän epämääräisiä viivanpaikkoja näkyviin.

Tuun hulluksi tän epätietosuuden kanssa. Joko oon tulkinnu ovisoireet iha miten sattuu tai jotain muuta mutta nyt clearblue normidigi näyttää raskaana. Liuskat ei oo vieläkään vahvistunu. Pelkään kyllä kemiallista, mut sormet ristissämenkkojen pitäis alkaa varmaan huomenna tai viimestään pe. Oi voi
Nuo digitaaliset on kyllä luotettavia. Toivotaan, että hcg jatkaa nousemistaan 👍👍
Paljon tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: Kevättuuli26
Onko täällä kellään tietoa/kokemusta siitä, vaikuttaako flunssa raskauden alkamiseen? Mulla alkoi yöllä flunssa nyt on dpo 3. Koitin vähän etsiä tietoa, mutta en kyllä onnistunut löytämään. Jotenkin oon siinä uskossa, että se vaikeuttaisi raskaaksi tulemista?

Kävin siellä kilpirauhaskokeissakin ja tsh oli just yli sen 2,5. Suositus on, että raskautta yrittäessä se olis alle 2,5 niin lääkäri kehotti pieneen lääkityksen annosnostoon. Toivottavasti tästä olis apua.
Mä plussasin syksyllä ja plussan aikaan olin pitkään todella pahassa taudissa, kuumetta ja hengenahdistusta jne, todennäköisesti keuhkokuume. Varhainen keskenmeno, luulen että tuolla taudilla saattoi olla osuutta asiaan.

Sen pari kun on tehnyt niin näihin mun testeihin(raskauskeijulta saatavat erittäin herkät) ei kyllä ainakaan mitään nähtävää tuu. Ei edes mitään paikkoja. Hyvä että siinä yhdessä viivassa on edes väriä Toisaalta eihän oo tarvinnu pohtia.
Mutta täytyy nyt vaan toivoa että jossain vaiheessa sais sen ekan haamun ikinä ja et siitä muodostuisi se eka plussa ikinä
No mä tein just tommoseen raskauskeijun erittäin herkkään ja tuli tommonen haamu/viivanpaikka mikä lie nyt sit onkaan 😁 Mulla on kaapissa myös clearbluen digejä mut en raaski vielä niitä käyttää..Epäilen kovasti nyt tota liuska haamua minkä sain.

• Tykkää
Reactions: Minimilli
Onko täällä kellään tietoa/kokemusta siitä, vaikuttaako flunssa raskauden alkamiseen? Mulla alkoi yöllä flunssa nyt on dpo 3. Koitin vähän etsiä tietoa, mutta en kyllä onnistunut löytämään. Jotenkin oon siinä uskossa, että se vaikeuttaisi raskaaksi tulemista?

Kävin siellä kilpirauhaskokeissakin ja tsh oli just yli sen 2,5. Suositus on, että raskautta yrittäessä se olis alle 2,5 niin lääkäri kehotti pieneen lääkityksen annosnostoon. Toivottavasti tästä olis apua.
Minä olin flunssassa just oviksen aikoihin, ja olin kyllä flunssassa myös kiinnittymisen aikoihin. 🤭 Ja siitä alkoi raskaus. 🙌

Kivasti tullut uusia viestejä tänne, mukava seurata kaikkien teidän matkaa ja jännittää mukana. Kiinnostaisi tietää yritättekö tallettelut ajoittaa jopa neljälle päivälle peräkkäin? Eli 2pv enne ovista - 1 pv oviksen jälkeen? Tuntuu että omat rahkeet ei yleensä kyllä tuollaiseen riitä.

Nyt elellään kp 10/25-30..yleensä kierto on noin 27-28pv pitkä. Flo ennustaa ovista sunnuntaille eli nyt olisi sen mukaan 3 pv ovikseen. Eilen onnistui tallettelut, toivottavasti myös tänään. Huomenna ehkä lähden reissuun joten sit tässä kierrossa onnistuis talletella tän päivän lisäksi arvioituna ovispäivänä eli sunnuntaina ja mahdollisuus olis myös maanantaina.

Jännitys alkaa taas kun ovis ohi ja laskee päiviä millo voisi testata jo jollain varhaisella testillä. PC testejä mulla yleensä aina kaapissa, nytkin. Dpo 10 oon yrittäny malttaa enne ku (nega) testit oon tehny 🙈

• Tykkää
Reactions: nnzzi
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden ; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen väi heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

USER=151877]@haaveillen[/USER] ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

9.4.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Yhteistäykköstä kp 41/28-35
@Aurinkokivi kp 33/25-26
@desirett kp 26/27
@Minimilli kp 22/?
@AMR kp 17/30
@Bebekakkonen kp 16/33-46
@Kolmattakehiin kp 15/30-33
@Jennnuli kp 15/27-28
@gaoxiaojie kp 13/28-31
@Macademia kp 6/29
@marik91 kp 6/29-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@desirett DPO 14
@Minimilli DPO 8
@haaveillen DPO 6
@AMR DPO 3
@Jennnuli DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

9.4.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Yhteistäykköstä kp 41/28-35
@Aurinkokivi kp 33/25-26
@desirett kp 26/27
@Minimilli kp 22/?
@AMR kp 17/30
@Bebekakkonen kp 16/33-46
@Kolmattakehiin kp 15/30-33
@Jennnuli kp 15/27-28
@gaoxiaojie kp 13/28-31
@Macademia kp 6/29
@marik91 kp 6/29-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@desirett DPO 14
@Minimilli DPO 8
@haaveillen DPO 6
@AMR DPO 3
@Jennnuli DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Mä en osaa muokata tätä listaa, jos joku osaa lisätä mut tänne 😁

Nnzzi 01/25 2

Kp 7 /30-33

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Vauva 2026

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@AMR ★ 12/24 ★ 2.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

10.4.2025 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Aurinkokivi kp 34/25-26
@desirett kp 27/27
@Minimilli kp 23/?
@AMR kp 18/30
@Bebekakkonen kp 17/33-46
@Kolmattakehiin kp 16/30-33
@Jennnuli kp 16/27-28
@gaoxiaojie kp 14/28-31
@efi kp 10/24-28
@Macademia kp 7/29
@marik91 kp 7/29-32
@nnzzi kp 7/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@desirett DPO 15
@Minimilli DPO 9
@haaveillen DPO 7
@AMR DPO 4
@Jennnuli DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nnzzi
Kivasti tullut uusia viestejä tänne, mukava seurata kaikkien teidän matkaa ja jännittää mukana. Kiinnostaisi tietää yritättekö tallettelut ajoittaa jopa neljälle päivälle peräkkäin? Eli 2pv enne ovista - 1 pv oviksen jälkeen? Tuntuu että omat rahkeet ei yleensä kyllä tuollaiseen riitä.

Nyt elellään kp 10/25-30..yleensä kierto on noin 27-28pv pitkä. Flo ennustaa ovista sunnuntaille eli nyt olisi sen mukaan 3 pv ovikseen. Eilen onnistui tallettelut, toivottavasti myös tänään. Huomenna ehkä lähden reissuun joten sit tässä kierrossa onnistuis talletella tän päivän lisäksi arvioituna ovispäivänä eli sunnuntaina ja mahdollisuus olis myös maanantaina.

Jännitys alkaa taas kun ovis ohi ja laskee päiviä millo voisi testata jo jollain varhaisella testillä. PC testejä mulla yleensä aina kaapissa, nytkin. Dpo 10 oon yrittäny malttaa enne ku (nega) testit oon tehny
No siis🤣 meillähän alotellaan yleensä heti menkkojen loppuvaiheilla (koska halut) mut muuten pidetään joka toinen päivä rytmiä. Sitten kun ovistestiin tulee huippu niin otetaan kolmen perättäisen päivän spurtti🙈 sen jälkeen taas halujen mukaan🙈

• Tykkää
Reactions: marik91 ja AMR
Mekin kyllä talleteltiin oviksen aikaan päivittäin. Joskus on muutaman päivän väli mut kyllä melkein keskivertomäärä on joka toinen päivä ellei päivittäin.

Kp 27. Ei näy menkkoja eikä kyllä vahvoja viivojakaan🙈

@Kevättuuli26 Ubikinolia kannattaa kaiketi syödä pidemmän aikaa säännöllisesti. Munasolun laatuun vaikuttaa asiat 3kk ajalta ennen ovulaatiota. Ite oon syönyt sitä nyt tammikuusta saakka päivittäin, ja toivon vaan että sillä on ollu jotain positiivista vaikutusta Tota tulehdusta vähentävää en oo kyllä onnistunut toteuttaan, helpommin sanottu kun tehty

Kiva @AMR ja @Kevättuuli26 kun jaoitte vähän endotarinaanne. Tää on kyllä todella kökkö sairaus Hoitoihin lähteminen vaatii kyllä ajatustyötä eikä ole välttämättä helppo päätös. Meillekään ei ollut ihan itsestäänselvää hoitoihin lähteminen, ei oltu pitkään asiasta samaa mieltä. Sitä eli pitkään luomuonnistumisen toivossa, vielä kun se kerran melkein onnistuikin. Mutta jaksaminen alkoi olla koetuksella, kun kuukaudesta toiseen vain pettyy ja tietää että siellä se endo joka kierrossa vähän lisääntyy ja tuhoaa mahdollisuuksia onnistua. Ei lopulta kestetty sitä ajatusta, että nelikymppisinä ajateltaisiin että mitäs jos meille olisi hoidoilla lapsi(a) suotu. Joten tässä sitä nyt ollaan selvittämässä, onpahan kaikki avut otettu vastaan

Haluan vielä hoidoista sanoa, että turhaa jännitin itse hoitoja. Sitä puhutaan että hoidot on tosi rankkoja. Nyt on takana 4 viikkoa kaikennäköistä hormonitankkausta (nenäsuihkeita, pistoksia, pillereitä) mutta fyysinen vointi on ollut kaikenkaikkiaan hyvä kokoajan. Itse koen että paljon rankempaa oli jatkuva toivo-pettymys-kierre yritysaikana, kuin nämä hoidot missä kuitenkin on realistinen mahdollisuus onnistua
Tsemppiä siirtoon😍😍 minkä ikäinen alkio teille siirretään? Mä oon samaa mieltä, että turhaan pelotellaan hoidoista. Itsellä pysyi kanssa fyysinen olo hyvänä, vaikka pillereitä ja pistoksia olikin. Itse keräyskään ei sattunut yhtään, kun sai hyvät lääkkeet. Ainut mikä oli inhottava, oli se aukiolotutkimus😵

• Tykkää
Reactions: marik91
vierailija
Tuli mieleen tuosta Marik91 pohdinnasta, että voiko paljon munarakkuloita olla huono juttu, niin just kuuntelin Yle Areenasta "Yksin tehty lapsi" -podcastia, ja siinä tämä yli 30v nainen sanoi, että hällä on myös ultrassa todettu vastaavaa ja nuorena ajatteli että hedelmällisyys on taattu, mutta nyt sitten vanhempana kun yrittää lasta hoidoilla, niin olikin todettu että runsas määrä voisikin kertoa ennenaikaisten vaihdevuosien lähestymisestä.

En siis halua pelotella, etenkin kun teillä on vaikea tilanne jo valmiiksi, mutta onneksi olette jo hoidon piirissä. Voi myös olla, että olen ymmärtänyt väärin, niin en nyt absoluuttiseksi totuudeksi tätä sano. Mut sillain vinkkinä!

Suosittelen kyllä tuota podcastia kaikille, vaikkei yksin lasta yrittäisikään. Mielenkiintoinen tarina ja vertaistuki.

vierailija
Jatkan edelliseen vielä, että siis tämä epäily perustui siihen, että kroppa alkaa ikäänkuin tykittelemään niitä rakkuloita veks vauhdilla ja valmistautuu vaihdevuosiin.

Täällä talleteltu aika maltillisesti 3-5pv välein yleensä oviksen aikaan. Ajoitus onnistunut aika hyvin siihen yks tai kaks päivää ennen ovista. Tähän kiertoon tsempattiin joka toinen päivä ennen ovista, mutta se meni nyt mönkään, kun toinen sairastui pahasti ja ei pysty kyllä hommailemaan taudissa, just vielä paras päivä olis ollut ennen oletettua ovista.. et voi olla et tämä kierto meni nyt vähän harakoille.

Kyl mekin esikoista yritettiin paljon tiiviimmin, noi kaksi lasta vie vaan niin paljon energiaa, että ei kyllä pystyis enää mihinkään joka päivä tahtiin. Tai edes joka toinen päivä.

Täällä nyt siis kp16. Äpit ennustaa ovista huomiselle, tiistaina viimeks talleteltu, saa nähdä riittääkö.

Tsemppiä siirtoon minkä ikäinen alkio teille siirretään? Mä oon samaa mieltä, että turhaan pelotellaan hoidoista. Itsellä pysyi kanssa fyysinen olo hyvänä, vaikka pillereitä ja pistoksia olikin. Itse keräyskään ei sattunut yhtään, kun sai hyvät lääkkeet. Ainut mikä oli inhottava, oli se aukiolotutkimus
Kiitos 🤭 ihana huomata että vanhat piinailukaverit taustailee ja tsemppaa ❤ Maanantaina siirrettiin 4 päiväinen alkio, ja nyt vain odotellaan ja yritetään elää normaalia elämää. Mutta nää päivät kuluu ihan tuskastuttavan hitaasti 😶

Kuinkas teillä meni hoidot silloin, en enää muista. Montako ivfää/siirtoa teille ehdittiin tehdä ennen plussaa?

• Tykkää
Reactions: marik91 ja AMR
Tuli mieleen tuosta Marik91 pohdinnasta, että voiko paljon munarakkuloita olla huono juttu, niin just kuuntelin Yle Areenasta "Yksin tehty lapsi" -podcastia, ja siinä tämä yli 30v nainen sanoi, että hällä on myös ultrassa todettu vastaavaa ja nuorena ajatteli että hedelmällisyys on taattu, mutta nyt sitten vanhempana kun yrittää lasta hoidoilla, niin olikin todettu että runsas määrä voisikin kertoa ennenaikaisten vaihdevuosien lähestymisestä.

En siis halua pelotella, etenkin kun teillä on vaikea tilanne jo valmiiksi, mutta onneksi olette jo hoidon piirissä. Voi myös olla, että olen ymmärtänyt väärin, niin en nyt absoluuttiseksi totuudeksi tätä sano. Mut sillain vinkkinä!

Suosittelen kyllä tuota podcastia kaikille, vaikkei yksin lasta yrittäisikään. Mielenkiintoinen tarina ja vertaistuki.
En lähtisi arvuuttelemaan toisille huonoja vaihtoehtoja. Nää asiat ottaa niin raskaasti muutenkin ja negatiivista infoa on kyllä tarjolla netissä vaikka millä mitalla.

Niin kauan kun kommentit perustuu ylimalkaisiin olettamuksiin, varsinkin kun voivat olla täysin hakoteillä, niin parempi ettei niitä viljele tuosta noin.

Tsemppiä ja toivoa täällä tarvitaan. ❤ Lääkärit on latistamista varten.

Viimeksi muokattu:
Heippa! Jos sitä uskaltautuisi tänne mukaan🙈 Helmikuussa poistettu kierukka, menkat taitaa vieläkin vähän sekasin olla. Oli tossa viimeksi menkat vain 3 päivää. Viime viikolla oli pari todella kivuliasta päivää ja lykkäsi vielä lisäksi virtsatientulehduksen, johon tietty sain antibiootit. Nyt ei ole mitään oloja oikeestaan, menkat pitäisi sunnuntaina alkaa. Tekisi jo mieli testailla mut en uskalla😅

Niin, itselläni jo 2 lasta, 19v ja 9v, nykyisen mieheni ensimmäinen lapsi olisi jos tärppäisi. Vähän jännittää miten sitä jaksaa kun itsellä alkaa tuota ikää olemaan😄

• Tykkää
Reactions: marik91
Heippa! Jos sitä uskaltautuisi tänne mukaan Helmikuussa poistettu kierukka, menkat taitaa vieläkin vähän sekasin olla. Oli tossa viimeksi menkat vain 3 päivää. Viime viikolla oli pari todella kivuliasta päivää ja lykkäsi vielä lisäksi virtsatientulehduksen, johon tietty sain antibiootit. Nyt ei ole mitään oloja oikeestaan, menkat pitäisi sunnuntaina alkaa. Tekisi jo mieli testailla mut en uskalla

Niin, itselläni jo 2 lasta, 19v ja 9v, nykyisen mieheni ensimmäinen lapsi olisi jos tärppäisi. Vähän jännittää miten sitä jaksaa kun itsellä alkaa tuota ikää olemaan
Moikka @Niksunaksuu! Sähän oot kovasti samassa tilanteessa kun minä. ☺ Multakin poistettiin helmikuussa kierukka, vanhin lapsi on iältään 19 (nuorin 12) ja kumppanillani ei ole ennestään lapsia. Ja juu, ikää tulee kesäkuussa 42 vuotta, että ihan tarpeeksi 😅

Kaikille tämänhetkisille dpo-jännäilijöille plussatuulia 🥰

Täällä mennään kp7 ja energiaa riittää. Greippikuuri tuottaa märkyyttä sen verran, että pitääköhän rajoittaa. 😁 Ei, oon vaan tyytyväinen, että limikset alkaa palautumaan. Nyt huomaan, että Mirena ei ollu mulle todellakaan hyväksi. Ei ollu haluja, seksi melkein sattui ja luulin jo tulleeni mummoikäiseksi. 😌

Tänään täällä hyvissä fiiliksissä, mites muut?

Viimeksi muokattu:
Moikka @Niksunaksuu! Sähän oot kovasti samassa tilanteessa kun minä. Multakin poistettiin helmikuussa kierukka, vanhin lapsi on iältään 19 (nuorin 12) ja kumppanillani ei ole ennestään lapsia. Ja juu, ikää tulee kesäkuussa 42 vuotta, että ihan tarpeeksi

Kaikille tämänhetkisille dpo-jännäilijöille plussatuulia

Täällä mennään kp7 ja energiaa riittää. Greippikuuri tuottaa märkyyttä sen verran, että pitääköhän rajoittaa. Ei, oon vaan tyytyväinen, että limikset alkaa palautumaan. Nyt huomaan, että Mirena ei ollu mulle todellakaan hyväksi. Ei ollu haluja, seksi melkein sattui ja luulin jo tulleeni mummoikäiseksi.

Tänään täällä hyvissä fiiliksissä, mites muut?
Haha, onpa hauska😄 mulla tulee elokuussa 43v 😅

• Tykkää
Reactions: Macademia
efi
Hei! Täällä ilmoittautuu uusi varovainen yrittäjä

Mulla on jo kolme lasta (13, 10, 8) ja juuri sovittiin miehen kanssa, että jätettään ehkäsy pois. Miehellä ei vielä lapsia. Mua kamalsti mietityttää, että onko raskaus enää edes mahdollinen kun ikää on jo 39. Onko täällä muita vähän jo vanhempia vauvakuumeilijoita mukana? Nyt saa kertoa kaikki tarinat kuinka naapurin serkun kaimakin on vielä vanhoilla päivillään saanut lapsen. Jotenki oon asennoitunut, että ei tästä kuitenkaan enää mitään tuu, mutta hankin silti kasan vitamiineja ja elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit. Kaksi aijempaa lasta on tullu ihan yrittämättä ja sitä ainutta jota yritettiin yritettiinki 1,5 vuotta ennen plussaa. Eli yritän ottaa ihan rennosti ja olla stressaamatta, ettei koko kroppa mee sekasin. Ens kuussa on aika gyekologille, niin kyselen siellä vielä omasta tilanteesta. Nämä on ehkä jo listattu moneen kertaan, mutta mitä keinoja teillä on käytössä? Greippimehun jo luinki. Se ei oo vielä itellä käytössä.

Efi ★ 04/25 ★ 4.
Efi kp 10/24-28

Hei! Täällä ilmoittautuu uusi varovainen yrittäjä

Mulla on jo kolme lasta (13, 10, 8) ja juuri sovittiin miehen kanssa, että jätettään ehkäsy pois. Miehellä ei vielä lapsia. Mua kamalsti mietityttää, että onko raskaus enää edes mahdollinen kun ikää on jo 39. Onko täällä muita vähän jo vanhempia vauvakuumeilijoita mukana? Nyt saa kertoa kaikki tarinat kuinka naapurin serkun kaimakin on vielä vanhoilla päivillään saanut lapsen. Jotenki oon asennoitunut, että ei tästä kuitenkaan enää mitään tuu, mutta hankin silti kasan vitamiineja ja elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit. Kaksi aijempaa lasta on tullu ihan yrittämättä ja sitä ainutta jota yritettiin yritettiinki 1,5 vuotta ennen plussaa. Eli yritän ottaa ihan rennosti ja olla stressaamatta, ettei koko kroppa mee sekasin. Ens kuussa on aika gyekologille, niin kyselen siellä vielä omasta tilanteesta. Nämä on ehkä jo listattu moneen kertaan, mutta mitä keinoja teillä on käytössä? Greippimehun jo luinki. Se ei oo vielä itellä käytössä.

Efi ★ 04/25 ★ 4.
Efi kp 10/24-28
No tos ylenpänä tulikin ilmi, et täällä yks 41-vuotias. 🙂

Mitä tulee ikään ja lapsen saantiin , niin kaikki on mahdollista niin kauan kuin on menkat.
Mun mummoni sai enoni 45-vuotiaana. Samoin siskoni sai kuopuksensa nelivitosena. Äitini synnytti 40-vuotiaana pikkusiskoni.
Myös käly sai päälle nelikymppisenä ja vielä yksi tuttu nainen 44-vuotiaana. Hyvä ystäväni täytti juuri 42 ja hällä parikuinen vauva.

Onhan näitä. Yksi kysymys on, että kuinka moni nelikymppinen edes yrittää tulla raskaaksi? Entisaikoina päälle nelikymppiset odottajat eivät olleet harvinaisuus.

Miten yrittää vaikuttaa raskautumiseen vanhemmalla iällä:
Mulla Gelee royale 1000 ovulaation parantamiseen
Ubikinoni munasolujen laadun parantamiseen (en tiiä toimiiko, mutta 300 vahvuudella päivässä syön)
Sinkki 25, d vitsku 50, mamavita, folaatti 400, omega 3, vehnänalkioöljy tl päivässä

Lisäys vielä:
Ovulaatiotestaus ja kun viivat alkaa vahventumaan, niin kaks kertaa päivässä.
Mulla näytti viime kuussa vilkkunaamaa aamulla ja samana iltana liuskatestissä yhtä vahvat. Tein sitten digin sillon yöllä ja ovisplussa tuli! Aamulla oli viivat jo vaaleemmat, toki plussa silloinkin digistä, mutta vaaleempi viiva kun yöllä.

Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä pakko sanoa että oon tosi iloinen että rupesitte puhumaan iästä. Itse täytän tänä vuonna 34 ja mies täyttää 37. Meillä ei yhtään lasta ole ja miehen kanssa ollaan kuljettu samaa matkaa jo 16 vuotta🙈. Itse en siis mikään nuori ensisynnyttäjä olisi ja vähän meinaa ahdistaa että menikö aika jo,kun tässä kestää näin kauan🙈

Jännitys alkaa taas kun ovis ohi ja laskee päiviä millo voisi testata jo jollain varhaisella testillä. PC testejä mulla yleensä aina kaapissa, nytkin. Dpo 10 oon yrittäny malttaa enne ku (nega) testit oon tehny
Me aloitellaan tallettelut kuukautisten loputtua ja talletellaan kahden päivän välein. Ovulaatiota oon yrittänyt metsästää tuloksetta, mutta ovisoireita (limat + halut) on ollut säännöllisesti kierron puolivälin tienoilla.

Yhteistyössä