Haaveena vauva 2025

Mulla on tänään dpo9 ja täällä mä makkarissa istun ikkunan edessä ja tiirailen testejä 😂 haluan nähdä haamun, mut taitaa vaan viivalasit olla päässä 🥲 noh, aamulla uutta yritystä. Mä en oikein voi raskautta mistään muusta päätellä kun testeistä ja menkkojen pois jäännistä, mitään muita oireita ei oikein oo missään raskauksissa ollut, paitsi toki jäätävä väsymys, mut sitä on nykyään muutenkin😂
 
vierailija
Kiitos vastauksista, omassa lähipiirissäkin on nuorempana perheenperustaneita, joten siksi ehkä itsellä tuo ajatus pyörinyt, vaikka samaan aikaan ei 30v nyt vanhalle tunnu.
Mutta on kyllä erikoinen reaktio teidän tutuilla ollut tuohon keskusteluun!
Ehkä taustalta kumpusi oma epävarmuus ja huoli noin vahvassa reaktiossa 🤔

Tein illalla vielä ovistestin, joka olikin sitten tummempi kuin eilen päivällä 😁 ehkä se siis on sieltä tulossa, yritin tehdä testit samoihin aikoihin, mutta eilen illalla oli pakko tehdä yksi lisätestaus.
Toivottavasti pääsee bongaamaan the ovulaation😊

On tää keskustelu kuitenkin ihanaa vertaistukea luettavaksi, kun yksin tai miehen kanssa näitä pohdiskellut vain, sillä en halua asiaa vielä läheisten kanssa jakaa. :)

T. Kuunkukka
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Ikäkeskustelu on kyllä mielenkiintoista, kun sitäkin asiaa katsotaan niin erilaisista kulmista. Itsehän sain esikoisen pian sen jälkeen kun olin täyttänyt 39v. Mulla suvussa on henkilö, joka sai kaksoset 39v. ja sitten vielä 43v. kolmannen lapsen ja itse olin lasten syntyessä 20v. Kyllä se vaikutti omaan ajatteluun siitä, ettei ole niin kiire. Vaikka äitini on yrittänyt kertoa, ettei veljeni tullut ihan niin helposti ja veljen saadessaan äiti oli 36v.

Vasta lasta yrittäessä (aloitettiin 8/2019) alkoi kuulua haasteista, jota ihmisillä oli. Mekin koettiin keskenmeno ennen esikoista. Ystäviä oli useampia, jotka päätyivät hoitoihin. Joillain selvisi syy, joillain ei. Toiset raskautuivat, toiset eivät. Ja ikähaitaria oli isommin 30v. ja siitä ylöspäin. Nyt yhdellä perheellä kaksi lasta monien keskenmenojen jälkeen. Yhdellä adoptiolapsi (hoidot ei tuottaneet tulosta). Ja muutamalla muulla onnistunut myös.. Ja sitten somessa näen, kuinka joillain pariskunnilla tulee koiria.. heillä joilla tiedän olleen lapsi toiveena jo pidempään.

Enemmän pitäisi panostaa siihen tietoon, ettei se oikeasti olekaan niin helppoa. Ja yhteiskunta voisi sitten muuten tukea, että ihmiset uskaltautuisi raskautumaan ennen kun kaikki elämässä valmiina..
 
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

22.10.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä


@kolmattakertaa kp 25/27-32
@Min204 kp 23/23-30
@haaveillen kp 17/26-30
@Niisq kp 15/25-27
@jauhopeukalo kp 14/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Min204 DPO 10
@kolmattakertaa DPO 8
@jauhopeukalo DPO 2
@haaveillen DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
 
Ikäkeskustelu on kyllä mielenkiintoista, kun sitäkin asiaa katsotaan niin erilaisista kulmista. Itsehän sain esikoisen pian sen jälkeen kun olin täyttänyt 39v. Mulla suvussa on henkilö, joka sai kaksoset 39v. ja sitten vielä 43v. kolmannen lapsen ja itse olin lasten syntyessä 20v. Kyllä se vaikutti omaan ajatteluun siitä, ettei ole niin kiire. Vaikka äitini on yrittänyt kertoa, ettei veljeni tullut ihan niin helposti ja veljen saadessaan äiti oli 36v.

Vasta lasta yrittäessä (aloitettiin 8/2019) alkoi kuulua haasteista, jota ihmisillä oli. Mekin koettiin keskenmeno ennen esikoista. Ystäviä oli useampia, jotka päätyivät hoitoihin. Joillain selvisi syy, joillain ei. Toiset raskautuivat, toiset eivät. Ja ikähaitaria oli isommin 30v. ja siitä ylöspäin. Nyt yhdellä perheellä kaksi lasta monien keskenmenojen jälkeen. Yhdellä adoptiolapsi (hoidot ei tuottaneet tulosta). Ja muutamalla muulla onnistunut myös.. Ja sitten somessa näen, kuinka joillain pariskunnilla tulee koiria.. heillä joilla tiedän olleen lapsi toiveena jo pidempään.

Enemmän pitäisi panostaa siihen tietoon, ettei se oikeasti olekaan niin helppoa. Ja yhteiskunta voisi sitten muuten tukea, että ihmiset uskaltautuisi raskautumaan ennen kun kaikki elämässä valmiina..
Tässä oli monta hyvää havaintoa. Itse ajattelin nuorempana etten ikinä halua äidiksi. Koskaan en potenut varsinaista vauvakuumetta. Esikoisen isän tavattuani ja muutama vuosi yhdessä asuttua totesin ettei hän siitä enää nuorene (ikäeroa meillä on 19v) itselläni en pitänyt niin kovaa kiirettä vielä olevan vaikka tiedostinkin jollain tasolla ettei PCO-maiset munasarjat ja epäsäännöllinen kierto varmasti auta asiaa. Johtuen miehen vasektomiasta jouduimme saman tien hakeutumaan hoitoihin ja 2. ICSI-kierron tuoresiirrosta sai esikoiseni alkunsa. Sen jälkeen tehtiin PAS:ja ja 2 uutta ICSI:ä mutta sisarusta ei hänelle saatu. Siinä vaiheessa kun totesin ettei miun pää enää kestä hoitoja aloin vakavasti pohtia eroa. Ajatustyötä tein lopulta kolme vuotta ennen lopullista päätöstä. Eroon vaikutti lopulta muutkin seikat mutta päälimmäisenä oli ajatus vielä 1-2 lapsesta jotka tiesin mahdottomaksi jos jäisin siihen suhteeseen. 4 vuotta sitten kun miulla oli 5cm munasarjakysta ja lääkärin todettua PCOS muserruin täysin. Siinä vaiheessa tajusin etten oikeasti välttämättä saa enää lasta vaikka uuden suhteen löytäisinkin. Reilu pari vuotta sitten olin jo luopunut toivosta enkä enää etsinyt miestä parisuhteeseen, sellainen kuitenkin eteeni tuli ja jo suhteen alkuun juttelimme lapsitoiveen läpi. Kumpikin tiedosti saman, montaa vuotta ei ole aikaa miettiä ja tähän on turha jäädä jos tavoite ei ole sama. Viime syksynä kun muutimme saman katon alle, tein jo päätöksen missä vaiheessa ehkäisy jää pois ja mies oli heti mukana. Hän on ehkä turhautunut asiassa useammankin kerran mutta johtunee enemmän siitä ettei ymmärrä että vika on oikeasti minussa. Gynekin totesi että kerta paino lähtenyt hitaasti alas, voidaan alkaa yrittämään letroilla. Ikä alkaa tulla vastaan eikä aikaa sinällään ole hukattavaksi. Toisaalta hyötyä oli esikoisen "tekemisestä" hoidoilla että tiesin kenelle menen ensimmäisenä. Työterveyden kautta en saanut sellaista vastaanottoa gyneltä mitä olisin odottanut. Lapsettomuushoitoihin erikoistuneelta koin saavani heti asiaani puuttuvan otteen.

NYT dpo 2 tuntuu taas ettei aika kulje millään, mutta toisaalta olen iloinen ettei ovis tullut vasta huomenna niin kuin alunperin sitä ennustelin. Letroja käytin nytkin kp 4-8 joten voiko hyvästä(?) vasteesta tulkittava jotta painon putoaminenkin vaikuttaa myös positiivisesti?
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
Haluaisin mielelläni liittyä mukaan tiedoilla:

@Syystuuli38 | 04/24 | 4.

Sen verran Lugesteroneista pää nyt pehmeänä etten kertakaikkiaan osaa päivittää itseäni tuonne listalle.

Meillä tosiaan 4. lapsi toiveissa. Itsellä varsinaisesti 2 raskautta takana ja tämä olisi se kolmas, jos kaikki menisi hyvin. Viime raskauden yrittäminen (2019) vei 2 vuotta ja taas tuntuu yhtä piinaavalta. Sain juuri Luget gyneltä apuun, mutta melkoiset oireet kyllä aiheuttaa. 2 aiempaa raskautta alkaneet ilman hoitoja. Ikää jo 38v. ja ajatus, että ensi kesään asti kovasti yritetään ja jos ei onnistu niin sitten meidän perhe on tässä.

Nyt menossa dpo 6 ja kohta taas mennään testien kanssa.. Yritän hellittää otetta himotestaamisesta.
.
 

Yhteistyössä