Haaveena vauva 2025

Mulla on tänään dpo9 ja täällä mä makkarissa istun ikkunan edessä ja tiirailen testejä 😂 haluan nähdä haamun, mut taitaa vaan viivalasit olla päässä 🥲 noh, aamulla uutta yritystä. Mä en oikein voi raskautta mistään muusta päätellä kun testeistä ja menkkojen pois jäännistä, mitään muita oireita ei oikein oo missään raskauksissa ollut, paitsi toki jäätävä väsymys, mut sitä on nykyään muutenkin😂
 
vierailija
Kiitos vastauksista, omassa lähipiirissäkin on nuorempana perheenperustaneita, joten siksi ehkä itsellä tuo ajatus pyörinyt, vaikka samaan aikaan ei 30v nyt vanhalle tunnu.
Mutta on kyllä erikoinen reaktio teidän tutuilla ollut tuohon keskusteluun!
Ehkä taustalta kumpusi oma epävarmuus ja huoli noin vahvassa reaktiossa 🤔

Tein illalla vielä ovistestin, joka olikin sitten tummempi kuin eilen päivällä 😁 ehkä se siis on sieltä tulossa, yritin tehdä testit samoihin aikoihin, mutta eilen illalla oli pakko tehdä yksi lisätestaus.
Toivottavasti pääsee bongaamaan the ovulaation😊

On tää keskustelu kuitenkin ihanaa vertaistukea luettavaksi, kun yksin tai miehen kanssa näitä pohdiskellut vain, sillä en halua asiaa vielä läheisten kanssa jakaa. :)

T. Kuunkukka
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Ikäkeskustelu on kyllä mielenkiintoista, kun sitäkin asiaa katsotaan niin erilaisista kulmista. Itsehän sain esikoisen pian sen jälkeen kun olin täyttänyt 39v. Mulla suvussa on henkilö, joka sai kaksoset 39v. ja sitten vielä 43v. kolmannen lapsen ja itse olin lasten syntyessä 20v. Kyllä se vaikutti omaan ajatteluun siitä, ettei ole niin kiire. Vaikka äitini on yrittänyt kertoa, ettei veljeni tullut ihan niin helposti ja veljen saadessaan äiti oli 36v.

Vasta lasta yrittäessä (aloitettiin 8/2019) alkoi kuulua haasteista, jota ihmisillä oli. Mekin koettiin keskenmeno ennen esikoista. Ystäviä oli useampia, jotka päätyivät hoitoihin. Joillain selvisi syy, joillain ei. Toiset raskautuivat, toiset eivät. Ja ikähaitaria oli isommin 30v. ja siitä ylöspäin. Nyt yhdellä perheellä kaksi lasta monien keskenmenojen jälkeen. Yhdellä adoptiolapsi (hoidot ei tuottaneet tulosta). Ja muutamalla muulla onnistunut myös.. Ja sitten somessa näen, kuinka joillain pariskunnilla tulee koiria.. heillä joilla tiedän olleen lapsi toiveena jo pidempään.

Enemmän pitäisi panostaa siihen tietoon, ettei se oikeasti olekaan niin helppoa. Ja yhteiskunta voisi sitten muuten tukea, että ihmiset uskaltautuisi raskautumaan ennen kun kaikki elämässä valmiina..
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Yhteistyössä