Haaveena vauva 2025

Tässä aiemmin kirjoittanut vierailija (#1395). Ovulaatiotestejä en ole hankkinut, enkä lämpöjä mitannut. En halua raskauden toivomisesta tulevan liian suorituskeskeistä. 12 päivää olisi nyt seuraaviin oletettuihin kuukautisiin.
Meillä vähän sama homma, ei haluta alkaa stressata tai just kuten sanoit suorittaa asiaa, laskeskelen vain kiertopäiviä ja seurailen tuntemuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: JospaJoskus
  • Haha
Reactions: ToiveikasToivoton
vierailija
Itselläni ei ole tullut noihin mitään näkyviin myöhemmin. Sanoisin, että plussalta vaikuttaa.
Okei kiitos kokemuksen jakamisesta, oispa noin! Toisessa keskustelussa jollain oli taas kokemus että vaikka on jotain näyttänyt niin olisi seuraavana päivänä kuitenkin nega, että aika usein noi clearbluet näyttäisi tommosta viivanpaikkaa. Nyt joutuu jännää vielä pari päivää mutta parempi varmaan sopeutua et ehkä ei vielä natsannut ettei tipu liian korkeelta...
 
Milloin te olette alkaneet toivoa lapsen tuloa? Minä lopetin huhtikuussa ehkäisyn.
Toivonut olen jo 3vuotta mutta mies ei ole ennen tätä hetkeä halunnut. Nyt sitten mies inffosi että voisi olla hyvä aika yrittää. Söin siis epillereitä ja taukoviikko oli just viime kuunlopussa jonka aikana tuli menkat. En sitten aloittanut enää uuttaliuskaa. Eli ihan ensimmäinen yritys kuukausi menossa vasta.
Ensimmäine lapsi tuli ekalla yrityksellä mutta olin lopettanut pillerit jo reilusti ennen yritystä. Nyt en vielä toivo liikoja tällä kierrolla ☺

ja onko sulla nyt mikä kierron tilanne? Jospa sulla pian tärppäisi💕
 
  • Tykkää
Reactions: JospaJoskus
Toivonut olen jo 3vuotta mutta mies ei ole ennen tätä hetkeä halunnut. Nyt sitten mies inffosi että voisi olla hyvä aika yrittää. Söin siis epillereitä ja taukoviikko oli just viime kuunlopussa jonka aikana tuli menkat. En sitten aloittanut enää uuttaliuskaa. Eli ihan ensimmäinen yritys kuukausi menossa vasta.
Ensimmäine lapsi tuli ekalla yrityksellä mutta olin lopettanut pillerit jo reilusti ennen yritystä. Nyt en vielä toivo liikoja tällä kierrolla ☺

ja onko sulla nyt mikä kierron tilanne? Jospa sulla pian tärppäisi💕
Jos tämä Kierto on yhtä tarkka 27pvä, kuin edelliset 3, niin nyt olisi oletetusti dpo2. Toisaalta, tunsin ja huomasin ovulaatiokipuja ja -limaa eilen kp15, joten voi olla myös dpo1. Hankala sanoa varmuudella. Yhdyntöjä oli tosiaan Kp11 ja kp13 ja ovulaatio sovelluksen mukaan olisi ollut kp14 🤔

Taustaa sen verran, että olen kärsinyt välillä todella voimakkaista ovulaatiokivuista. Myös minipillereitä käyttäessäni. Silloinkin kuukautiset on tulleet kellontarkasti ajallaan. Kivut on olleet joskus niin kovia, ettei voi liikkua tuntiin ja sattuu peräaukkoon ja reisiin asti. Kivut on tulleet vasta iän myötä. Niitä ei ole edes joka kierrossa. En osaa sanoa yhtään tulevatko kivut juuri ennen ovulaatiota, sen aikana, vai juuri sen jälkeen.
 
Melkein itkettää kuin harmittaa, kp13 ja miehellä nousi kuume eikä tietenkään pysty mihinkään 😩 Ja vaikka tiedän ettei hän voi mitään asialle niin huomaan kuinka (hiljaa mielessäni) syytän häntä ja koko olemus ärsyttää. Ja sitten on paska fiilis kun tunnen itseäni hirviöksi. 🙈 Sen lisäksi olemme vanhempieni luona Etelä-Euroopassa eli mahdollisuuksia yrittää on muutenkin kortilla ja muutenkin tuntuu että reissu menee hukkaan kun tuo sairastelee. Äääh :( No voihan tässä vielä ehtiä mutta en jaksa edes toivoa.
 
Milloin te olette alkaneet toivoa lapsen tuloa? Minä lopetin huhtikuussa ehkäisyn.
Esikoinen 1v7kk ja halusimme odottaa että tulee vähintään kahden vuoden ikäero. Nyt yk3 ja tämä taitaa tosiaan kaatua miehen sairasteluun. Tiedän että yk3 on vähän mutta tuntuu että on odottanut kauemmin kun koko ajan on ollut tuo 2v ikäero-voi-alkaa-yrittää-odotus ja kaikki kaverit jotka ovat yrittäneet täs puolen vuoden sisällä ovat tulleet raskaaksi yk1 😅 ja heidän vauvoihin mahdollisen oman vauvan ikäero vain kasvaa ja mammalomat menevät ristiin. Kevätvauvan kanssa olisi ollut hirveästi ihania äitikavereita ns valmiina.

Vuodatus ohi 😅
 
vierailija
Melkein itkettää kuin harmittaa, kp13 ja miehellä nousi kuume eikä tietenkään pysty mihinkään 😩 Ja vaikka tiedän ettei hän voi mitään asialle niin huomaan kuinka (hiljaa mielessäni) syytän häntä ja koko olemus ärsyttää. Ja sitten on paska fiilis kun tunnen itseäni hirviöksi. 🙈 Sen lisäksi olemme vanhempieni luona Etelä-Euroopassa eli mahdollisuuksia yrittää on muutenkin kortilla ja muutenkin tuntuu että reissu menee hukkaan kun tuo sairastelee. Äääh :( No voihan tässä vielä ehtiä mutta en jaksa edes toivoa.
Ymmärrän harmituksen. Itse tulin kp14 kipeäksi ja kuume nousi, joten en itse ollut enää tuon Kp11 ja kp13 kertojen jälkeen yhtään siinä kunnossa, että olis voinu harrastella 😔
 
vierailija
Tässä aiemmin kirjoittanut vierailija (#1395). Ovulaatiotestejä en ole hankkinut, enkä lämpöjä mitannut. En halua raskauden toivomisesta tulevan liian suorituskeskeistä. 12 päivää olisi nyt seuraaviin oletettuihin kuukautisiin.
Itsellä kävi niin, että ovistestien tekeminen helpotti suorituspaineita, kun tarkat päivät oli tiedossa jolloin yrittää ja muutoin sai ottaa rennosti ja välillä jopa unohtaa koko yrityksen. Rahoitti myös mieltä kun tiesi että osui juuri oikeaan päivään. Tottakai kokemuksia on siis erilaisia eikä kenenkään tapa ole huono tai väärä, mutta jos joskus haluaa kokeilla toista tapaa, niin tosiaan itsellä tikutus vähensi stressiä. :)
 
Esikoinen 1v7kk ja halusimme odottaa että tulee vähintään kahden vuoden ikäero. Nyt yk3 ja tämä taitaa tosiaan kaatua miehen sairasteluun. Tiedän että yk3 on vähän mutta tuntuu että on odottanut kauemmin kun koko ajan on ollut tuo 2v ikäero-voi-alkaa-yrittää-odotus ja kaikki kaverit jotka ovat yrittäneet täs puolen vuoden sisällä ovat tulleet raskaaksi yk1 ja heidän vauvoihin mahdollisen oman vauvan ikäero vain kasvaa ja mammalomat menevät ristiin. Kevätvauvan kanssa olisi ollut hirveästi ihania äitikavereita ns valmiina.

Vuodatus ohi
Täällä oli haaveena alle kahden vuoden ikäero, yk5 nyt dop10, tuntuu, että niin monet raskautuu siitä toisesta super nopeasti. Itellä Ikäero kasvaa ekaan lapseen kokoajan! Ja tiedostan, että meillä ikäero olisi vieläkin pieni eli nyt jos tärppäisi niin tasan kaksi vuotta. Silti huomaan kadehtivan kaikkia ketkä on saanut alle 2 vuoden ikäerolla. Tiedän myös että kuukaudet sinne tänne ei oikeasti haittaa. Tilanne olisi ihan eri jos tähän menisi vuosia, toivotaan että nopsaa nyt tärppäisi <3

Eli kaikki tunteet sallittuja <3

Yöllä näin jo unta, että nyt plussasin 🤣
 
vierailija
...paitsi että nyt tajusin että mies on poissa ensi kierron parhaat päivät (todnäk kp13-18). Ei tästä ikinä tuu mitään
Tsemppiä sulle! Voihan ihminen suunnitella monenlaista, että raskautuu kaverien kanssa samaan aikaan tai lapsien ikäero on tietty. Tää ei oo meidän käsissä. Voi olla jyystöä läpikierron kuukaudesta toiseen ja silti ei raskaudu.
Itse olen ollut samassa tilanteessa että raskautumisesta tuli suorittamista ja pakkomielteistä testaamista ja olojen tutkimista. Hyökkäsin miehen kimppuun kun ovis oli tulossa, mies sen tajus ja sillä lakkasi seisomassa. Kyllä harmitti isosti!! Kyllä meitä onnisti lopulta, yhden keskenmenon jälkeen. Nyt meillä on ihana tytär.
Jos yrittäisimme uudelleen, yrittäisin nauttia enemmän elämästä yrityksen lomassa. Meditaatiolla tai joogalla rauhoittaisin mieltä ja pyrkisin olemaan positiivisella energialla. Luottaisin että asiat annetaan meille oikeaan aikaan.
 
YK 4 ja dpo 7. Pientä ällötysoloa pukkaa? 🤔 viime yönä tuli niin kova pahan olon aalto että piti miettiä juoksenko vessaan. Mulla on aiemmissakin kierroissa ollut huonoa oloa mutta mielestäni oli aiemmin, oviksen aikaan. Pieni toivonkipinä heräsi vaikka muuten ei juuri oireita ole. Ääh liian jännää 😅
 
YK 4 ja dpo 7. Pientä ällötysoloa pukkaa? viime yönä tuli niin kova pahan olon aalto että piti miettiä juoksenko vessaan. Mulla on aiemmissakin kierroissa ollut huonoa oloa mutta mielestäni oli aiemmin, oviksen aikaan. Pieni toivonkipinä heräsi vaikka muuten ei juuri oireita ole. Ääh liian jännää
Mulla tuli dop 4 tommonen oksennus kohtaus, kesti ihan minuutteja, erikoinen ennen ei ole tullut 😅
 
  • Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Täällä oli haaveena alle kahden vuoden ikäero, yk5 nyt dop10, tuntuu, että niin monet raskautuu siitä toisesta super nopeasti. Itellä Ikäero kasvaa ekaan lapseen kokoajan! Ja tiedostan, että meillä ikäero olisi vieläkin pieni eli nyt jos tärppäisi niin tasan kaksi vuotta. Silti huomaan kadehtivan kaikkia ketkä on saanut alle 2 vuoden ikäerolla. Tiedän myös että kuukaudet sinne tänne ei oikeasti haittaa. Tilanne olisi ihan eri jos tähän menisi vuosia, toivotaan että nopsaa nyt tärppäisi <3

Eli kaikki tunteet sallittuja <3

Yöllä näin jo unta, että nyt plussasin
milloin testi? 😍
 

Yhteistyössä