Haaveena vauva 2025

Täällä kans tuntuu että piina on kestänyt kolmisen viikkoa. Alkaen n kp 10 ensin oviksen odottaminen kun se on yleensä kp ~11, sen ihmettelemistä kun testi pos vasta kp 18. Ja nyt sitten nämä hirveät DPO, ensin pelkäsin lyhyttä lutaalia ja nyt pelkään ettei menkkoja näy ollenkaan vaikka en olisikaan raskaana. Kuukautisia olen odottanut kp24 lähtien ku se vastaa normikiertoa ja tänään kp 30 ja päivä lähenee loppuaan... Eli ihan oikeasti kolme viikkoa odottanut vain seuraavan päivän aamupissaa. 🫣🤣 Järkyttävää.

Melkein mieluummin ottaisin kuukautiset kuin tätä piinailua, tietäisi missä mennään.

Ostin vielä superearlyn tänään lauantain rapujuhlien takia. Jos superearly on nega kp 31 saan kyllä jonkinlaisen meltdownin kun sitten iskee pelko että kierto on aivan todella pitkä tai hulluna sekaisin, paljon mieluummin ottaisin kuukautiset. Onneksi tarvitsee vasta aamulla päättää teenkö mä sen superearlyn.

Kiitos, helpotti.

Ja
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Täällä kans tuntuu että piina on kestänyt kolmisen viikkoa. Alkaen n kp 10 ensin oviksen odottaminen kun se on yleensä kp ~11, sen ihmettelemistä kun testi pos vasta kp 18. Ja nyt sitten nämä hirveät DPO, ensin pelkäsin lyhyttä lutaalia ja nyt pelkään ettei menkkoja näy ollenkaan vaikka en olisikaan raskaana. Kuukautisia olen odottanut kp24 lähtien ku se vastaa normikiertoa ja tänään kp 30 ja päivä lähenee loppuaan... Eli ihan oikeasti kolme viikkoa odottanut vain seuraavan päivän aamupissaa. 🫣 Järkyttävää.

Melkein mieluummin ottaisin kuukautiset kuin tätä piinailua, tietäisi missä mennään.

Ostin vielä superearlyn tänään lauantain rapujuhlien takia. Jos superearly on nega kp 31 saan kyllä jonkinlaisen meltdownin kun sitten iskee pelko että kierto on aivan todella pitkä tai hulluna sekaisin, paljon mieluummin ottaisin kuukautiset. Onneksi tarvitsee vasta aamulla päättää teenkö mä sen superearlyn.

Kiitos, helpotti.

Ja
tsemppiä odotteluun, kyllä ne menkat sieltä tulee jos on tullakseen 🤭

Jos sulla on ovis normaalisti kp11 ja menkat kp24 niin luteaali olisi 13päiväinen. Luteaali on aina vakio + -1 päivää, joten jos ovis on tässä kierrossa ollut kp19 niin eikös silloin menkkoja sopisi odotella n. kp32? malttia vaan 😊 toivotaan toki ettei menkat alkaisikaan 😊
 
tsemppiä odotteluun, kyllä ne menkat sieltä tulee jos on tullakseen

Jos sulla on ovis normaalisti kp11 ja menkat kp24 niin luteaali olisi 13päiväinen. Luteaali on aina vakio + -1 päivää, joten jos ovis on tässä kierrossa ollut kp19 niin eikös silloin menkkoja sopisi odotella n. kp32? malttia vaan toivotaan toki ettei menkat alkaisikaan
Menkat yleensä kp (24-)25 eli joo, sunnuntaina kp 33 voisi olettaa että on menkat. Niin revin pelihousut vasta maanantaina jos ei ole plussaa tai kuukautisia siihen mennessä. Eli ihan loogista ettei ole alkanut vielä mutta mulla ei ole elämässäni ollut yli 28 päivän kiertoa (pl kun söin pillereitä tietenkin) niin siksi on niin hankalaa suhtautua tähän vaikka siis vasta DPO11 (testi pos kp18 ja olin tuntevinaani oviksen kp19) kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Täällä kans tuntuu että piina on kestänyt kolmisen viikkoa. Alkaen n kp 10 ensin oviksen odottaminen kun se on yleensä kp ~11, sen ihmettelemistä kun testi pos vasta kp 18. Ja nyt sitten nämä hirveät DPO, ensin pelkäsin lyhyttä lutaalia ja nyt pelkään ettei menkkoja näy ollenkaan vaikka en olisikaan raskaana. Kuukautisia olen odottanut kp24 lähtien ku se vastaa normikiertoa ja tänään kp 30 ja päivä lähenee loppuaan... Eli ihan oikeasti kolme viikkoa odottanut vain seuraavan päivän aamupissaa. 🫣 Järkyttävää.

Melkein mieluummin ottaisin kuukautiset kuin tätä piinailua, tietäisi missä mennään.

Ostin vielä superearlyn tänään lauantain rapujuhlien takia. Jos superearly on nega kp 31 saan kyllä jonkinlaisen meltdownin kun sitten iskee pelko että kierto on aivan todella pitkä tai hulluna sekaisin, paljon mieluummin ottaisin kuukautiset. Onneksi tarvitsee vasta aamulla päättää teenkö mä sen superearlyn.

Kiitos, helpotti.

Ja
Be careful what you wish for.

Kp1 ja tämän kierroksen ovis osuu hyvin todennäköisesti aikaan kun ollaan mun vanhempien luona viikon verran 🙈
 
Katsoin kans samaa että onhan tokassa kans notkahdus!

Mulla on ihan sama, ouran lämmöt ihan sekaisin: 8 päivää liikkunut -0.2 ja +0.2 välillä. Positiivinen ovistesti oli sunnuntaina, mut lämpö nousi plussalle vasta keskiviikkona. En mä tiedä voiko tää kertoa muusta kuin hormonien epätasapainosta. Kehoa viilentävä estrogeeni ei pääse poistumaan. Tänään ekan kerran vähän vilu, joten huomenna varmaan lämpö pikkasen noussut taas. Mut en tiedä minä päivänä ovis on ollut maanantain ja keskiviikon välillä.
Akupunktiohoitajan kanssa katseltiin mun lämpökäyriä ja aiemmissa ollut paljon sahailua, joka ei hyvä.. nyt siis aikaisempaan verrattuna jo parempi.. Oon ollut koko päivän tosi syvissä vesissä, levoton, ahdistunut ja väsynyt. Väsyttänyt on viimepäivinä ja usein just tässä kohtaa kiertoa. Tähän olisi kuulemma jotain yrttejä, mutta hoitajalla ei just ollut niitä nyt tarjolla..
 
  • Surullinen
Reactions: ToiveikasToivoton
Oon nyt huomannu, että oottelen vaan sitä syyskuun lopun naistenpolin aikaa. On kierto niin sekasin ollu nyt aika lailla puoli vuotta. 😅

Viime vuonna lokakuussa alotettiin yritys ja menkat oli maaliskuun loppuun asti normit, niinku ollu mulla aina. Sillon maaliskuun alussa alko ovuloimaton kierto ja se keski 93 päivää. Sitte sen jälkeen tuli kierto, joka kesti 45 päivää ja menkat sillon oli ekaa kertaa ikinä pidemmät, ne kesti 15 päivää. No nyt menossa kierron 38. päivä ja menkat kesti 25 päivää. 😅

Ärsyttää niin sikana, ku ei ikinä ennen oo ollu ongelmia kierron kans, mutta nyt, kun haluais kierron olevan normaali, niin se heittää ihan härän pyllyä. 😠 On tää raskasta seurailla koko ajan kiertoa
 
Täällä kierto kääntynyt kohti loppupuolta. Ilmeisesti mulla nyt on taas oviksenjälkeisenä oireena huonoa oloa. Viime kierrossa alkoi jälkikäteen laskettuna 5 pv oviksen jälkeen, ja nyt varmaan taas samanlailla. En ole tehnyt ovistestejä enkä mittaillut lämpöjä vaan arvioinut oireiden perusteella tiettyyn haarukkaan.

Ärsyttää, kun arvelen tämän nyt sitten tarkoittavan tälläkin kertaa, että en ole raskaana. Ihmetyttää, että tällainen oire nyt on tullut kehiin, ei ole ikänäni tällaista ollut ennen kuin nyt sitten viimeisen raskauden ja sen jälkeisen varhaisen keskenmenon jälkeen. Mistähän hormoneista sekin sitten johtuu
mulla myös oviksen jälkeen huono olo, Viime raskauden jälkeen tullut tämä oire ja toki pari kertaa jo luullut että ehkä tärpännyt 🤷🏼‍♀️ huono olo, pissattaa, väsy. Kylmä.. kaikki nämä mulla perus oviksen jälk oireita 😵💫
 
Kiitos, mutta mun piinailu on siis ohi kun menkat alkoivat. Tai siis siirtyi eteenpäin 😅 hankin royal geelitkin tähän kiertoon vaikka suhtaudun erittäin skeptisesti luontaistuotteisiin kuten yllä mainittuun yrtteihin ja akupunktioon.

Eka raskaus onnistui siis yk2, yk1 ei ollut mutta yk2 kokeilin royaleja niin pienen toiveen kipinä nyt tälläkin kertaa 😄
 
Mua kiinnostelee myös akupunktio ja sen kokeileminen. En oo vielä saanut aikaiseksi, mut ehkä joskus voisi kokeilla. 🤔

Täällä thyroxinilla saatu kilppariarvot kuosiin ja lapsettomuuslääkärin kanssa puhuttiin, että kannattaa nyt ehdottomasti antaa tälle mahdollisuus. Loppuvuodesta sit jos ei ole mitään tapahtunut voi pohtia muita tutkimuksia, jos siltä tuntuu. Toivottavasti auttaisi. 🙏🏼 Oma jaksaminen ollut tosi vaihtelevaa, mutta aloin taas käymään psykologilla joka helpottanut heti oloa. Olen myös painanut tätä yeitys hommaa taka-alalle ja koittanut keksiä muuta ajateltavaa. Mahdollisesti opiskelemaan lähtemistä, lemmikkiä perheeseen ym. 😊 Tänään dpo3 eli eipä tuntemuksia vielä suuntaan eikä toiseen.
 
Be careful what you wish for.

Kp1 ja tämän kierroksen ovis osuu hyvin todennäköisesti aikaan kun ollaan mun vanhempien luona viikon verran
Toi on kyllä turhauttavaa, jos ovis osuu semmoselle ajanjaksolle, että puuhailu ei oikein onnistu. Tässä kesänaikana ollu muutama semmonen ja hitto ku on pitänyt keksiä ihme paikkoja, jotta onnistuisi. Noh hauskat muistot jäi niistä 🙈
 
  • Haha
Reactions: Keltainenkukka92
vierailija
Tää piinailu on kyllä niiiin ärsyttävää. Kp23. Viikko pitäis vielä jaksaa kärvistellä. Menkkoja viikolla edeltävää pahoinvointia ei vielä ole kuulunut, että ehkä sen voisi ottaa hyvänä merkkinä. Onko kohtalontovereita 😞 /kolmattakehiin
 
Tää piinailu on kyllä niiiin ärsyttävää. Kp23. Viikko pitäis vielä jaksaa kärvistellä. Menkkoja viikolla edeltävää pahoinvointia ei vielä ole kuulunut, että ehkä sen voisi ottaa hyvänä merkkinä. Onko kohtalontovereita /kolmattakehiin
Täällä mennään aika samoissa, kp20 ja dpo4-5. Ei odotuksia kun ei tähänkään asti ole tapahtunut mutta piinaillaan silti 😃 Tsemppiä kärvistelyyn 😊
 
mulla myös oviksen jälkeen huono olo, Viime raskauden jälkeen tullut tämä oire ja toki pari kertaa jo luullut että ehkä tärpännyt 🤷🏼‍♀️ huono olo, pissattaa, väsy. Kylmä.. kaikki nämä mulla perus oviksen jälk oireita 😵💫
Joo, höh. Itsestäni tuntuu, että nuo ovat nyt sitten pikemminkin merkkejä siitä, että en ole raskaana. Kaikkea tuota oli viime kierrossa. Jos rinnat tulisivat uudelleen kipeiksi (olivat oviksen aikaan monta päivää), niin sitä voisin pitää raskauden merkkinä...
 
Tää piinailu on kyllä niiiin ärsyttävää. Kp23. Viikko pitäis vielä jaksaa kärvistellä. Menkkoja viikolla edeltävää pahoinvointia ei vielä ole kuulunut, että ehkä sen voisi ottaa hyvänä merkkinä. Onko kohtalontovereita /kolmattakehiin
Täällä sana kp ja dpo9. Pientä tuntemusta alavatsassa. Lämmöt laahaa matalalla, mutta plussalla. Viime yönä nukuttiin mökillä ja oli aika kylmä sisällä. Toiveet ei kovin korkealla. Seuraavat sessiot osuvat lapsen synttärien kohdalle, eli väsyttää jo vähän koko ajatus..
 
vierailija
Täällä mennään aika samoissa, kp20 ja dpo4-5. Ei odotuksia kun ei tähänkään asti ole tapahtunut mutta piinaillaan silti Tsemppiä kärvistelyyn
Joo täällä kans ehkä dpo4-6. Ihan samoissa mennään siis! Kiitos samoin. Ouran käyrä näyttää niin oudolta, ettei siitä kyllä osaa sanoa varmaksi tuota dpo. Olojen puolesta olisi varmaan jo dpo5.

Alavatsassa on vähän tuntemuksia, mutta niin oli kyllä parissa viime kierrossakin, eikä mitään.

Täällä sana kp ja dpo9. Pientä tuntemusta alavatsassa. Lämmöt laahaa matalalla, mutta plussalla. Viime yönä nukuttiin mökillä ja oli aika kylmä sisällä. Toiveet ei kovin korkealla. Seuraavat sessiot osuvat lapsen synttärien kohdalle, eli väsyttää jo vähän koko ajatus..
Aika samoissa mennään siis! Pidetään peukkuja ettei tarvis seuraavia sessioita.
/kolmattakehiin
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
Moikka, täällä taustalla seurailen keskustelua toistaiseksi ja liityn listalle myöhemmin. Meillä 2 ihanaa lasta, joista pienempi vasta 3kk mutta huomaan usein miettiväni kuinka ihanaa olisi vielä yksi pikkuinen saada. Imetän vauvaa (vauva lähes kokonaan äidinmaidolla, rinnalta ja pumpattuna) eikä menkat ole vielä alkaneet mutta mietin että riittääköhän tämä ehkäisyksi, tosin itseä ei kyllä haittaisi vaikka tärppäisi jo nyt. Ekalla kerralla raskauduin 10kk jälkeen ja tokalla 3kk. Nyt tosin ikää kohta 40v eli saa nähdä miten käy. Puoliso on sanonut että hoitoihin ei lähdetä kun kuitenkin jo kaksi lasta on, joten luomusti mennään tämän mahdollisen kolmannen kohdalla. Ilmeisesti voisi kuitenkin olla hyvät mahdollisuudet iästä huolimatta, kun aiemmat raskaudet onnistuneet. Olen paljon nyt viime aikoina lukenut vauvafoorumeita ja on kyllä koskettanut kuinka vaikea polku joillain on ollut ja kuinka iso onni, kun sitten lopulta onnistunut. Samalla olen vasta ymmärtänyt kuinka lasten saaminen ei tosiaan ole itsestäänselvyys ja olen oppinut arvostamaan vielä enemmän tätä nykytilannetta. Toivon kaikkea hyvää muille palstalaisille ja plussatuulia! 💕
 
Ällövarotus.

Heti aamulla, kun olin tuon viestin kirjottanu, alko ällötys. Puoli päivää oksetti, ei tullu kuitenkaan mitään sitä kautta, vaan loppupuoli päivästä tuli vetenä toisesta päästä🫣 en tiiä, mikä pisti pakin ihan sekasin.

Tein sitte molemmat testit, mutta turhaa. Eihän niissä pitään näkyny. Ja vähän sellasta oloa on, et menkat saattais olla alkamassa, mut saa nähä.
 
Täällä edelleen odotetaan ovista. Tänää kp15 ja vielä oli negaa. Eilen ja tänää aamulla tullu kyllä paljon ovislimaa. Kauan teillä menee ovis limoista ovis positulokseen?

Ke tosiaan oli se letro seuranta ultra ja sillon oli jo hyvänkokonen follikkeli niin tää on piinallista odotella. Tulee myös fiilis, että voiko se jäädä irtoamatta :/ lääkäri sano, että tikuttele vklp vielä rauhassa.
 
Kp34 ja hiipii kyllä ajatus, voisiko sitä kuitenkin jo testailla.. Mies lähtee maanantaina ja hän oli vähän sitä mieltä, että ennen sitä olisi kiva, vaikka sitten olisikin aikaista.

Mä en kestä, jos nämä 40 päivän kierrot tuli jäädäkseen. Ensi kierrossa aloitan terot KP14, koska mies ei anyway ole maisemissa, jos saisi kiertoa vähän lyhyemmäksi.
 
Kp34 ja hiipii kyllä ajatus, voisiko sitä kuitenkin jo testailla.. Mies lähtee maanantaina ja hän oli vähän sitä mieltä, että ennen sitä olisi kiva, vaikka sitten olisikin aikaista.

Mä en kestä, jos nämä 40 päivän kierrot tuli jäädäkseen. Ensi kierrossa aloitan terot KP14, koska mies ei anyway ole maisemissa, jos saisi kiertoa vähän lyhyemmäksi.
Tiedän, että rfsun testit on ihan paskoja ja niistä puhutaan vaikka mitä, mutta eihän tämä nyt mene viivanpaikasta, eihän???

 
Täällä ei muuta oiretta kun perjantaina närästi ja nyt illalla kotiin tullessa paperiin jäi selkeästi punaista. Kiinnitysvuodoksi aivan liian aikaisin joten päätin lopettaa terolutit keskiviikkona ja mennä kohti uutta kiertoa ja ottaa letrot seuraavaan. Varasin jo seurantaultranki, ajoittuu kp 10-13 riippuen miten vuoto alkaa
 

Yhteistyössä