Haaveena vauva 2025

vierailija
Onnea Sävellä! 😍

Tämä kierto on ollut kyllä tosi outo. Menkat oli tuplat normipituuteen verrattuna. Oviksen aikaan oli selvästi oloja ja ajattelin että ovis meni. Nyt kuitenkaan lämmöt ei ole edes kunnolla nousseet, pari hassua päivää mut ei paljoa koholla, sahaa lämmöt alas. Eiköhän se oo taas menkkoja odotellessa 😭 /kolmattakehiin
 
Nyt on ihan hyvä fiilis tähän yk3 (tänään kp4). Eilen oli superhauskat rapujuhlat 🍷 ja enää yksi työviikko lomaan - ja onhan se nyt helpompi olla toisessa maassa kun ei tarvitse miettiä raskausdiettiä ja pari drinksua maistuu aivan varmasti myös. Ehtii sitten myöhemminkin voida pahoin ja olla yliväsynyt 🤣

Vähän vastapainoa piinailulle kun raskaus on 24/7 mielessä ja enemmän tai vähemmän ahdistaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Kalinka_1 ja merin
Hirmuisen paljon onnea! Saittepa ihanasti positiivisen testin ennen miehen reissailuja. Ja ihana tietää, että flunssassakin voi onnistua
Voi kiitos. ♥ Kieltämättä aika ihana ajoitus ja jotenkin ollaan pyöritty aivan onnellisuuskuplassa.

Toivottavasti tämä luo uskoa muihinkin, ei meinaan todella ollut mitkään ennusmerkit tämän kierron puolella.

Mähän olen ollut käytännössä kp12 alkaen enemmän tai vähemmän kipeä. Ihan kunnon flunssaa ja kuumettakin. Itseasiassa nyt jälkeenpäin oletetun oviksen aikaan olin aivan raato.

Talleteltiin oviksen ympärillä (koska se oli aiemmin kun luulin) tosi heikosti, noin joka kolmas päivä.

En saanut ovista kiinni (koska se oli todennäköisesti jo ohi kun aloitin tikuttamaan).

Ja mitähän vielä. Että siskot, älkää heittäkö kirvestä kaivoon ennen kun täti kurvaa kylään. 🫶
 
Voi kiitos. Kieltämättä aika ihana ajoitus ja jotenkin ollaan pyöritty aivan onnellisuuskuplassa.

Toivottavasti tämä luo uskoa muihinkin, ei meinaan todella ollut mitkään ennusmerkit tämän kierron puolella.

Mähän olen ollut käytännössä kp12 alkaen enemmän tai vähemmän kipeä. Ihan kunnon flunssaa ja kuumettakin. Itseasiassa nyt jälkeenpäin oletetun oviksen aikaan olin aivan raato.

Talleteltiin oviksen ympärillä (koska se oli aiemmin kun luulin) tosi heikosti, noin joka kolmas päivä.

En saanut ovista kiinni (koska se oli todennäköisesti jo ohi kun aloitin tikuttamaan).

Ja mitähän vielä. Että siskot, älkää heittäkö kirvestä kaivoon ennen kun täti kurvaa kylään. 🫶
No niinpä! Suorastaan ihme tuo, niin kuin kaikki raskaudet 🤗 Onko tämä ensimmäinen vai onko teillä jo ennestään lapsia? Nyt pääset syventymään itsestäsi huolehtimiseen, eikä tartte mietiskellä kierron vaiheita :) tuota odotan niin paljon itse 😄
 
Kyselenpä nyt täällä, kun muutama on aukkarissa ollut. Onko sen jälkeen onnistunut töiden teko vai kannattaako varata loppupäivä vapaaksi? Mulla työt on kevyttä toimistotyötä ja voin olla kotona etätöissä tarvittaessa.
 
vierailija
Hei voisinko kysyä neuvoa..? Olen tätä palstaa lukiessani koittanut opetella ovulaation oireita ja ylipäätään kuukautiskierron vaiheita tarkemmin kuin ennen. Nyt sitten kiinnitin huomiota, että viikonloppuna pari päivää oli ilmeisesti ovulaatiolimaa, ainakin se vaikutti sellaiselta kananmunan valkuaisen tyyppiseltä niinkuin netistä luin että voisi vaikuttaa siltä. Kysymys siis, että tapahtuuko ovulaatio samaan aikaan kun tuota limaa tulee vai vasta sen jälkeen? Ihan tarkkaa vastausta en löytänyt googlaamalla.
 
Hei voisinko kysyä neuvoa..? Olen tätä palstaa lukiessani koittanut opetella ovulaation oireita ja ylipäätään kuukautiskierron vaiheita tarkemmin kuin ennen. Nyt sitten kiinnitin huomiota, että viikonloppuna pari päivää oli ilmeisesti ovulaatiolimaa, ainakin se vaikutti sellaiselta kananmunan valkuaisen tyyppiseltä niinkuin netistä luin että voisi vaikuttaa siltä. Kysymys siis, että tapahtuuko ovulaatio samaan aikaan kun tuota limaa tulee vai vasta sen jälkeen? Ihan tarkkaa vastausta en löytänyt googlaamalla.
Mä en tunne ovulaatiosta juuri mitään oireita. Yleensä ovislima mulla tulee ennen ovista, mutta joskus sitä on ollut pidempäänkin, jopa kun oon plussannut ovistestissä. Ovulaatiota kannattaa bongailla ovulaatiotesteillä ja aamulämpöä seuraamalla. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli--
Hei voisinko kysyä neuvoa..? Olen tätä palstaa lukiessani koittanut opetella ovulaation oireita ja ylipäätään kuukautiskierron vaiheita tarkemmin kuin ennen. Nyt sitten kiinnitin huomiota, että viikonloppuna pari päivää oli ilmeisesti ovulaatiolimaa, ainakin se vaikutti sellaiselta kananmunan valkuaisen tyyppiseltä niinkuin netistä luin että voisi vaikuttaa siltä. Kysymys siis, että tapahtuuko ovulaatio samaan aikaan kun tuota limaa tulee vai vasta sen jälkeen? Ihan tarkkaa vastausta en löytänyt googlaamalla.
Ei varmasti tarkkaa vastausta olekaan, koska nuo limat ja oireet on aina yksilöllisiä. Ovulaatiotesteillä voisit koittaa saada tarkempaa ajankohtaa selville. Ja niin kuin tuossa edellisessä vastauksessa mainittiinkin niin lämpöjen nousu varmistaa viimeistään oviksen tapahtuneen.

Itselläni ovislimat alkaa lisääntyä noin viikkoa ennen ovulaatiota ja ovista kohden muuttuu paksummaksi ja venyvämmäksi ja loppuu aika pian oviksen tapahduttua.
 
Hei voisinko kysyä neuvoa..? Olen tätä palstaa lukiessani koittanut opetella ovulaation oireita ja ylipäätään kuukautiskierron vaiheita tarkemmin kuin ennen. Nyt sitten kiinnitin huomiota, että viikonloppuna pari päivää oli ilmeisesti ovulaatiolimaa, ainakin se vaikutti sellaiselta kananmunan valkuaisen tyyppiseltä niinkuin netistä luin että voisi vaikuttaa siltä. Kysymys siis, että tapahtuuko ovulaatio samaan aikaan kun tuota limaa tulee vai vasta sen jälkeen? Ihan tarkkaa vastausta en löytänyt googlaamalla.
Mulla ovislimat alkaa vähä kierrosta riippuen, mutta aina 3-6 päivää ennen ovulaatiota. Ovulaation jälkeen limoja tulee usein vielä yks päivä. Limat on runsaimmillaan just päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä. Joissakin kierroissa on käynyt, niin että limoja on tullut 1-2 päivää ja sitten loppuneet, muttei ovulaatiota tapahtunut. Sit limat alkaa uudestaan muutamien päivien päästä ja sit tulee ovulaatio. Ja mulla tissien kipeytyminen kertoo, että ovis tapahtunut.
 
Onhan tää nyt melko piinailua jo.😅Nyt menossa siis kp27/26-29.

Ois voinu menkat tulla, jos on tullakseen, ois kerenny alta pois, ennen reissuun lähtöä. Lauantaina pitäis lähtee. Mutta eipä tietenkään.🙃 Nyt kroppa kiusaa oikein kunnolla.🤪 En tiedä milloin oli ovis vai oliko edes. En tikuttele sitä, enkä seuraa lämpöjä tms.😁

Tässä kun on jo ikää molemmille 40v ja yritystä on takana reilu vuosi, niin alkaa alakulo välillä painaa mieltä.😒 Saadaanko enää pientä ihmettä, niin kovasti toivottua rakasta meidän perheeseen.❤ Toivoa vielä mietteissä on, vaikka välillä suru tulee, kun ei tärppää..

Ja vaikka on lapsia useampi, toive on silti iso.🥰

Ihanaa syksyy kaikille haaveilijoille!🍁🍂🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
vierailija
Onhan tää nyt melko piinailua jo.Nyt menossa siis kp27/26-29.

Ois voinu menkat tulla, jos on tullakseen, ois kerenny alta pois, ennen reissuun lähtöä. Lauantaina pitäis lähtee. Mutta eipä tietenkään. Nyt kroppa kiusaa oikein kunnolla. En tiedä milloin oli ovis vai oliko edes. En tikuttele sitä, enkä seuraa lämpöjä tms.

Tässä kun on jo ikää molemmille 40v ja yritystä on takana reilu vuosi, niin alkaa alakulo välillä painaa mieltä. Saadaanko enää pientä ihmettä, niin kovasti toivottua rakasta meidän perheeseen. Toivoa vielä mietteissä on, vaikka välillä suru tulee, kun ei tärppää..

Ja vaikka on lapsia useampi, toive on silti iso.

Ihanaa syksyy kaikille haaveilijoille!
Tiedän tunteen kuinka kaipaa vauvaa vaikka lapsia onkin jo 😔🩷
Suru on suuri kun monta vuotta mennyt eikä haave ole toteutunutkaan 😥😕
 
Onhan tää nyt melko piinailua jo.Nyt menossa siis kp27/26-29.

Ois voinu menkat tulla, jos on tullakseen, ois kerenny alta pois, ennen reissuun lähtöä. Lauantaina pitäis lähtee. Mutta eipä tietenkään. Nyt kroppa kiusaa oikein kunnolla. En tiedä milloin oli ovis vai oliko edes. En tikuttele sitä, enkä seuraa lämpöjä tms.

Tässä kun on jo ikää molemmille 40v ja yritystä on takana reilu vuosi, niin alkaa alakulo välillä painaa mieltä. Saadaanko enää pientä ihmettä, niin kovasti toivottua rakasta meidän perheeseen. Toivoa vielä mietteissä on, vaikka välillä suru tulee, kun ei tärppää..

Ja vaikka on lapsia useampi, toive on silti iso.

Ihanaa syksyy kaikille haaveilijoille!
Samoissa päivissä mennään ja jaan piinailun tuskan..
 
Kp1 😞
Kirottu palsta..😬 Hyvä kun alko menkat nyt, eikä myöhemmin. Heti myöhään illalla menkat teki tuloaan, kun tänne kirjottelin.🫣
Oishan nuo voinu jäädä poiskin jo.😇

Meidän kuopus täyttää kohta 2v, mihin tää aika menee. Ihan liian nopsakasti. 😅


Vielä reilu puolisen vuotta kotiäitinä ja sit töihin.😔 Oisin voinu vielä kotona olla pienten kanssa.
 

Yhteistyössä