Haaveena vauva 2025

Mulla alkoi menkat 4 päivää poiston jälkeen, ovistestit positiivisia 48h ajan kp 13-14(15). Ei tärpännyt. Kierto oli samanpituinen kuin ennen keirukkaa.

Nyt on eka, toivottavasti tavallinen, kierto, kp 7. Ovistikutus ehkä jo huomisesta lähtien kun niitä testejä nyt on tuolla odottamassa. 😅 Todella toivon, että tämä on normipituinen kierto ja ovulaatio selkeä eikä tuollainen ylipitkä testi+.
Oliko sulla menkat kierukan aikana ja jos niin oliko säännölliset?

Mulla oli, mutta ei runsaat. Ne loppui juuri kun kierukka otettiin ja sen jälkeen tulikin jotain olematonta vuotoa, mutta ei voi kk vuodoksi tituleerata.
 
Kaipaan apua teiltä joille ovistestit on tuttuakauraa. Tikutan nyt ekaa kertaa tässä kierrossa. Ovisoireiden alettua ensimmäiset viisi päivää testiviiva oli ihan haalea. Nyt kaksi päivää testiviiva on huomattavasti tummunut, mutta edelleen vähän kontrolliviivaa vaaleampi.

Tummuuko teillä testiviiva lh-huippua edeltävinä päivinä, vai onko teillä testiviiva ihan vaalea, kunnes se on yhtäkkiä positiivinen? Pohdin siis että onko tämä normaalia että viiva on tumma jopa pari päivää, olematta kuitenkaan selkeästi positiivinen. Olisiko lh-huippu siis vasta tulossa?
Testaatko aamupissasta vai myöhemmin? Mulla toimii testata klo 10-22 välillä. Sitten aloin saada kiinni lh-huippua. 😊
 
Omia kuulumisia.. Huomaan, että lämmöt eivät aaltoile enää samalla tavalla kuin ennen raskautta. Toiveita ei tälle kierrolle juuri ole, vaikka tasaisesti hoideltiin hommia. Kuukautisia odottelen torstaille, enkä testaa, jollei selkeästi ole myöhässä.

Olen käynyt nyt akupunktiossa 5 kertaa. Pidän lämpöpussia mahalla ja pidän jalkoja lämpiminä (mulla on vatsa kylmä 🤷🤔🙄). Alkoholia en oo käyttänyt aikoihin, kun vasta imetyskin on lopetettu keväällä. Uneen yritän nyt panostaa, vaikka tänään ei rikota ennätyksiä.. yritän syödä lämmintä kypsennettyä ruokaa, monipuolisesti sekä enemmän lihaa (puoliso ei sitä syö).

Akupunktion ja salitreenin myötä olo on kyllä kohentunut ja pms helpottunut kovasti. Ennen oli pari päivää mieli mustaa myrkkyä. Nyt saattaa olla tunteikasta, mutta ihan paljon kevyemmällä tavalla.

Jos mentäisiin jonnekin lääkärille tekemään jotkus perustsekkaukset, onko pk-seudulla vinkkejä minne mennä? Ja mitä kustantaa?
 
vierailija
Onko täällä kukaan testannut tolla clearbluen ultra early digitaalisella plussaa nyt tai aiemmassa raskaudessa? Ostin testiin ja mietin uskaltaisko jo dpo 9 testata... Menkkojen pitäis alkaa lauantaina, mutta mulla aina ollut suht lyhyt luteaalivaihe joten en noiden "testaa 6 päivää ennen kuukautisia" mukaan voi oikeen toimia 😁
 
vierailija
Ollaan jännän äärellä. En malttanut millään olla testaamatta jo koska muutamia merkkejä on ilmassa... lähinnä epätyypillinen muilinta ja tissien arkuus + illalla jäi ihan minimini tuhru paperiin.. ja tiedän dpo7 on tosi aikaisin että mitään näkyisi. Testissä oli kuitenkin testiajan sisällä "ehkä haamu tai viivanpaikka", joka muuttui kuivassa testissä selkeäksi haamuksi😱
...jatkamme testailua huomenna ja siitä eteenpäin. Ainakin tämä nosti mielialaa siinä mielessä että jotain ehkä saattaa tapahtua 🤩
/possu.
 
Ollaan jännän äärellä. En malttanut millään olla testaamatta jo koska muutamia merkkejä on ilmassa... lähinnä epätyypillinen muilinta ja tissien arkuus + illalla jäi ihan minimini tuhru paperiin.. ja tiedän dpo7 on tosi aikaisin että mitään näkyisi. Testissä oli kuitenkin testiajan sisällä "ehkä haamu tai viivanpaikka", joka muuttui kuivassa testissä selkeäksi haamuksi
...jatkamme testailua huomenna ja siitä eteenpäin. Ainakin tämä nosti mielialaa siinä mielessä että jotain ehkä saattaa tapahtua
/possu.
🤩👌 mä sain edellisessä raskaudessa jo dpo 7 haamun, on aikaista mutta hyvin mahdollista
 
Onko täällä kukaan testannut tolla clearbluen ultra early digitaalisella plussaa nyt tai aiemmassa raskaudessa? Ostin testiin ja mietin uskaltaisko jo dpo 9 testata... Menkkojen pitäis alkaa lauantaina, mutta mulla aina ollut suht lyhyt luteaalivaihe joten en noiden "testaa 6 päivää ennen kuukautisia" mukaan voi oikeen toimia 😁
Sen verran hintava testi, etten ite uskaltaisi. Nyt on se dpo 10 (tai 9) ja 5 päivää menkkoihin.

Aiemmin oon tehnyt kaikista kolmesta vasta päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista positiivisen testin. Ja testasin kyllä ennempää. Kuten nytkin, (koska pakko ja hätähousu🤣) mutta näillä liukastesteilla.

Mullakin varattuna digejä, mutta odotan sinne menkkojen alkuun..
 
Omia kuulumisia.. Huomaan, että lämmöt eivät aaltoile enää samalla tavalla kuin ennen raskautta. Toiveita ei tälle kierrolle juuri ole, vaikka tasaisesti hoideltiin hommia. Kuukautisia odottelen torstaille, enkä testaa, jollei selkeästi ole myöhässä.

Olen käynyt nyt akupunktiossa 5 kertaa. Pidän lämpöpussia mahalla ja pidän jalkoja lämpiminä (mulla on vatsa kylmä 🤷🤔🙄). Alkoholia en oo käyttänyt aikoihin, kun vasta imetyskin on lopetettu keväällä. Uneen yritän nyt panostaa, vaikka tänään ei rikota ennätyksiä.. yritän syödä lämmintä kypsennettyä ruokaa, monipuolisesti sekä enemmän lihaa (puoliso ei sitä syö).

Akupunktion ja salitreenin myötä olo on kyllä kohentunut ja pms helpottunut kovasti. Ennen oli pari päivää mieli mustaa myrkkyä. Nyt saattaa olla tunteikasta, mutta ihan paljon kevyemmällä tavalla.

Jos mentäisiin jonnekin lääkärille tekemään jotkus perustsekkaukset, onko pk-seudulla vinkkejä minne mennä? Ja mitä kustantaa?
Mun tutkiskelulla aika samnlaisissa hinnoissa kaikki. Enemmän lääkäristä kiinni, kuka määrää kaikkea "turhaa" ja kuka osaa pohti yksilöllisemmin. Mä olen käynyt Dextran lapsettomuusklinikalla Jätkäsaaressa.
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
Oliko sulla menkat kierukan aikana ja jos niin oliko säännölliset?

Mulla oli, mutta ei runsaat. Ne loppui juuri kun kierukka otettiin ja sen jälkeen tulikin jotain olematonta vuotoa, mutta ei voi kk vuodoksi tituleerata.
Alkuun ei ollut, tai siis vuoteen ei lainkaan 😅, kierukka laitettiin esikoisen ollessa ~3kk. Alkoivat nyt huhtikuussa, mutta ihan todella, todella vähän vuotoa, kuitenkin säännöllisesti 23-25pvä välein. En olisi välttämättä ees tajunnut mutta oli muuten paljon samanlaisia oireita kuin mitä oli kun jätin pillerit pois ennen ehkäisyä.

Täällä kp 8, ovistesti nega. Testiviiva jo todella vahva muttei siis ihan yhtä tumma kuin kontrolli.
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli--
Onko täällä kukaan testannut tolla clearbluen ultra early digitaalisella plussaa nyt tai aiemmassa raskaudessa? Ostin testiin ja mietin uskaltaisko jo dpo 9 testata... Menkkojen pitäis alkaa lauantaina, mutta mulla aina ollut suht lyhyt luteaalivaihe joten en noiden "testaa 6 päivää ennen kuukautisia" mukaan voi oikeen toimia 😁
Tää viesti oli mun, näköjään en ollut kirjautuneena niin tuli vierailijana. Noh koska oon hätähousu niin testasin nyt tolla testillä. Raskaana 😭❤ Voi kun ei olis kemiallinen ja kaveri pysyis kyydissä.
Oireita ennen plussaa; tissien kasvu ilman kipuja, kova väsymys (pistin loman loppumisen ja arjen alkamisen piikkiin), muutaman kerran pientä närästystyä. Mua ei ole ikinä närästänyt kun en ole ollut raskaana, ennen esikoista en tiennyt miltä närästys tuntuu 😂 Lisäksi oon muistanut unet melkein joka aamu, ei oo mulle tyypillistä ja tämäkin oli esikoisen raskaudessa 😊
 
vierailija
Menkkoja ei kuulu ja testi negaa. Alan miettiä tunnistinko oviksen väärin, jos se olikin vasta vähän myöhemmin. Sitten kyllä tallettelut lopetettiin liian ajoissa tähän kiertoon.. turhauttaa. /kolmattakehiin
 
Tää viesti oli mun, näköjään en ollut kirjautuneena niin tuli vierailijana. Noh koska oon hätähousu niin testasin nyt tolla testillä. Raskaana Voi kun ei olis kemiallinen ja kaveri pysyis kyydissä.
Oireita ennen plussaa; tissien kasvu ilman kipuja, kova väsymys (pistin loman loppumisen ja arjen alkamisen piikkiin), muutaman kerran pientä närästystyä. Mua ei ole ikinä närästänyt kun en ole ollut raskaana, ennen esikoista en tiennyt miltä närästys tuntuu Lisäksi oon muistanut unet melkein joka aamu, ei oo mulle tyypillistä ja tämäkin oli esikoisen raskaudessa
Onnittelut 🥰 Varmasti mahtava tunne kun onnistuu!
 
  • Rakkaus
Reactions: hiimikki
vierailija
Menkkoja ei kuulu ja testi negaa. Alan miettiä tunnistinko oviksen väärin, jos se olikin vasta vähän myöhemmin. Sitten kyllä tallettelut lopetettiin liian ajoissa tähän kiertoon.. turhauttaa. /kolmattakehiin
Tämä on niin ärsyttävää, että menee tallettelut vääriin aikoihin. Oon miettinyt että oletetun oviksen aikaan tallettelisi joka toinen päivä ja muuten menkkojen ympärillä joka kolmas päivä, niin olisi todennäköisyydet omalla puolella, eikä tarvitsisi välttämättä tikutella tai miettiä oireita. Mutta kuka niin paljon jaksaa 🤣 Mietin alkaako plussasta sitten 9kk kuiva kausi 😅
 
Onnea ja tarrasukkia matkaan @hiimikki ❤

Mun eilinen testi taisi olla räikeä viivanpaikka. Tämänpäiväinen oli kyllä niin nega kun voi vaan olla 🙄
Noh, kohti uutta kiertoa varmaankin.. vielä menee muutama päivä ennen kuin sinne päästään. Ainakin alkukierto menee nopeasti lomaillessa ja sitten ollaankin jo ovista metsästämässä 🙂
 
  • Rakkaus
Reactions: hiimikki
vierailija
Tämä on niin ärsyttävää, että menee tallettelut vääriin aikoihin. Oon miettinyt että oletetun oviksen aikaan tallettelisi joka toinen päivä ja muuten menkkojen ympärillä joka kolmas päivä, niin olisi todennäköisyydet omalla puolella, eikä tarvitsisi välttämättä tikutella tai miettiä oireita. Mutta kuka niin paljon jaksaa Mietin alkaako plussasta sitten 9kk kuiva kausi
Ei ole alkanut kuiva kausi ,kun ei ole plussaakaan tullut moneen vuoteen 😔 Mielellään vähentäisi toimintaa ,mutta kun toivo elää silti..

Joka toinen tai kolmas päivä ovulaation ympärillä riittää jos on tullakseen. Vähän harvemmin sitten muina aikoina mutta koko kierron ajan kumminkin toimintaa jottei siittiöt pääse vanhoiksi 😄
 
Tää viesti oli mun, näköjään en ollut kirjautuneena niin tuli vierailijana. Noh koska oon hätähousu niin testasin nyt tolla testillä. Raskaana Voi kun ei olis kemiallinen ja kaveri pysyis kyydissä.
Oireita ennen plussaa; tissien kasvu ilman kipuja, kova väsymys (pistin loman loppumisen ja arjen alkamisen piikkiin), muutaman kerran pientä närästystyä. Mua ei ole ikinä närästänyt kun en ole ollut raskaana, ennen esikoista en tiennyt miltä närästys tuntuu Lisäksi oon muistanut unet melkein joka aamu, ei oo mulle tyypillistä ja tämäkin oli esikoisen raskaudessa
No ihanaa!!! 😍🫶 toivon parasta jatkoa teille! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: hiimikki
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

8.8.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 24/?
@possu. kp 23/25-30
@heltsuli kp 21/29
@Päivänsäde84 kp 1/26-29
@Min204 kp 1/23-30
@KolmattaKehiin kp 1/28-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@possu. DPO 8
@heltsuli DPO 6

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kierto vähän sekaisin todennäköisesti sairastelun vuoksi. Kp30 menossa. Ovis ollut myöhemmin kuin tavallisesti tai ei ollenkaan… En tikutellut tässä kierrossa ja tää on tosi ahdistavaa, kun ei tiedä tarkkaa DPOta. Outoa 😅. Ärsyttää myös kun ei tiedä milloin odottaa menkkoja… Sitä on näköjään niin rutinoitunut oviksen testauksen kanssa, että ei osaa enää olla testaamatta. R-testinkin sorruin tekemään tänään ja negahan se tietysti oli, mitä muutakaan 🤷🏼‍♀️

Ajatukset on olleet tosi sekavat. Sitä on niin tottunut tähän ainaiseen yrittämiseen, että en osaa edes ajatella meille mitään vauvaa 😮 Tuntuu ihan absurdilta ajatus koko lapsesta. Sitä on identifioitunut ikuiseksi yrittäjäksi. Nyt mennään jo yk 23, ja ainoastaan yksi kemiallinen on mahtunut tähän matkalle 😭

Jos jotain posia, niin kuukauden sisään pitäisi tulla kutsua lapsettomuuspolin ensikäynnille. Aika matelee. Tulipa nyt taas oikein hyvänmielen tekstiä, olkaa hyvät 😆
 
Onnea ja tarrasukkia matkaan @hiimikki ❤

Mun eilinen testi taisi olla räikeä viivanpaikka. Tämänpäiväinen oli kyllä niin nega kun voi vaan olla 🙄
Noh, kohti uutta kiertoa varmaankin.. vielä menee muutama päivä ennen kuin sinne päästään. Ainakin alkukierto menee nopeasti lomaillessa ja sitten ollaankin jo ovista metsästämässä 🙂
Hei, oot vasta DPO8, vielä on toivoa!

Löysin eilen tän ihanan kertomuksen siitä, mitä kehossa tapahtuu luteaalivaiheessa: https://www.reddit.com/r/TryingForABaby/comments/103ydgq/around_the_uterus_in_fourteen_days_the_luteal/ ja suosittelen lukemaan kaikkien piinailijoiden 💕
 
Tää viesti oli mun, näköjään en ollut kirjautuneena niin tuli vierailijana. Noh koska oon hätähousu niin testasin nyt tolla testillä. Raskaana Voi kun ei olis kemiallinen ja kaveri pysyis kyydissä.
Oireita ennen plussaa; tissien kasvu ilman kipuja, kova väsymys (pistin loman loppumisen ja arjen alkamisen piikkiin), muutaman kerran pientä närästystyä. Mua ei ole ikinä närästänyt kun en ole ollut raskaana, ennen esikoista en tiennyt miltä närästys tuntuu Lisäksi oon muistanut unet melkein joka aamu, ei oo mulle tyypillistä ja tämäkin oli esikoisen raskaudessa
onnea! 🫶🏼✨
 

Yhteistyössä