Haaveena vauva 2024

Kiitos Nyt ku alkaa pahin shokki ja epäusko helpottaa, ni oon niin onnellinen! Kunhan vaan kaikki menis hyvin Hauskaa, et juuri kun päästiin lapsettomuustutkimuksissa eteenpäin. Tein vielä illalla 2,5h pidätyksellä toisen testin ja viivahan siinäkin 🥹

Oireita tosiaan ei juuri ole ollut, lievää päänsärkyä viime päivinä ja rinnat muutaman päivän arat ja turvoksissa, tosin ne muutenkin oireina usein tässä kohtaa kiertoa. Tosin tajusin, et närästänyt joinakin päivinä, luulin et oon syöny huonosti, mua ei yleensä närästä. Ja pari päivää haissut hiki, tää oli siinä viime raskaudessa alusta asti sinne keskenmenoon saakka oireena

Tässä vielä toinen testi, alempi


Mulla oli vielä tänään mukamas menkkakipuja tais vaa muuten juilia.
Ihanaa onnea🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: marik91
Kiva että pääset piinailemaan @Cara-mel ! 🤩 Muistan, että oltiin syksyllä vähän samankaltaisessa tilanteessa, kun molemmilla ongelmia miehen haluttomuuden takia. Jos saan udella, mikä teillä helpotti tilannetta, että saitte yrityksen alkamaan uudestaan? Ymmärrän hyvin jos on liian yksityinen kysymys, etkä halua vastata☺. Kysyn, koska meillä nyt taukoa yrittämisestä, kun ei ole oikein mitään läheisyyttä. Halusin myös aikalisän, koska aloin olla ihan loppu piinailuun ja tunsin myös oloni yksinäiseksi tämän lapsihaaveen kanssa.
Täällä on vähän samankaltaisia ajatuksia. Alan olla väsynyt piinailuun ja ainaiseen odottamiseen ja koen välillä yksinäisyyttä näiden kehää kiertävien ajatusten kanssa. Mies kyllä haluaa myös lapsen, mutta se haave hänellä taka-alalla tai ei ainakaan yhtä malttamaton ole eikä paljon puhu aiheesta. Itse saan hoitaa kaikki tutkimuksiin liittyvät puhelut ja varaamiset ja hänen mielestä saisin mennä yksin sinne. Mutta kun olen sanonut, että molempien pitää olla mukana niin suostuu kyllä eikä halua peruakaan niitä.
Ovulaatioplussasta olen aina kertonut ja on otolliset päivät hyödynnetty, mutta välillä paineet aiheuttaa haasteita ja se alkaa tuntua pakkopullalta. Muuten kyllä on läheisyyttä eikä sinänsä ongelmia.
Mietinkin jo, että jättäisin nyt pariksi kuukaudeksi kaikki testailut ja lämpöjen seurailut tauolle. Ei silti yritystä lopeteta, mutta jos se auttaisi vähän rentoutumaan. En tiedä vai aiheuttaako tietämättömyys kierron vaiheista vain lisää epävarmuutta. Tavallaan on ollut helpompaa, kun on tiennyt koko ajan mitä kehossa on meneillään. Kyllähän tällä kokemuksella jo varmaan tunnistaisin oviksen jo ilman testejäkin, mutta saanko miestä houkuteltua hommiin oikeaan aikaan. Vai antaako vain mennä omalla painollaan tuli hyödynnettyä tai ei. Ehkä se olis paras, jos vain sais mielen pidettyä rauhallisena. Nyt ei kyllä itsellä oikein ole toiveikas olo ennen kuin päästään tutkimuksissa eteenpäin.

Aurinkoista kevättä kuitenkin kaikille ja tsemppiä jokaisen omiin haasteisiin. ☀😎
 
Mulla on ihan järjetön päänsärky ja mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Oon itkenyt silmät päästä. Eilen näin omasta kannasta S-AMH mittaustuloksen ja se oli viimeinen niitti mulle. En mahdu ikäisteni viitearvojen väliin. Soitin naistenpolille ja varmistin vielä asian ja hän vain rauhallisesti sanoi 0,15. Mitä keskustelupalstoja olen katsellut niin yhtäkään saman arvon omaavaa en ole löytänyt. Taidan olla menetetty tapaus. Ilmoitin asian ovumiaan ja tuli hetken hiljaisuus puhelimen päähän. Kertoi et tulos on äärettömän huono ja olisi nyt vakavasti mietittävä seuraavia siiirtoja. Tarjosi vasta torstaille lääkärin soittoaikaa, mut sain sen vielä tälle päivälle. Meillä oli ajatuksena puolison kanssa et yritettäisiin vielä kierros suuremmalla annoksella, mut auttaako sekään enään tässä vaiheessa?! Lääkärin puhelua odotellen. Mietin myös omaa jaksamista, miten selviän loppu viikon työvuoroistani, maailmani murenee tällä hetkellä pala palalta. Tunnen oloni äärettömän lohduttomaksi. Pelottaa jos meidän ainut vaihtoehto on lahjasolut. Lapsi jossa ei ole ollenkaan minusta mitään, lapsi jota kannan 9 kk ja lapsi jota pitäisi rakastaa kuin omaansa. Onhan se tavallaan oma, mut joku muu sen on mahdollistanut. Lapsi jolla on oikeus tietää keneltä on solunsa saanut, entäpä jos ei riitä ymmärrys miten siihen tilanteeseen on päädytty? Entäpä jos lapsi kokee lahjasolu antajan ettei kyseinen henkilö ole häntä halunnut? Entä, entä, entä… En osannut arvata itsekään et otan tilanteen näin huonosti vastaan. Äitiys ei ole ollut itselleni kuitenkaan se ykkös unelma, mutta nyt kun siihen on ja olisi ollut mahdollisuus niin sekin matto viedään jalkojeni alta pois. Omaa perhekuvaani on aina kuulunut isä ja äiti sekä kaksi tai kolme lasta. Nytkö mulle käy etten saa sitä ydinperhe pakettia?? 😭😭😭
 
Mulla on ihan järjetön päänsärky ja mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Oon itkenyt silmät päästä. Eilen näin omasta kannasta S-AMH mittaustuloksen ja se oli viimeinen niitti mulle. En mahdu ikäisteni viitearvojen väliin. Soitin naistenpolille ja varmistin vielä asian ja hän vain rauhallisesti sanoi 0,15. Mitä keskustelupalstoja olen katsellut niin yhtäkään saman arvon omaavaa en ole löytänyt. Taidan olla menetetty tapaus. Ilmoitin asian ovumiaan ja tuli hetken hiljaisuus puhelimen päähän. Kertoi et tulos on äärettömän huono ja olisi nyt vakavasti mietittävä seuraavia siiirtoja. Tarjosi vasta torstaille lääkärin soittoaikaa, mut sain sen vielä tälle päivälle. Meillä oli ajatuksena puolison kanssa et yritettäisiin vielä kierros suuremmalla annoksella, mut auttaako sekään enään tässä vaiheessa?! Lääkärin puhelua odotellen. Mietin myös omaa jaksamista, miten selviän loppu viikon työvuoroistani, maailmani murenee tällä hetkellä pala palalta. Tunnen oloni äärettömän lohduttomaksi. Pelottaa jos meidän ainut vaihtoehto on lahjasolut. Lapsi jossa ei ole ollenkaan minusta mitään, lapsi jota kannan 9 kk ja lapsi jota pitäisi rakastaa kuin omaansa. Onhan se tavallaan oma, mut joku muu sen on mahdollistanut. Lapsi jolla on oikeus tietää keneltä on solunsa saanut, entäpä jos ei riitä ymmärrys miten siihen tilanteeseen on päädytty? Entäpä jos lapsi kokee lahjasolu antajan ettei kyseinen henkilö ole häntä halunnut? Entä, entä, entä… En osannut arvata itsekään et otan tilanteen näin huonosti vastaan. Äitiys ei ole ollut itselleni kuitenkaan se ykkös unelma, mutta nyt kun siihen on ja olisi ollut mahdollisuus niin sekin matto viedään jalkojeni alta pois. Omaa perhekuvaani on aina kuulunut isä ja äiti sekä kaksi tai kolme lasta. Nytkö mulle käy etten saa sitä ydinperhe pakettia?? 😭😭😭
Voimia♥
Ymmärrän, että on kamalan suuri järkytys ja jos omalle kohdalle sattuisi niin veisi aikaa kyllä käsitellä asiaa. Anna ajatuksien rauhassa hautua ja pyydä keskusteluapua ammattilaisilta.

Vähän eri asia on adoptio, mutta tunnen monia, jotka ovat adoptoineet lapsen ja siinähän ei ole mitään biologista yhteyttä, mutta silti lapset ovat ihan omia ja rakkaita ja kuuluvat täysin sukuun siinä missä muiden biologiset lapset.

Noihin lahjasoluhoitoihin kai kuuluu automaattisesti joku psykologin neuvonta niin kai siihen hyvin tukea saa.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

19.3.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä


@marik91 kp 29/27-33
@Liilja kp 28/30-34
@haaveillen kp 24/25-28
@Min204 kp 19/22-30
@jauhopeukalo kp 18/?
@Päivänsäde84 kp 17/25-31
@Andune kp 13/28-30
@tamuli kp 13/24-27
@Cara-mel kp 11/24-27
@Noups kp 10/26-28
@Frija kp 6/28-30
@rimpsukka84 kp 6/31
@Dinaas kp 5/27-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★


@Min204 DPO 6
@Cara-mel DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
@mamarski ★ 11/23 ★ 2. ★ 02/24
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23 ★ 03/24
 
vierailija
Mulla on ihan järjetön päänsärky ja mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Oon itkenyt silmät päästä. Eilen näin omasta kannasta S-AMH mittaustuloksen ja se oli viimeinen niitti mulle. En mahdu ikäisteni viitearvojen väliin. Soitin naistenpolille ja varmistin vielä asian ja hän vain rauhallisesti sanoi 0,15. Mitä keskustelupalstoja olen katsellut niin yhtäkään saman arvon omaavaa en ole löytänyt. Taidan olla menetetty tapaus. Ilmoitin asian ovumiaan ja tuli hetken hiljaisuus puhelimen päähän. Kertoi et tulos on äärettömän huono ja olisi nyt vakavasti mietittävä seuraavia siiirtoja. Tarjosi vasta torstaille lääkärin soittoaikaa, mut sain sen vielä tälle päivälle. Meillä oli ajatuksena puolison kanssa et yritettäisiin vielä kierros suuremmalla annoksella, mut auttaako sekään enään tässä vaiheessa?! Lääkärin puhelua odotellen. Mietin myös omaa jaksamista, miten selviän loppu viikon työvuoroistani, maailmani murenee tällä hetkellä pala palalta. Tunnen oloni äärettömän lohduttomaksi. Pelottaa jos meidän ainut vaihtoehto on lahjasolut. Lapsi jossa ei ole ollenkaan minusta mitään, lapsi jota kannan 9 kk ja lapsi jota pitäisi rakastaa kuin omaansa. Onhan se tavallaan oma, mut joku muu sen on mahdollistanut. Lapsi jolla on oikeus tietää keneltä on solunsa saanut, entäpä jos ei riitä ymmärrys miten siihen tilanteeseen on päädytty? Entäpä jos lapsi kokee lahjasolu antajan ettei kyseinen henkilö ole häntä halunnut? Entä, entä, entä… En osannut arvata itsekään et otan tilanteen näin huonosti vastaan. Äitiys ei ole ollut itselleni kuitenkaan se ykkös unelma, mutta nyt kun siihen on ja olisi ollut mahdollisuus niin sekin matto viedään jalkojeni alta pois. Omaa perhekuvaani on aina kuulunut isä ja äiti sekä kaksi tai kolme lasta. Nytkö mulle käy etten saa sitä ydinperhe pakettia?? 😭😭😭
Huonommillakon AMH arvoilla on lapsia saatu, ihan luomunakin.
Luin eräästä, jolla oli 0,2 ja luomuna sai. Suosittelen vau.fi sivun lapsettomuus puolta ja erityisesti salaista. Sieltä saat paljon apua ja tukea.
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
vierailija
Mulla on ihan järjetön päänsärky ja mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Oon itkenyt silmät päästä. Eilen näin omasta kannasta S-AMH mittaustuloksen ja se oli viimeinen niitti mulle. En mahdu ikäisteni viitearvojen väliin. Soitin naistenpolille ja varmistin vielä asian ja hän vain rauhallisesti sanoi 0,15. Mitä keskustelupalstoja olen katsellut niin yhtäkään saman arvon omaavaa en ole löytänyt. Taidan olla menetetty tapaus. Ilmoitin asian ovumiaan ja tuli hetken hiljaisuus puhelimen päähän. Kertoi et tulos on äärettömän huono ja olisi nyt vakavasti mietittävä seuraavia siiirtoja. Tarjosi vasta torstaille lääkärin soittoaikaa, mut sain sen vielä tälle päivälle. Meillä oli ajatuksena puolison kanssa et yritettäisiin vielä kierros suuremmalla annoksella, mut auttaako sekään enään tässä vaiheessa?! Lääkärin puhelua odotellen. Mietin myös omaa jaksamista, miten selviän loppu viikon työvuoroistani, maailmani murenee tällä hetkellä pala palalta. Tunnen oloni äärettömän lohduttomaksi. Pelottaa jos meidän ainut vaihtoehto on lahjasolut. Lapsi jossa ei ole ollenkaan minusta mitään, lapsi jota kannan 9 kk ja lapsi jota pitäisi rakastaa kuin omaansa. Onhan se tavallaan oma, mut joku muu sen on mahdollistanut. Lapsi jolla on oikeus tietää keneltä on solunsa saanut, entäpä jos ei riitä ymmärrys miten siihen tilanteeseen on päädytty? Entäpä jos lapsi kokee lahjasolu antajan ettei kyseinen henkilö ole häntä halunnut? Entä, entä, entä… En osannut arvata itsekään et otan tilanteen näin huonosti vastaan. Äitiys ei ole ollut itselleni kuitenkaan se ykkös unelma, mutta nyt kun siihen on ja olisi ollut mahdollisuus niin sekin matto viedään jalkojeni alta pois. Omaa perhekuvaani on aina kuulunut isä ja äiti sekä kaksi tai kolme lasta. Nytkö mulle käy etten saa sitä ydinperhe pakettia??
Varmasti teille äärimmäisen raskas tilanne ja tietenkin järkytys. Varmastikaan ei tässä kohden asian prosessointia ei helpota, mutta ehkä myöhemmin tulee hetki, kun mieli pystyy ottaa vastaan myös uudenlaisia näkökulmia. Perheen voi saada nykyään monella eri tapaa, myös ilman biologisia jälkeläisiä, vaikka toki se kaipuu omaan biologiseen lapseen on syystäkin niin kovin vahva.

Ajattelisin, että lahjasolulla alkunsa saanut lapsi on nimenomaan äärimmäisen toivottu: joku on hyvyyttään (erityisesti naisten munasoluja luovutetaan harvemmin mistään hetken mielijohteesta) on halunnut tarjota mahdollisuuden jollekin lapseen. Ja vanhemmat, jotka tähän ryhtyvät, toivovat juuri eniten sitä lasta.

Tsemppiä kovasti vaikeaan tilanteeseen. Mikään ei koettele enempää kuin se, että oma kontrollin menettää ja joutuu täysin jonkun sattuman ja olosuhteiden varaan isojen asioiden äärellä. Siinä joutuu harjoittamaan melkoista hyväksyntää itseään ja elämän arvaamattomuutta kohtaan.
 
Kellään kokemuksia ylipitkästä kierrosta?
Ovuloimaton kierto? Vai tuliko ovis supermyöhään tai mahdollisesti kaksi kerta??

Täällä kiertopäivä 49 menossa jo...
Milloin olette soittaneet gynelle vastaavassa tilanteessa?

Niin ja raskaustestit tietty negaaaaa
Mulla on aina, siis aina, ollut todella epäsäännöllinen kierto ja selvästi tosi helposti reagoin stressiin ja muuhun ja kierrot pitenee herkästi. On ollut joskus vuosien varrella jopa 68 ja 78 päivän kiertoja (näistä tosin on jo vuosia aikaa). Eli vaikka kierto sinänsä on voinut olla aina toisinaan tasaisempi ja usean kerran peräjälkeen about saman mittainen +- joitain päiviä, niin koskaan ei ole voinut ajatella, että kierto on tietyn pituinen ja ovis varmasti tiettyinä päivinä, koska seuraava kierto on saattanut taas yllättää ja olla vaikka yhtäkkiä 40-50 päivää.

Mulla on ollut tähän apuna vaan se, että oon jo vuodesta 2015 alkaen (eli melkein kymmenen vuotta ennen lapsen tekoa) merkinnyt tosi tarkkaan kierrot ylös ja seurannut omia oireita ja opetellut sillain tunnistamaan, että missä mennään, vaikkei itse kierrosta ole tähän apuja saanut. Tosi hyvin olenkin esim. ovikset tunnistanut, testannut en oo niitä koskaan.

Tästä kiertoasiasta johtuen olin aina varautunut henkisesti siihen, että lapsen saaminen saattaisi olla työn ja tuskan takana ja tosi vaikeaa. Onkin ollut ihan tosi iso yllätys, että itse asiassa raskautuminen on tapahtunut sit lopulta aika helposti - kun vaan sen oviksen sielä bongaan. Eli mitä ilmeisemmin pitkissäkin kierroissa ja tosi epäsäännöllisellä, voi kuitenkin ovuloida. Noissa kaikista pisimmissä on toki varmaan jäänyt yksi kierto kokonaan pois, en oo koskaan käynyt tutkituttamassa, kun silloin ei ollut lapset millään tavalla ajankohtaisia, enkä asiaa sit sen kummemmin jaksanut pohtia.

Pitkä viesti, mutta ehkä tuo jolle kulle tsemppiä 🤔
 
Kiva että pääset piinailemaan @Cara-mel ! Muistan, että oltiin syksyllä vähän samankaltaisessa tilanteessa, kun molemmilla ongelmia miehen haluttomuuden takia. Jos saan udella, mikä teillä helpotti tilannetta, että saitte yrityksen alkamaan uudestaan? Ymmärrän hyvin jos on liian yksityinen kysymys, etkä halua vastata. Kysyn, koska meillä nyt taukoa yrittämisestä, kun ei ole oikein mitään läheisyyttä. Halusin myös aikalisän, koska aloin olla ihan loppu piinailuun ja tunsin myös oloni yksinäiseksi tämän lapsihaaveen kanssa.
Täällä on vähän samankaltaisia ajatuksia. Alan olla väsynyt piinailuun ja ainaiseen odottamiseen ja koen välillä yksinäisyyttä näiden kehää kiertävien ajatusten kanssa. Mies kyllä haluaa myös lapsen, mutta se haave hänellä taka-alalla tai ei ainakaan yhtä malttamaton ole eikä paljon puhu aiheesta. Itse saan hoitaa kaikki tutkimuksiin liittyvät puhelut ja varaamiset ja hänen mielestä saisin mennä yksin sinne. Mutta kun olen sanonut, että molempien pitää olla mukana niin suostuu kyllä eikä halua peruakaan niitä.
Ovulaatioplussasta olen aina kertonut ja on otolliset päivät hyödynnetty, mutta välillä paineet aiheuttaa haasteita ja se alkaa tuntua pakkopullalta. Muuten kyllä on läheisyyttä eikä sinänsä ongelmia.
Mietinkin jo, että jättäisin nyt pariksi kuukaudeksi kaikki testailut ja lämpöjen seurailut tauolle. Ei silti yritystä lopeteta, mutta jos se auttaisi vähän rentoutumaan. En tiedä vai aiheuttaako tietämättömyys kierron vaiheista vain lisää epävarmuutta. Tavallaan on ollut helpompaa, kun on tiennyt koko ajan mitä kehossa on meneillään. Kyllähän tällä kokemuksella jo varmaan tunnistaisin oviksen jo ilman testejäkin, mutta saanko miestä houkuteltua hommiin oikeaan aikaan. Vai antaako vain mennä omalla painollaan tuli hyödynnettyä tai ei. Ehkä se olis paras, jos vain sais mielen pidettyä rauhallisena. Nyt ei kyllä itsellä oikein ole toiveikas olo ennen kuin päästään tutkimuksissa eteenpäin.

Aurinkoista kevättä kuitenkin kaikille ja tsemppiä jokaisen omiin haasteisiin.
Vastaan teille molemmille, kun sivuaa aihetta 🙂
Meillä oikeastaan meni niin, että aloin puhumaan vain miltä musta tuntuu, millaisia ajatuksia, huolia ja iloja on näistä vauvahaaveista. En kysynyt mieheltä mitään enkä "syyttänyt", purin puhuen vain omia ajatuksiani. Halailin ja koskettelin miestäni ohimennen ja esim. menin sohvalle kainaloon, lisäsin hellyyttä vaatimatta mitään. En vaatinut seksiä, enkä juurikaan tehnyt aloitetta seksiin. Jossain vaiheessa mies alkoi avautumaan puhuen ja halutkin palasivat. Mies tietää vain sen, milloin on menkat, muuta ei halua tietää. Joten itseksein tässä piinailen kierron eri vaiheet läpi.
Haluaa vauvan, mutta ei halua kaikkea tätä säätöä mikä tässä on ovulaatiosta toiseen. Viime ovulaatiota en tikuttanut, toivoin oireiden kertovan tilanteen ja että seksin määrä riittää 😅❤

Tavallaan siis luovutin hetkeksi painostamisen seksiin ja yrittämiseen, pidin vain halikuurin ❤😂
 
Mulla on ihan järjetön päänsärky ja mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Oon itkenyt silmät päästä. Eilen näin omasta kannasta S-AMH mittaustuloksen ja se oli viimeinen niitti mulle. En mahdu ikäisteni viitearvojen väliin. Soitin naistenpolille ja varmistin vielä asian ja hän vain rauhallisesti sanoi 0,15. Mitä keskustelupalstoja olen katsellut niin yhtäkään saman arvon omaavaa en ole löytänyt. Taidan olla menetetty tapaus. Ilmoitin asian ovumiaan ja tuli hetken hiljaisuus puhelimen päähän. Kertoi et tulos on äärettömän huono ja olisi nyt vakavasti mietittävä seuraavia siiirtoja. Tarjosi vasta torstaille lääkärin soittoaikaa, mut sain sen vielä tälle päivälle. Meillä oli ajatuksena puolison kanssa et yritettäisiin vielä kierros suuremmalla annoksella, mut auttaako sekään enään tässä vaiheessa?! Lääkärin puhelua odotellen. Mietin myös omaa jaksamista, miten selviän loppu viikon työvuoroistani, maailmani murenee tällä hetkellä pala palalta. Tunnen oloni äärettömän lohduttomaksi. Pelottaa jos meidän ainut vaihtoehto on lahjasolut. Lapsi jossa ei ole ollenkaan minusta mitään, lapsi jota kannan 9 kk ja lapsi jota pitäisi rakastaa kuin omaansa. Onhan se tavallaan oma, mut joku muu sen on mahdollistanut. Lapsi jolla on oikeus tietää keneltä on solunsa saanut, entäpä jos ei riitä ymmärrys miten siihen tilanteeseen on päädytty? Entäpä jos lapsi kokee lahjasolu antajan ettei kyseinen henkilö ole häntä halunnut? Entä, entä, entä… En osannut arvata itsekään et otan tilanteen näin huonosti vastaan. Äitiys ei ole ollut itselleni kuitenkaan se ykkös unelma, mutta nyt kun siihen on ja olisi ollut mahdollisuus niin sekin matto viedään jalkojeni alta pois. Omaa perhekuvaani on aina kuulunut isä ja äiti sekä kaksi tai kolme lasta. Nytkö mulle käy etten saa sitä ydinperhe pakettia??
Voimia raskaaseen tilanteeseen ♥

Halusin vain kertoa, että minulla on adoptoidut sisko ja veli, itse olen biologinen. Ja en ole ikinä huomannut mitään eroa meidän perhedynamiikassa, ihan yhtä rakastettuja olemme kaikki lapset olleet. Oikeastaan koko adoptio asiaa ei tule edes koskaan ajateltua, se on vain termi, joka kuvaa jotain meidän perheestä. Lapsuus oli meillä kaikilla ihan normaali ydinperheen lapsuus 🥰. Siskoni ei ole koskaan selvittänyt biologista taustaansa, koska sillä ei ole kuulemma merkitystä. Veljeni on kerran tavannut biologisen veljensä, mutta he eivät pidä yhteyttä. Siskollani on peräti kolme lasta, ja vanhempamme ovat innokkaita isovanhempia ja hoitavat lapsia paljon 🥰

Eli älä hautaa lahjasolu- tai adoptio asiaa vielä täysin! Ne lapset ovat varmasti ihan yhtä rakastettuja, kuin mitä biologinen lapsi olisi!
 
Vastaan teille molemmille, kun sivuaa aihetta 🙂
Meillä oikeastaan meni niin, että aloin puhumaan vain miltä musta tuntuu, millaisia ajatuksia, huolia ja iloja on näistä vauvahaaveista. En kysynyt mieheltä mitään enkä "syyttänyt", purin puhuen vain omia ajatuksiani. Halailin ja koskettelin miestäni ohimennen ja esim. menin sohvalle kainaloon, lisäsin hellyyttä vaatimatta mitään. En vaatinut seksiä, enkä juurikaan tehnyt aloitetta seksiin. Jossain vaiheessa mies alkoi avautumaan puhuen ja halutkin palasivat. Mies tietää vain sen, milloin on menkat, muuta ei halua tietää. Joten itseksein tässä piinailen kierron eri vaiheet läpi.
Haluaa vauvan, mutta ei halua kaikkea tätä säätöä mikä tässä on ovulaatiosta toiseen. Viime ovulaatiota en tikuttanut, toivoin oireiden kertovan tilanteen ja että seksin määrä riittää 😅❤

Tavallaan siis luovutin hetkeksi painostamisen seksiin ja yrittämiseen, pidin vain halikuurin ❤😂
Ihana kuulla, että teillä asiat kääntyi noin mukavaan suuntaan:love:🥰 Täytyy kyllä hattua nostaa sinulle, kun olet osannut ottaa noin kypsän lähestymistavan asiaan, vau!🤩 Helposti sitä katkeroituu ja tekisi mieli vain kiukutella toiselle (en siis kyllä kiukuttele).

Tiedän että pitäisi saada sanottua omia ajatuksia ääneen. Turhauttaa kun mies ei niistä koskaan kysy! Mutta alan nyt sitten vaikka yksinpuheluna höpöttelemään, vaikkei kukaan kuuntelisi. Enkä painosta kysymyksilläni, se oli hyvä vinkki!
Puhuminen on minulle vaikeaa, kosķa aihe on arka ja käyn helposti itkemään. Mies helposti hermostuu jos itken, vaikka en haasta riitaa vaan ihan vaan vollotan 🥴
 
Täällä on vähän samankaltaisia ajatuksia. Alan olla väsynyt piinailuun ja ainaiseen odottamiseen ja koen välillä yksinäisyyttä näiden kehää kiertävien ajatusten kanssa. Mies kyllä haluaa myös lapsen, mutta se haave hänellä taka-alalla tai ei ainakaan yhtä malttamaton ole eikä paljon puhu aiheesta. Itse saan hoitaa kaikki tutkimuksiin liittyvät puhelut ja varaamiset ja hänen mielestä saisin mennä yksin sinne. Mutta kun olen sanonut, että molempien pitää olla mukana niin suostuu kyllä eikä halua peruakaan niitä.
Ovulaatioplussasta olen aina kertonut ja on otolliset päivät hyödynnetty, mutta välillä paineet aiheuttaa haasteita ja se alkaa tuntua pakkopullalta. Muuten kyllä on läheisyyttä eikä sinänsä ongelmia.
Mietinkin jo, että jättäisin nyt pariksi kuukaudeksi kaikki testailut ja lämpöjen seurailut tauolle. Ei silti yritystä lopeteta, mutta jos se auttaisi vähän rentoutumaan. En tiedä vai aiheuttaako tietämättömyys kierron vaiheista vain lisää epävarmuutta. Tavallaan on ollut helpompaa, kun on tiennyt koko ajan mitä kehossa on meneillään. Kyllähän tällä kokemuksella jo varmaan tunnistaisin oviksen jo ilman testejäkin, mutta saanko miestä houkuteltua hommiin oikeaan aikaan. Vai antaako vain mennä omalla painollaan tuli hyödynnettyä tai ei. Ehkä se olis paras, jos vain sais mielen pidettyä rauhallisena. Nyt ei kyllä itsellä oikein ole toiveikas olo ennen kuin päästään tutkimuksissa eteenpäin.

Aurinkoista kevättä kuitenkin kaikille ja tsemppiä jokaisen omiin haasteisiin.
Voin niin samaistua tuohon, että miehellä vauvaunelmat taka-alalla! Meillä ei yritystä ole mahdottoman kauaa takana, mutta ainakin itsellä pieni hölläys yrittämisessä on tehnyt hyvää. Useammalle varmaan helpommin sanottu kuin tehty, kun toive vauvasta on niin suuri. Itse päätin keskittyä tämän hölläämisen aikana oman hyvinvoinnin lisäämiseen ja sitä kautta myös hormonitoiminnan tasapainottamiseen. On tehnyt niin hyvää!

Tsemppiä sinne @RLiisukka 😍
 
Voin niin samaistua tuohon, että miehellä vauvaunelmat taka-alalla! Meillä ei yritystä ole mahdottoman kauaa takana, mutta ainakin itsellä pieni hölläys yrittämisessä on tehnyt hyvää. Useammalle varmaan helpommin sanottu kuin tehty, kun toive vauvasta on niin suuri. Itse päätin keskittyä tämän hölläämisen aikana oman hyvinvoinnin lisäämiseen ja sitä kautta myös hormonitoiminnan tasapainottamiseen. On tehnyt niin hyvää!

Tsemppiä sinne @RLiisukka
Kiitos samoin ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Masunen
Kp 29/30-33. Tulin kipeäksi ja sen takia testasin tänään herkällä, että tietää uskaltaako tässä lääkitä itseä. Negatiivinen oli, eikä yllättänyt. Ei oo vielä tuntemuksia, että menkat alkais ihan lähipäivinä. Joten se tarkoittaa pitempää kiertoa ja se taas tarkoittaa että LA menisi vuodelle 2025. Olipa tässä ryhmässä kiva olla, mutta on myös jotenkin jännittävä siirtyä seuraavan vuoden ketjuun ja alkaa haaveilemaan alku vuoden vauvasta! 👶🥰

Kiitos ja heippa!🤗
 
vierailija
Ensimmäinen letrokuuri menossa ja tänään ultrassa kp12. Johtofolli oli 13,4mm joten vähän vaikuttaa siltä ettei saada ovulaatiota aikaistettu ainakaan tällä annoksella. Pyrkimys letroilla oli saada luteaalivaihetta pidennetty.

Onko muilla letrot antaneet millasta vastinetta ja miten on follit lähteneet kasvuun?
 
Ensimmäinen letrokuuri menossa ja tänään ultrassa kp12. Johtofolli oli 13,4mm joten vähän vaikuttaa siltä ettei saada ovulaatiota aikaistettu ainakaan tällä annoksella. Pyrkimys letroilla oli saada luteaalivaihetta pidennetty.

Onko muilla letrot antaneet millasta vastinetta ja miten on follit lähteneet kasvuun?
Mulla oli ennen esikoista piiitkä kierto ja välillä menkat pois ilman syytä kuukausia. Sain avuksi terolutit ja kun raskautta ei kuulunut (kierto kyllä tasoittui) niin sain avuksi Clomifenit (nykyään käytetään kai niitä Letroja) niin tulin heti ensimmäisten tabujen jälkeen raskaaksi ❤
 
Ällövaroitus!🤠


Apua taisin bongata ekaa kertaa elämässäsi ovislimat!! Voit tätä onnen päivää, pienestä asiasta voi ihminen olla onnellinen 🥰 Eilen illalla kyllä talleteltiin miehen kanssa, eli teoriassa voi kai olla vielä kosteutta siitä, mutta ihan puskista rupesi tässä päivällä tuntumaan ihan kuin menkat olisi alkanut. Ovistesti vielä nega.

Viimekierrossa en huomannut mitään, vaikka ovis oli. Tässä kierrossa oli letrojen kanssa geleet käytössä (letrokuurin jälkeen), eli ehkä niistä oikeasti on apua 🤔
 
Ihana kuulla, että teillä asiat kääntyi noin mukavaan suuntaan Täytyy kyllä hattua nostaa sinulle, kun olet osannut ottaa noin kypsän lähestymistavan asiaan, vau! Helposti sitä katkeroituu ja tekisi mieli vain kiukutella toiselle (en siis kyllä kiukuttele).

Tiedän että pitäisi saada sanottua omia ajatuksia ääneen. Turhauttaa kun mies ei niistä koskaan kysy! Mutta alan nyt sitten vaikka yksinpuheluna höpöttelemään, vaikkei kukaan kuuntelisi. Enkä painosta kysymyksilläni, se oli hyvä vinkki!
Puhuminen on minulle vaikeaa, kosķa aihe on arka ja käyn helposti itkemään. Mies helposti hermostuu jos itken, vaikka en haasta riitaa vaan ihan vaan vollotan
Mäkin itken herkästi, tai ainakin kyynelehdin. Olen sitä joutunut miehelle selittämään kun sekin kovasti ottaa itseensä siitä. Selvittämään siis että itku ei ole surua tai sitä että asia olisi tosi huonosti vsan se on kehon reaktio asiaan joka on tärkeä tai vaivaa mieltä. Joskus asia ei tosiaan ole niin iso että itkeminen olisi tarpeen, silti kyyneleet virtaa, reaktiolla keho purkaa sitä oloa ja se helpottaa myös. Siihen ei kannata miehen vastata "kun tää kerran on noin vaikeaa että pitää itkeä" tai vastaavaa. Ei toki jättää huomiotta muttei ylireagoida myöskään vaan keskittyä asiaan mistä keskustellaan 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas ja Masunen
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

20.3.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@Liilja kp 29/30-34
@haaveillen kp 25/25-28
@Min204 kp 20/22-30
@jauhopeukalo kp 19/?
@Päivänsäde84 kp 18/25-31
@Andune kp 14/28-30
@tamuli kp 14/24-27
@Cara-mel kp 12/24-27
@Noups kp 11/26-28
@Frija kp 7/28-30
@rimpsukka84 kp 7/31
@Dinaas kp 6/27-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★


@Min204 DPO 7
@Cara-mel DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
@mamarski ★ 11/23 ★ 2. ★ 02/24
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23 ★ 03/24
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen ★ 03/24
 
Päivitin päivän listan, niin siirsin nyt ihan luottavaisin mielin itseni plussanneisiin. Pääsee sitä sit takaisin listoille, jos menee jotain pieleen.

Tein eilen vielä digitestin ja näytti raskaana 1-2, tänään luultavasti oviksesta 2 viikkoa. Nyt rinnat tosi kipeät, heräsin yöllä siihen kun oikea rinta särki ja näin ihme uniakin. 3 x heräsin. Vatsassa välillä tuntemuksia, nippasuja ja vihlaisuja.

Olo on epäuskoinen yhä 😄
 
Joo lääkärin kanssa keskustelin eilen ja meille ei enään anneta ivf hoitoja. Pääsemme jos haluamme niin inseminaatioihin. Lääkäri kehotti hyvin vahvasti harkitsemaan lahjasoluja toistamiseen. Hän kirjoitti vielä reseptin letroihin, 2 tablettia päivässä. Ihmettelinkin miten voin vielä saada lisää letroja kun olen jo kerran käyttänyt puolen vuoden kuurin ja silloin sanottiin et niitä voi vaan 6 kk syödä. Nyt sit on haettu 30 nappia ja kerta kun nautin 2 vuorokaudessa niin se ois vaan 3 kk apu. Viime letroista on jo tovi aikaa… Lääkäri ei enempää ohjeistanut annoksesta, apteekissa vasta sain tietää et 2 nappia päivässä. Kysymys kuuluukin voinko ottaa molemmat napit aamulla samaa aikaa? Vaionkotarkoitus ottaa aamuin illoin? Olisiko tarkistettava ovumialta? Sitä en muista et otanko tyhjää vatsaan vai ruuan jälkeen?

Minulla kun ei ole ystäviä / kavereita joiden kanssa voisin tilanteestani puhua niin soitin eilen isälleni ja keskustelin hänen kanssaan. Hän omien sanojensa mukaan ymmärsi heti et nyt tulee joku vaikea asia keskusteltavaksi kun kysyin et olisiko hetki aikaa mulle. Kuuli kuulema jo äänen sävystä, alkuun ei vaan meinannut saada puheesta mitään selvää kun itkua väänsin ja nenääni niistin. Tämä tuntuu sellaiselta asialta minkä voin isälleni kertoa, mutta en äidilleni. Kerroin myös isälleni tämän ja hän ymmärsi minua hyvin. Nyt sit otetaan kaikki apu keinot ja viimeiset oljenkorret käyttöön ja toivotaan parasta. Tänään alkoi jäätävän kivuliaat menkatkin. Jos perjantaina aloitan letrot niin jännitys on sit siinä et tuleeko ovis juurikin sitten pääsiäisen pyhinä jolloin inseminaatioon ei pääse.

Niin vielä lopuksi hämmentävää on se et kierto on ollut koko aika suhteellisen säännöllinen ja ovulaatio on löytynyt joka kierrossa.
 
vierailija
Joo lääkärin kanssa keskustelin eilen ja meille ei enään anneta ivf hoitoja. Pääsemme jos haluamme niin inseminaatioihin. Lääkäri kehotti hyvin vahvasti harkitsemaan lahjasoluja toistamiseen. Hän kirjoitti vielä reseptin letroihin, 2 tablettia päivässä. Ihmettelinkin miten voin vielä saada lisää letroja kun olen jo kerran käyttänyt puolen vuoden kuurin ja silloin sanottiin et niitä voi vaan 6 kk syödä. Nyt sit on haettu 30 nappia ja kerta kun nautin 2 vuorokaudessa niin se ois vaan 3 kk apu. Viime letroista on jo tovi aikaa… Lääkäri ei enempää ohjeistanut annoksesta, apteekissa vasta sain tietää et 2 nappia päivässä. Kysymys kuuluukin voinko ottaa molemmat napit aamulla samaa aikaa? Vaionkotarkoitus ottaa aamuin illoin? Olisiko tarkistettava ovumialta? Sitä en muista et otanko tyhjää vatsaan vai ruuan jälkeen?

Minulla kun ei ole ystäviä / kavereita joiden kanssa voisin tilanteestani puhua niin soitin eilen isälleni ja keskustelin hänen kanssaan. Hän omien sanojensa mukaan ymmärsi heti et nyt tulee joku vaikea asia keskusteltavaksi kun kysyin et olisiko hetki aikaa mulle. Kuuli kuulema jo äänen sävystä, alkuun ei vaan meinannut saada puheesta mitään selvää kun itkua väänsin ja nenääni niistin. Tämä tuntuu sellaiselta asialta minkä voin isälleni kertoa, mutta en äidilleni. Kerroin myös isälleni tämän ja hän ymmärsi minua hyvin. Nyt sit otetaan kaikki apu keinot ja viimeiset oljenkorret käyttöön ja toivotaan parasta. Tänään alkoi jäätävän kivuliaat menkatkin. Jos perjantaina aloitan letrot niin jännitys on sit siinä et tuleeko ovis juurikin sitten pääsiäisen pyhinä jolloin inseminaatioon ei pääse.

Niin vielä lopuksi hämmentävää on se et kierto on ollut koko aika suhteellisen säännöllinen ja ovulaatio on löytynyt joka kierrossa.
Heippa. Haluan vain lähettää sinulle paljon sympatiaa ja voimia vaikeassa tilanteessa. En valitettavasti osaa neuvoa kysymyksissäsi, toivottavasti joku muu osaisi. Hienoa että olet puhunut isäsi kanssa. Simpukka Ry:llä on myös vertaistukea, esim Facebook ryhmiä joista voisi löytyä ystäviä keskusteluun. Ehkä myös lahjasoluajatus voi ajan kanssa tuntua helpommalta, mitään ei varmasti tarvitse päättää tällä sekunnilla. Voimia!
 
vierailija
Joo lääkärin kanssa keskustelin eilen ja meille ei enään anneta ivf hoitoja. Pääsemme jos haluamme niin inseminaatioihin. Lääkäri kehotti hyvin vahvasti harkitsemaan lahjasoluja toistamiseen. Hän kirjoitti vielä reseptin letroihin, 2 tablettia päivässä. Ihmettelinkin miten voin vielä saada lisää letroja kun olen jo kerran käyttänyt puolen vuoden kuurin ja silloin sanottiin et niitä voi vaan 6 kk syödä. Nyt sit on haettu 30 nappia ja kerta kun nautin 2 vuorokaudessa niin se ois vaan 3 kk apu. Viime letroista on jo tovi aikaa… Lääkäri ei enempää ohjeistanut annoksesta, apteekissa vasta sain tietää et 2 nappia päivässä. Kysymys kuuluukin voinko ottaa molemmat napit aamulla samaa aikaa? Vaionkotarkoitus ottaa aamuin illoin? Olisiko tarkistettava ovumialta? Sitä en muista et otanko tyhjää vatsaan vai ruuan jälkeen?

Minulla kun ei ole ystäviä / kavereita joiden kanssa voisin tilanteestani puhua niin soitin eilen isälleni ja keskustelin hänen kanssaan. Hän omien sanojensa mukaan ymmärsi heti et nyt tulee joku vaikea asia keskusteltavaksi kun kysyin et olisiko hetki aikaa mulle. Kuuli kuulema jo äänen sävystä, alkuun ei vaan meinannut saada puheesta mitään selvää kun itkua väänsin ja nenääni niistin. Tämä tuntuu sellaiselta asialta minkä voin isälleni kertoa, mutta en äidilleni. Kerroin myös isälleni tämän ja hän ymmärsi minua hyvin. Nyt sit otetaan kaikki apu keinot ja viimeiset oljenkorret käyttöön ja toivotaan parasta. Tänään alkoi jäätävän kivuliaat menkatkin. Jos perjantaina aloitan letrot niin jännitys on sit siinä et tuleeko ovis juurikin sitten pääsiäisen pyhinä jolloin inseminaatioon ei pääse.

Niin vielä lopuksi hämmentävää on se et kierto on ollut koko aika suhteellisen säännöllinen ja ovulaatio on löytynyt joka kierrossa.
Ihan ensiksi: todella paljon voimia tilanteeseen. Muista, että tämä yksi mittaustulos EI määrittele sinua!

Mielestäni on kyllä huutava vääryys, että teiltä evätään ivf-hoidot. Mitä olen viestejäsi lukenut, tuntuu että hoitotaho on ollut jotenkin tosi välinpitämätön ja yliolkainen koko hoitojenne ajan. Otettiinko nuo hormonilabratkin vasta ivf:n jälkeen?

Guuglailun perusteella AMH-tasotkin voivat vaihdella, joten jossain toisessa kierrossa otettuna tulos olisikin voinut olla eri. Itselleni tuli myös mieleen, voisivatko ivf-lääkkeet vaikuttaa tulokseen, jos mittaus tehtiin kahden pistelykierroksen jälkeen? Mitattiinko sinulta myös FSH-arvo? AMH ei myöskään kerro munasolujen laadusta mitään, ja vaikka me naiset emme munasoluja voikaan saada lisää, niiden laatuun pystyy vaikuttamaan. Netistä löytyy paljon tietoa!

Todella ihanaa viestissäsi oli se, että olet isäsi kanssa niin läheisissä väleissä, että pystyit jakamaan asian hänen kanssaan.
Paljon tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: pikkukakkonen24

Yhteistyössä