Ja digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Eikä, ihanaa!!Ja digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
OnneaJa digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Mie ymmärsin et mulle annettiin vain sen takia et kierto saataisiin alkamaan. Itse olen kova tressaamaan ja jännittämään, joten luulen et kävin niin paljon jännäämään ivf hoitoa et hukkasin menkkani. Samalla puhkesi psoriaasi päälle… Ohjeistuskin oli et lopeta heti kun menkat alkavat. Oletan että itselläni hormonikierto ei vaikuta vatsaan, voihan se vähän. Itselläni on joka aamuinen ongelma et vatsa on sekaisin, nyt tuntuu et se on kuurin myötä ollut normaalia enemmän. Menkkojen alkaessa kärsin pikemmin ummetuksesta, mutta kaikkihan me koetaan asioita eri tavalla. Mutta tyytyväinen olen että vihdoin alkoi vuoto.Joillainnalkaa lääkkeestä huolimatta menkat mutta yleensä lääkkeen lopetus saa aikaan hormonitason laskun joka sitten aloittaa menkat. Mulla meni lugesteroneissa ba cyclogesteissa 3-4pv menkkojen alkuun viimeisestä ja mulla ihan normaali luteaali ja normaalit hormonitasot, oli siis käytössä enemmänkin varmuuden vuoksi. Terolutissa sama perusajatus vaikka vaikutus onkin systeeminen (eli verenkierron kautta enemmän koko kehoon kuin puikoissa paikallisempi) joten vähän voi olla ero sen takia. Jos otit nyt viimeisen kymmenestä niin varmaan ensi viikon aikana menkat alkaisi.
En osaa laktoosista sanoa onko miten iso annos, varmaan herkille voi vaikuttaa. Mutta mulla vaikuttaa hormonikierto myös vatsaan ja yleensäkin kierron lopussa ja menkkojen aikaan vatsa on löysällä. Voi siis olla että johtuu ihan hormoneistakin. Jos ei vatsa kipeä ole niin varmaan on sellainen siedettävissä oleva sivuvaikutus johtuu sitten laktoosista tai hormoneista Myös stressi voi vetää mahan sekaisin.
Tsemppiä sinne! 🩷 Ymmärrän hyvin ton pelon, mustakin tuntuisi vaikealta pistää itseään. Vois olla hyvä idea vaikka toi että puoliso pistää Usein etukäteen pelkää ja jännittää asioita enemmän ja sitten kun asiat tapahtuu niin ei se ookkaan niin paha kuin mitä se pelko siitä oli.Hei leidit, täällä on onnen päivät ja samalla pelon päivät. Menkat alkoivat joten kp 1. Aamulla klo 5 kävin ottamassa viimeisen terolutin ja noin klo 10.30 alkoivat menkat. Samalla kauhistuttaa ajatus et huomenna alkaa pistokset. Yhtään en ole varautunut et itse pistän, tämä vaihe todennäköisesti jää puolison harteille. Pelottaa jos se on tosi epämukavaa, miten suoriudun siitä. 16 pistosta on aika paljon. Mutta vihdoinkin alkoi menkat, kyllä niitä on odotettukin.
Niin paljon onnea ja tarrasukkiaJa digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Oi onnea!!Ja digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Onnea!Ja digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Ihanaa, onnea!Ja digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Oi onneaJa digitaaliseen pärähti että raskaana nyt jännätään pysyykö kyydissä
Voi alkaa terolutien aikana. Joillakin se ei riitä pitämään vuotoa poissa.Ei niiden menkkojen kyllä terolutin läpi pitäisi alkaa vaan kuurin jälkeen Niillähän myös ylläpidetään raskautta jos kaltarauhasessa on ongelmaa, sama siis kuin ne emätinpuikot mistä oli aiemmin puhetta. Näkisin siis positiivisena että menkat ei oo vielä alkanut ja todennäköisesti kun otat vikan tabletin niin ne muutamassa päivässä alkaa tai ainakin sen 2vko aikana mitä hoitaja sanoi. Ota siis ihan rauhassa vaan nyt
Täällä myös sen posin jälkeen eilen negat testattu ja vuotoa odotanTäällä oli ilmeisesti taas kemiallinen, sillä tänään alko menkat
Näin mä myös juuri kirjoitin Kysyjällä toki eri syy terolutin käyttöön kuin pitää menkat poissa, nimenomaan saada ne alkamaan. Silloinkin ne voi alkaa kuurin aikana, mutta ei pidä myöskään ihmetellä jos ei ala ennen kun kuurin lopettaa. Tästä hän oli huolissaan kun eivät olleet alkaneetkaan vielä. Tässä oli useamman viestin keskustelu aiheesta. Asiayhteydestä siis riippuu.Voi alkaa terolutien aikana. Joillakin se ei riitä pitämään vuotoa poissa.
Emla on ihan käsikauppa tavaraa, käytetään ihon pintapuudutuksessa. Jotkut käyttää esim lävistystä tai tatuointia tehdessä, verikokeen otossa jne. Apteekkikamaa toki, mutta ei tarvitse reseptiä...Lueskelin noista puuduttavista rasvoista, joilla voisi pistos alueen hetkellisesti puuduttaa. Yllättäin ovat reseptillisiä ja jonkun mainitsema apteekki haku (en tiennyt aiemmin et sellainen on) niin yllättäin ei ole yhdessäkään lähialueen apteekissa valmiina. Toki ois puuduttavia laastareita, mut kalliita ja oliko vain kaksi kappaletta rasiassa. Rasva kävisi houkuttamaan jos on epämukavan tuntuista. Koskaan aiemmin en ole joutunut pistoksia pistämään, toki onneksi nämä gonal-f on kynämäisiä, mutta onhan sielä ihan niitä piikinkin näköisiä tarjolla jossain vaiheessa. Vielähän kerkeän koko lystin perumaan. Käy hermostuttamaan.