Haaveena vauva 2024

Allekirjoitan katkeran ja kateuden tunteet. Vaikka en sitä ääneen pystykkään sanomaan, niin jokainen läheisen ilmoittama raskausuutinen raapaisee syvältä ja kipeästi. Katkeran ja kateellisen mielen lisäksi on myös tyhjyys. Sekä vahva identiteettikriisi: Mitä minä olen, jos haave äitiydestä ei toteutuisi koskaan? Mikä silloin tekisi minusta onnellisen? Pystynkö onneen ilman äitiyttä?
Olen aina halunnut useamman lapsen, ja nyt tuntuu suorastaan surkuhupaisalta tuo toive. Ehkä toive isosta perheestä oli liikaa, ja karma iskee takaisin kertomalla ettemme saa tällöin yhtäkään? Toisaalta, onhan tuo tunne aina ollut, että lapsia tuskin itselleni suodaan. Tunne siitä, etten ole kovin hedelmällinen ja oletan että tästä syystä en pysty edes kuvittelemaan itseäni äitinä, vaikka haluaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Allekirjoitan katkeran ja kateuden tunteet. Vaikka en sitä ääneen pystykkään sanomaan, niin jokainen läheisen ilmoittama raskausuutinen raapaisee syvältä ja kipeästi. Katkeran ja kateellisen mielen lisäksi on myös tyhjyys. Sekä vahva identiteettikriisi: Mitä minä olen, jos haave äitiydestä ei toteutuisi koskaan? Mikä silloin tekisi minusta onnellisen? Pystynkö onneen ilman äitiyttä?
Olen aina halunnut useamman lapsen, ja nyt tuntuu suorastaan surkuhupaisalta tuo toive. Ehkä toive isosta perheestä oli liikaa, ja karma iskee takaisin kertomalla ettemme saa tällöin yhtäkään? Toisaalta, onhan tuo tunne aina ollut, että lapsia tuskin itselleni suodaan. Tunne siitä, etten ole kovin hedelmällinen ja oletan että tästä syystä en pysty edes kuvittelemaan itseäni äitinä, vaikka haluaisin.
Tosi raskaita, mutta hyviä mietteitä sulla! Samankaltaisia kysymyksiä oon itsekin kysynyt itseltäni. Uskon, että näiden asioiden pohtiminen kasvattaa itseä ihmisenä tosi paljon. Jotta voi olla hyvä äiti, tulisi tietää ja tuntea itsensä. Eli näitä on hyvä miettiä! Kun pystyy kuvittelemaan itselleen hyvän elämän ilman äitiyttä, huomaa mitä kaikkea ihanaa ja tärkeää elämässä on.

Vaikka minä en ole kauaa vielä yrittänyt, tiedän läheisteni kautta kuinka haastavaa näitden asioiden kanssa kamppailu on. Äidilläni oli aikanaan paljon haasteita raskautumisessa, eikä siskoni voi saada lapsia lainkaan. Samat geenit kun on, niin koitan valmistella itseäni lapsettoman elämään.. Sekin voi olla ihanaa! ❤ Vaikkei sen tiedostamisen tarvitse poistaa tunteita harmituksesta ja pettymyksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkatyyny
Minullakin ollut fiilis, etten saisi murehtia tai tuntea harmistumista kun on jo yksi lapsi. Vauvavuosi ollut super raskas, edelleen nukkuminen tuottaa haasteita. Parisuhde ollut kovilla. Pitäisi olla kiitollinen tästä yhdestä lapsesta. Näiden syiden vuoksi en ole uskaltanut kertoa vauvahaaveista, paitsi täällä ja vähän tullut miehellekin vuodatettua. Se on totta, että miehet kokee asiat eri tavalla. Siitä joku puhuikin..komppaan täysin.

Nyt on yöimetys loppunut, jospa sais sillä kiertoa säännöllisemmäksi. Olen muös yrittänyt olla stressaamatta ja nauttimaan. Helpottavaa oli tieto, että myös pitkässä kierrossa voi raskautua. Kesän aikana olin aika down, eikä seksikään oikein innostanut. Nyt meillä on ollut minun aloitteestani enemmän ihan perinteistä seksiä. Jospa tämä olisi meidän kierto! Tsemppiä kaikille
 
En ole vähän aikaan kirjoittanut. On ollut mieli maassa aika pahasti. Onko joku syönyt niitä uusia vitamiineja? 4her hormone balance? Ostin niitä tähän kiertoon ja nyt on ihan törkeää hikoilua. Mulla on muutenkin yöhikoilua mutta ei näin kamalia. Kirjaimellisesti hiki valuu norona yöllä. Herään siihen kun pää on hiestä ihan märkä ja kasvoille valuu hiki. Päivällä myös hikoilen ei tarvitse kuin istua työpaikalla niin kuumuus iskee.
 
Heipsan.
Täällä ensimmäiseen yrityskiertoon kkm jälkeen. Yhdet menkat annoin tulla ensin että saa keho ja mieli levätä. 💔❤

Ja nyt tulee tyhmä kysymys. Tänään kp 9 ja tein liuskaovistestin. Näyttääkö ihan ok:lta näille päiville vai onko näissä liuskoissa aina jotain haaleaa näkyvissä? 🙈 Yleensä ovis kp13/14 mutta tosiaan nyt voi heittää suuntaan tai toiseen. Näyttääkö siis siltä että lh lähtenyt nousuun ja ovis lähenee vai onko tuo ns "perus" viiva?

En oo näitä ennen tehnyt kun kierto niin säännöllinen että riittänyt digillä tehdyt pari pv ennen ovista.
 
Heipsan.
Täällä ensimmäiseen yrityskiertoon kkm jälkeen. Yhdet menkat annoin tulla ensin että saa keho ja mieli levätä.

Ja nyt tulee tyhmä kysymys. Tänään kp 9 ja tein liuskaovistestin. Näyttääkö ihan ok:lta näille päiville vai onko näissä liuskoissa aina jotain haaleaa näkyvissä? Yleensä ovis kp13/14 mutta tosiaan nyt voi heittää suuntaan tai toiseen. Näyttääkö siis siltä että lh lähtenyt nousuun ja ovis lähenee vai onko tuo ns "perus" viiva?

En oo näitä ennen tehnyt kun kierto niin säännöllinen että riittänyt digillä tehdyt pari pv ennen ovista.
On ihan normaali :) Toisilla tummenee tasaisesti plussaksi, toisilla vaihtelee pitkin kiertoa ja plussa pärähtää ihan yllättäen. Mä tikuttelin ovista esikoista yrittäessä sen 1,5 vuotta, ja vaihteli miten tummuu. Useimmiten alkukierrosta tuli tommosta viivaa. Sitten katosi täysin pariksi päiväksi ennen ovista ja sitten lähti taas tummumaan. Ollut myös niin että esim edellisenä päivänä ihan vitivalkoinen testi ja seuraavana päivänä tasavahvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Mä hätähousuna tein tänä aamuna, eli dpo 10 herkän testin. Olin varautunut tihrustaamaan jotain olematonta viivaa ja lopulta toteamaan sen negaksi.
Mutta eihän tässä oo mitään epäselvää!
Voiko tosiaan olla totta että tärppäsi jo yk 2, olin varautunut taas piiiitkään yrittämiseen, oon sanaton

https://aijaa.com/iLdXAR
Ihanan selkeä viiva! Tarrasukkia hirmuisesti <3 ehkä tässä pitää itsekin alkaa testailemaan kohta! Onko ollu oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Ihanan selkeä viiva! Tarrasukkia hirmuisesti <3 ehkä tässä pitää itsekin alkaa testailemaan kohta! Onko ollu oireita?
On ja ei. Vastaavat oireet voisi hyvin olla myös normikierrossa. Pientä menkkajomottelua oli ovulaatiosta asti n. dpo 8 asti, joka jälkeen alkoi repäisykivut esim yskiessä tai nopeasti noustessa.
Dpo 6 alkaen näppylöitä naamassa, kun yleensä on hyvä iho.

Ovislimoja en bongannut, mutta plussan sain ovistestiin. Vv jatkui ovulaatiosta asti runsaana ja voidemaisena, ei tullut ns kuivaa kautta. Erikoisin asia tässä kierrossa oli dpo 5 tosi voimakas savun/nuotion haju. Haistoin sen kaikkialla sinä päivänä. Enkä löytänyt hajun lähdettä, ja mies piti hulluna kun hän ei mitään haistanut.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

26.7.2023 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@pikkuhaave kp 40/38
@nonnaam kp 33/35
@esparsetti kp 32/30
@ireh kp 29/28-30
@Myrtti85 kp 24/?
@Samppa40 kp 22/25
@syksynsävel_ kp 21/27-30
@Cherrymint kp 21/24-27
@Päivänsäde84 kp 19/25-28
@Cara-mel kp 18/24-27
@Karvakorvat kp 12/?
@heltsuli kp 12/28
@meinaas kp 6/28-34


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@nonnaam DPO 13
@ireh DPO 11
@Cara-mel DPO 5
@syksynsävel_ DPO 5
@Karvakorvat DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä, ettei mies ymmärrä, mitä nainen käy läpi. Vaikka yhdessä siis vauvaa toivotaankin.

Sinulla on ihanan positiivinen asenne!

Hauskaa, miten erilailla ihmiset ajattelee toiveita syntymisen ajankohdasta. Meillä, kun yritys alkoi viime vuoden lopulla, niin maaliskuussa tuli välikierto, kun jouluna en halua synnyttää, eikä minusta ole kiva, että synttäreitä vietetään aina niin lähellä joulua. Alkuvuoden ja kevään vauva olisi kiva, mutta sitten kesävauvaa en haluaisi, koska isommat sisarukset ovat kouluista pitkällä lomalla samaan aikaan ja se on omanlaista hulabaloota aina. Olisi kiva, että saisi ainakin pari kuukautta "pesiä" vauvan kanssa rauhassa. Syksyn vauva olisi myös kiva. Mutta eipä näitä itse valita voi, mutta aina voi haaveilla
Meille se milloin vauva syntyy, niin ei kuitenkaan niin paljoo merkkaa, että kierto tai kiertoja jötettäis väliin.😁 Pieniä toiveita vaan ja haaveita.🥰

Meillä kuitenkin on jo talvi, kesä ja syksyvauva ollut.. Kevät on ainut mitä ei oo. Mutta viimeisillään en haluais olla talvella.😁 Toisaalta pienen vauvan kans kesällä ei oo siksi parasta aikaa..jos lämmin kesä, nii se tuo haasteita. Meillä ei ainakaan tykänny vauva lämmöstä. Ja sit.meni vähän itselläkin kesän😎 lämmöt "hukkaan".😅 Joulunaika itellekkin ehkä se "huonoin" kohta saada vauva, jos itse sais valita.😌

Vauva on tervetullut milloin vaan.❤
Meille niin pieniä toiveita nää. Kiva vaan mietiskellä tälläsii.😇
 
  • Rakkaus
Reactions: Iltatähti89
vierailija
Tätä ketjua olen sivusta seurannut, mutta en ole uskaltanut kirjoittaa kun raskautuminen on kohdallani vaikeaa.. Yritystä on takana jo tovi. Viime kierrosta en saanut ovista tikutettua, eli dpo:sta ei tietoa. Tänään testasin apteekin ultra testillä tälläisen. Saako tällä tälläisiä viivanpaikkoja miten herkästi vai onko tämä haamu? Haen illalla toisen eri merkin testin vielä, mutta pakko jakaa paniikin sekaiset ajatukset tänne..

https://aijaa.com/lsjDm3
 
Tätä ketjua olen sivusta seurannut, mutta en ole uskaltanut kirjoittaa kun raskautuminen on kohdallani vaikeaa.. Yritystä on takana jo tovi. Viime kierrosta en saanut ovista tikutettua, eli dpo:sta ei tietoa. Tänään testasin apteekin ultra testillä tälläisen. Saako tällä tälläisiä viivanpaikkoja miten herkästi vai onko tämä haamu? Haen illalla toisen eri merkin testin vielä, mutta pakko jakaa paniikin sekaiset ajatukset tänne..

https://aijaa.com/lsjDm3
Kyllä mä ainakin viivan tässä näen😍 testasin vielä uudestaan vaikka digitaalisella. Toivotaan parasta ❤
 
Mä en ole hetkeen kirjoitellut mitään ja huonommin tullut seurattuakin ketjua. Ei olla miehen kanssa nyt hetkeen aktiivisesti yritetty, olen ollut töistä kovin väsynyt. Mutta nyt loman alkaessa taas energiaa riittää!
Testasin tänä aamuna puhtaan negan, menkat pitäisi alkaa perjantaina eli uusi kiertokin alkaa sopivasti👌🏻
 
Mä hätähousuna tein tänä aamuna, eli dpo 10 herkän testin. Olin varautunut tihrustaamaan jotain olematonta viivaa ja lopulta toteamaan sen negaksi.
Mutta eihän tässä oo mitään epäselvää!
Voiko tosiaan olla totta että tärppäsi jo yk 2, olin varautunut taas piiiitkään yrittämiseen, oon sanaton

https://aijaa.com/iLdXAR
Aikasemmin, kun kirjotit, että vuoto on jatkunut oviksen jälkeen, olin varma, että tulet saamaan plussan.😊 Mulla se on aina ollut raskauden merkki. Tosin en muista, onko joka raskauden alku ollut nuin..😄

Ihanaa! Tarrasukkia ja onnea raskaudesta teille!❤

Niinhän se menee, että välillä kestää ja sitten saattaa napata nopeastikkin!🙃
Näitä ei voi tietää ja toisaalta hyvä niin.😇
 
  • Rakkaus
Reactions: Haavejuttu
Minullakin ollut fiilis, etten saisi murehtia tai tuntea harmistumista kun on jo yksi lapsi. Vauvavuosi ollut super raskas, edelleen nukkuminen tuottaa haasteita. Parisuhde ollut kovilla. Pitäisi olla kiitollinen tästä yhdestä lapsesta. Näiden syiden vuoksi en ole uskaltanut kertoa vauvahaaveista, paitsi täällä ja vähän tullut miehellekin vuodatettua. Se on totta, että miehet kokee asiat eri tavalla. Siitä joku puhuikin..komppaan täysin.

Nyt on yöimetys loppunut, jospa sais sillä kiertoa säännöllisemmäksi. Olen muös yrittänyt olla stressaamatta ja nauttimaan. Helpottavaa oli tieto, että myös pitkässä kierrossa voi raskautua. Kesän aikana olin aika down, eikä seksikään oikein innostanut. Nyt meillä on ollut minun aloitteestani enemmän ihan perinteistä seksiä. Jospa tämä olisi meidän kierto! Tsemppiä kaikille
Voin samaistua! Meilläkin toinen lapsi haaveissa ja ensimmäinen nyt ensi viikolle 10 kk ☺ Mulla on kierto ihan sekaisin, vasta oli ekat menkat pari viikkoa sitten. Vähän huolestuttaa palautuuko kierto ollenkaan normaalisti niin kauan kuin imetän 😕 Minkä ikäinen vauva teillä on?
 
Palailen tänne jahka aika on sopiva, keskeytynyt keskenmeno, sikiö jäänyt arviolta 7 viikolle. Lääkkellistä tyhjennystä suositteli ja siihen lähete menossa. Toivoisin niin että ei tarvisisi odottaa niin pitkään kun kuitenkin vähä vuotelee jo, mutta enivei ultrassa siellä käytävä, voi olla että tulee ulos ilman lääkettä mutta nähtäväksi jää.
 
Palailen tänne jahka aika on sopiva, keskeytynyt keskenmeno, sikiö jäänyt arviolta 7 viikolle. Lääkkellistä tyhjennystä suositteli ja siihen lähete menossa. Toivoisin niin että ei tarvisisi odottaa niin pitkään kun kuitenkin vähä vuotelee jo, mutta enivei ultrassa siellä käytävä, voi olla että tulee ulos ilman lääkettä mutta nähtäväksi jää.
Oon tosi pahoillani menetyksestä. Toi on niin hirveetä! 💔 Voimia kovasti tulevaan. Itellä sama takana 5vko sitten.
 
Palailen tänne jahka aika on sopiva, keskeytynyt keskenmeno, sikiö jäänyt arviolta 7 viikolle. Lääkkellistä tyhjennystä suositteli ja siihen lähete menossa. Toivoisin niin että ei tarvisisi odottaa niin pitkään kun kuitenkin vähä vuotelee jo, mutta enivei ultrassa siellä käytävä, voi olla että tulee ulos ilman lääkettä mutta nähtäväksi jää.
Pahoittelut ❤
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Jee tänään alkoi tuhruttelemaan (yleensä kyllä alkaa menkat vaan ihan suorilta) joten oletan huomiselle kp 1. Tänään tuli myös postissa clearbluen lila ovistestivehje, jos se näyttäisi oviksen paremmin. Nyt jos nuo menkat alkaakin, niin luulen, että ovis olikin ehkä silloin pari viikkoa sitten, kun luulin menkkojen alkavan. Huoh, nämä pitkät epäsäännölliset kierrot on raastavia, kun kuukausi toisensa jälkeen pettyy sekä negatiiviseen, että siihen että taas luulin olevani kropastani perillä ja sitten en ollutkaan. 🙄
 
vierailija
Tulin tänne kurkkimaan että löytyykö täältä yhtään vanhempaa yrittäjää. Mulla oli lapset tehty mutta elämä heitti eteen tilanteen että nyt kun neljäkymmentä lähestyy muutaman kuukauden kuluttua niin voisiko sitä vielä 🫢 ennestään kaksi joista toista yritettiin yli 2 vuotta ja lopulta tärppäsi letroilla avustettuna. Nyt eri mies, painoa 20 kg vähemmän et tiedä sitten onko enään mitään mahiksia kun nuorempanakin heikosti raskautunut.
 
Tulin tänne kurkkimaan että löytyykö täältä yhtään vanhempaa yrittäjää. Mulla oli lapset tehty mutta elämä heitti eteen tilanteen että nyt kun neljäkymmentä lähestyy muutaman kuukauden kuluttua niin voisiko sitä vielä 🫢 ennestään kaksi joista toista yritettiin yli 2 vuotta ja lopulta tärppäsi letroilla avustettuna. Nyt eri mies, painoa 20 kg vähemmän et tiedä sitten onko enään mitään mahiksia kun nuorempanakin heikosti raskautunut.
Täällä ois yks jo 40v täyttänyt. Saas nähdä miten käy, Meillä on hoitojensuunnittelukerta ens kuulle varattuna yksityiselle. Mennään vaikeamman kautta :D Tällä hetkellä tankannut lisäravinteita, mitkä vois auttaa asiassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83

Yhteistyössä