Haaveena vauva 2024

Posti toi tänään vitamiinit ja ovulaatiotestit. Ihan vielä ei varmaan kannata lähteä testaamaan kun menkat loppui vasta lauantai. Toki kp 9 on jo nyt että varmaan sitä saa loppuviikosta jo testailla ja katsoa että miten hyvin osuu yhteen positiivinen ovis ja oireet jotka yhdistän tähän 😅
Vitamiineja vois kans aloitella tässä.

Tuntuu vähän oudolta ja epätodelliselta kirjoittaa näistä asioista ja miettiä niitä, kun monta vuotta olin sitä mieltä että ehdottomasti ei toista. Toisaalta samaa mieltä olin viime viikolla menkka höyryissä kun 4v pisti parastaan kaiken vastustamisessa...
 
Olin 32v, kun saimme esikoisemme. Toinen haaveissa ja ehdin täyttää ainakin 34v ennen toista.

Hoitojen alkamisesta, inseminaatiot aloitettiin "heti", kun päästiin (oli tutkimuksia, koronakevät 2020 hoidot jäissä yms.). Neljä kiertoa oli ovulaation induktio ja kolmessa niistä myös inseminaatio. Ei plussaa. Sitten jonoteltiin jonkun aikaa ivf-hoitoon, puolisen vuotta, ja kun päästiin niin siitä heti onnistui.

Minulle voi päivittää huomiselle kp 1/26. Ja poistaa piinalistalta, kiitos. Luteaalivaihe tässä kierrossa 10vrk, sama kuin ennen ensimmäistä raskautta.
 
Hmm 🤔 first responsen herkkä testi nega. PCn liuskassa haalein haamujen haamu. Ei varmaan puoletkaan täällä foorumilla sitä kuvasta erota. Elättelenköhän turhaan toivetta ettei oo kyse oo PCn mun mielestä hintsun värillisestä viivanpaikaata vielä vai pitääkö hyväksyä et nega se on.

Tänään dpo12 testin perusteella limojen perusteella voisi ehkä olla dpo11. Testi iltapissasta 3h pidätyksellä 🤷
 
Hmm first responsen herkkä testi nega. PCn liuskassa haalein haamujen haamu. Ei varmaan puoletkaan täällä foorumilla sitä kuvasta erota. Elättelenköhän turhaan toivetta ettei oo kyse oo PCn mun mielestä hintsun värillisestä viivanpaikaata vielä vai pitääkö hyväksyä et nega se on.

Tänään dpo12 testin perusteella limojen perusteella voisi ehkä olla dpo11. Testi iltapissasta 3h pidätyksellä
Mä en ehkä päättelis tosta vielä mitään kun itellä ollu pc täysin nega dpo11 ja selkee haamu sit 12.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Kierukka on nyt poistettu ja jännityksellä odotan että koska ne menkat alkaa, ei ole siis 10 vuoteen ollut, ja onko kovin kivuliaat ym... Mutta poisto tapahtui helposti ja olen iloinen. 😄
Mies on nyt jo suhtautunut tosi huithapelisti siihen kumin käyttöön, (joka piti aloittaa jo viikko ennen poistoa), yrittää perustella asiaa sillä että joka tapauksessa lapsi on tulevaisuuden haave molemmilla, mutta pyysin häntä kuitenkin tekemään lopullisen päätöksen mieluummin sängyn ulkopuolella eikä hetken mielijohteesta kesken homman😂🤭 sen verran isoista asioista kyse
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ kkm 08/22
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 3/23
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 04/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

25.4.2023 tiistai

Nimi
Kiertopäivä


@Tiukuna kp 29/28-30
@Peanutbuttercup kp 27/28
@inkeriini kp 26/30
@ireh kp 26/28-30
@minttuni kp 26/26
@meinaas kp 24/28-34
@lenkkitossut kp 23/23-27
@pikkuhaave kp 22/33
@haaveillen kp 21/26-30
@Mamiks kp 18/30
@Charppaliini kp 16/26
@Liilja kp 15/28-33
@Yöperhonen-88 kp 15/?
@vauvakuume7 kp 10/?
@Samppa40 kp 6/26-28
@heltsuli kp 5/28-31
@RLiisukka kp 5/28
@Mimerkki kp 4/30
@Cherrymint kp 3/25-27
@Dinaas kp 2/27-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@Tiukuna DPO 13
@ireh DPO 12
@inkeriini DPO 12
@minttuni DPO 11
@lenkkitossut DPO 11
@meinaas DPO 10
@Samovaari DPO 6
@tiipanen DPO 6
@Mamiks DPO 5
@haaveillen DPO 4
@pikkuhaave DPO 4
@alessiina DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivittäessä piti ihan laskee uudestaan omat dpo:t kun neljä tuntui niin ”vähältä”, mutta ei, kyllä se oikein oli. Aika matelee.
ai, sulla on sama tunne 😛 tää on ristiriitaista, kun noin yleisesti tuntuu, että viikot ja vuodet vaan vierii, mutta auta armias kun ovulaation jälkeinen pari viikkoa menee sitten hitaasti 😂
 
Sanokaa nyt, että mää ovuloin! Enkai voi tulkita näin väärin. Eilen tein viimeisen kaverilta ylimääräiseksi jääneen ovulaatiotestin ilman tulosta. Nyt kiertopäivä 15/?. Tänään aamulla ihmettelin, kun pikkarit on ihan märät, niinkuin vettä ois. Mietin, että onko tää nyt sitä ovulaatiovuotoa. Menin päiväunille ja ihmettelin, että kylläpä vihloo alavatsaa ihan kylkeen ja reiteen asti vasemmalta puolelta. No taas mietin, että hitto ovulaatioko tämä. No nyt jäi paperiin ihan niukasti verta. Ovulaatiovuotoako? Vatsalla myös semmonen painon tunne niinku tiiliskivi painais vatsaa.

Jos ovuloin niin ai että ❤ oon varautunu siihen, että saatan ovuloida puolen vuoden välein. Ja me ollaan niiiin talleteltu monta päivää putkeen ❤
 
Sanokaa nyt, että mää ovuloin! Enkai voi tulkita näin väärin. Eilen tein viimeisen kaverilta ylimääräiseksi jääneen ovulaatiotestin ilman tulosta. Nyt kiertopäivä 15/?. Tänään aamulla ihmettelin, kun pikkarit on ihan märät, niinkuin vettä ois. Mietin, että onko tää nyt sitä ovulaatiovuotoa. Menin päiväunille ja ihmettelin, että kylläpä vihloo alavatsaa ihan kylkeen ja reiteen asti vasemmalta puolelta. No taas mietin, että hitto ovulaatioko tämä. No nyt jäi paperiin ihan niukasti verta. Ovulaatiovuotoako? Vatsalla myös semmonen painon tunne niinku tiiliskivi painais vatsaa.

Jos ovuloin niin ai että oon varautunu siihen, että saatan ovuloida puolen vuoden välein. Ja me ollaan niiiin talleteltu monta päivää putkeen
Noista oireista se painon tunne täsmää mun ovisoireisiin, sellainen kuin kohdun tilalla olisi kivi. Voisihan se olla sulla, ainakin siltä kuulostaa. Minkä merkkistä testiä käytit? Niissä kun on isoja eroja herkkuydessä miten ne näyttää, toisiin testeihin ei joku saa kunnon viivaa ollenkaan vaikka ovuloisikin ja toiseen sit taas tulee koko kierron haaleaa viivaa ja sit vahvistuu selkeästi kun on oviksen aika. Mun kokemuksen mukaan ainakin pc ovistestit on herkkiä joten niitä suosittelen sit jos on tarve vielä tän kierron jälkee
 
Noista oireista se painon tunne täsmää mun ovisoireisiin, sellainen kuin kohdun tilalla olisi kivi. Voisihan se olla sulla, ainakin siltä kuulostaa. Minkä merkkistä testiä käytit? Niissä kun on isoja eroja herkkuydessä miten ne näyttää, toisiin testeihin ei joku saa kunnon viivaa ollenkaan vaikka ovuloisikin ja toiseen sit taas tulee koko kierron haaleaa viivaa ja sit vahvistuu selkeästi kun on oviksen aika. Mun kokemuksen mukaan ainakin pc ovistestit on herkkiä joten niitä suosittelen sit jos on tarve vielä tän kierron jälkee
Clearbluen semmosia mihin tulee hymynaama. Nuo ovistestit on mulle ihan vieraita. En käyttänyt ennen aiempia raskauksia, kun on tuo pcos ja menkoissa usein kuukausien väli. Nyt otin vaan ystävän ylijääneet testiin.
 
Kaapattu teksti, joka selittäis miksi hymynaamaa ei tullut: "Clearblue-ovulaatiotestit tunnistavat ovulaation havaitsemalla perustason ylittävän LH-huipun. Munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä kärsivillä LH-perustaso saattaa olla korkea, joten siinä tapahtuva muutos voi jäädä niin vähäiseksi, ettei ovulaatiotesti havaitse huippua eikä näin ollen kerro ovulaatiosta. Tai perustaso saattaa olla niin korkea, että LH-huippu näyttää jo olevan käynnissä, jolloin ovulaatiotesti ilmoittaa ovulaatiosta jo ensimmäisenä testauspäivänä."
 
Tää ikäjuttu on hauska. Mullakin nyt serkusta on tulossa mummo ihan näillä näppäimillä, samaan aikaan ku mä itsekin vielä haaveilen lapsesta. Ekan sain kun olin juuri täyttänyt 34, nyt toista haaveilen 41-vuotiaana (tulisin olemaan vähintään 42 lapsen syntyessä jos raskautuisin).
Mun poika on nyt saman ikäinen kuin minä silloin kun aloin odottaa häntä 🙄
 
Tuskin meinaa taas mitään mutta tänään ollu dpo5 semmosta tylppää pistosta tai kivunkaltaista vasemmalla puolella muniksia. Useamman tunnin ei ihan koko ajan kuitenkaan.
Herättää taas toiveita, vaikka voiko tässä vaiheessa mitään vielä tuntua?
 
Tuskin meinaa taas mitään mutta tänään ollu dpo5 semmosta tylppää pistosta tai kivunkaltaista vasemmalla puolella muniksia. Useamman tunnin ei ihan koko ajan kuitenkaan.
Herättää taas toiveita, vaikka voiko tässä vaiheessa mitään vielä tuntua?
Katoin omia ylöskirjaamiani oireita nii dpo 5 alko se nipistely/jomotus ja voimistunu vähitellen. Kai siellä jotain voi tapahtua, jos nyt ei ehkä kiinnittymistä vielä :)
 
Sanokaa nyt, että mää ovuloin! Enkai voi tulkita näin väärin. Eilen tein viimeisen kaverilta ylimääräiseksi jääneen ovulaatiotestin ilman tulosta. Nyt kiertopäivä 15/?. Tänään aamulla ihmettelin, kun pikkarit on ihan märät, niinkuin vettä ois. Mietin, että onko tää nyt sitä ovulaatiovuotoa. Menin päiväunille ja ihmettelin, että kylläpä vihloo alavatsaa ihan kylkeen ja reiteen asti vasemmalta puolelta. No taas mietin, että hitto ovulaatioko tämä. No nyt jäi paperiin ihan niukasti verta. Ovulaatiovuotoako? Vatsalla myös semmonen painon tunne niinku tiiliskivi painais vatsaa.

Jos ovuloin niin ai että oon varautunu siihen, että saatan ovuloida puolen vuoden välein. Ja me ollaan niiiin talleteltu monta päivää putkeen
Voit vitsi, olispa! Mulla on joissan kierroissa ollut oviksen aikaan just tommosta tosi vetistä vuotoa 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Yöperhonen-88
vierailija
Kierukka on nyt poistettu ja jännityksellä odotan että koska ne menkat alkaa, ei ole siis 10 vuoteen ollut, ja onko kovin kivuliaat ym... Mutta poisto tapahtui helposti ja olen iloinen.
Mies on nyt jo suhtautunut tosi huithapelisti siihen kumin käyttöön, (joka piti aloittaa jo viikko ennen poistoa), yrittää perustella asiaa sillä että joka tapauksessa lapsi on tulevaisuuden haave molemmilla, mutta pyysin häntä kuitenkin tekemään lopullisen päätöksen mieluummin sängyn ulkopuolella eikä hetken mielijohteesta kesken homman sen verran isoista asioista kyse
Voin samaistua tähän niin paljon! Mullakin kierukka hiljattain poistettu, lapsi haaveissa (minä haluaisin vaikka heti, miehen mielestä ei vielä, mikä on ok) mutta käytännössä ei olla hirveesti ehkäisyä nyt käytetty... Toivoisin että olisi selkeämpi lopullinen päätös mieheltä
 
  • Tykkää
Reactions: zatzat

Yhteistyössä