Haaveena vauva 2024

Tää ei nyt varsinaisesti liity lapsen yrittämiseen. Mutta täällä on pienten lasten äitejä. Ostaisitteko 1,5 vuotiaalle lapselle vielä pinnasängyn? Meillä sanoi ns. pinnasänky työsopimuksen irti. Mietin kannattaako ostaa pinnistä jos se ei mene enää kauaa.
 
Mun ois tarkoitus lopettaa minipillerit kun jäljellä olevat loppuu. 7vko vielä, tuntuu ikuisuudelta! Haluaisin jo ruveta yrittämään, mutta mies vielä jarruttaa. Hänellä suht tuore yritys ja "katotaan nyt pari kuukautta vielä että varmasti toiminta kannattaa." Nojoo, ihan järkevästi ajattelee.

Esikoisen tekemiseen meni 1,5 vuotta, ja hän on jo 2,5v. Olisin alunperin halunnut lapsille max 2v ikäeron, mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan joten tässä sitä ollaan.
Pelkään nyt jo, että raskaaksi tulo taas kestää ja kestää, ja sen vuoksi haluaisin alottaa yrittämisen jo nyt.
 
Tää ei nyt varsinaisesti liity lapsen yrittämiseen. Mutta täällä on pienten lasten äitejä. Ostaisitteko 1,5 vuotiaalle lapselle vielä pinnasängyn? Meillä sanoi ns. pinnasänky työsopimuksen irti. Mietin kannattaako ostaa pinnistä jos se ei mene enää kauaa.
Meillä 1v 10kk ja ollut laidattomassaä turvalaidallisessa sängyssä 1v2kk iästä eli hyvin voi onnistua junnusängyssäki
 
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) ☘ Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin 🤭 Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? 😃 Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna 😆
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi


@Kyfi ★ 01/21 ★ 5.
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Mollama ★ 05/22 ★ 3.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 3/23
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 05/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

20.4.2023 torstai

Nimi
Kiertopäivä


@heltsuli kp 28/28-31
@Cherrymint kp 25/26
@Tiukuna kp 24/28-30
@Peanutbuttercup kp 22/28
@inkeriini kp 20/30
@ireh kp 21/28-30
@cordola89 kp 21/27-28
@minttuni kp 21/26
@meinaas kp 19/28-34
@pikkuhaave kp 17/33
@haaveillen kp 16/26-30
@Mamiks kp 13/30
@Charppaliini kp 11/26
@Liilja kp 10/28-33
@vauvakuume7 kp 5/?
@Samppa40 kp 1/26-28
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@heltsuli DPO 14
@Kyfi DPO 10
@Tiukuna DPO 8
@ireh DPO 7
@cordola89 DPO 7
@inkeriini DPO 7
@minttuni DPO 6
@meinaas DPO 5
@Samovaari DPO 1
@Mamiks DPO 0
@haaveillen DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna
Me jätettiin DPO 1 väliin, kun jostain luin sen olevan huonoin päivä noista. En tiedä valitsisinko noista -2 ja -1 vai esim -2 ja 0, jos pitäisi valita vain kaksi päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna
Mä hyödyntäisin kaikki päivät mitä mahdollista ennen ovista. Eli tänään -1 ja jos vielä jaksaa niin +/-0. Munasolulle optimaalisinta olis että siittiöt olis siellä odottamassa valmiina ja pääsevät samantien nappaamaan kun munasolu on lähtenyt liikkeelle. 😊
 
Ovistesteistä kysymys 🙋🏽‍♀️ Kuinka paljon noista viivojen vahvuuksista voi tulkita asioita? Vahvistuuko ne jotenkin tasasesti vai voiko se vahvuus heitellä paljon?

Mulle tuli tänään siis niin haalea viiva ja en toki plussaa vielä odottanutkaan. Sinänsä nyt ihan sama kuluuko niitä testejä 3 vai 7 tässä testaillessa, mutta tunsin vain itseni niin hölmöksi, että miksi sittenkään aloitin jo nyt.
 
Ovistesteistä kysymys Kuinka paljon noista viivojen vahvuuksista voi tulkita asioita? Vahvistuuko ne jotenkin tasasesti vai voiko se vahvuus heitellä paljon?

Mulle tuli tänään siis niin haalea viiva ja en toki plussaa vielä odottanutkaan. Sinänsä nyt ihan sama kuluuko niitä testejä 3 vai 7 tässä testaillessa, mutta tunsin vain itseni niin hölmöksi, että miksi sittenkään aloitin jo nyt.
Ovistestit ei vahvistu tasaisesti, kuten raskaustestit. Plussa voi pärähtää millon vaan, vaikka edellinen olisi ihan puhtaan valkoinen :)

Kysyn tässä samassa jo näin ajoissa, kummat on parempia ovistestejä; rfsu vai pregcheck?
 
Mulle vois laittaa dpo1 tänään tai huomenna dpo2 ☺ hyvin saatiin taas talleteltua, -3 dpo 1 asti.

Tässä taas mietiskelen kaikkea turhaa, nimittäin orgasmin vaikutusta kiinnittymiseen. Voisiko voimakas orgasmi jotenkin haitata kiinnittymistä 🤔 kauheasti ei tietoa asiasta löydy, suomalaisilla sivustoilla lähinnä mielipiteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja Mollama
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) ☘ Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin 🤭 Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? 😃 Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna 😆
Suositukset mitä mä oon lukenu raskautumisen todennäkösyyteen liittyen on ollu 5pv ennen ovulaatiota ja sit kahden päivän välein, eli DPO -5, DPO -3, DPO -1 ja DPO1 😊
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Ovistestit ei vahvistu tasaisesti, kuten raskaustestit. Plussa voi pärähtää millon vaan, vaikka edellinen olisi ihan puhtaan valkoinen :)

Kysyn tässä samassa jo näin ajoissa, kummat on parempia ovistestejä; rfsu vai pregcheck?
Mulla rfsu ei antanu alkuun kun ihan puhasta negaa, eilen eka kerta vähän vaaleeta viivaa kp 11(?), pregcheck alusta asti haaleeta viivaa. Ilmeisesti on yksilöllistä riippuen LH-tasoista kumpaa kannattaa käyttää, mut pregcheck on ehkä silti useammille parempi kun kysellyt, joillain menny ovis ohi rfsulla ku ei oo vahvistunut tarpeeksi.


Mulle vois laittaa dpo1 tänään tai huomenna dpo2 ☺ hyvin saatiin taas talleteltua, -3 dpo 1 asti.

Tässä taas mietiskelen kaikkea turhaa, nimittäin orgasmin vaikutusta kiinnittymiseen. Voisiko voimakas orgasmi jotenkin haitata kiinnittymistä 🤔 kauheasti ei tietoa asiasta löydy, suomalaisilla sivustoilla lähinnä mielipiteitä.
Nykysen tutkimustiedon mukaan ei pitäis vaikuttaa suuntaan eikä toiseen 😊
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen
@Kyfi Mulla ei ole näkynyt mitään viivanpaikkoja koskaan. Ne mitä näkyy on ollut sit raskaus vaikka oliskin tullut testiajan jälkeen.

@Haavejuttu Suosittelen pc:tä. Noi rfsu:n raskaustestit on ihan kuraa, joten en luota koko merkin muihinkaan testeihin. 😐
Minäkään en koskaan noihin testeihin ole saanut mitään jollen ole raskaana ollut. 🤔 Nyt kuitenkin voisin vannoa tuossa jonkun viivan olevan vaikkei siitä oikein kuvaa saa, ja todella todella haalea se viiva on että ihan varmasti mielikuvitus on nyt vain valloilleen päässyt. 🙄
 
Jänniä paikkoja täällä monilla! mulla on ovulaatiosta 6 päivää ja tänään vessassa tuli pyyhkiessä taas ovismaista limaa. Sepäs vasta spekulaatiot aloittikin, että mistä tässä voi olla kyse! En haluaisi liikaa kytätä oireiden perään, mutta kyllä tässä kaikkea mielessään keksii. :-D vielä reilu viikko kuukautisten alkuun
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna
Meille lääkäri sanoi että jokatoinen päivä on hyvä ja kuulemma ovisplussa päivänä olis hyvä. Aina ei vaan mene just niin ja esim eilen jäi plussapäivänö tallettelamatta kun mies niin väsy ja kokeillaan tänään sit.
 
Tää ei nyt varsinaisesti liity lapsen yrittämiseen. Mutta täällä on pienten lasten äitejä. Ostaisitteko 1,5 vuotiaalle lapselle vielä pinnasängyn? Meillä sanoi ns. pinnasänky työsopimuksen irti. Mietin kannattaako ostaa pinnistä jos se ei mene enää kauaa.
Ei vielä omakohtaista kokemusta. Mutta mietin, jos nyt menisi esikoisella pinnasänky rikki, niin hankkisin vielä pinnasängyn. On sen verran liikkuvainen nukahtaessaan, mutta vielä ei osaa kiivetä pois.
 
Hei kysymys pc:n testeistä. Onko jollain kokemusta miten herkästi antaa viivan paikkaa testi ajan jälkeen? Terveisin yksi kyylä joka on koko päivän testiä käännellyt ja väännellyt , siinä toivossa että siinä haamu näkyisi.
En oo saanu mitään viivoja ellei oo ollu raskaana tai piikistä hcg:tä. Ei edes testiajan jälkeen. Joo, olen tiiraillut niitä aika tosi paljon 🙄

Ja testeissä, on sit raskaus tai ovis niin pc, rfsu en rahoja hukkaisi.
 
Jee tänään pärähti vihdoin tummat viivat ja hymynaamat ovistestiin (tänään kp16) Hyppään piinailemaan, tänään DPO -1

No sitten tämmönen pohdinta ja gallup kysymys teille liittyen talletteluihin Elikä jos ei jaksa/pysty hyödyntään joka päivä ovulaation lähellä olevaa aikaa esim. DPO -2, -1, 0 ja vielä DPO1, niin mitkä päivät valitsisitte mieluiten puuhapäiviksi? Mä täällä mietin, että jos ei jaksakkaan kolmea päivää peräkkäin kun eilen talleteltiin, että puuhailiskos tänään vai vasta huomenna
Meidän vauva sai alkunsa kun kerran puuhailtiin ja se oli dpo -2 tai -1 😄 En oo ihan varma ovulaatiosta kun en ihan plussaa saanut, mut noina päivinä oli tosi tummat ja sit alko vaalenee ☺
 
Hei kysymys pc:n testeistä. Onko jollain kokemusta miten herkästi antaa viivan paikkaa testi ajan jälkeen? Terveisin yksi kyylä joka on koko päivän testiä käännellyt ja väännellyt , siinä toivossa että siinä haamu näkyisi.
Mä en oo koskaan saanut viivanpaikkaa. Jotain joskus ollut näkevinäni, mutta ku laittaa puhelimen taskulampun 😂😂 testin taakse niin ei oo näkynyt mitään. Sitten kun tästä raskaudesta olin jotain tosi haaleeta näkevinäni niin se kyllä näky taskulampulla läpi punaisena viivana 😄😄 Joo oon lukenut ton taskulamppu jutun jostain vauvapalstalta 😅
 
Mä oon saanut pc:hen viime aikoina viivanpaikkoja ilman mahdollisuutta raskauteen :/ t. Oli pakko testata menkkojen jälkeen ku olin vainoharhainen ja siis ei siin vaiheessa ollu oikeasti mahdollisuutta enää raskaudelle. Mut mulla on kyl myös tosi pitkään näkynyt vaikka ovitrelle juurikin pcssä jne eli se on tosi tosi herkkä
 

Yhteistyössä