Taas täällä. Alkuvuodesta yritystä parissa kierrossa ja tässä kuussa nyt sitten vihdoin uudelleen. Kp17/dpo1. Miehen kanssa ollut kriisiä ja sitoutuminen yritykseen on rakoillut.
Valitettavasti tosiasia on kuitenkin se, että jos lapsen saanti ei tämän miehen kanssa onnistu, en lasta tule koskaan saamaankaan. Ikä 40.
Tunnen surua, pettymystä, pelkoa. Voi kunpa asiat järjestyisi.
Iän vaikutuksesta naisen hedelmällisyyteen puhutaan paljon ja tosiasiat latistavat toivoa onnistumisesta. Voi kunpa nyt tässä kierrossa tärppäisi!
Taikauskoisena vielä ajattelen niin, että tähän keskusteluun osallistuminen heikentäisi onnistumismahdollisuuksia entisestäänkin
Hei!
Heti alkuun toivon sulle (ja toki muillekin) hirveästi tsemppiä ja voimia kaikenlaisten tunteiden myllerryksessä, ja onnea yritykseen, myös yhteisen sävelen löytämistä miehesi kanssa! Toivottavasti unelmasi toteutuu! Ja toivon, että saat tältä palstalta vertaistukea. Itse olen saanut vuosien mittaan. Ihanaa porukkaa, jota yhdistää sama haave.
Täällä myös yksi yli nelikymppinen yrittäjä. Kuopukseni sain 42-vuotiaana, sitä ennen raskauduin 40-vuotiaana, tämä raskaus päättyi keskenmenoon 10. vkolla.
Tiedän, että mahdollisuudet raskautua ovat enää pienet, mutta uskon, että niin kauan kuin on menkat ja hyödynnetty ovulaatio, on toivoa!
Mulla käytössä perus- ja apukeinoina:
-jokaisen ovulaation hyödyntäminen (jos suinkin mahdollista), koska yli 40-v munasoluista hyvälaatuisia on enää n. 1/10 (toki henkilökohtaisia eroja tässä)
-yrityksenä säännölliset elintavat, rytmi, kohtuudella alkoa, savuttomuus
-maca
-royal gelée
-vehnänalkioöljy
-omenaviinietikka
-greippimehu
-ubikinoni
-kollageeni
-omega-kalaöljyt
-mamavitamiini
-foolihappo
-sinkki
-rauta
-mahdollisen kiinnittymisen aikaan punaviini ja tumma suklaa
-kunnosta huolta pitäminen, liikunta, suht normaali paino (sopiva ja hyvä itselle)
Kyllä, hieman hymyilyttää (aika paljonkin), mutta mitäpä sitä ei tekisi saavuttaakseen unelmansa.
Tsemppiä sinulle ja teille kaikkiin tilanteisiin, ja rohkeutta. Mun mielestä on äärimmäisen rohkeata yrittää lasta. Tässä maailmassa. Tietämättä, mitä tulee, ja tuleeko. Voimia ja toivoa kaikille, ja etenkin niitä positiivisia testituloksia! Ovis tai r-testi!