Perussairauksien ja ammattini puolesta olen joka vuosi ottanut, ja niin myös tänä vuonna. Meidät rokotetaan myös aina melko ensimmäisten joukossa, ensiviikolla varmaan on jo rokotuspisteet pystyssä. Minulla on myös oletettavasti ovis samaan aikaan, mutta en usko että rokotus siihen millään tavalla vaikuttaa. En ole aikaisempina vuosina tullut siitä edes kipeäksi.Huomenta! Monena päivänä ollut mielessäni kysyä influenssa rokotteesta. Kohta on se aika kun rokotukset alkavat pyörimään. Raskaana olevat kuuluvat tietenkin riski ryhmään. Haluaisinkin tietää uhmaatteko tätä ja jätättekö rokotteen ottamatta vai vastaavasti menettekö sen suosiolla ottamaan? Toki osalla varmasti myös työantaja velvoittaa ottamaan. Kiinnostaa myös tietää ootko vaan raskauden vuoksi ottanut vai esim. otat sen aina?
Itsehän olen tässä tapauksessa niin uhmakas, että olen jättänyt aina väliin. Yhtenäkään vuonna en ole sitä ottanut, totta kai työantaja sitä suosittelee ottamaan. Olen pysynyt terveenä, joten en koe rokotusta tarpeellisena.