Haaveena vauva 2023

Tuo on kyllä varmasti niin turhauttavaa et ei pääse hyödyntää ovista siks et toinen on reissunpäällä 😩 Ja samaistun, itse kivuista tiedän aina ovulaation kyllä tapahtuvan, mut silti haluan aina nähdä sen hymynaaman joka kuukausi 😆
Kyllä se on turhauttavaa ja nyt vaikuttaa että ovis on tiistaina ja mies kotiutuu torstaina. 🥶 Seuraavaan kiertoon pitäis sitten pieni prosentti olla meidän puolella että vois ihan kunnon yritystä olla. 🤭
 
@Kyfi Mä luin jonkun sairaanhoitopiirin sivuilta, että lilat olis sinänsä parempia tavallisessa yrittämisessä (eli ilman hoitoja), että peittoa olis hyvä heilutella just 2pv ennen ovista, jolloin olis otollisin aika (ja se lila siis näyttää sen sillä välkkyvällä hymynaamalla). 🤔 Mut en sit tiiä, jos kuitenkin jo vähän ennakoi eikä tuudittaudu yhdestäkerrasta raskaaksi taktiikkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
@Kyfi Mä luin jonkun sairaanhoitopiirin sivuilta, että lilat olis sinänsä parempia tavallisessa yrittämisessä (eli ilman hoitoja), että peittoa olis hyvä heilutella just 2pv ennen ovista, jolloin olis otollisin aika (ja se lila siis näyttää sen sillä välkkyvällä hymynaamalla). 🤔 Mut en sit tiiä, jos kuitenkin jo vähän ennakoi eikä tuudittaudu yhdestäkerrasta raskaaksi taktiikkaan.
Joo ei pelkoo että yhdestäkerrasta raskaaksi tulisi! 😂 Pitää testata noitakin testejä. 🤭
 
Mietityttää voisko nyt olla jo uudet kuukautiset, kun vuoto kolmatta päivää jatkuu ja kuukautiskipujakin on. Tai onko sillä sinänsä merkitystä vaikka olis vielä keskenmenovuotoa. Mutta outoa, kun pari viikkoa oli jo väliä varsinaisen vuodon loppumisesta. Tiputellut kyllä on jatkuvasti. En vain tiedä miten laskisin kiertopäiviä. Onko kellään kokemusta, että olis km vuoto jatkunut viikkoja tai uudet menkat tullut tosi pian?
 
Onnea plussanneille ja tahmeeta liimaa mukaan jotta pysyvät tiukasti kiinni 🥰🥰🥰

Meillä viikko aikaa Ovumialle ja sähköpostit labroineen on lähetetty vanhalle ja tulevalle lääkärille. Toivottavasti on mies oikeutettu b lausuntoon, Että saataisiin vielä se gonal f tukemaan siittiötuotantoa. Niin haluisin jo tietää onko siellä mitään, täytyykin vielä kysäistä että pidättäytyykö varmuudeksi jos katsotaan se analyysi vielä samalla kerralla. Tää viikko on kokonaan töitä lukuunottamatta nyt tää ja huominen kun muksun kans kotosalla , mutta muuten meneekin sit aika nopeammin Kun on töissä.
Tylsä kierron vaihe menossa, odottamista vaan 😅
 
No menin nyt kuitenkin testaamaan ovista ja hymynaamahan sieltä pärähti. Tikun avattaessa viivat paljon tasavahvemmat, kuin viime kierrossa. Eli liekkö plussa olis ollut jos eilen, jos olisin testannut. 😵

Nytpä siis kaduttaa etten eilen jo testannut niin olis tiennyt onko ovis nyt todella tnä vai huomenna. Alavatsa nimittäin jo vähän kipuilee. Saa nähdä kehteykyykö kunnon oviskivuks vai onko vasta alkukipuilua. Toivottavasti vasta huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on nyt sekava ajatus mut onks kellään tästä teemasta tietoa. Nimittäin. Mulla kaks siis kemiallista pidemmälle edennyttä raskautta. Ensimmäinen niistä toi esikoisen ja toinen oli kaksosraskaus jossa toinen oli kohdunulkoinen ja toinen kohdussa ja kohdunulkoisen verenvuodon takia myös kohdunsisäinen meni kesken.

Nää pidemmälle edenneet raskaudet on molemmat lähtenyt käyntiin kierrosta jonka edellisessä kierrossa on myös ollut terolutit käytössä. Limakalvo on myös näissä ollut "normi" 9-10mm sijaan n. 12mm. Et voiko se oikeasti vaikuttaa noin paljon se terolut seuraavaan kiertoon vai onkohan sattumaa 🤷 mietin tässä just ku on tänään/ muutaman päivän sisällä ovis (seuraan vaa oireista ja lämmöistä) et parannanko ens kierron mahdollisuuksia jos vedän tähän loppukiertoon terolutit vaikkei oo edes hoitokierto 🙈 ens kierrossa ehkä mentäis taas. Olis vika mahis -23 vauvaan. (La olis jossain vuoden viikoilla päivillä ellei kierto ja seuraava ovis veny nii saattaisi olla tyyliin 1.1.😅)

Mut pysäytti jotenki ku luin mun kohdunulkoisen papereita nii se miten lääkärit olikin olleet varmoja myös siitä toisesta alkiosta et se on siellä. Mulle sitä vaan spekuloitiin mut ihan ilman epäilyistä siitä oli kirjoitettu sinne omakantaan. Mun kaksi mennyttä pientä ♥
 
Tää on nyt sekava ajatus mut onks kellään tästä teemasta tietoa. Nimittäin. Mulla kaks siis kemiallista pidemmälle edennyttä raskautta. Ensimmäinen niistä toi esikoisen ja toinen oli kaksosraskaus jossa toinen oli kohdunulkoinen ja toinen kohdussa ja kohdunulkoisen verenvuodon takia myös kohdunsisäinen meni kesken.

Nää pidemmälle edenneet raskaudet on molemmat lähtenyt käyntiin kierrosta jonka edellisessä kierrossa on myös ollut terolutit käytössä. Limakalvo on myös näissä ollut "normi" 9-10mm sijaan n. 12mm. Et voiko se oikeasti vaikuttaa noin paljon se terolut seuraavaan kiertoon vai onkohan sattumaa mietin tässä just ku on tänään/ muutaman päivän sisällä ovis (seuraan vaa oireista ja lämmöistä) et parannanko ens kierron mahdollisuuksia jos vedän tähän loppukiertoon terolutit vaikkei oo edes hoitokierto ens kierrossa ehkä mentäis taas. Olis vika mahis -23 vauvaan. (La olis jossain vuoden viikoilla päivillä ellei kierto ja seuraava ovis veny nii saattaisi olla tyyliin 1.1.)

Mut pysäytti jotenki ku luin mun kohdunulkoisen papereita nii se miten lääkärit olikin olleet varmoja myös siitä toisesta alkiosta et se on siellä. Mulle sitä vaan spekuloitiin mut ihan ilman epäilyistä siitä oli kirjoitettu sinne omakantaan. Mun kaksi mennyttä pientä
Keltarauhashormonin käyttö voi vaikuttaa seuraavaan kiertoon, jos kohdun limakalvo on heikko kasvamaan, keltarauhaskuuri kiertojen lopussa voi siihen auttaa. Eli sen pitäisi siis paksuntaa, ei ohentaa.

MUTTA, mahdollisesti keltsun käyttö kierrossa yli normaalin kierron saattaa aiheuttaa sen että munasarjoissa uusi kierto alkaa jo vaikka kuukautiset ei ole alkaneet. Eli munasarjat saattaa elää muutaman pv limakalvoa edellä joka voi selittää ohuemman limakalvon.

MUTTA, optimaalinen limakalvo kiinnittymiselle on n.10-14mm, tämä mitattuna alkaneiden raskauksien määrällä. 7-10mm on myös hyvä, selkeästi parempi kuin alle 7mm, mutta myös yli 14mm kiinnittymisen mahdollisuus pienenee.

ELI, ei tästä tule hullua hurskaammaksi sun osalta 😂 sori. Olen näitä tutkinut aika paljon omista syistäni ihan lääketieteellisistä artikkeleista etsien. Sanoisin että tuskin sulla ainakaan limakalvon paksuus on merkittävä tekijä ollut koska se on hyvin optimin ympärillä. Vaikuttaako se keltarauhashormonin käyttö jotenkin muuten on sitten aika vaikea pähkinä.
 
Keltarauhashormonin käyttö voi vaikuttaa seuraavaan kiertoon, jos kohdun limakalvo on heikko kasvamaan, keltarauhaskuuri kiertojen lopussa voi siihen auttaa. Eli sen pitäisi siis paksuntaa, ei ohentaa.

MUTTA, mahdollisesti keltsun käyttö kierrossa yli normaalin kierron saattaa aiheuttaa sen että munasarjoissa uusi kierto alkaa jo vaikka kuukautiset ei ole alkaneet. Eli munasarjat saattaa elää muutaman pv limakalvoa edellä joka voi selittää ohuemman limakalvon.

MUTTA, optimaalinen limakalvo kiinnittymiselle on n.10-14mm, tämä mitattuna alkaneiden raskauksien määrällä. 7-10mm on myös hyvä, selkeästi parempi kuin alle 7mm, mutta myös yli 14mm kiinnittymisen mahdollisuus pienenee.

ELI, ei tästä tule hullua hurskaammaksi sun osalta sori. Olen näitä tutkinut aika paljon omista syistäni ihan lääketieteellisistä artikkeleista etsien. Sanoisin että tuskin sulla ainakaan limakalvon paksuus on merkittävä tekijä ollut koska se on hyvin optimin ympärillä. Vaikuttaako se keltarauhashormonin käyttö jotenkin muuten on sitten aika vaikea pähkinä.
Joo eli periaatteessa se keltarauhastuki voisi selittää sen miksi seuraavassa kierrossa on ollut pikkuisen paksumpi limakalvo. 🤔 Et jos ei söisi juurikaan sitä omaa kierto enempää niin se voisi olla tukemassa seuraavanakin kiertona ja siinä tietty on sit oviksen jälkeen jos on yrityskierto nii terot ja kaikki.

Ihan mielenkiinnosta kyl lukea noita mitä oot selvittänyt! Mullahan kemiallisia on niissä kierroissa ollu missä hieman ohuempi limis ja plussat tosiaan paksumman limiksen kierroissa.
 
Mietityttää voisko nyt olla jo uudet kuukautiset, kun vuoto kolmatta päivää jatkuu ja kuukautiskipujakin on. Tai onko sillä sinänsä merkitystä vaikka olis vielä keskenmenovuotoa. Mutta outoa, kun pari viikkoa oli jo väliä varsinaisen vuodon loppumisesta. Tiputellut kyllä on jatkuvasti. En vain tiedä miten laskisin kiertopäiviä. Onko kellään kokemusta, että olis km vuoto jatkunut viikkoja tai uudet menkat tullut tosi pian?
Mulla kans on oletettavasti menkat alkamassa viikon etuajassa, jos normikiertoa kattoo. Kroppa käynnistelee näitä kyllä erikoisen pitkään ku tänään kolmatta päivää tosi niukkaa vuotoa. Mullaki on loppunu keskenmenovuoto 2 viikkoa sitten ja ei mitään vuotoja tässä välissä. 🤔
 
Joo eli periaatteessa se keltarauhastuki voisi selittää sen miksi seuraavassa kierrossa on ollut pikkuisen paksumpi limakalvo. Et jos ei söisi juurikaan sitä omaa kierto enempää niin se voisi olla tukemassa seuraavanakin kiertona ja siinä tietty on sit oviksen jälkeen jos on yrityskierto nii terot ja kaikki.

Ihan mielenkiinnosta kyl lukea noita mitä oot selvittänyt! Mullahan kemiallisia on niissä kierroissa ollu missä hieman ohuempi limis ja plussat tosiaan paksumman limiksen kierroissa.
No niin aivan eli oli niin päin että terojen jälkeen paksumpi 👍
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Juteltiin eilen mieheni kanssa ja paljastin, että oon alkanut seuraamaan tämmöstä vauvafoorumia. Kerroin että oon saanu hyviä vinkkejä ovis testeihin ym. mutta ei paineita tähän viikkoon kun just ovis kohta tuloillaan 😅 hyvinhän se mies otti ja tuntu olevan vaan tyytyväinen että saan jonnekin purettua ajatuksia☺
Kiinnostais nyt tietää, miten paljon teillä puolisot tietää näistä keskusteluryhmistä tai ylipäätään miten paljon ajatuksia laitatte raskautumiseen liittyen, onko enemmän oma juttu vai onko puoliso heti tilailemassa ovulaatiotestejä ym.?☺
 
Juteltiin eilen mieheni kanssa ja paljastin, että oon alkanut seuraamaan tämmöstä vauvafoorumia. Kerroin että oon saanu hyviä vinkkejä ovis testeihin ym. mutta ei paineita tähän viikkoon kun just ovis kohta tuloillaan hyvinhän se mies otti ja tuntu olevan vaan tyytyväinen että saan jonnekin purettua ajatuksia
Kiinnostais nyt tietää, miten paljon teillä puolisot tietää näistä keskusteluryhmistä tai ylipäätään miten paljon ajatuksia laitatte raskautumiseen liittyen, onko enemmän oma juttu vai onko puoliso heti tilailemassa ovulaatiotestejä ym.?
Mun mies tyytyväinen, ku puran jonnekin muuallekin näitä asioita 😄

Toistaseks on aateltu, että ei osteta ovistestejä, sillä seksiä on niin paljon jo ennestään 🤔 Jos ei tärppää kevään aikana, nii haluan kyl sit ostaa niitä 👍🏻
 
Juteltiin eilen mieheni kanssa ja paljastin, että oon alkanut seuraamaan tämmöstä vauvafoorumia. Kerroin että oon saanu hyviä vinkkejä ovis testeihin ym. mutta ei paineita tähän viikkoon kun just ovis kohta tuloillaan hyvinhän se mies otti ja tuntu olevan vaan tyytyväinen että saan jonnekin purettua ajatuksia
Kiinnostais nyt tietää, miten paljon teillä puolisot tietää näistä keskusteluryhmistä tai ylipäätään miten paljon ajatuksia laitatte raskautumiseen liittyen, onko enemmän oma juttu vai onko puoliso heti tilailemassa ovulaatiotestejä ym.?
Mun mies tietää myös tästä ryhmästä ja ollaan juteltu että on hyvä kun on paikka missä saan vaihtaa ajatuksia ja purkaa tuntoja 😊 Joskus mies kaupassa kyselee tarvinko ovistestejä ja naureskelee hyväntahtoisesti kun piilottelen niitä muiden ostosten väliin ettei kukaan tuttu näkis 🙈 Muuten jutellaan aiheesta silloin tällöin. Ehkä enemmän itsestä lähtöisin etten halua asiasta kotona koko ajan puhua. Jotain itsesuojelua, en halua ääneen haaveilla liikaa kun on joutunut niin monta kertaa jo pettymään.
 
Huomenta! Mut voi lisätä kiertolistalle ja kp 2/28-33 nyt. Tulin tossa kipeeks ja sitte menkatkin samaan syssyyn... Nyt jo onneksi voiton puolella olo kaikin puolin.👍 Oon ihan ok ton suhteen, että heti ei napannut. Musta alkoi tuntuunkin, että mun mieli ehkä tarvis vähän sopeutumisaikaa. Nyt uuteen kiertoon valmiimpana henkisesti. Mutta, mutta... Koska edellinen kierto venyi pisimpään päähän, niin mikäli tämä on myös pitkä kierto, niiiin sehän tarkoittaa sitä että mahdollinen laskettu aika menis hyvin lähelle JOULUAATTOA !!🙈 Mutta niin kuin olen sallinut jonkun suuremman käsiin tämän raskautumisen oikean ajankohdan, niin jatkan siihen luottamista (kärsin nimittäin siitä, että pyrin suunnittelemaan elämääni liian tarkoin ja stressaan turhaan tulevasta). Joten katsotaan miten käy... Annetaan kuitenkin meidän puoleen mahdollisuus jouluvauvalle.🥰
 
Juteltiin eilen mieheni kanssa ja paljastin, että oon alkanut seuraamaan tämmöstä vauvafoorumia. Kerroin että oon saanu hyviä vinkkejä ovis testeihin ym. mutta ei paineita tähän viikkoon kun just ovis kohta tuloillaan hyvinhän se mies otti ja tuntu olevan vaan tyytyväinen että saan jonnekin purettua ajatuksia
Kiinnostais nyt tietää, miten paljon teillä puolisot tietää näistä keskusteluryhmistä tai ylipäätään miten paljon ajatuksia laitatte raskautumiseen liittyen, onko enemmän oma juttu vai onko puoliso heti tilailemassa ovulaatiotestejä ym.?
En oo tainnut mainita miehelle, että kirjoittelen tänne, mutta voisin kyllä. Ei siis mikään salaisuus tietenkään ole. 😃Mutta juuri hyvä, että tänne saa purkaa ajatuksia, sillä vaikka mies on ihan mukana tässä vauvanteossa, niin ei hän todellakaan näin syvälle uppoutunut ole tähän juttuun niinkuin itse... Kyllä mää koen tämän vauvajutun vähän tällasenä erityisesti äitijuttuna omalla kohdalla. Että miehellä se on vähän erilaista, kun ei se tosiaan hänessä tule kasvamaan se vauva. Kosketuspinta on silloin kuitenkin vähän pinnallisempi. Äitinä itsellä on ne kaikki olot ja pelot ja kaikki suuremmin, kun itse sitä mahdollista uutta elämää tulee kantamaan.
 
Juteltiin eilen mieheni kanssa ja paljastin, että oon alkanut seuraamaan tämmöstä vauvafoorumia. Kerroin että oon saanu hyviä vinkkejä ovis testeihin ym. mutta ei paineita tähän viikkoon kun just ovis kohta tuloillaan hyvinhän se mies otti ja tuntu olevan vaan tyytyväinen että saan jonnekin purettua ajatuksia
Kiinnostais nyt tietää, miten paljon teillä puolisot tietää näistä keskusteluryhmistä tai ylipäätään miten paljon ajatuksia laitatte raskautumiseen liittyen, onko enemmän oma juttu vai onko puoliso heti tilailemassa ovulaatiotestejä ym.?
Kyllä mä kerron miehelle että täällä notkun ja kerron jos joku pitkään yrittänyt raskautuu niin kun hän on heti että vau hienoa 🥰 Mutta testien määrä on sillä kyllä syystäkin pimennossa 😅 Mut ovistestejä se kyllä sano että hei käytä vaan et ei ne niin kalliita ole ja ei mulla niiden kanssa lähde Homma käsistä, ei kyl Enää r testien kanssakaan lähde jollei sitten tulis joku haamu niin sittenhän niitä varmaan taas kuluis 😅
 
Nyt kyssäriä, vaikuttaako iholle levitettävä tulehduskipulääke ovista siirtäen? Vai onko ne vaan suun kautta otettavat?

Mulla on rintakehän lihakset niin tuhannen jumissa, kun eilen mies yritti hieroa niin sattui ihan sairaasti. Kielsi multa tänään lumityöt kun on niin raskasta lunta kun heittikin myräkän jälkeen plussalle. Ja mua ottaa toi piha päähän kun kunnon lumet ja painaa ku synti. En kolaa muuta ku ihan pakollisen kun aura kävi tekee sen vallin tuohon pihan rajalle.

joo ihmekään kun välillä pistää keskelle rintaa 😖
 
  • Surullinen
Reactions: vauvakuume7
Nyt kyssäriä, vaikuttaako iholle levitettävä tulehduskipulääke ovista siirtäen? Vai onko ne vaan suun kautta otettavat?

Mulla on rintakehän lihakset niin tuhannen jumissa, kun eilen mies yritti hieroa niin sattui ihan sairaasti. Kielsi multa tänään lumityöt kun on niin raskasta lunta kun heittikin myräkän jälkeen plussalle. Ja mua ottaa toi piha päähän kun kunnon lumet ja painaa ku synti. En kolaa muuta ku ihan pakollisen kun aura kävi tekee sen vallin tuohon pihan rajalle.

joo ihmekään kun välillä pistää keskelle rintaa
Faktatietoa ei ole, mutta sen mitä farmakodynamiikasta tiiän, en jaksa uskoa että vaikuttaa kovinkaan paljoa. Vaikutus on niin paikallinen, että verenkiertoon ei isoja määriä imeydy. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks

Yhteistyössä