Haaveena vauva 2023

Sama tilanne täällä. Nyt menossa yk10, eikä myöskään mitään haamuja tms tänä aikana ole tullut. Mutta sama juttu oli ekaa yrittäessä ja silloin yritysaika oli 1,5v, joten olen yrittänyt asennoitua vaan, että sama aika saattaa vierähtää nytkin. Toivottavasti ei pidempään Itse olen miettinyt treenaamistani, miten kova stressi se loppujen lopuksi kropalle on. Esikoista yrittäessä lopetin treenaamisen muutamaksi kuukaudeksi kun loukkaannuin, ja sitten tulinkin raskaaksi. Nyt treenien lopettaminen tuntuis niin ikävältä ajatukselta, kun ne treenihetket on niin tärkeitä ja tuo mulle voimaa tän yrityksen keskellä. Mutta uskon kyllä, että stressi, elämäntavat ja vähän kaikki vaikuttaa raskautumiseen.
Tänään kuuntelin podcastia, jossa lääkäri sanoi, että kovan treenaamisen lopettaminen voi auttaa raskaaksi tulemiseen ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Tinksuliini
Sama tilanne täällä. Nyt menossa yk10, eikä myöskään mitään haamuja tms tänä aikana ole tullut. Mutta sama juttu oli ekaa yrittäessä ja silloin yritysaika oli 1,5v, joten olen yrittänyt asennoitua vaan, että sama aika saattaa vierähtää nytkin. Toivottavasti ei pidempään Itse olen miettinyt treenaamistani, miten kova stressi se loppujen lopuksi kropalle on. Esikoista yrittäessä lopetin treenaamisen muutamaksi kuukaudeksi kun loukkaannuin, ja sitten tulinkin raskaaksi. Nyt treenien lopettaminen tuntuis niin ikävältä ajatukselta, kun ne treenihetket on niin tärkeitä ja tuo mulle voimaa tän yrityksen keskellä. Mutta uskon kyllä, että stressi, elämäntavat ja vähän kaikki vaikuttaa raskautumiseen.
Mutta eihän treeniä lopettaa tarvitse, keventää vaan edes hieman jos kovin kovaa treenaa ☺
 
Sama tilanne täällä. Nyt menossa yk10, eikä myöskään mitään haamuja tms tänä aikana ole tullut. Mutta sama juttu oli ekaa yrittäessä ja silloin yritysaika oli 1,5v, joten olen yrittänyt asennoitua vaan, että sama aika saattaa vierähtää nytkin. Toivottavasti ei pidempään Itse olen miettinyt treenaamistani, miten kova stressi se loppujen lopuksi kropalle on. Esikoista yrittäessä lopetin treenaamisen muutamaksi kuukaudeksi kun loukkaannuin, ja sitten tulinkin raskaaksi. Nyt treenien lopettaminen tuntuis niin ikävältä ajatukselta, kun ne treenihetket on niin tärkeitä ja tuo mulle voimaa tän yrityksen keskellä. Mutta uskon kyllä, että stressi, elämäntavat ja vähän kaikki vaikuttaa raskautumiseen.
En tietysti tiedä minkälaisesta treenistä puhut, mutta kuitenkin sun kroppa on tottunut urheiluun treenaamisen myötä, joten varmasti yrittämisen aikana pystyy elämään ihan normaalisti eikä tarvitse ainakaan lopettaa treenaamista!❤ Nimenomaan myös antaa sitä henkistäkin hyvinvointia samalla ja se on aina hyvä juttu👌
Toivotaan, ettei tarvitsisi yhtä pitkää toista yritysrupeamaa vaan saisitte aikaisemmin vauvelin syliin🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Tinksuliini
Ymmärrän huolesi. Ollaan samoihin aikoihin aloitettu yritys ja meillä tuo keskenmeno antoi jotenkin toivoa, että kyllä hedelmöittyminen on ainakin mahdollista. Sitä ennen ehdin kylläkin jo miettiä miksi ei tärppää ja huoli lapsettomuudesta oli suuri. Syksyllä oli henkisesti aika stressaava ajanjakso ja varmaan myös vitamiinien ja raudan puutettakin niin luulen, että sillä oli vaikutusta, ettei raskaus alkanut aiemmin.
Pystyn myös samaistumaan tuohon, että vaikka keskenmenoa ei ikinä toivoisi niin ainakin tieto siitä, että voi raskautua on helpottavaa. Esikoista yrittäessä koin myös saman.
Kunpa meillä kohta komeilisi ne kaksi viivaa raskaustestissä ja saataisiin pienet syliin asti..🥰🤞
 
Jos ajatellaan et ne tabletit on niitä letrosoleja tai mitä ikinä ovatkaan. Joutuuko joka kierron lopussa käymään varhaisultrassa? Taisi olla että 6 kiertoa niitä sai ottaa, joten jos se ei tärppää ekassa eikä seuraavissa kierrossa niin tarkoittaako se että 6 tulee käytyä varhaisultrassa? Ottaako kunnallinen puoli jo tässä vaiheessa koppia vai onko jatkettava yksityisellä käymisiä?
 
Pystyn myös samaistumaan tuohon, että vaikka keskenmenoa ei ikinä toivoisi niin ainakin tieto siitä, että voi raskautua on helpottavaa. Esikoista yrittäessä koin myös saman.
Kunpa meillä kohta komeilisi ne kaksi viivaa raskaustestissä ja saataisiin pienet syliin asti..🥰🤞
Mulla komeilee aina vain selvä plussa. Ei ollut yhtään haalistunut edellisestä lauantain testistä. Jos ei ensi viikon lopulla tule nega niin soittelen kyllä neuvolaan, jos pääsis tarkistuttamaan, ettei jotain oo jäänyt.
 
Jos ajatellaan et ne tabletit on niitä letrosoleja tai mitä ikinä ovatkaan. Joutuuko joka kierron lopussa käymään varhaisultrassa? Taisi olla että 6 kiertoa niitä sai ottaa, joten jos se ei tärppää ekassa eikä seuraavissa kierrossa niin tarkoittaako se että 6 tulee käytyä varhaisultrassa? Ottaako kunnallinen puoli jo tässä vaiheessa koppia vai onko jatkettava yksityisellä käymisiä?
Letrojen kanssa käydään yleensä ultrassa enne ovulaatiota varmistamaan ettei folleja ole liikaa. Vissiin ei joka kierrossa kuitenkaan jos ei ensimmäisissä ole merkkejä siitä että kasvaisi liikaa. Varhaisultraan polille sitten jos tärppää vasta. Julkinen hoitaa yleensä vasta sitten nt-ultrasta rv 12 alkaen, joissain kunnissa pääsee kaikki varhaisultraan.
 
Joo eli periaatteessa se keltarauhastuki voisi selittää sen miksi seuraavassa kierrossa on ollut pikkuisen paksumpi limakalvo. Et jos ei söisi juurikaan sitä omaa kierto enempää niin se voisi olla tukemassa seuraavanakin kiertona ja siinä tietty on sit oviksen jälkeen jos on yrityskierto nii terot ja kaikki.

Ihan mielenkiinnosta kyl lukea noita mitä oot selvittänyt! Mullahan kemiallisia on niissä kierroissa ollu missä hieman ohuempi limis ja plussat tosiaan paksumman limiksen kierroissa.
Mä oon lukenut ja selvittänyt ihan liikaa kaikkea 😂
 
Mulla alkoi kuitenkin vasta tänään tänään uusi kierto vaikka tiputtelu alkoi aikaisemmin kun yleensä. Jos jotain positiivista yrittää keksiä, niin luteaali oli 11 pvää normaalin 10 pvän sijaan. 😊 En tosin tiedä, miten tiputtelu vaikuttaa asiaan, mutta yritän keskittyä positiiviseen.

Mut voi poistaa piinailijoista sekä kiertolistalta. Jään seuraavaksi kierroksi pois listoilta, koska ensi kierrossa ollaan koko ovis viikko kaukana toisistamme. Palaan listoille sitten ensi vuoden haaveilijoihin. 🥰
 
Ihanaa @Kyfi että pääsette nyt pitkästä aikaa hyödyntää ja kunnolla jännäilemään☺
Täällä kp 14, eilen oli aika tasapaksut viivat, illalla pääsen uudestaan testaa, luulen että myös hymynaamapäivä🤗
Mies ollu sairaana koko viikon, mutta ihana kuitenkin kun heti aamusta kysy ehtiikö tallettelee ennen kun lähden töihin..toivotaan että onnistuu vielä muutaman kerran lisääkin...
Tässä kierrossa ei ollut greippimehua käytössä, mut erittäin kivat ovulaatiooireet muutenkin🤭
 
Ihanaa @Kyfi että pääsette nyt pitkästä aikaa hyödyntää ja kunnolla jännäilemään☺
Täällä kp 14, eilen oli aika tasapaksut viivat, illalla pääsen uudestaan testaa, luulen että myös hymynaamapäivä🤗
Mies ollu sairaana koko viikon, mutta ihana kuitenkin kun heti aamusta kysy ehtiikö tallettelee ennen kun lähden töihin..toivotaan että onnistuu vielä muutaman kerran lisääkin...
Tässä kierrossa ei ollut greippimehua käytössä, mut erittäin kivat ovulaatiooireet muutenkin🤭
On kyllä ihana päästä jännäilemään kun tietää että seuraavat kierrot ei taas onnistu jos ovulaatio ei siirry jostain syystä aikaisemmaksi. 🙄 Toiveita ei silti tähän kiertoon ole , mutta odotellaan mitä tuleva tuo tullessaan. 🙏
 
Heippa vaan! Lomalta palattu ja nyt kp 5.
Letrozolit alotettu taas pienemmällä annoksella ja ens viikolla kontrolliultra. Toivottavasti näyttäisi nyt hyvältä🤞🏻

@heltsuli meillä menossa letrozol-hoito. Tabletteja syödään kp 3-7 ja kp 10-12 tehdään ultra, jotta nähdään miten on kroppa reagoinut. Viime kesänä näillä raskauduin ja silloin oli mahdollisuus follikkelien puolesta tupliin, mutta yksi raskaus alkoi. Edellisessä kierrossa oli sitten isoja follikeleja 4kpl, joten selvä välikierto tuli. Lääkkeistä ei oo pahemmin onneks oireita tullut.
 
VAUVA 2023

llmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/15 1.
@SandraB 10/20 2. (1. yhteinen)
@Kyfi 1/21 5.
@mmarimoi_ 2/21 1. km 10/22
@Xelda ★ 3/21 2. km 2/23
@Saaga86 6/21 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/21 2.
@Millis86 7/21 1.
@K3rttuli 8/21 1.
@Hellu__ 9/21 2.
@mimmi92 10/21 5.
@Eadni1992 10/21 1.
@tätimoonika 11/21 7.
@Selis ★ 11/21 ★ 4. ★ km 3/22 & 6/22 & 10/22.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/22 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/22 4.
@Korkkeli 2/22 1.
@cordola89 2/221. ★ km 9/22
@Yksinmatkassa 3/22 2.
@minipätkis 3/22 1.
@Jossu_95 3/22 2.
@Salasauma 3/22 2.
@Unikko29 4/22 1.
@Mammuzka 4/22 1.yhteinen
@nobelius 5/22 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/22 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/22 ★ 1.
@Lapinlikka 5/22 1.
@Sanelma_ 6/22 1.
@minttuni 6/22 2.
@Kuumeilija40 7/22 3.
@Rasberry_jam 7/22 1.
@Quesadilla 7/221.
@Myrtti85 7/225.
@Nokare 8/22 2.
@heltsuli ★ 8/22 ★ 1.
@Maritel ★ 8/22 ★ 4.
@Lunni_ 8/22 5. ★ kkm 12/22
@RLiisukka ★ 8/22 ★ 1. km 2/23
@vauvakuume78/22 7. kkm 2/23
@Peanutbuttercup ★ 9/22 ★ 1.
@inkeriini ★ 9/22 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@Loree ★ 10/22 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kukkatyyny ★ 11/22 ★ 1.
@ekapikkunen ★ 1/23 ★ 1. ★ km 2/23
@Liilja ★ 2/23 ★ 4.
@neitperhoinen ★ 2/23 ★ 5. (2. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

16.3.2023 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 49/34
@neitperhoinen kp 30/28
@Loree kp 27/30-34
@heltsuli kp 22/28-31
@Mammuzka kp 19/25-28
@Kyfi kp 16/29
@inkeriini kp 15/30
@Peanutbuttercup kp 15/28
@cordola89 kp 14/28
@tiipanen kp 13/27-30
@minttuni kp 10/26
@Mamiks kp 8/29
@RLiisukka kp 6/28
@Lunni_ kp 5/30-33
@mmarimoi_ kp 5/28-30
@Nokare kp 4/26-28
@Liilja kp 4/28-33

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Mimerkki DPO 12
@Loree DPO 8
@heltsuli DPO 7
@Mollama DPO 3
@inkeriini DPO 0
@Kyfi DPO -1
@Peanutbuttercup DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/22 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/22 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/20 1. 12/22
@sarater ★ 8/22 ★ 3. ★ 12/22
@Ninjaa ★ 10/22 ★ 1. ★ 12/22
@jempppis 8/22 4. ★ 12/22
@helmikorvakoru 8/22 2.★ 12/22
@J-Annika 9/22 3. 12/22
@Tinde91 11/22 2. 1/23
@hemuliina90 ★ 10/22 ★ 2. 1/23
@KKatariina 8/22 2. 1/23
@Sipiriina 1/21 1. 1/23
@jenicha ★ 1/23 ★ 3. ★ 2/23
@riinuliini ★ 12/22 ★ 2. ★ 2/23
@Kahdeksaskullannuppu ★ 1/23 ★ 8. ★ 2/23
@jessihan ★ 12/22 ★ 3. ★ 2/23
@Hipsukas ★ 12/21 ★ 2. ★ 3/23
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Jos ajatellaan et ne tabletit on niitä letrosoleja tai mitä ikinä ovatkaan. Joutuuko joka kierron lopussa käymään varhaisultrassa? Taisi olla että 6 kiertoa niitä sai ottaa, joten jos se ei tärppää ekassa eikä seuraavissa kierrossa niin tarkoittaako se että 6 tulee käytyä varhaisultrassa? Ottaako kunnallinen puoli jo tässä vaiheessa koppia vai onko jatkettava yksityisellä käymisiä?
Meillä ultrattiin kaksi ekaa kiertoa, että saatiin lääkitys sopivaksi. Lopuissa kierroissa ei tarvinnut siis ultrata. Tämäkin varmasti tapauskohtaista miten tarkasti seurataan.
 
Ei ollut minulle ollenkaan paha. Munanjohtimien aukiolotutkimus oli kivuliaampi. Ja itseasiassa alkionsiirtokin oli "pahempi", kuin munasolujen keräys. Hyvät lääkkeet oli siinä.
Samaa mieltä aukiolotutkimuksesta, siitä tuli jälkikäteenkin tosi huono olo. Mulle se tosin tehtiin ilman kipulääkettä, kun oli sellainen "no tehdäänkös nyt samalla" ylläri. Alkionsiirto ei ollut omasta mielestä lainkaan paha, osa insseistä oli pahdempia kun piti kohdunkaulaa suoristaa. Tosiaan munasolupunktioon sai niin hyvät lääkeet että ei ollut yhtään niin paha kuin pelkäsin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
No niin. Nyt lähetti miehen tuleva vanha lääkäri sähköpostia, että on tehnyt b lausunnon testosteronin korvaushoidosta. Siis, mä oon monesti kirjoittanut myös siitä että se koskisi myös sitten sitä gonal f ää..että koskeekan se sitä Kans? Eihän mies voi vielä mitään korvaushoitoa aloittaa ja jos pärjäsi ilman niin olisi mielummin ilman, siitä on niin paljon haittaakin. No hän pyysi että ottakaa yhteyttä jos ei saa korvausta. Juu no eiköhän ovumian lääkäri ole ihan yhtä hyvä väsäämään sen lausunnon jos tarvii olla joku eri. Ainakin hänellä on nyt kaikki aineistot ja muut kun oon ahkerasti lähettänyt sähköpostia 🤭

Kaiken olen laittanut myös uudelle ovumian lääkärille, ja ihmettelin kuin ei se vastaa mitään ja nyt kun pistin tän viimeisimmän viestin, niin muistin yhtäkkiä ihan kirkkaasti että hän sanoi olevansa tän viikon lomalla kun puhuttiin puhelimessa 😂 hyvä minä.

Noh, onkos teillä kokemuksia että milloin se b lausunto näkyy?
Oletan että tänään on tehty , ei näkynyt Kelassa tai oma kannassa vielä. Oonko ihan hätähousu(oon, tiedän!) ….monta kertaa päivässä päivitän sähköpostia 😅 Kun ei vaan malta odottaa.maanantaina vihdoin päästään sinne melko aamusta.
Varuiksi nyt tänään puuhaillaan jos tehdään se analyysi kans maanantaina. Sitten on hyvä pidättäytymisaika välissä.

Miten tää aika sais kulumaan ☺☺☺☺
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Oon kyl aika hämmentynyt, että ke ja to (kp 11 ja 12) oli jo nippailua vasemmalla alavatsassa ja rintoja vihlo ilkeesti. Voikohan ovulaatio olla jo noin aikaisin 😳 Ennen kierukkaa mun kierto oli muistaakseni 28 vai 30 päivää 🤔
Siks oon näin pihalla, kun mulla ei oo ollu säännöllisiä menkkoja yli 10 vuoteen kierukan takia 😄
 
Oon kyl aika hämmentynyt, että ke ja to (kp 11 ja 12) oli jo nippailua vasemmalla alavatsassa ja rintoja vihlo ilkeesti. Voikohan ovulaatio olla jo noin aikaisin Ennen kierukkaa mun kierto oli muistaakseni 28 vai 30 päivää
Siks oon näin pihalla, kun mulla ei oo ollu säännöllisiä menkkoja yli 10 vuoteen kierukan takia
Mulla tuli myös nippailut tässä kierrossa aikaisin ja luulin että ovulaatio tulee myös aikaisin. Mutta ei, kp 15 vasta hymynaama testiin.
 
Lupasin itselleni ja lisäksi myös miehen kanssa sovin, että huomenna vasta testaan ekaa kertaa, mutta eilen illalla iski testaushulluus, jota en kyenny aamulla enää vastustaa:X3:
Tänään siis dpo9 vasta, mutta tikkuja on kiva tihrustaa ja tiedän että täällä on ainakin muutama samanlainen kun minä:sneaky:

Oliko mulla siis aamulla vaaleenpunaset viivalasit päässä kun testiä tihrustin vai näättekö te jotain tässä? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup

Yhteistyössä