Haaveena vauva 2023

Osaako joku sanoa kokemuksia yksityisistä klinikoista lähinnä kuinka monta kertaa kk täytyisi varautua käymään jos aloittaa hoidot🤔
Joutuuko hoitoihin mahdollisesti jonottamaan? Uusi kierto alussa ja mahdollisuus enää kovemmilla hoidoilla jos niihin uskaltaa lähteä, mietinnässä vielä
 
Osaako joku sanoa kokemuksia yksityisistä klinikoista lähinnä kuinka monta kertaa kk täytyisi varautua käymään jos aloittaa hoidot
Joutuuko hoitoihin mahdollisesti jonottamaan? Uusi kierto alussa ja mahdollisuus enää kovemmilla hoidoilla jos niihin uskaltaa lähteä, mietinnässä vielä
Yritän muistaa penkoa papereita, että kuinka monta käyntiä ivf-kierroksella oli. Tämä julkisella, mutta luulisin että siitä saa suuntaa. Yksilöllistä varmaankin, mutta jotain käsitystä jos saisi ja auttaisi eteenpäin pohdinnoissa.
 
Minulla alkoi tiputtelu tänään. Eiköhän uusi kierto starttaa pian. Aina sitä ehtii kuitenkin ajatella, nytkin kuitenkin kohta viikon "myöhässä". Mutta toki ollut sairastelua ym., mikä voinut vaikuttaa kiertoon. Että sinänsä ihan jalat maassa ollut, mutta kyllä ehdin jo toivoa. Ja mietittiin, milloin testi tehdään ja milloin olisi mikäkin virstanpylväs, jos raskaus olisikin alkanut. Mutta toki taustat huomioiden, olisihan se ollut ihme. Tästä innostuksesta ja lopulta pettymyksestä kuitenkin saatiin aikaiseksi hyvää keskustelua. Sovimme, että alkionsiirtoon yritetään mennä ennen kesäsulkua. Ehkä pari kiertoa vielä yritetään luomuna.
 
Osaako joku sanoa kokemuksia yksityisistä klinikoista lähinnä kuinka monta kertaa kk täytyisi varautua käymään jos aloittaa hoidot
Joutuuko hoitoihin mahdollisesti jonottamaan? Uusi kierto alussa ja mahdollisuus enää kovemmilla hoidoilla jos niihin uskaltaa lähteä, mietinnässä vielä
Mullakin on jo vuosia aikaa siitä kun kävin tosiaan myös julkisella hoidossa, tehtiin tuolloin ICSI. Kyllä siinä muutama kontrolliultra piikittelyjen lomassa oli ennen munasolujen keräämistä ja alkionsiirtoa🤔
 
@mamma41 Ei kokemusta yksityisestä mutta julkisella meni yleensä 3 käyntiä per kierto: 1-2 kontrolliultraa ja inssi/punktio/siirto.

@minttuni Pahoittelut uudesta kierrosta. Montako alkiota teille jäi vielä pakkaseen odottamaan? Miten pian muuten lapsen saannin jälkeen on mahdollista päästä ekaan siirtoon (julkisella puolen)?
 
Osaako joku sanoa kokemuksia yksityisistä klinikoista lähinnä kuinka monta kertaa kk täytyisi varautua käymään jos aloittaa hoidot
Joutuuko hoitoihin mahdollisesti jonottamaan? Uusi kierto alussa ja mahdollisuus enää kovemmilla hoidoilla jos niihin uskaltaa lähteä, mietinnässä vielä
Inseminaatiohoidoissa yleensä 2kertaa. Kontrolliultra ja inssi. Kerran oon ehkä (nyt on tehty jos esikoisen inssit lasketaan nii 8) ollut kierto jossa oli tarve toisellekin kontrolliultralle. Ja periaatteessa koska mun kropan toiminta lääkkeillä on tuttu nyt saisi jättää sen kontrolliultran(jolloin toki on se et jos ovis+tuleekin la nii inssiä ei voida tehdä/kierto jää väliin), mut kohdunulkoisen takia ku mulla ei oo ku yks munajohdin, on hyvä tarkistaa et onks follikkelia oikealla puolella (okei mä oon kyl tässäkin spesiaali pienesti ku mulla ovuloi joka kierto molemmat munasarjat ja mun oikea munasarja hilautui kiinni vasempaan leikkauksen jälkeen et molemmat voi mahdollisesti käyttää samaa munajohdinta)
 
@mamma41 Ei kokemusta yksityisestä mutta julkisella meni yleensä 3 käyntiä per kierto: 1-2 kontrolliultraa ja inssi/punktio/siirto.

@minttuni Pahoittelut uudesta kierrosta. Montako alkiota teille jäi vielä pakkaseen odottamaan? Miten pian muuten lapsen saannin jälkeen on mahdollista päästä ekaan siirtoon (julkisella puolen)?
Kiitos ❤ kaksi on pakkasessa. Siirtoon pääsemisen ehtona on vuosi edellisestä synnytyksestä ja imetys lopetettuna.
 
Kp 21/28. Dpo kaiketi 7? En seuraa muuten, mutta pari sovellusta ois tätä mieltä 😅

Tyyntä myrskyn edellä, ainoat mainittavat "oireet" on päänsärky, järkyttävä väsymys (eilen tunnin päiväunet + 9,5h yöunet) ja se, että kissa 🐱 tahtoi nukkua mun kanssa (tätä ei ole IKINÄ tapahtunut).

Kn on jossain tosi kaukana, ei meinaa yltää, ja pehmeä. Olikos joku seurannut sitä, miten se elikään elämäänsä kierrossa?
 
VAUVA 2023

llmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/15 1.
@SandraB 10/20 2. (1. yhteinen)
@Kyfi 1/21 5.
@mmarimoi_ 2/21 1. km 10/22
@Xelda ★ 3/21 2. km 2/23
@Saaga86 6/21 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/21 2.
@Millis86 7/21 1.
@K3rttuli 8/21 1.
@Hellu__ 9/21 2.
@mimmi92 10/21 5.
@Eadni1992 10/21 1.
@tätimoonika 11/21 7.
@Selis ★ 11/21 ★ 4. ★ km 3/22 & 6/22 & 10/22.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/22 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/22 4.
@Korkkeli 2/22 1.
@cordola89 2/221. ★ km 9/22
@Yksinmatkassa 3/22 2.
@minipätkis 3/22 1.
@Jossu_95 3/22 2.
@Salasauma 3/22 2.
@Unikko29 4/22 1.
@Mammuzka 4/22 1.yhteinen
@nobelius 5/22 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/22 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/22 ★ 1.
@Lapinlikka 5/22 1.
@Sanelma_ 6/22 1.
@minttuni 6/22 2.
@Kuumeilija40 7/22 3.
@Rasberry_jam 7/22 1.
@Quesadilla 7/221.
@Myrtti85 7/225.
@Nokare 8/22 2.
@heltsuli ★ 8/22 ★ 1.
@Maritel ★ 8/22 ★ 4.
@Lunni_ 8/22 5. ★ kkm 12/22
@RLiisukka ★ 8/22 ★ 1. km 2/23
@vauvakuume78/22 7. kkm 2/23
@Peanutbuttercup ★ 9/22 ★ 1.
@inkeriini ★ 9/22 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@Loree ★ 10/22 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kukkatyyny ★ 11/22 ★ 1.
@ekapikkunen ★ 1/23 ★ 1.
@Liilja ★ 2/23 ★ 4.
@neitperhoinen ★ 2/23 ★ 5. (2. yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★★

7.3.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 40/34
@Lunni_ kp 28/30-33
@Mamiks kp 25/29
@mmarimoi_ kp 25/28-30
@Kukkatyyny kp 23/26-29
@Nokare kp 22/26-28
@haaveillen kp 21/26-31
@neitperhoinen kp 21/28
@Loree kp 18/30-34
@Charppaliini kp 18/26
@heltsuli kp 13/28-31
@Mammuzka kp 10/25-28
@Kyfi kp 7/29
@inkeriini kp 6/30
@Peanutbuttercup kp 5/28
@cordola89 kp 5/28
@tiipanen kp 4/27-30
@minttuni kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Kukkatyyny DPO 9
@Nokare DPO 8
@Lunni_ DPO 7
@haaveillen DPO 7
@Charppaliini DPO 3
@Mimerkki DPO 3
@Loree DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/22 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/22 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/20 1. 12/22
@sarater ★ 8/22 ★ 3. ★ 12/22
@Ninjaa ★ 10/22 ★ 1. ★ 12/22
@jempppis 8/22 4. ★ 12/22
@helmikorvakoru 8/22 2.★ 12/22
@J-Annika 9/22 3. 12/22
@Tinde91 11/22 2. 1/23
@hemuliina90 ★ 10/22 ★ 2. 1/23
@KKatariina 8/22 2. 1/23
@Sipiriina 1/21 1. 1/23
@jenicha ★ 1/23 ★ 3. ★ 2/23
@riinuliini ★ 12/22 ★ 2. ★ 2/23
@Kahdeksaskullannuppu ★ 1/23 ★ 8. ★ 2/23
@jessihan ★ 12/22 ★ 3. ★ 2/23
@Hipsukas ★ 12/21 ★ 2. ★ 3/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@haaveillen jos päivittelet vielä tänään, niin minulle saa laittaa kp 1/26 ja pois piinalistalta.

Kerronpas nyt loppukierron oireista lisää. Toki jo myöhästyneet kuukautiset olivat yksi mahdollinen merkki raskaudesta. Sen lisäksi oli pahoinvointia, jota on muutenkin loppukierrosta, mutta nyt kuvittelin johtuvan raskaudesta. Ja luulen, että jännitys lisää pahoinvointia. Itkin myös todella paljon n. viikon ajan ennen tätä uuden kierron alkua. Tämä myös yleistä loppukierrosta, mutta toisaalta aiemmassa raskaudessa tämä oli yksi varhaisimmista merkeistä. Tylsää, että vuoto sitten alkoikin. Aamulla oli lannistunut olo, mutta nyt jo parempi.
 
@Mollama todellakin voi olla vaikutusta ! Esimerkki mulla: mun hb oli alkuraskaudessa jotain 130 luokkaa . Aloitin verensokerimittailun joskus rv24+ ja piikkiä sai pitää toisiks isoimmalla että saa veritipan tulemaan. Veri oli tummempaa ja "kiinteämpää" (sormesta tuli se tippa ja sit se toinen ja täts it). N. Rv 28 ihmettelin ku veri on niin haaleeta ja sitä tulee paljon ja vesimäisempänä kuin ennen, pienensin kahdella voimakkuusasteella piikkiäkin kun meni ihan sotkemiseksi koko mittailut !!
No, syy selvisi! Hb 104 sormen päästä ja ferritiini 4 😅

@mamma41 ensikäynti tietty ja sen jälkeen 1-2 käyntiä ( per inseminaatio). Toki jos epäsäännöllisyyttä kk kierrossa tms. niin pitää varautua useampaan kontrolliultraan 🙏 Mulla kävi tokassa inssissä tuuri, selvisin yhdellä käynnillä kun kontrollikäynnistä tulikin toimempidekäynti 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
@haaveillen jos päivittelet vielä tänään, niin minulle saa laittaa kp 1/26 ja pois piinalistalta.

Kerronpas nyt loppukierron oireista lisää. Toki jo myöhästyneet kuukautiset olivat yksi mahdollinen merkki raskaudesta. Sen lisäksi oli pahoinvointia, jota on muutenkin loppukierrosta, mutta nyt kuvittelin johtuvan raskaudesta. Ja luulen, että jännitys lisää pahoinvointia. Itkin myös todella paljon n. viikon ajan ennen tätä uuden kierron alkua. Tämä myös yleistä loppukierrosta, mutta toisaalta aiemmassa raskaudessa tämä oli yksi varhaisimmista merkeistä. Tylsää, että vuoto sitten alkoikin. Aamulla oli lannistunut olo, mutta nyt jo parempi.
Kurja kuulla että jouduit uuteen kiertoon 😕 Mutta oli kiva lukea aiemmin että teillä on jo suunnitelmat valmiina jatkoon 🥰

Mulla oli hyvin samanlaisia oireita, joita pidin vähän outoina… mutta selvästi ne sitten vaan oli normaaleja loppukierron oireita. Omaa napaa; olo on näin kierron alkupuolella (kp 5) tyynen rauhallinen, mutta loppuviikosta saa alkaa ovista tikuttamaan ja siitä se rumba taas alkaa 🙈😁
 
Tänään kp18 ja ovistestiin hymynaama
Oon tikuttanu kp11 saakka ja oireiden perusteella arvelinkin, että ovis on lähellä, kipuilua alavatsalla, limailua ja närästystä. Närästääkö muilla oviksen aikaan?
Myös flo ennusti oviksen huomiselle

Eilen on talleteltu ja huomenna varmaan taas[url=https://aijaa.com/urAmGt][/URL]

Mulle voi siis päivittää joko tänään dpo -1 tai huomiselle dpo 0
 
Voi ei, en voi kun nauraa itselleni.. Löysin itseni kauppareissulla shoppailemassa pregcheckejä… Olin alkukierrosta niin vakaasti sitä mieltä, että en osta yhtään testiä lisää tähän kiertoon ja venaan dpo 12 saakka testin kanssa.. No, nyt suunnittelen testaavani huomenna jo dpo8 kun kerran testejä on.. 🙈 oireiden kyttäilyä oon onnistunut aika hyvin välttään, mutta kyllähän jotain alavatsatuntemuksia puski läpi dpo5 ja 6… mutta ei nostattanu toiveita yhtään, viimekierron oiresirkus vielä niin tuoreena mielessä 😅

mitenkäs @Kukkatyyny, @Nokare ja @Lunni_ aiotteko testailla lähipäivinä? 😅
 
Voi ei, en voi kun nauraa itselleni.. Löysin itseni kauppareissulla shoppailemassa pregcheckejä… Olin alkukierrosta niin vakaasti sitä mieltä, että en osta yhtään testiä lisää tähän kiertoon ja venaan dpo 12 saakka testin kanssa.. No, nyt suunnittelen testaavani huomenna jo dpo8 kun kerran testejä on.. oireiden kyttäilyä oon onnistunut aika hyvin välttään, mutta kyllähän jotain alavatsatuntemuksia puski läpi dpo5 ja 6… mutta ei nostattanu toiveita yhtään, viimekierron oiresirkus vielä niin tuoreena mielessä

mitenkäs @Kukkatyyny, @Nokare ja @Lunni_ aiotteko testailla lähipäivinä?
jooh, kyttäilyä täälläkin ollut tämä ja eilinen päivä.😅 eilen (dpo 8) oli aamulla menkkapoltteluja, jotka herätti tämän armottoman kyttäilyn hereille🙄 rintojen aristelut loppuivat myös, mikä enteilee oveen kolkuttelevista menkoista.. vahva tunne että huomenna alkaa.😩 huomenna oltiin miehen kanssa sovittu ensimmäinen testipäivä eli dpo 10. Jos se ehdittäis edes testaamaan ennen vuodon alkua🙈

ymmärrän hyvin tuskasi päästä tekemään testejä🤭 ja hyvin voi alottaa huomenna, saapahan ainakin vähän tiedonhimoa helpotettua hetkeksi😘 itelläni tosiaan testihimoa helpotti, kun sovittiin miehen kanssa että koska se ensimmäinen testipäivä on😆 en viittiny ottaa varaslähtöä, se mikä on sovittu, on sovittu!😂😌
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille 👍
sekä uuteen kiertoon joutuneille 😕

Täällä menossa kp 17, reilu 2 viikkoa km:sta. Pientä tiputtelua on ollut silloin tällöin edelleen. Ovistuntemuksia ei ole ollut paitsi toissayönä hetken vihlaisu, mutta en usko, että ovis olis vielä tullut. Tein taas rtestin, plussa aina vain, mutta hiukan oli viimeviikkoista haaleampi. Tein myös ovistestin ja siihen tuli tosi vahva viiva, mutta olettaisin, että reagoi tuohon raskaushormoniin. Ihan turhaa tuo testailu nyt on, mutta kun ei mitään muutakaan voi tehdä. En jaksaisi odottaa, kun ei yhtään voi ennakoida mitään. 🙄

Miten teillä muilla @Xelda @ekapikkunen ja @vauvakuume7 on toipuminen sujunut km jälkeen?
 
Meninkö kirjoittaan että oireetonta? No muuten joo, mutta ihan jääätävä känkkäränkkä! Mikä viitannee ehkä enempi menkkoihin kun raskauteen. Luulisin... Ja ehkä niin ois parempi muita perheenjäseniä ajatellen, että kyseessä ois päivässä parissa ohimenevä menkkaränkkä, entä kuin raskauden aiheuttama mielialan aaltoilu, jonka kesto voi olla paaaljon pidempi 🙊😂
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
Tsemppiä kaikille piinailijoille
sekä uuteen kiertoon joutuneille

Täällä menossa kp 17, reilu 2 viikkoa km:sta. Pientä tiputtelua on ollut silloin tällöin edelleen. Ovistuntemuksia ei ole ollut paitsi toissayönä hetken vihlaisu, mutta en usko, että ovis olis vielä tullut. Tein taas rtestin, plussa aina vain, mutta hiukan oli viimeviikkoista haaleampi. Tein myös ovistestin ja siihen tuli tosi vahva viiva, mutta olettaisin, että reagoi tuohon raskaushormoniin. Ihan turhaa tuo testailu nyt on, mutta kun ei mitään muutakaan voi tehdä. En jaksaisi odottaa, kun ei yhtään voi ennakoida mitään.

Miten teillä muilla @Xelda @ekapikkunen ja @vauvakuume7 on toipuminen sujunut km jälkeen?
Mulla on toipuminen sujunut tosi hyvin! Nyt torstaina on kaksi viikkoa keskenmenosta ja näyttäis siltä että ois ovis tulossa piakkoin! Ovislimat on ollu nyt kolmena päivänä. Ilmeisesti on mahdollista että ovis vois tulla normaalisti🤔 Mulla km vuotoa kesti kuusi päivää, jonka jälkeen ei ole ollu minkäänlaista tiputtelua ja raskaustesti näytti enää todella haaleaa viivaa viime viikon maanantaina. Toivottavasti sun tiputtelu loppuu ja raskaustestikin näyttäis jo kohta negaa😊
 
Voi ei, en voi kun nauraa itselleni.. Löysin itseni kauppareissulla shoppailemassa pregcheckejä… Olin alkukierrosta niin vakaasti sitä mieltä, että en osta yhtään testiä lisää tähän kiertoon ja venaan dpo 12 saakka testin kanssa.. No, nyt suunnittelen testaavani huomenna jo dpo8 kun kerran testejä on.. oireiden kyttäilyä oon onnistunut aika hyvin välttään, mutta kyllähän jotain alavatsatuntemuksia puski läpi dpo5 ja 6… mutta ei nostattanu toiveita yhtään, viimekierron oiresirkus vielä niin tuoreena mielessä

mitenkäs @Kukkatyyny, @Nokare ja @Lunni_ aiotteko testailla lähipäivinä?
Voi ei! Mutta tiiätkö et oo yksin! ratkesin tänään testaamaan kun kaapissa oli testi odottamassa😄 ajattelin etten kehtaa edes tänne anonyyminä myöntää asiaa kun uhosin aikaisemmin odottavani pidempään🤣
Joku taika tuossa dpo8:ssa on!😶🌫
Negatiivista toki näytti, katsotaan maltanko huomisen skipata ja testata sitten vasta se dpo10 🤪
Täällä kans alavatsatuntemuksia, mutta niitä tosiaan tuntuu olevan aina näihin aikoihin enemmän tai vähemmän..😅
 
  • Haha
Reactions: haaveillen

Yhteistyössä