Haaveena vauva 2023

@Lunni_ Saitkin vastauksia tohon hammaslääkäriasiaan muutoin kuin että millasta se on. Vai oliko yks vastaus, kenties. No, mulla on poistettu kaikki justiin siks, ettänne ei ois mahtunu paikoilleen. Eli suurin osa napattiin silleen, etteivät vielä olleet kokonaan puhjenneet. Ensimmäisen ienraja tulehtui jatkuvasti, siihen annettiin ab kuuri. Muissa ei ollut kuuria ollenkaan, ja ihan hyvin meni kun oli tosi tarkka putsailun ja sen semmoisen kanssa. Ja varoo, ettei sinne haavaan muodostunut hyytymä lähde irti. Se suojaa bakteerien pääsyltä verenkiertoon ja luu on siellä yleensä paljaana alla.

Yleensä tarttin särkylääkkeen vain poistopäivänä kun lääkärissä annettu puudute alkoi laantua. Seuraavan päivän pärjäsi OK. Lämpö nousi (rasitus/stressi) vähän jokasen poiston jälkeen (normaalia, kun ei jatku = tulehdus). Kylmän käyttö edesauttoi olotiloja, kun ei pääse sitten naama turpoamaan niin paljoa.

MUTTA. Tämähän on varsin yksilöllistä, ja riippuu vahvasti myös siitä, millaset juuret sulla on niissä. Eli pitääkö operoida oikeen, vai saako ne sieltä kiskomalla. Kiskotut paranee aika äkkiä lopulta, mutta jos pitää kovasti halkoa ientä ja tehdä temppuja, menee vähän kauemmin ja voi parantuessa jomotella enempi.

Suosittelen että pyydät ottaan aina kummakki samalta puolelta (ala+ylä) kerralla, ni pääset vähemmillä poistokerroilla. En sitten taas suosittele ottaan kaikkia kerralla, syöminen on aika vaikeaa sen jälkeen. Ja varmaan jomottelee reippaammin.

Itse operointi ei mulla sattunut lainakan, koska oli hyvät puudutteet. Mutta äänimaailma on toki vähän inhottava. Kannattaa kysyä saatko ottaa kuulokkeet, jos sellanen ahdistaa. Hetken siin joutuu kummiski oleen. Ja sit se vaan hassusti kiskoo, kun ne vääntää niitä hampaita irti, mikä voi tuntua pelottavalta jos odottelee jatkuvasti että sattuuko kohta. Mutta kun ovat hyvin puuduttaneet ni ei se kipu sieltä iske. Eli rohkeesti vaan! Mutta tosiaan jos ne ei ole akuutit just esim 1-2v aikana poistaa, kaiketi ne voi siellä odotella. Jos niissä taas on riski oireiluun, niin sitten kannattaa varautua siihen, että se oireilu voi olla melko inhottavaakin. (Särky, ientulehdukset, reikiintyminen) Ja ne saattaa tietty puskea vaikka missä asennossa sieltä, eli jos hml on ajatellut, että pitää asap poistaa siksi, ettei viereinen hammas kärsi.
Kiitos kattavasta vastauksesta! Kiva kuulla muiden kokemuksia.
Mutta kuulostaa kyllä aika hurjalta, en ehkä raskaana tota haluais käydä läpi ellei oo aivan pakko 🙈 Mullekin suositteli että ei kaikkia kerralla, ni nyt eka olis toisen puolen hampaat vuorossa. Mulla ilmeisesti ei oo nyt mikään akuutti tilanne niiden kanssa niin päätettiin miehen kanssa katsoa kierto kerrallaan. Ainakin tässä kuussa yritetään ihan tosissaan ja siirrän/perun sit poistoajan jos tärppää. Röntgen otetaan viä alkuviikosta ni se kertoo paljon siitä leikkauksen vaativuudesta+ sitä ei ainakaan saa raskaana ottaa ni saa sen pois alta 😊 Lueskelin että 2. Kolmannes olis paras aika operoida, ni se varmaan onnistuis kuitenkin jos alkaa vaivaamaan tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Lapinlikka
Vitsi mua vähän jännittää. Tänään limat on jo tosi ovismaiset, vaikka on vasta kp12. Testit tosin ihan blankoja. Jännittää meneekö ovis viikonlopulle (ja inssi jää väliin). Tänään on ultra. Vitsi tässä kierrossa on ollut nii hyvä fiilis et tosi harmi jos menee viikonlopuksi ovis 😥. Raskauden jälkeen mulla ei kertaakaan oo ovis ollut ennen kp17 et tosi outoa et nyt alkaa jo olla lähestyvän oviksen oireita. Esikoisesta tuli ovis kp15 ja siihenkin on vähän aikaista (Esikoisen aikaankin normisti ovis tuli kp17-21. Tuo kp15 oli letrozolin aikaansaannosta). Lisäksi mun oireet joista on yleensä viikko oviksen oli vasta pari päivää sit 🤔 no ultran jälkeen astetta viisaampana sit

EDIT. Oikeastaan ainoa "syy" jonka keksin et miks ovis saattaisi olla ajoissa on et mun toinen munasarja olis alkanut toimia. Se on leikattu keväällä -20 eikä oo siis vuoden -19 jälkeen toiminut. Esikoista yrittäessä oli aivan lepotilassa. Nyt viime ultrassa siel näkyi muutamia niitä "alkufollikkeleja". Jos en ihan väärin muista tuonne kolmen vuoden nii mulla saattoi olla lyhyempi kierto aina, kun oviskivut tuli oikealta. Mut olisipa aika yllätys, kun tuo oikea puoli ei tosiaan oo isolla todennäköisyydellä ovuloinut kolmeen vuoteen.
 
@Tiukuna tsemppii ultran ja toivotaan ettei ovis tuu liian aikaisin. Jännää on kyllä 🤞

Nyt olis tehty se mitä voi, tänään ovis ja sunnuntaina talletus, eilen illalla ei onnistunut, yritettiin kyllä. Tänään aamulla kuukupilla homma.
Pahoin pelkään että letrot vaikuttaa nyt miehen libidoon, eikä tietenkään positiivisesti. Tuntuu kamalalta pyytää miestä tekemään näitä juttuja, mutta kyllä se ihan mukana silti on. Yritän sanoa että, ei tätä onneks tarvii koko kuukautta tehdä. Olis se kivaa panostaa hieman enemmän, ainahan mä yritän että katson milloin pitäis talletella, aina tosiaan ei tiedä että onko väsy ja onnistuuko ylipäätänsä toimitus loppuun asti. Ja toisinaan ollaan hyvinkin kiimaisia 😅😅 tää kierto selkeesti ei olla, vaikuttaa kyllä ihan oma sairastelu ja flunssat ym.

noo tämmöistä mietintää tähän väliin. Nyt sais viikko mennä nopsaa kiitos 🤞🤞🤞
 
@Mamiks Mun mielestä toi tallettelun ajoittaminen on aina hirveen stressaavaa, kun ei yhtään tiedä et millä fiiliksillä toinen on just sillon 😅

Täällä tänään ehkä dpo 9. En tikutellut niin ei voi varmaksi sanoa, mutta lasken nyt vikasta lima päivästä. Yöllä oli tullut pikku housuihin ihan pieni tippa verta. Pyyhittäessä ei mitään. Mulla ei ikinä missään neljässä raskaudessa oo tullut kiinnitymisvuotoa, mut voisko olla 🤔 eilen ja aamulla oli vähän menkka jomoa myös. Valkovuoto lisääntynyt myös 🤔Tai sit sieltä on vaan menkat tulossa, vois sopia oireet siihenki 😑
 
Onko muilla kierroissa sännöllisesti vaihtelua pituudessa? Mulla on joka toinen kierto pidempi ja toinen lyhyempi. Vasemmalta ovis tulee n.kp 18 ja oikealta kp14. Raskaudet on alkaneet eri puolilta ja huonosta limakalvosta huolimatta edellinen oviksesta kp13

Kp 12, ovistestit tummenee vähän ja oikealla lievää jomottelua, ovista veikkaan lauantaille. Talletteluja eilen ja tänään sitten myös, lauantaina toivottavasti kanssa, perjantaina ei olla samassa sängyssä 🤭

Huomenna myös yksityisellä lääkäri ja ultra, näkee limakalvon tilanteen nyt sopivasti oviksen aikaan ja saan sen lähetteen lapsettomuuspolille. Keväällä lähetteen saatua tulin raskaaksi, olisihan se hienoa jos nyt kävisi samoin mutta ei nyt luulla taintoivota liikoja...
 
Täällä odotellaan menkkoja. Nyt dpo 15/16, testit negoja mutta menkkoja ei kuulu eikä näy, kp 30/27-28. Normi pms oireitakaan ei oikein ole. Ärtyisyyttä kyllä mutta potenssiin kymmenen normaaliin verrattuna. Vatsassa outoja tuntemuksia, huonoa oloa ja huimausta. Onko jollain raskaus näkyny testeissä vasta tosi myöhään? Ja lopputulos ollut terve vauva?
 
Viimeksi muokattu:
No niin vaa siel oli tosiaan kaks rakkulaa puhkeamassa varmaan huomenna. Toinen 23mm ja toinen 17mm jo nyt. Ihme kun mulla tosiaan ovistesti ei oo viel plussa (tosin mulla usein näkyy vain iltaisin +). Huomiseksi menisi inssi siis. Kp13 huomenna. Ikinä ei oo ollu ovis näin ajoissa. Ja siis molemmilla puolilla oli folli eli oikea toimi ekaa kertaa kolmeen vuoteen. (Olkoon tämä siis onnen merkki, kun se on ollut lepotilassa jo kauan)
 
No niin vaa siel oli tosiaan kaks rakkulaa puhkeamassa varmaan huomenna. Toinen 23mm ja toinen 17mm jo nyt. Ihme kun mulla tosiaan ovistesti ei oo viel plussa (tosin mulla usein näkyy vain iltaisin +). Huomiseksi menisi inssi siis. Kp13 huomenna. Ikinä ei oo ollu ovis näin ajoissa. Ja siis molemmilla puolilla oli folli eli oikea toimi ekaa kertaa kolmeen vuoteen. (Olkoon tämä siis onnen merkki, kun se on ollut lepotilassa jo kauan)
Ihana kuulla, että oikealla puolella myös toimintaa!! 🤩 Toivotaan sen olevan enne! 🤞🏻
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Nega testattu tänään ei tunnu pahaltakaan koska tää oli vaan varmistustesti, terolutin lopetan tähän päivään, toivottavasti ei uusi kierto kauheesti venyisi. En taida enää terolutia jatkossa luulen että kiinnittyminen mulla ei varmaan ole isoin ongelma.
Isoa taistelua käyn jatkon kanssa, vaikuttaa paljon myös se ettei mies ole sanallakaan kysynyt mitään tai lohduttanut sanoin kyllä ettei tärpännyt taaskaan se oikeastaan tuntuu pahemmalta enkä usko että kannattaa lähteä kovempiin hoitoihin jos siinäkin olisin "yksin"
Mieheni on pari kertaa syyllistänyt itseään siitä ettei meillä tärppää, voisiko olla joku syy sille että on hankala aihe 🤔 Mä olen jotenkin pitänyt normaalina sitä ettei mieheni näistä asioista tuhahdusta kummempaa suustansa saa. En kiellä etteikö se hetken tuntuisi pahalta, saada vastaukseksi hymähdys tai höh tai joo. Ja sitten puhutaankin jo polttoaineen saatavuudesta. Mutta sisko on yhtä perillä asioistani ja häneltä saan hyvät tsempit, se riittää mulle.

Onkohan listaa päivittäessä käynyt jossain vaiheessa kämmi kun niin moni on kp 7?
mä olin kattovinaan kun ilmoittauduin kiertopäiville, että aika monta tosiaan on samoilla päivillä 🤭 eli eiköhän se oikein ole. Nyt sitten vaan plussatulvaa odottelemaan 🤞

Multa poistettiin tänään yllättäen (yllätys siksi ettei särkyä ole ollut) massiivisen tulehduksen aiheuttanut hammas 😱 lekurin mielestä tulehdusta ollut jo pitkään. Pienessä päässäni pohdin että sehän saattaa olla ainakin osasyy sille ettei mun haamut vahvistukaan 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mulla se tulppa tulee aina joku 5 päivää ennen ovista 🤔 limatulpan jälkeen alkaa yleensä oviskivut ja kestää sen 5 päivää ja loppuu viimeisenä päivänä kun munasolu irtoaa 🥴
Aika jännä! Oon lukenut monesta paikkaan että viimeisenä irtoaa se tulppa :D

Mulla alkaa vuoto muuttua tosi vetisiksi, himot nousee ja sitten alkaa kivut, yhtenä päivänä on ihan jäätävä painostava kipu, joka hellittää. Sitten tulee iso lima klöntsä seuraavana päivänä ja alkaa pikku hiljaa muuttua ”normaaliksi” olot. Oon ajatellut että kipupäivänä irtoaa munasolu. 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
Äsken tuli jo tuhrua joten varmasti huomenna kp1 😥 Viikonloppuna juhlat, ei kovin mukavaa 🙄 Siellä tuskin raskaana olevia, kun iäkkämpää väkeä, ei myöskään vauvoja kun aikuisten juhlat.

Uudessa kierrossa tikutettava ovis ,kun on sille gynelle meno.Täytyy vaan toivoa että menkat ei sitten pilaa kaikkea ja tule liian aikaisin 🤔 On julkisen puolen gyne jolta tuskin mitään apuja saa.
 
  • Surullinen
Reactions: Mamiks
Minut voi lisätä myös kierto- ja piinalistalle, tänään kp 17/29 ja dpo0. Tänään vasta ovispäivä ja jo nyt tuntuu, että toiveet on niin korkealla, että ei pysty muuta ajattelemaan 🤭 Miten sitä sais ajan kulumaan nopeasti ja ajatukset kurissa?
 
Tänään kp 7, nyt jo tuntuu muniksissa jomottelua 🤨 valkovuoto alko lisääntyä jo ennen ku menkat kokonaan oli loppunut... en kyllä ala jos nyt alkaa oviskivut jo kun se 5 päivääkin on yhtä tuskaa kun esim. Koiran kanssa klenkkeilykin on ihan mahotonta kun kaikki tärähtely sattuu niin paljon 🤯 Flo ennustaa oviksen 7 päivän päähän...voihan se tulla vähän aikasemmin 🤔 nyt on eka kokonaan imettämätön kierto niin saapa nähdä mitä tulee 🤭
 
vierailija
Mitä mieltä ootte tästä testistä? Apteqin testi siis.


Hentookin hennompi viiva tuli testiajan puitteissa, tää testin kuivuttua..
Jos kierto säännöllinen niin en uskois testiä, eli viivan paikka.
Mutta esim itsellä tuli kierron välissä plussa, olin ihmeissäni ja selvisi, että kyse oli kohdunulkoisesta, joka siis oli jo aiemmasta kierrosta alkanut, kuukautiset tuli pari viikkoa ennen tätä plussaa ja luulin, että uusi kierto oli alkanut kuukautisista joten tämä "uuden kierron" keskellä tullut plussa pisti mielen aivan sekaisin. Onneksi tutkimuksissa löytyi syy ennenku olisi tullut isompi operaatio. Kaikki olikin siis aivan muuta mitä en tullut ajatelleeksi. En halua pelotella, vaan kertoa, että syitä positiiviseen raskaustestitulokseen, varsinkin säännöllisessä kierrossa, todellakin muusta. Jos tuo viiva vahvistuu, niin hakeudu tutkimuksiin. Jos häviää, niin ei hätää. Sitten vaan kohti loppu kiertoa ja raskaustoivetta.
Raskaustesti ei näytä ovista.
Ovistesti voi näyttää raskauden. Näin olen saanut lääkäriltä vastauksen kysymykseeni. Raskaustestissä näkyvä positiivinen tulos on siis joko: viivanpaikka/virheellinen tai positiivinen eli raskaana(normaali tai ei normaali raskaus). Aina jos mahdollisuus olla raskaana, kannattaa huomioida vahvistuuko testi ja ottaa yhteyttä vaikka neuvolaan ohjeiden saamiseen jos ajankohta on "outo".
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/21 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/22 1.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Lunni_ ★ 8/2022 ★ 5.
@J-Annika 9/2022 3
★★★★★★★★★★★★★★★★

9.9.2022 Perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@vauvakuume7 kp 32/28
@~SeaWind kp 31/29-31
@eeveon kp 27/32
@Mirkkuli26 kp 26/22-25
@Laurenzia kp 24/31
@Millis86 kp 22/28
@Eadni1992 kp 22/26-28
@nobelius kp 21/28-30
@Mamtobe kp 19/24
@ansi91 kp 18/28-31
@KKatariina kp 18/29
@Mammuzka kp 17/?
@Niisq kp 16/25
@Mamiks kp 15/24-28
@Tiukuna kp 13/28-32
@Jossu_95 kp 12/28-30
@J-Annika kp 12/24-28
@Poiski kp 8/36-39
@jempppis kp 8/?
@Emzy kp 8/?
@tätimoonika kp 8/29-31
@tiipanen kp 8/28
@helmikorvakoru kp 8/28-30
@Lapinlikka kp 6/25-30
@Nokare kp 5/28
@Sipiriina kp 4/25
@Mirkkuli26 kp 3/22-25
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@~SeaWind DPO 13
@Yksinmatkassa DPO 10
@eeveon DPO 9
@Laurenzia DPO 8
@Millis86 DPO 8
@nobelius DPO 7
@Niisq DPO 4
@ansi91 DPO 2
@Mamiks DPO 1
@KKatariina DPO 1
@Tiukuna DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/2022 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/2022 ★ 2. ★ 8/2022
@Selis★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/2022
 
Mä en oo aiemmin kirjoitellut, ja pahoin pelkään, että en ehdi/jaksa/muista kovin usein kirjoitellakaan, mutta pakko tulla purkamaan paineita :D

Mä oon 32 v. kolmen lapsen äiti, kaksi isompaa ovat alakouluikäisiä ja nuorin on nyt vuoden. Soutamisen ja huopaamisen jälkeen olemme päättäneet yrittää neljättä. Kaikki kolme ovat saaneet alkunsa suht helposti, ja tämän takia huomaan ajattelevani, että kyllähän tämä neljäskin pian tärppää, mikä ärsyttää, koska eihän sitä voi tietää.

Koko kesän odottelin kierron käynnistymistä edellisen raskauden jäljiltä, ja viime kuussa vihdoin tosi selkeiden ovisoireiden jälkeen tuli ensimmäiset menkat. Nyt siis tavallaan yk 1 käynnissä. Innokkaana odottelin mulle tyypillisiä, tosi selkeitä ovisoireita ja alkuviikosta ja epäilin oireiden perusteella oviksen tulevan. Toissapäivänä oli tosi lupaavan limaa koostumukseltaan, tosin määrät oli vähäiset. Epäilin oviksen tapahtuvan eilen, mutta sitten eilen se vähäinen ovislima katosikin, ja sen tilalla oli pientä tuhruvuotoa koko päivän. Mulla ei oo ikinä ollut muistaakseni ovisvuotoa, ni siksi tämä hämmentää, ja myös siksi, että varsinainen ovislima hävisi kokonaan. Nyt on mieli hämmentynyt, turhautunut ja pettynyt. Mulla on kyllä normaalistikin epäsäännöllinen kierto, niin voihan se olla, että esim viikonloppuna onkin ovis. Mutta silti, plääh. Esikoisen aikaan vauvakuume ja kova into sotki kierron niin, että koko ovista ei varmaan edes tapahtunut ja kierrot huiteli pahimmillaan kp 60, ni kovasti toivon, että nyt ei ole sama edessä. Nyt meneillään on siis kp 19, ja mun kierrot ovat vaihdelleet noin 32-37 välillä, joskus enemmänkin tai myös vähemmän.

Kiitos ja anteeksi, ja tsemppiä kaikille piinailuihin!
 
vierailija
Jos kierto säännöllinen niin en uskois testiä, eli viivan paikka.
Mutta esim itsellä tuli kierron välissä plussa, olin ihmeissäni ja selvisi, että kyse oli kohdunulkoisesta, joka siis oli jo aiemmasta kierrosta alkanut, kuukautiset tuli pari viikkoa ennen tätä plussaa ja luulin, että uusi kierto oli alkanut kuukautisista joten tämä "uuden kierron" keskellä tullut plussa pisti mielen aivan sekaisin. Onneksi tutkimuksissa löytyi syy ennenku olisi tullut isompi operaatio. Kaikki olikin siis aivan muuta mitä en tullut ajatelleeksi. En halua pelotella, vaan kertoa, että syitä positiiviseen raskaustestitulokseen, varsinkin säännöllisessä kierrossa, todellakin muusta. Jos tuo viiva vahvistuu, niin hakeudu tutkimuksiin. Jos häviää, niin ei hätää. Sitten vaan kohti loppu kiertoa ja raskaustoivetta.
Raskaustesti ei näytä ovista.
Ovistesti voi näyttää raskauden. Näin olen saanut lääkäriltä vastauksen kysymykseeni. Raskaustestissä näkyvä positiivinen tulos on siis joko: viivanpaikka/virheellinen tai positiivinen eli raskaana(normaali tai ei normaali raskaus). Aina jos mahdollisuus olla raskaana, kannattaa huomioida vahvistuuko testi ja ottaa yhteyttä vaikka neuvolaan ohjeiden saamiseen jos ajankohta on "outo".
Kyllä raskaustesti voi reagoida ovikseen! Testattu monta kertaa.
 
Siis onpa ärsyttävän hidas toi raskauskeijun toimitus. Viime perjantaina tilasin eikä vielä tänäänkään tullut 😒 eli ei pääse testailemaan sitten, ehkä ihan hyväkin niin, ei mee testit hukkaan 😂 tänään dpo 10. Eipä juuri mitään ihmeitä oireita kyllä ole, mistä vois mitään arvailla suuntaan tai toiseen. No jos testit tulee maanantaina niin sillon ei ainakaan varmaan enää täydy minkään suurennuslasin kanssa tiirailla testiä et on sit selkeästi positiivinen jos on tai negatiivinen 😄 Tiistaina pitäs kuukautiset alkaa 😬
 

Yhteistyössä