mä kysyin poistoarvion yhteydessä että onko kuinka kiireellinen että on hoidot menossa, ei kuulemma ollu kiire.. ja siitä on nyt kaks vuotta aikaa, välillä käyny tarkistuttaa ettei tilanne oo menny pahaks.. ja hoitoja ei tosiaan oo nyt sen takia pitäny keskeyttääAivan joo toi vois ehkä olla syynä ! Hampaat ei oo nyt tulehtuneet eikä vaivaa, mutta ennaltaehkäisevästi haluttais poistaa. Täytyy nyt vähän miettiä siirtääkö yritystä vai kuinka, poistoajan sain vasta marraskuun loppuun
Okei! Kiva kuulla ettei välttämättä menis akuutiksi raskauden aikana.. loppujen lopuks raskausaika on kuitenkin tosi lyhyt ja tärppäämisessäkin voi tietty kestää joka tapauksessa tässä kierrossa mahdollisuus raskaudelle jo onmä kysyin poistoarvion yhteydessä että onko kuinka kiireellinen että on hoidot menossa, ei kuulemma ollu kiire.. ja siitä on nyt kaks vuotta aikaa, välillä käyny tarkistuttaa ettei tilanne oo menny pahaks.. ja hoitoja ei tosiaan oo nyt sen takia pitäny keskeyttää
Antibiootteja on myös ihan turvallisia raskauden ja yrityksen aikana kuten amoksisilliini ja kefexin jotka on myös yleisesti käytettyjä. Jouduin just ite syömään molemmat kuurit nielutulehdukseenAivan joo toi vois ehkä olla syynä ! Hampaat ei oo nyt tulehtuneet eikä vaivaa, mutta ennaltaehkäisevästi haluttais poistaa. Täytyy nyt vähän miettiä siirtääkö yritystä vai kuinka, poistoajan sain vasta marraskuun loppuun
Jep! Tuttuja ajatuksia Aina sitä jotenkin sitten sopeutuu ja oppii elämään uuden tilanteen kanssa. Toivotaan, että ensi vuodelle semmoinen meille on tulossa!@Nokare Siis mä kyl kans välillä mietin, et miten ihmeessä sitä pärjäis kahen kanssa tai just jos tulee kauheen huonovointinen raskaus ni ees sen yhen kanssa. No nämä on näitä, kyllä sitä sit pärjää kun on pakko tietysti. Ja toisaalta tosiaan usein tulee myös niitä fiiliksiä kun kuvittelee miten ihanaa se olisi saada toinen tuollainen muru.
joo onhan niitä ns.turvallisiakin antibiotteja olemassa, mut ite koen että kaikki ”ylimääräset” lääkkeet olis syytä jättää pois. Toki eihän se ylimääränen olis tossa tapauksessa mut vältettävissä kuitenkinAntibiootteja on myös ihan turvallisia raskauden ja yrityksen aikana kuten amoksisilliini ja kefexin jotka on myös yleisesti käytettyjä. Jouduin just ite syömään molemmat kuurit nielutulehdukseen
Uskoisin että kommentti on hammaslääkärin varotoimi lähinnä liittyen puudutteisiin ja kipulääkkeisiin ja kysyisin asiaa ihan erikseen joko omalta äitiyspolilta tai teratologisesta palvelusta että onko jokin hyvä syy välttää yritystä ja hampaiden poistoa yhtä aikaa vai ei. Ja on syytä välttää mutta jos poisto ei ole nyt välttämätön niin jättäisin sen myöhemmäksi. Tai yrittäisin kinuta jotain aiempaa peruutusaikaa tms.
Näinhän se on, mutta meinasin ettei ne antibiootit silti se niin iso riski ole että yritys tarvisi nyt laittaa yli 4kk tauolle vain sen takia.joo onhan niitä ns.turvallisiakin antibiotteja olemassa, mut ite koen että kaikki ”ylimääräset” lääkkeet olis syytä jättää pois. Toki eihän se ylimääränen olis tossa tapauksessa mut vältettävissä kuitenkin
Mulla taas viime syksyn raskaudessa ei hammaslääkäri sanonut mitään että haittaisi raskaus, pari reikää paikattiin. Tosin hammasröntgenestä kieltäydyin vaikkei se kuulemma haittaa kun on niin kaukana vatsasta (silti hoitaja ja lääkäri menee eri huoneeseen aina ) ja muutenkaan en tahdo paikatessa puudutusta.Mä epäilen kanssa, että toi hammaslääkärin suositus liittyisi enemmän niihin bakteereihin. Mullehan ei tehty esim. hammaskiven poistoa kun olin raskaana, siitä syystä että verenkiertoon voi päätyä jotain inhaa operaation yhteydessä.
Kävinkin täällä aiemmin lurkkaamassa ja puhumassa mietteistäni kolmannen lapsen suhteen kun on opiskelut vielä kesken. Päädyin siihen että yritetään nyt kuitenkin, eka raskaus 24v oli keskenmeno/tuulimuna eikä tässä enää nuoremmiksi tulla. jännitin tässä ite että ois perjantaina päässyt tekemään raskaustestin, mutta menkat alkoikin 5 päivää etuajassa sunnuntaina, tosi lyhyt kierto... mutta ehkä tämä kierto olisi normaalimpi... kapseli jäi jo huhtikuussa pois, mutta ehkä se sotkee kiertoa edelleen.
Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille yrittäjille ja jännääjille
Siittiöt säilyy 5 päivää hengissä mutta hedelmöitys kykyisinä 3 päivääKierto 28, eli ovulaatio jossain kp 12->.
Kp 6 korsu rikkoontui, siittiöt säilyy hengissä ~3 päivää, hedelmällisessä limassa paremmin eli lähempänä ovulaatiota.
Eli aika mahdottomuus.. Kannattaa varautua pettymykseen.
Oliko niin että vastaus ei näy omakannassa? Voit käydä TK vastaanotossa pyytämässä tuloksen ja pyytää vaikka sen tulostettuna. Ne ei välttämättä osaa kertoa mitä verikoe arvo kertoo mutta ainakin tiedät vastauksenOnnea plussanneille
Tsempit uuteen kiertoon joutuneille
On kp24 ja tänään tuli jo ihan mahdotonta menkka kramppia Hikipuuska tuli myös edellis aamuna herätessä . Kierto jää jälleen lyhyeksi
Soitin maanantaina neuvolaan no siellä vaan vastaaja ja viesti että vasta ensi viikolla paikalla neuvolantäti Soitin sitten naapuri kuntaan ,kun on useampi neuvola samassa sairaanhoito piirissä.Siellä oli aivan ihana täti joka otti tosissaan ja lupasi laittaa lääkärille kannan otto pyynnön ja tää hoitaja lupasi soittaa mahdollisimman pian minulle.Vielä ei ole soittanut.Ymmärsi huoleni ja sen että haluan nopeasti tietää tuloksesta. Otti myös ylös mikä kp koe tehty.Lopuksi vielä lohdutti että kyllä kaikki järjestyy Tuntui siltä että tämä täti oli aidosti kiinnostunut ja empaattinen Samaa ei voi sanoa oman kunnan neuvolan tädistä.
@mamma41 tsemppiä Miehesi on kuin omani. Kun kerroin noista kokeista yms.. niin ihan kun häntä ei kiinnostaisi Ei kysele ei kommentoi vaikka kerron uudesta kierrosta yms..Ja itse hän on tähän yritykseen lähtenyt mukaan, kun kierukan poiston jälkeen ei ole kondomeja hankkinut tähän päivään mennessä.
Tiedän jo arvon, se oli 6,8 joka liian korkea.Luteaalin viitearvo 1,1-5,5 Odotan lääkärin kannan ottoa asiaan.Oliko niin että vastaus ei näy omakannassa? Voit käydä TK vastaanotossa pyytämässä tuloksen ja pyytää vaikka sen tulostettuna. Ne ei välttämättä osaa kertoa mitä verikoe arvo kertoo mutta ainakin tiedät vastauksen
Kiitos, näin suunnittelin itsekkin!Mä teen sillee et testaan pcllä kunnes ovistesti alkaa olla tummentunut ja sit digillä (hoitoja varten täytyy testaa Digillä. Yks 10kpl paketti kestää yleensä 2 kiertoa
Ihan normaali viiva dpo 13!Mitä sanoo raati? Tänään dpo 13 ja tällänen viiva jo
@Kyfi, mulla oli aivan jäätävät vuodot keskenmenojen jälkeen.
@Fazeriina82 hyvä että vihdoin joku ihana tyyppi kuunteli ja välitti ja homma menee eteenpäin
Hyvä viiva jo!Mitä sanoo raati? Tänään dpo 13 ja tällänen viiva jo
@Kyfi, mulla oli aivan jäätävät vuodot keskenmenojen jälkeen.
@Fazeriina82 hyvä että vihdoin joku ihana tyyppi kuunteli ja välitti ja homma menee eteenpäin