Haaveena vauva 2023

@jekkis87 mikä tilanne testin kanssa? Tuliko plussa?

Mä en oo tänään testannut, mut aikaisemmista huomaa et viivat on vahvistunut. Tänään ehkä siis dpo 11. En tikuttanut ovista niin ei varmaa tietoa.

@Earhart joko sunt saa lisäillä plussanneisiin
Kyllä mut saa lisätä plussanneisiin :) Tuun sieltä sitten pois, jos käy köpelösti.
4/22, 2., 8/22
Kai se elokuinen haamu nyt tässä kohtaa voidaan laskea plussaksi, vaikka vahvimmat viivat tulikin syyskuun puolella :D
 
Onnea plussanneille 😍

Täällä oli varmaan ovis perjantaina kp14, eli huomiselle vois pistää dpo3. Nyt oli kyllä niin sekoilua noiden testien kanssa 🤦🏻‍♀️ Mut limat ja halut täsmäis myös tuohon. Ja talleteltiin -2 ja 0, eli ihan kivasti joka tapauksessa, vaikka ovis oliskin ollu vasta la.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Selis
@Earhart lämpimät onnittelut ♥

@Selis valitettavasti negaa näyttää 😞
Tänään 5 päivää myöhässä, ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen.
🙏 Täytyy pitää toivoa yllä.

Mä ajattelin huomenna soitella tonne perhesuunnittelu neuvolaan .
Jospa varataan uutta aikaa.


Raskaustesti suosituksia?
Rfsu.n liuskat ja apteekin oma raskaustesti nyt koettu ja mietin pitäskö investoida tommoseen clearblue.n testiin. Onko ne oikeesti niin paljon parempia vai mikä tää hinnan selitys on?
Tuntuu jotenki hassulta et yks testi maksaa monta kymmentä euroa 🤔

@mamma41 Ei se hoitoihin hakeutuminen monellakaan siitä iästä ole kiinni.
Hyvä, että näitä on. Siis hoitoja ja tutkimuksia tueksi. Kaikille tää luonnollisesti raskautuminen ei vaa onnistu .
Mitä sitä turhaan venyttelee asian kans vuosikausia, hoitoihin vaan jos ei muuten tärppää.
 
@Earhart lämpimät onnittelut

@Selis valitettavasti negaa näyttää
Tänään 5 päivää myöhässä, ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen.
Täytyy pitää toivoa yllä.

Mä ajattelin huomenna soitella tonne perhesuunnittelu neuvolaan .
Jospa varataan uutta aikaa.


Raskaustesti suosituksia?
Rfsu.n liuskat ja apteekin oma raskaustesti nyt koettu ja mietin pitäskö investoida tommoseen clearblue.n testiin. Onko ne oikeesti niin paljon parempia vai mikä tää hinnan selitys on?
Tuntuu jotenki hassulta et yks testi maksaa monta kymmentä euroa

@mamma41 Ei se hoitoihin hakeutuminen monellakaan siitä iästä ole kiinni.
Hyvä, että näitä on. Siis hoitoja ja tutkimuksia tueksi. Kaikille tää luonnollisesti raskautuminen ei vaa onnistu .
Mitä sitä turhaan venyttelee asian kans vuosikausia, hoitoihin vaan jos ei muuten tärppää.
Juu ilman muuta on hyvä, vain pohdiskelin asiaa..itse juuri katsoin kuinkahan monetta kertaa Ovumian sivuja, en tiennyt että pystyy hakemaan rahoitustakin
 
Juu ilman muuta on hyvä, vain pohdiskelin asiaa..itse juuri katsoin kuinkahan monetta kertaa Ovumian sivuja, en tiennyt että pystyy hakemaan rahoitustakin
Mä oon kans kävässy siellä kurkkaamassa .

Me ei olla tästä vielä keskustelu, riippuu varmasti todella paljon siitä mitä löytyy tai löytyykö mitään "syytä" siihen, että nyt ei tärppää sitte millään.

Kaikkemme ollaan kyllä tehty,
mä oon lopettanut tupakoinnin, ei käytetä alkoholia kyllä muutenkaan mutta ns.sauna-bissetkin on jätetty
kauppaan.
Painoa on tiputettu myös jne...

Eniten mua ehkä ahdistaa se, että olen keliaatikko.
Tosin mun keliakia todettiin vasta jokunen vuosi sitten, tällä hetkellä se on omasta mielestäni ok tilassa sillä noudatan tiukkaa gluteenitonta ruokavaliota ja tähän en tee missään nimessä poikkeustakaan.
Mutta pistää se miettimään, onko kuitenkin tämä taustalla 🤔

Tässä vielä linkkiä aiheesta
 
Minäkin voisin tulla kiertolistalle huomenna kp 4/28

Onko kenelläkään kokemuksia greippimehun vaikutuksesta? Ja mahtaako verigreippi ajaa saman asian 🤔 itse innostuin kokeilemaan ja sehän oli hyvää, aion litkiä sitä menemään ja l-arginiini tilattu, jos vaikka poppakonsteista oliskin jotain hyötyö 🤭

Siinä mielessä lohduttavaa tuo viimekierron haamu että jotain kuitenkin yrittää tapahtua. Ja taas alkaa niiin pitkä ovulaation odotus (puhumattakaan sen jälkeisistä päivistä), onneksi on kiire viikko tulossa niin päästään äkkiämpää sinne 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Emzy
Mä oon kans kävässy siellä kurkkaamassa .

Me ei olla tästä vielä keskustelu, riippuu varmasti todella paljon siitä mitä löytyy tai löytyykö mitään "syytä" siihen, että nyt ei tärppää sitte millään.

Kaikkemme ollaan kyllä tehty,
mä oon lopettanut tupakoinnin, ei käytetä alkoholia kyllä muutenkaan mutta ns.sauna-bissetkin on jätetty
kauppaan.
Painoa on tiputettu myös jne...

Eniten mua ehkä ahdistaa se, että olen keliaatikko.
Tosin mun keliakia todettiin vasta jokunen vuosi sitten, tällä hetkellä se on omasta mielestäni ok tilassa sillä noudatan tiukkaa gluteenitonta ruokavaliota ja tähän en tee missään nimessä poikkeustakaan.
Mutta pistää se miettimään, onko kuitenkin tämä taustalla

Tässä vielä linkkiä aiheesta
Kaverilla keliakia ja tuli raskaaksi "helposti", tärkein kai noudattaa gluteiinitonta ruokavaliota niin kuin jo teetkin 😊 vitamiineja kaveri syönyt aina, mammavitskuja heti kun alkoivat yrittämään, mullekin neuvola sanoi että niiden tärkeys vielä korostuu suolistosairaalla (mulla IBS)
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Kaverilla keliakia ja tuli raskaaksi "helposti", tärkein kai noudattaa gluteiinitonta ruokavaliota niin kuin jo teetkin 😊 vitamiineja kaveri syönyt aina, mammavitskuja heti kun alkoivat yrittämään, mullekin neuvola sanoi että niiden tärkeys vielä korostuu suolistosairaalla (mulla IBS)
Jep 👍

Foolihappoa ja vitskuja vuoden nielleenä 😂 toivon että se plussa nyt piirtyy seuraavaan testiin 🙏

SUOSITUKSIA testeistä?
Tuolla aiemmin mainitsinkin, että apteekin oma ja RFSU.n liuskat on käyty läpi.
Apteekkarin testin se ikkuna on mielestäni jotenki hankala+ käyttö.
Ohjeessa lukee, että testiosa kastetaan puoliksi virtsaan 3s ajaksi .
RFSU.n liuskat on mun mielestä ihan ok , mutta koska tää testaaminen jatkuu voihan sitä kokeilla muitakin 🙈

Onko clearblue hintansa väärtti? 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen
mut apua!! Kokemuksia tästä testistä, antaako viivanpaikkaa??
Ei ole kokemusta mutta haamulta kyllä näyttää. Toivottavasti siitä rupeaa vahvistumaan!

@jekkis87 En ole nähnyt syytä ostaa Clearblue. (paitsi piti yksi herkkä ostaa varalle). Suosittelen Pregcheck liuskoja. Kohtuu herkkiä eikä anna vääriä viivoja.

@tiipanen Litkin greippimehua (itse puristettua) muutaman kierron ennen ovista enkä huomannut mitään vaikutusta. Mulla tosin oli kanssa verigreippiä, koska normaalia ei saanut
 
Mä tota greippimehu asiaa tutkin kun mietin olisiko siitä mulle hyötyä. Totesin että ei koska se pikemminkin saattaisi laskea estrogeenitasoja ja heikentää limakalvoja.
Viime vuoden ketjusta itseäni lainaten: Ilmeisesti greippimehu kyllä nostaa estrogeenin korvaushoidon kanssa käytettynä veren estrogeeni pitoisuuksia mutta kehon luonnollista estrogeenitasoa greipin nauttiminen sen sijaan laskee. Raskautta yrittäessä tämä voi toki olla hyvä asia esim. PCOsta kärsiville (oma päätelmäni). Tässä linkki tutkimukseen josta luin. Tämä toki vain yksi tutkimus mutta koska greippimehun toimivuuskaan ei perustu tutkimukseen niin en näe itselleni hyväksi sitä ottaa käyttöön.

 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen

Yhteistyössä