Haaveena vauva 2023

Mun BMI on himpun yli 35 nii ei saada löhetettä hoitoihin. Ja sitku kaikki sanoo et laihduta nii sitä oon tehny viimeiset 3 vuotta (-sen ajan ku olin raskaana), mut mulla on sellai aineenvaihduntasairaus joka tuntuu tekevän sen mahdottomaksi. Ravitsemusterapeuttikin on sanonut et ruokavaliossa ei oo vikaa.

Ja sit toki HUSsilla lahjasoluhoitoihin jonot on noin 1,5v luokkaa ja ei voi käyttää samaa lahjoittajaa kun esikoisella jos menee julkiselle.
 
Saanko kysyä mikset mene julkiselle puolelle hoitoihin? Ei maksa kuin murto-osan mitä yksityinen
Lisäksi rahallisesti esikoisesta pystyttiin maksaa joka kk silleen reaaliajassa yksityisen hoidot mut nyt sit hintojen nousu tuolla klinikalla jättää meidän talouden kuukaudelta hieman miinusmerkkikseksi. Inhottaa vaan sitä miten sentin laskemiseksi se menee. Tasapainoillaan tällä hetkellä siis sen kanssa et säästääkkö ekana ja sit yrittää vai kituuttaako ja yrittääkö. Heteroparina oltais tosiaan yritys aloitettu varmaan jo viime jouluna, joten tuntuu tää jatkuva odottaminenkin ikävälle. Mut siis nii sinänsä yksityiselle on varaa joten en nää julkista vaihtoehtona siksi koska se sulkee meiltä nii paljon pois.
 
Lisäksi rahallisesti esikoisesta pystyttiin maksaa joka kk silleen reaaliajassa yksityisen hoidot mut nyt sit hintojen nousu tuolla klinikalla jättää meidän talouden kuukaudelta hieman miinusmerkkikseksi. Inhottaa vaan sitä miten sentin laskemiseksi se menee. Tasapainoillaan tällä hetkellä siis sen kanssa et säästääkkö ekana ja sit yrittää vai kituuttaako ja yrittääkö. Heteroparina oltais tosiaan yritys aloitettu varmaan jo viime jouluna, joten tuntuu tää jatkuva odottaminenkin ikävälle. Mut siis nii sinänsä yksityiselle on varaa joten en nää julkista vaihtoehtona siksi koska se sulkee meiltä nii paljon pois.
Saanko kysyä paljon noi hoidot maksaa?
 
Onnea ja tarrasukkia @Kiemura !

@peanut_butter Näen kanssa siinä PC:ssä haamun! Toivottavasti siitä vahvistuu!

"Ei raskaana" . Nyt eniten harmittaa se että ei oo varaa yrittää ens kierrossa. Eikö tuommoisen kemiallisen jälkeen oo todennäköisempää tärpätä heti seuraavasta kierrosta uudelleen.
Pahoittelut 💔 Olen kanssa tuon kemiallisesta seuraava onnistuu-legendan kuullut täällä ja olin kanssa toiveikas sen suhteen mutta meillä ei ainakaan toteutunut. Mutta kyllähän se kemiallinen kaiketi kertoo että raskaus on mahdollinen, jos jotain positiivista pitää etsiä.

@Bumba21 Kuulostaa kyllä rankalta kokemukselta ja todella ymmärrettävää että toista yritystä miettii todella tarkkaan. Hyvä jos lääkäri ei kuitenkaan nähnyt sille esteitä, ja voihan raskaudet kai olla hyvinkin erilaisia. Toivottavasti näin sinullakin!

@Mimerkki Toivottavasti roskishaamu muuttuu kunnon viivaksi!

Täällä on pistokset pistetty ja odotellaan ensi viikon ultraa ja inssiä. Jännästi tuntui se Gonal-F nipistelevän muniksissa alkuun mutta ei oikeastaan enää viimeisen pistoksen jälkeen. En tiedä kuuluiko edes, mutta ei mulla ennen ole tässä vaiheessa kiertoa tullut sellaista nippailua.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
@Tiukuna pahoittelut

@Mimerkki Oi kun jännää, laita tänne kuvaa testistä?

Täällä dpo9 ja todelliset piinapäivät on käsillä. Olo on tosi oireeton ja vahva olo siitä ettei ole tärpännyt. Toisaalta tiedän, että oikeesti tässä vaiheessa oireista ei pysty päättelemään oikein mitään ja viime kerrallakin olin oireeton johonkin dpo13 asti. Tekis mieli testata illalla, mutta ahdistaa kohdata se todennäköisin skenaario että siinä testissä ei tuu näkymään yhtään mitään
En saa kuvaan, toi cb on jotenkin niin valkoinen koko testikapula että mun kamera ei osaa siitä hentoa viivaa kuvata. Mutta kaveri näki viivan myös ilman viivalaseja. Ja sen mies. Omalle miehelle en ole päässyt näyttämään tänään töiden takia.
Aamulla uusi, katsotaan mitä sitten. Jotenkin en jaksa uskoa enää että viiva vahvistuisi huomenna, onhan se mahdollista mutta kun tämä on jo neljäs kerta tänä vuonna että tekee haamua joka kuitenkin häipyy ..

Edit. Sain kuvan sisävaloissa, sen verran muokattu että näyttää kuvassa aika samalta kuin livenä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Onnea ja tarrasukkia @Kiemura !

@peanut_butter Näen kanssa siinä PC:ssä haamun! Toivottavasti siitä vahvistuu!


Pahoittelut Olen kanssa tuon kemiallisesta seuraava onnistuu-legendan kuullut täällä ja olin kanssa toiveikas sen suhteen mutta meillä ei ainakaan toteutunut. Mutta kyllähän se kemiallinen kaiketi kertoo että raskaus on mahdollinen, jos jotain positiivista pitää etsiä.

@Bumba21 Kuulostaa kyllä rankalta kokemukselta ja todella ymmärrettävää että toista yritystä miettii todella tarkkaan. Hyvä jos lääkäri ei kuitenkaan nähnyt sille esteitä, ja voihan raskaudet kai olla hyvinkin erilaisia. Toivottavasti näin sinullakin!

@Mimerkki Toivottavasti roskishaamu muuttuu kunnon viivaksi!

Täällä on pistokset pistetty ja odotellaan ensi viikon ultraa ja inssiä. Jännästi tuntui se Gonal-F nipistelevän muniksissa alkuun mutta ei oikeastaan enää viimeisen pistoksen jälkeen. En tiedä kuuluiko edes, mutta ei mulla ennen ole tässä vaiheessa kiertoa tullut sellaista nippailua.
Mulla oli just niin että varhaisen km jälkeen tuli heti uusi plussa. Mulla oli rv 5+4 kun vuoto alkoi. Ovis oli ihan normaalisti niin kuin aina. Jouduin sitten just ennen plussaa päivystykseen migreeni kohtauksen vuoksi. Lääkäri kysyi voinko olla raskaana sanoin että sain km n. 4 vko sitten. Jaa no et sä sitten voi olla raskaana. Siitä on niin vähän aikaa sanoi lääkäri. No tein vissiin 3 päivää siitä niin positiivisen raskaustestin. Teki mieli käydä sille lääkärille heiluttamassa mun positiivista testiä 😂😂.

Mutta oon tosiaan monesti kuullut että kohtu ois vastaanottavaisempi uudelle hedelmöittyneelle munasolulle heti km jälkeen.
 
Hei, pitkästä aikaa.

Heti alkuun pahoittelut, etten ole itsestäni ilmoitellut hetkeen. Perheettämme kohtasi yllättävä läheisen menehtyminen, jonka vuoksi ei ole ollut aikaa eikä jaksamistakaan keskittyä oikein muuhun..

Noh, mutta tosiaan. Edellisessä kierrossa menkat alkoivat täysin ajallaan, eli raskaus ei alkanut. Nyt siis ollaan jo pitkällä seuraavassa kierrossa.

Yleensä ovuloin kp 15-16 välisenä aikana, mutta jostain syystä tässä kierrossa meni pidempään. Tikutin ovista nyt kp 12 alkaen, aina kp 16 saakka, ja kun positiivista ovulaatiotestiä ei kuulunut niin oletin, etten ovuloisi nyt tähän kiertoon sitten ollenkaan (PCOS vuoksi en ovuloi joka kierrossa). Aloitin sitten tuolloin kp 16 suosiolla Terolutit, ettei kierto venähtäisi, enkä enää tikutellut.

Mutta yllättäen kuitenkin nyt kp 18 (kun olin jo lopettanut tikuttamisen) alkoi hillittömät ovulaatiolimat, ja myös ovulaatiokivut. Testasin sitten vielä kertaalleen ja yllättäen antoi vahvan positiivisen! Tässä vaiheessa siis munasolu oli juuri irronnut. Samantien sitten talleteltiin, toivon ettei myöhästytty, mutta eikös se munasolu hedelmöityskykeisenä säily ainakin noin 12 tuntia, vaikka kerkesikin irrota puolituntia ennen tallettelua?

Tänään sunnuntaina mulla siis KP 19, ja samalla piinailijoihin DPO 1.
 
Pahoittelut omanapailusta, meillä pitäisi alkaa yk2. Ensimmäinen meni pieleen, koska munasolut eivät kasvaneet letroista huolimatta. 😔 Seuraavaan kiertoon tuplataan annos. Aloitin terolutit ja nyt niiden lopettamisesta on mennyt jo 3,5vrk. Ihmettelen, että miksi vuoto ei ole edelleenkään alkanut. Terolutin jälkeen vuoto on alkanut minulla aina 2-3vrk päästä viimeisestä tabletista. Raskauden mahdollisuutta ei ole. Kuinka kauan muilla terolutin käyttäjillä on mennyt vuodon alkuun viimeisen tabletin jälkeen?
 
@peanut_butter kyllä näkyy! Testaatko tänään??

@Mimerkki noi testit antaa viivanpaikkaa helposti (röyhkeitäkin) mutta tuo ei kyllä sellaiselta näytä! Joko testasit tän aamuisen?
Joo, aamun pc ihan hitusen vahvistunut ja himotestaajana ajattelin tuhlata vielä tollaisen one stepin puikon iltapäivästä. Nyt on siis dpo10 että mitään vahvoja viivoja en odotakaan, mut kyllä toi pc on ihan selkeä viiva jo. Pakko nyt katsoa päivä kerrallaan miten tää etenee..
 
@Kyfi Mun mielestä ovistestiin tulee kyllä aina jonkinlainen haalea viiva, en oo ainakaan itse saanut tikkuun koskaan pelkkää yhtä viivaa.
Kiitos. Tätä juuri mietin että tuleeko siihen aina. Yleensä olen sen oviksen saanut pongattua. Nyt keskenmenon jälkeen en ole vielä saanut kiinni, sillä mietin että onko koskaan tilannetta että vain se yksi viiva tulee. 😂
 
Joo, aamun pc ihan hitusen vahvistunut ja himotestaajana ajattelin tuhlata vielä tollaisen one stepin puikon iltapäivästä. Nyt on siis dpo10 että mitään vahvoja viivoja en odotakaan, mut kyllä toi pc on ihan selkeä viiva jo. Pakko nyt katsoa päivä kerrallaan miten tää etenee..
Oh, aikaiset päivät vielä! Omakohtainen kokemus, älä säikähdänjos onesteppiin ei tuu mitään , ne on aika surkeita - jopa ne 10miu . PC parempi ja näyttää aiemmin! 👍
 
  • Tykkää
Reactions: peanut_butter

Yhteistyössä