Haaveena vauva 2023

Täällä dpo 5 eikö oireita, mutta flunssa yrittää :/ Toivottavasti ei pahemmin tuu päälle ennen kesälomia.

Tuli ehkäisystä mieleen, että välillä tekis mieli aloittaa pillerit uudestaan joksikin aikaa ja koittaa sen jlk uudestaan. Mulle on pillerit sopinu aina tosi hyvin, ja viimeeksi kun lopetin ne tulin heti raskaaksi. Nyt sitten kärsitään pms ja mitä kaikkea..

Mutta kai sitä täytyy ilman ehkäsyä nyt olla jos tahtoo raskautua😆
 
Mulle voi päivittää huomiselle dpo1. Tänään tuli mielestäni oppikirjamaiset limat ja alamahaa on vihlonut pitkin päivää. Flon laskujen mukaan eilen olisi ollut ovis niin uskallan luottaa omiin tuntemuksiin 👍🏻 huojentavaa että kroppa vaikuttaa toimivan imetyksestä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Täällä dpo 5 eikö oireita, mutta flunssa yrittää :/ Toivottavasti ei pahemmin tuu päälle ennen kesälomia.

Tuli ehkäisystä mieleen, että välillä tekis mieli aloittaa pillerit uudestaan joksikin aikaa ja koittaa sen jlk uudestaan. Mulle on pillerit sopinu aina tosi hyvin, ja viimeeksi kun lopetin ne tulin heti raskaaksi. Nyt sitten kärsitään pms ja mitä kaikkea..

Mutta kai sitä täytyy ilman ehkäsyä nyt olla jos tahtoo raskautua
Samoja mietteitä silloin kun kamalat PMS oireet päällä :/ Olen kyllä silti sitä mieltä etten haluaisi enää palata hormonaaliseen ehkäisyyn kun huonosti ovat sopineet :/

Lainasin kirjastosta mielenkiintoisen kirjan premenopaussista ja kyllä omat oireilut valitettavasti luultavasti liittyvät siihen:( Hikoilut ennen menkkoja ja välillä vaivaava unettomuus..Välillä ylimääräistä sydämen tykytystä. Haluaisin kuitenkin uskoa ,että raskaus olisi vielä mahdollinen kun kumminkin toimiva säännöllinen kierto. Sitähän sanotaan että ehkäisyä on käytettävä siihen asti, kun menkat olleet 12kk pois yhtäjaksoisesti joten sillonhan se raskauden mahdollisuus on olemassa jos on säännölliset menkat :/ mutta väkisin tässä alkaa usko hiipumaan. Kohtalo tovereita onko täällä muita?
 
Samoja mietteitä silloin kun kamalat PMS oireet päällä :/ Olen kyllä silti sitä mieltä etten haluaisi enää palata hormonaaliseen ehkäisyyn kun huonosti ovat sopineet :/

Lainasin kirjastosta mielenkiintoisen kirjan premenopaussista ja kyllä omat oireilut valitettavasti luultavasti liittyvät siihen:( Hikoilut ennen menkkoja ja välillä vaivaava unettomuus..Välillä ylimääräistä sydämen tykytystä. Haluaisin kuitenkin uskoa ,että raskaus olisi vielä mahdollinen kun kumminkin toimiva säännöllinen kierto. Sitähän sanotaan että ehkäisyä on käytettävä siihen asti, kun menkat olleet 12kk pois yhtäjaksoisesti joten sillonhan se raskauden mahdollisuus on olemassa jos on säännölliset menkat :/ mutta väkisin tässä alkaa usko hiipumaan. Kohtalo tovereita onko täällä muita?
Mulla on (yö)hikoilua pms oireena, enkä kyllä premenopaussia ole itelleni diagnosoimassa. 🙈 Mulla on aina ollut ja oon vaan yhdistänyt pms:n. Ootko käynyt perus labroissa milloin viimeksi? Mulla kakkosta yrittäessä oli juurikin pitkin kiertoa tulevaa hikoilua, sydämen tykyttelyä yms oireita. Epäilin myös olevan joku estrogeeni - homma, mutta gynellä ja labroissa kätytyä oli kilppariarvot mitä sattuu. Kilpparihäiriöt voi aiheuttaa lapsettomuutta, joten se kannattaa tutkituttaa jos oireita on (ja raskautta ei kuulu).
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Mulla on (yö)hikoilua pms oireena, enkä kyllä premenopaussia ole itelleni diagnosoimassa. Mulla on aina ollut ja oon vaan yhdistänyt pms:n. Ootko käynyt perus labroissa milloin viimeksi? Mulla kakkosta yrittäessä oli juurikin pitkin kiertoa tulevaa hikoilua, sydämen tykyttelyä yms oireita. Epäilin myös olevan joku estrogeeni - homma, mutta gynellä ja labroissa kätytyä oli kilppariarvot mitä sattuu. Kilpparihäiriöt voi aiheuttaa lapsettomuutta, joten se kannattaa tutkituttaa jos oireita on (ja raskautta ei kuulu).
Minkä ikäinen olet? Minä täytän kesällä 40v.
Kilppari arvot katsottu ihan hiljakkoin, kaikki ok. Perus verikokeita otettu, ferritiini matala (35).Gynellä viimeksi joulukuussa käynyt, munasarjat näytti normaaleilta eikä hän suostunut mihinkään hormooni kokeisiin laittamaan :/ Tämä julkinen gyne.Väitti vaan ettei voi olla kyse vaihdevuosista.
 
Minkä ikäinen olet? Minä täytän kesällä 40v.
Kilppari arvot katsottu ihan hiljakkoin, kaikki ok. Perus verikokeita otettu, ferritiini matala (35).Gynellä viimeksi joulukuussa käynyt, munasarjat näytti normaaleilta eikä hän suostunut mihinkään hormooni kokeisiin laittamaan :/ Tämä julkinen gyne.Väitti vaan ettei voi olla kyse vaihdevuosista.
Oon sua reilusti nuorempi. Mutta hyvä jos kilpparit tarkistettu niin on se ainakin poissuljettu sit. Toivottavasti löytyis joku syy tai pääsisit parempiin tutkimuksiin!
 
vierailija
Hei! Olen 34-vuotias nainen, mieheni 38-vuotias, ja olemme yrittäneet ensimmäistä lastamme marraskuuta asti eli puolisen vuotta. Kannattaako vielä yrittää puoli vuotta vai käydä gynekologilla tai muulla vastaavalla?
 
Minkä ikäinen olet? Minä täytän kesällä 40v.
Kilppari arvot katsottu ihan hiljakkoin, kaikki ok. Perus verikokeita otettu, ferritiini matala (35).Gynellä viimeksi joulukuussa käynyt, munasarjat näytti normaaleilta eikä hän suostunut mihinkään hormooni kokeisiin laittamaan :/ Tämä julkinen gyne.Väitti vaan ettei voi olla kyse vaihdevuosista.
Hmm, mulla ferritiini oli joku 50 ja TK lääkäri väitti että on normaali (olen käsittänyt että pitäisi olla lähempänä 100). Itse epäilin kanssa huonoja rauta-arvoja vastaavanlaisiin oireisiin (väsymys, sydämen tykyttely, huonot unet, ihon, limakalvojen & suupielien kuivuminen, migreeni jne). Toinen oma epäilys oli kilppari mutta ne arvot on kanssa tarkistettu eikä ollut se. Kolmas oli kanssa premenopaussi. Mulla ei tosin tuota hikoilua ole ollut. Alkusyksystä on lapsettomuuspolilla eka tapaaminen niin toivottavasti siellä valaisevat asiaa, kun kaikki muut perus TK:n laittamat verikokeet oli normaalit.

@Kyfi Näen kyllä selvää haamua sun testissä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Dpo 13 kpl 29/29
Aamun testi:
https://aijaa.com/qTxKJ9
Vielä joutuu jatkamaan testaamista kun ei vieläkään sellainen vahva viiva. Ovulaation jälkeen mulla oli monia oireita mm. Närästys, suonenveto, päänsärky ja väsymys. Nyt ei ole enää oireita ollut juurikaan. Eilen ruskistin jauhelihaa ja meenasin heittää roskiin kun haisi niin pahalle, kunnes muistin. ❤ Ei ole ennen jauhelihat nokkaan käynyt.
 
Samoja mietteitä silloin kun kamalat PMS oireet päällä :/ Olen kyllä silti sitä mieltä etten haluaisi enää palata hormonaaliseen ehkäisyyn kun huonosti ovat sopineet :/

Lainasin kirjastosta mielenkiintoisen kirjan premenopaussista ja kyllä omat oireilut valitettavasti luultavasti liittyvät siihen Hikoilut ennen menkkoja ja välillä vaivaava unettomuus..Välillä ylimääräistä sydämen tykytystä. Haluaisin kuitenkin uskoa ,että raskaus olisi vielä mahdollinen kun kumminkin toimiva säännöllinen kierto. Sitähän sanotaan että ehkäisyä on käytettävä siihen asti, kun menkat olleet 12kk pois yhtäjaksoisesti joten sillonhan se raskauden mahdollisuus on olemassa jos on säännölliset menkat :/ mutta väkisin tässä alkaa usko hiipumaan. Kohtalo tovereita onko täällä muita?

Kieltämättä välillä on tullut mietittyä, joko oma kroppa on siinä vaiheessa, ettei raskautuminen onnistu.
Ikäkriisiä ei muutoin ole, mutta vauvahaaveisena nousee pintaan pientä kriisin tynkää.
 
Täällä kp 38/36-39, vielä ei näy eikä oikeastaan tunnukaan kuukautisia.
Dop15 jos uskoo Flon ennustetta.

Eilen tein jonkun ihan näkymättömän viivanpaikan, tämän aamun testi linkistä.
Livenä olin näkevinän pienen hailakan haamun mutta koneelle siirrettynä näyttää kyllä heikolta.
Erona aikaisempaan viivanpaikkaan se että olin havaitsevinani hiukan väriä mutta tiedä sitten

https://aijaa.com/QBRcnV
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 04/2022 4. (2.yhteinen)
@Earhart 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1.yhteinen)
@Mmohini 5/2022 2.
@Mollama 5/2022 3.
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@Tiukuna 8/22 2.
★★★★★★★★★★★★★★★★

9.6.2022 Torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Poiski kp 38/36-39
@JellyBee kp 31/23-25
@Oliivi3 kp 29/26-27
@Meimierika kp 29/27-31
@Kyfi kp 29/29
@Mmohini kp 28/?
@VeijariLaama kp 28/32-37
@Hellu__ kp 27/25-28
@Wintersun kp 25/25-27
@Mamtobe kp 25/25
@Hopeanopea kp 24/30
@Laurenzia kp 24/31
@Selis kp 23/28
@mimmi92 kp 23/26-32
@Yksinmatkassa kp 23/32
@Earhart kp23/28-30
@K3rttuli kp 15/28-35
@Sentonen kp 15/27-28
@Sipiriina kp 14/25
@Eadni1992 kp 12/26-28
@nobelius kp 11/28-29
@Jossu_95 kp 7/28-30
@Kvize kp 6/27-29
@Salasauma kp 6/25
@tätimoonika kp 6/25-29
@Mamiks kp1/24-28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Mamtobe DPO 15
@Poiski DPO 15
@Kyfi DPO 13
@Meimierika DPO 13
@Laurenzia DPO 9
@Earhart DPO 9
@Hopeanopea DPO 7
@Wintersun DPO 5
@Selis DPO 3
@Sentonen DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 05/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/2022 2. 5/22
@jjanni 2/2022 2. 5/22
@Marilainen 2/2022 2. lapsi 5/22
@Mirkkuli26 5/2022 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi 6/22
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 38/36-39, vielä ei näy eikä oikeastaan tunnukaan kuukautisia.
Dop15 jos uskoo Flon ennustetta.

Eilen tein jonkun ihan näkymättömän viivanpaikan, tämän aamun testi linkistä.
Livenä olin näkevinän pienen hailakan haamun mutta koneelle siirrettynä näyttää kyllä heikolta.
Erona aikaisempaan viivanpaikkaan se että olin havaitsevinani hiukan väriä mutta tiedä sitten

https://aijaa.com/QBRcnV
Kyllä tuo minun silmään plussalta näyttää 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski
Kp 29/ 26-27. Testi nega (viivalasit silmillä saa hailakan) eli tuskin enää plussaksi muuttuu. Voisi vaan kierto oikeasti jo käynnistyä. 😕 Onko muilla kierto miten venynyt km vuoksi? Ovulaatio tikutettu kp 15, joten sen puoleen ei pitäisi kierron pahasti venyä.
Mieli on jännä, vaikka tietää ettei tuo enää plussaksi muutu niin silti sitä vaan jaksaa toivoa ihmettä.

Hyvin vahvistuu @Kyfi viivat ❤
@Poiski jotain näkyy mutta en ole varma onko värikertymää?
Tee uusi testi / eri merkkinen? Toivottavasti olisi alkava plussa ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja Poiski
https://aijaa.com/e6M7ft
Tässä vielä tää testi mitä katselen viivalasit silmillä. Silmillä ton viivan erottaa, kuvaa muokkasin tummemmaksi kun ei kuvaan erotu muuten. Takokaa nyt järkeä mun päähän
Ja kyllä, teen taas huomenna testin jos ei menkkoja kuulu... Raastavaa
Olin jo sanomassa ettei näy mitään mutta kun oikein pinnistän niin ehkä jotain ihan olematonta?
Tunnen sun tuskan mutta kai se pitää vaan jatkaa testaamista menkkoihin asti😬
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Hei! Olen 34-vuotias nainen, mieheni 38-vuotias, ja olemme yrittäneet ensimmäistä lastamme marraskuuta asti eli puolisen vuotta. Kannattaako vielä yrittää puoli vuotta vai käydä gynekologilla tai muulla vastaavalla?
Mun mielestä jos vaan on varaa niin käy selvittämässä tilannetta. Ihan mikä olo itsellä, malttaakko odottaa vai ei. Mulla tuli 4kk jälkeen tarve päästä ultraan ja gynelle miettimään tilannetta. Oon aika samanikäinen.
 
@Poiski Jotain näkyy kyllä testissä, toivottavasti vahvistuu!

Eilen luulin et vasemmalle alavatsaan vähän nipistäisi (keltarauhanen?), mutta tänään ei kyllä yhtään mitään erikoista. Perus menkkaoireita vaan ilmassa, rinnat kipeät ja kaikki ärsyttää just niinkuin yleensä ennen menkkoja. Aattelin et viikonloppuna voisi testata mutta taidan jättää testit kuitenkin tekemättä ja teen sit jos ei menkkoja ensi viikolla kuulu. Viimeksi kun tuli plussa testiin, oli oireena jo tässä vaiheessa yölliset vessareissut, mutta nyt olen kyllä nukkunut kuin tukki. Tokikaan en valita hyvistä yöunista! :D
 
@Poiski testissä näkyy, mutta onko vaan tossa keskellä joku vörikertymä? En ihan viivaa nää. 🤔

@Oliivi3 testissä selvästi näkyy viiva, ei tarvitse edes tihrustella. 🤩

Onnea @Kyfi 😍😍


Lämmöistä taas täällä kyselen. 😇
En oo aiemmin mittaillut suusta lämpöä, joten en tiedä miten se käyttäytyy ennen ovista. Nyt vasta oviksen aikaan aloin mittaamaan aamulämmöt suusta, ja mietin, että onko ovista edes ollut. Dpo 1-6 lämmöt on olleet 36.2-3, dpo 7 oli 35,9 ja sitten taas dpo 8-9 36.3.
Voiko noin pieni lämmön nousu tarkottaa mitään? Normaali kainalosta mitattu lämpö mulla on ollut yleensä 36.0.
 

Yhteistyössä