Haaveena vauva 2023

Kerroinkin eilen, että mulla osuu ovis viikonlopulle ku juhlitaan vuosipäivää. Aloinkin tässä miettiä, että uskaltaako sitä juoda viiniä ollenkaan? Vai voikohan haitata ovista en mä nyt ikin paljoa juo, mutta jos on vaikka 4 ruokalajin illalllinen niin kyllä tulee se onko nyt 12cl juotua per ruoka
Mä ite join lasillisen esikoisen tärppipäkierrossa 🤭 Mut en tosiaan yhtään osaa sanoa, mikä määrä vois vaikuttaa ovikseen.

Miehen ajatuksista kyseltiin. Meillä oli siis alunperin tarkoituksena aloittaa yritys kesällä, et tulis vähintään 2 v ikäero. No mies sit yllätti maaliskuussa sanomalla, et vois ihan hyvin aloittaa jo esikoisen 1 v juhlien jälkeen ja niinhän me sit tehtiin😅🙈 Ei jaksa kauheasti ite ottaa asiaa puheeksi ja rennosti ottaa, mut on kyl ihan mukana jos rupeen jotain puhuu tulevaisuudesta ja et miten jotain tehtäis jos kaks lasta ja nimistä ja kaikesta☺ Eikä halua tietää milloin on ovis, ettei tuu paineita.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasahrami
Kerroinkin eilen, että mulla osuu ovis viikonlopulle ku juhlitaan vuosipäivää. Aloinkin tässä miettiä, että uskaltaako sitä juoda viiniä ollenkaan? Vai voikohan haitata ovista 🤔 en mä nyt ikin paljoa juo, mutta jos on vaikka 4 ruokalajin illalllinen niin kyllä tulee se onko nyt 12cl juotua per ruoka
Jos multa kysyy, niin juon lasin punaista silloin kun tekee mieli 😄 mutta mä oonkin asunut monta vuotta Ranskassa, siellä on vähän eri ohjeet odottaville (ja vanhemmille).
 
Onnittelut @senya!

Meilläkin saatiin hyviä uutisia, mies laittoi päivän uutiset, että kivekset tarkistettu ultrassa lääkäri mukaan hienoiksi 😂 sitten hurrattiin kun vikaa on enää mun päässä! Ehkä tämä tästä. Olis ihan valtava mentaalinen voitto, että tärppäisi ennen kun yrityskiertoja täytyy alkaa laskea kolmannella kymmenellä.

Yrityksestä oon kertonut oikeastaan avoimesti vasta edellisen kierron jälkeen. Läheiset ja kaverit tiesi jo, perheelle on itketty huolesta jo ennen yritystä (me tiedettiin vaikeudet jo ennen aloitusta). Mulla meni konferenssissa kuppi nurin kun kaikki esitteli itsensä lasten kautta ja mä olin viimeisenä vuorossa. Totesin kuka olen ja kerroin, että tahattomasti lapseton. Helpotti ihan järjettömän paljon. Jälkikäteen pari tyyppiä tuli kehumaan rohkeudesta ja kertoi omasta kokemuksesta ja kuinka yksin olivat silloin. Rikotaan tabuja ja huolet esiin, jos vaan on yhtään valmis siihen!
 
onnittelut plussasta @senya ! Mun yhelle tutulle kävi hiljattain ihan sama, että luuli olleen vaan niukat menkat, mutta sen jälkeen tulikin positiivinen testi

itekkin tänä aamuna sitte kuitenki tein hetken mielijohteesta dpo9 kunniaksi täysin tyhjän testin. Enpä siinä oikeestaan mitään olettanukkaan näkyvän, kun esikoisestakin oli vielä dpo10 nega. Tänään ei myöskään oo ollu erityisempiä oireita, niin nyt ehkä odotan, että menkat ois oikeesti myöhässä. Paitsi jos tulee oireita ja jaksan käyä ostamassa testejä 😄

@Mirkkuli26 en tiedä alkoholin vaikutuksesta ovulaatioon, mutta varmasti jotenkin tuntuu, että aika paljon lapsia tässä maailmassa saa alkunsa alkoholin vaikutuksen alaisuudessa, että sen perusteella en olis huolissaan 😬

@Sipiriina jee hyviä uutisia! Ja mahtavaa, että uskalsit kertoa avoimesti lapsettomuudesta. voin vain kuvitella, kuinka pahalta toi tilanne on tuntunut, kun muut "kehuskelee" lapsillaan.
 
Täältä taustalta taas.
Täällä nyt tavallaan yk2 meneillään. Ekassa yk:ssa miehen työreissun takia tallettelu osui kp 12 tienoille ja ovis olikin vasta kp16. Ei tärppiä. Nyt tässä kierrossa tallettelu onnistui kp12 ja ovis olikin jo kp13 (kivuista päätellen). Seuraava tallettelu olikin sit vasta kp 18. Mutta toivotaan, että toi yks puuhailu riittäis. Kyllä se viimeksikin riitti. Edellinen sai alkunsa puuhailusta pari päivää ennen ovista. Tänään olis kaiketi dpo 9 ja hätähousuna kans testasin typötyhjän pc;n. Mut aikalailla menkkaolo kyllä on, pms kiukkua ja menkkakipuja, että en toki plussaan usko. Ja kai se aika ihme oliskin, jos tän ikäisenä nopsasti (jos ollenkaan) tärppäis. Muutaman kk:n oon aatellut, että yritellään. Sitten taidan alkaa miettiä sterkkaa, kun toi ikä painaa jo melko pahasti 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123
Huvitti muuten taas, kun lääkäri muistutti, että kannattaa silti jatkaa kotona yrittämistä vaikka laittaakin lähetteen. Tottakai lopetetaan kaikki puuhailu nyt tähän
Vaikka kyllähän se vähän välillä alkaa tuntuu ns. turhalta, mutta ei nyt kokonaan lopeteta.
Meitä puolestaan ihmetytti että kun käytiin lähetettä hakemassa ei edes haastateltu että ollaanko edes harrastettu seksiä. :LOL:

Onnea plussasta @senya !
 
Viimeksi muokattu:
@Keltasahrami Mun mies on ihan innoissaan 😊 puhutaan arjessa yrityksen aloittamisesta ja fiilistellään asialla. Mies tietää mun kierron ja menkoista kaiken, että ollaan tää asia jaettu kyllä kaikin puolin 😄

Menkat alkaa nyt olla loppu ja viikonloppuna päästään hommiin pitkästä aikaa. Ens viikolla on kans oikein hyvin mahdollisia päiviä käytössä. Ovista en ajatellut testailla, jos kp 11-22 harrastais seksiä päivittäin tai joka toinen päivä niin jospa se riittäis 😄 sillä taktiikalla ainakin nyt lähdetään kokeilemaan
 
Meillä mies on asenteella tulee kun on tullakseen. Ei halua tietää ovisplussista. En kyllä niitä tikkuja piilottelekaan, eli saattaa joskus jäädä vessaan lojumaan mutta en esittele hälle. Kokee, että sit tulee suorituspaineita... Meillä peitto heiluu tasaisesti 2-3pvn välein ja hän kokee sen riittäväksi.

@Mirkkuli26 kyllä mä uskaltaisin maltillisesti juoda. Kun siis puhutaan muutamista laseista. Oon ainakin ite juonut hyvillä mielin lähes joka viikonloppu lasin viiniä kun toivottavasti kohta tulee se reilun 9kk tauko :D Tykätään proovailla ja matchata viinejä ruokaan viikonloppuisin.

Kävin niissä yksityisissä labroissa ja ylläri ylläri, ferritiini oli 8,7... eli eikös se oo todella huono? Pitää soittaa työterveyshoitajalle... En haluaisi rautaa kyllä syödä kun se vetää vatsan ihan kamalaksi mut eikai se auta.
 
vierailija
Mulla oli ferritiini 6 ja tulin raskaaksi. Lääkäri käski syyä rautaa joka toinen päivä, saa arvot nousemaan paremmin..😀

Viiniä kannattaa juoda, se rentouttaa ja rentona törppi mahdollisuudet (ehkä) kasvaa... Ja miehelle kans vähän, rentous on kyllä kaiken keskellä..👌😚 Jos onnistuu saamaan o:n, sekin kuulemma auttaa parantaa tärppi mahdollisuuksia.🙃 ja kokemuksesta..toimii kyllä.😊

Kaikki asiat mitkä saa stressiä vähänkään pois, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla.
P.S.Ja greippimehu kokeiluun.😉
 
@Millis86 juu eipä tuokaan kyllä kysynyt mitään siitä kuinka usein esim. Puuhaillaan tai mitä ehkäisyä käytettiin ennen. Ekasta kerrasta on jäänyt niin elävästi mieleen, kun lääkäri puhui meille kuin pienille lapsille ja just kysyi millaista ehkäisyä ollaan käytetty yms. 😅

Oon ihan puulla päähän lyöty, kun tänään jo saatiin tietää, että ensi kuussa on se ensi käynti 😶 Minä kun jännäsin et kuinka pitkälle se menee koronan ja lakkojen yms. takia, mutta tokihan on ennätys nopeasti 😳😍 Ajattelin et menis ainakin elokuulle, kuten viimeksi toukokuussa haettiin lähete ja oli silloin elokuun lopussa. Nyt täytyy vaan pohtia mihin esikoisen saa siksi aikaa 😅
 
Mukavaa, että saitte pikaisen ajan! @Owlet 😊

Ihanan tietoinen puoliso @nobelius! Meillä enemmän samantyyppinen asetelma kun muutamalla muullakin oli, että puoliso on kyllä innoissaan ja mukana, mutta ei ole selvillä kierron yksityiskohdista yms. Välillä olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt, miten hän on miettinyt asioita ja miten ottaa oma-aloitteisesti puheeksi asioita, jotka mietityttää ❤

@Marilainen muistelisin, että nestemäiset lisärautatuotteet olis hellempiä vatsalle. Hitsi, pitäs itsekin käydä tarkistamassa ferritiini.. 😅 Ehkäpä otan ketjusta mallia ja varaan ajan johonkin labraan!
 
Ja nega testattu, kp 23/27. Kyllä taas jotenkin naurattaa, että miksi ei jo aiemmin aloitettu yrittämistä. Jotenkin pelkäsi, että jos tulisikin liian pieni ikäero kuopukseen. 😅
Nyt on kyllä ollut elämässä paljon muutakin stressiä, että ehkä sikälikin huonot ajat raskautumista ajatellen. Joten nyt rauhassa ja matilla eteenpäin. Ekassa kierrossa oli ovistikut käytössä, tässä tokakierrossa vaan sovellus ja oviskipujen tunnistaminen. Nyt kun voiskin olla vaan ihan ilman mitään kiertokalenterin katsomisia yms. Harmi vaan kun kroppa aina kovin hyvin muistuttelee ovulaatiosta, ei yleensä jää epäselväksi. Ja tavallaan se aiheuttaa sit ärsytystä, jos huomaa, että touhuilut onkin menneet ihan hutiajankohtaan. 🙈

Tsemppiä kaikille kevääseen, nautitaan auringosta ja luonnosta😊
 
Meilläkin mies on kyllä mukana touhussa, mutta ei tiedä mun kierrosta mitään, en kyllä itsekkään tiedä. :LOL:
En kerro ovulaatiosta mitään, koska sillon tulee paineita ja yleensä sit illalla väsyttää ja ei jaksa ja kaikki on huonosti. 🤭
Ei sillä taida olla mitään hajua, että kuin monta tuntia mulla tulee viikossa googlailtua kaikkia yritykseen ja raskauteen liittyvää. 😅
 
Onko täällä ryhmässä malttamattomia testaajia🤭Esikoisen aikaan tein testejä aina vasta kun kuukautiset olivat jo myöhässä, mutta jostain syystä nyt tekis mieli testata jo aijemmin. Eli siis mikä dpo vois jotain alkaa testissä näkymään siis jos olisi tärpännyt.
 
Onko täällä ryhmässä malttamattomia testaajiaEsikoisen aikaan tein testejä aina vasta kun kuukautiset olivat jo myöhässä, mutta jostain syystä nyt tekis mieli testata jo aijemmin. Eli siis mikä dpo vois jotain alkaa testissä näkymään siis jos olisi tärpännyt.
No ainakin tosi herkät lupaa näyttää 5pv ennen menkkoja 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Jossu_95
Onko täällä ryhmässä malttamattomia testaajiaEsikoisen aikaan tein testejä aina vasta kun kuukautiset olivat jo myöhässä, mutta jostain syystä nyt tekis mieli testata jo aijemmin. Eli siis mikä dpo vois jotain alkaa testissä näkymään siis jos olisi tärpännyt.
Mulla oli tänään ekaa kertaa ikinä sellanen, et tekis mieli testaa etukäteen 😅 🙈 Mut en testaa, testaan lauantaina, jos ei oo alkanut🤭
 
Onko täällä ryhmässä malttamattomia testaajiaEsikoisen aikaan tein testejä aina vasta kun kuukautiset olivat jo myöhässä, mutta jostain syystä nyt tekis mieli testata jo aijemmin. Eli siis mikä dpo vois jotain alkaa testissä näkymään siis jos olisi tärpännyt.
ainakin jossain näissä keskusteluissa on tullu vastaan tapauksia, että haamuviivaa on näkyny jo dpo10.

Otin tänään kaupasta mukaan tuplapaketin pregcheckejä ja mietin että testaisinko taas aamulla (dpo11 huomenna) koska on taas illan mitaan ollu alamahakipua ja samoin jotain outoa jomotusta vähän niinku häpyluun alueella. Tai ehkä yritän oottaa sunnuntaihin, niin voi sitte jo varmemmin luottaa, että jos on nega, niin luultavasti pysyyki negana
 
Onko täällä ryhmässä malttamattomia testaajiaEsikoisen aikaan tein testejä aina vasta kun kuukautiset olivat jo myöhässä, mutta jostain syystä nyt tekis mieli testata jo aijemmin. Eli siis mikä dpo vois jotain alkaa testissä näkymään siis jos olisi tärpännyt.
Minä oon ollut tosi malttamaton. Vaikka kuinka päätän, että testaan vasta kun menkkojen pitäis alkaa...niin yleensä jo sit siinä dpo8 tietämissä teen ekan testin. Edellisiä lapsia yrittäessä tein havainnon, että ne herkät testit näytti raskauden paljon myöhemmin kuin tavis testit. Esim. toisiks nuorimmasta lapsesta kun testasin kp 24/27 herkällä testillä, tuli joku viivanpaikka jonka näki suurennuslasilla. Kp 25/27 samalla testillä hyvin hyvin himmeä haamu, mutta pc:llä tuli jo hyvä viiva ja cb digi näytti raskaana 1-2. Sen jälkeen oonkin käyttånyt vaan pregcheckejä. Just äsken selvittelin myös, että mites kuopuksesta menikään. Hänen kohdalla pc:llä haamu dpo 11 (kp 21/24, silloin oli lyhyt kierto).
T: himotestaaja 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Jossu_95
Minä oon ollut tosi malttamaton. Vaikka kuinka päätän, että testaan vasta kun menkkojen pitäis alkaa...niin yleensä jo sit siinä dpo8 tietämissä teen ekan testin. Edellisiä lapsia yrittäessä tein havainnon, että ne herkät testit näytti raskauden paljon myöhemmin kuin tavis testit. Esim. toisiks nuorimmasta lapsesta kun testasin kp 24/27 herkällä testillä, tuli joku viivanpaikka jonka näki suurennuslasilla. Kp 25/27 samalla testillä hyvin hyvin himmeä haamu, mutta pc:llä tuli jo hyvä viiva ja cb digi näytti raskaana 1-2. Sen jälkeen oonkin käyttånyt vaan pregcheckejä. Just äsken selvittelin myös, että mites kuopuksesta menikään. Hänen kohdalla pc:llä haamu dpo 11 (kp 21/24, silloin oli lyhyt kierto).
T: himotestaaja
Täällä toinen! Tähän kiertoon varatut loppui tänään, PC t täytyy kaupasta hakea 🤣
 

Yhteistyössä