Haaveena vauva 2023

"lopuks hän totes et haluu sit tehdä mun kans sen testin <3"
Mä oon kans miettinyt, minkä verran teillä muilla miehet on mukana testijännityksessä? Me on testattu vallan kaks kertaa ja kummallakin kerralla yhdessä. Meillä on esikoisen haaveissa, siksi en oo koskaan halunnut yksin testata, kun haluisin, että mies saa tietää heti samalla. Oviksen testaan ite ja mies kyselee joko tuli hymy.
 
Mä oon kans miettinyt, minkä verran teillä muilla miehet on mukana testijännityksessä? Me on testattu vallan kaks kertaa ja kummallakin kerralla yhdessä. Meillä on esikoisen haaveissa, siksi en oo koskaan halunnut yksin testata, kun haluisin, että mies saa tietää heti samalla. Oviksen testaan ite ja mies kyselee joko tuli hymy.
Mä vähän salaa testaillut alkupäivät koska olen aloittanut liian aikaisin 😂 Kahdessa kierrossa jo dpo5 ja lähtenyt hanskasta koko juttu. Oon mä niitä kuviteltuja haamuja näytellyt, ja on ollut sitten oikeitakin haamuja mutta testeissä ollut vikaa 🥲

Tänään just Dpo 5 ja edelleen näiden uusien tietojen valossa ei tulis mieleenkään testata nyt. Toivoa en ole menettänyt, luultavasti testaan Dpo10, koska tykkään jännityksestä 😄
 
@Oliivi3 voisi ihan hyvin olla plussan alku ❤

@Martta83 minä olen käynyt sekä vyöhyketerapiassa että akupunktiossa useamman kerran:) valitettavasti ei ole auttanut minulla raskaaksi tulemaan:( Lupaavasti kyllä käsittelyn jälkeen jomotellut munasarjoissa :)

Toisaalta uskoisin että ovuloin koska säännöllinen normaali mittainen kierto ja menkkakivut tulee sekä kipeytyy rinnat oletetun oviksen jälkeen.
Luin että pitkä tai lyhyt kierto + runsas vuoto ja kivuttomat kuukautiset voisi olla merkki ovuloimattomuudesta:/ Tiedä sitten..Tuo rintojen kipeytyminen taas mainittiin keltarauhasesta johtuvan joten antaa toivoa että ovulaatio tapahtuu.

Houkuttaisi tuo verikoe jolla voisi todentaa onko munasolu irronnut mutta kun ei ole oikein mahdollista mennä :/
 
Mä just varasin puhdin kautta sen progesteronin. Maksoi n. 23€ ja osuu mulla tiistaihin kun sillon dpo7. Viereisessä kaupungissa mehiläinen labra jossa ei ajanvarausta ja on auki 15 asti. Siks hyvä kun mulla nyt kaks yövuoroa ni ei tartte aikasin labraan herätä. Otin samalla herkän crp koska mua epäilyttää voiko mun ferritiini olla yli 100 ilman että olis joku tulehdus ? En tiedä vaikuttaako matala asteinen tulehdus ferritiini ? Mutta se nyt mitataan kans.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
ON: Mulle voi päivittää tälle päivälle kp 1 tai huomiselle kp2, nyt alkoi oikein kunnolla menkat. Pistin miehelle viestiä asiasta ja hän vastasi, "sitten ollaan 5.2.2023 varmaan synnärillä" :ROFLMAO: Itsevarmuutta tuntuu löytyvän. Hyvä vaan, että mieskin positiivisella asenteella ja vähän huumorillakin mukana. Tässä kuussa päästään sitten jännäilemään ja kivasti sattuu oviskin vapaapäiville tai lyhyille työpäiville, päästään varmuudella sopivina päivinä hommailemaan.(y)
 
Viimeksi muokattu:
@Tähti123 normaalia minunkin mielestä miettiä tommosia. Uusi vauva perheeseen on aina muutos, joskus isompi ja joskus tuntuu vähän pienemmältä :) Jännittäminen ja miettiminen on osa valmistautumista tulevaan. Itsestä tuntuu, että vasta raskausaikana on helpottanut suurimmat huolet, en tiedä onko syynä hormonit vai mikä sitten. Uuden vauvan syntyessä siitä ne asiat on lähtenyt aina rullaamaan omalla painollaan, ei vaan turhaa stressiä alkuun ja ottaa iisisti uuden tilanteen opettelun. Jälkikäteen sitten on tuntunut, että asiathan on mennyt tosi sujuvasti pääsääntöisesti
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123
@Fazeriina82 itsekin hieman varauksella suhtaudun vyöhyketerapiaan, enemmän lähdin hakemaan apua uniongelmiini, mutta tuli puheeksi myös vauvatoive niin hoidetaan tässä nyt sitten molempia asioita. Nukuin todella hyvin ensimmäinen vyöhyketerapia käynnin jälkeen, uni oli syvää ja palauttavaa, kun ongelmana on ollut liian kevyt uni ja heräily. Hoidon aikana myös aloin tuntemaan kihelmöintiä ja painetta alavatsalla ja kuulemma kohtua käsiteltiin tuolloin. Mielenkiintoista ja rentouttavaa, eli aion mennä vielä uudestaan.
 
Täällä kanssa kp1 tänään tai huomenna kp2. Miehelle kun sanoin, totesi vaan, että ei tullut enää yllätyksenä.

Alkuun harmitti, kun nyt toukokuun alun kierrossa piti tehdä aukiolotutkimus ja jatkosuunnitelma, mutta kun tajusin, että meidän syksyllä varattu loma on ens viikolla(!!!) niin ei me oltais sitä tutkimusta voitu tehdäkään. Mulla on siis lyhyt kierto ja tutkimus pitää tehdä kp 5-7. Harmitus vaihtui innon tieltä kun on lomaa ja aikaa ajatella ihan muuta. Toiveissa on, että kesäkuun kiertoon saisi tutkimuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Joo niinhän se on! Jotenkin vaan automaattisesti vertaa edelliseen plussaan ja sillon oli melko selvät oireet jo tossa kiinnittymisessä, et nyt kun ei oo yhtään mitään, niin en vaan usko🤭🙈 Mut kyllähän tietty voi olla erilainen ja oireettomampikin! Ja tietty voi olla et kiinnittyy eri aikaan ja viimeks en edes tiennyt sitä ovulaatio päivää, niin en ees tiiä mikä päivä se kiinnittyminen oli. Kyllä tietty testaan, jos menkat myöhässä, mut en kyllä aiemmin ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Toivotaan pikaista tärppiä
Meitä onkin muutama jolla alkanut/alkamassa yritys tässä samaan aikaan

@Sipiriina onneksi toi päivittäminen on suht nopeaa
Toivottavasti pääset kesäkuussa aukkariin!
Toivotaan❤ kuin myös sinulle ja muille täällä. Kiva tosiaan, kun "samaa matkaa" saa jännäillä.
Meillä skipattiin pari kuukautta, ettei joulu-tammikuulle sattuis vauvaa. Ja meidän nuorin on sen 8kk nyt niin senkään puolesta ei ollut aiemmin vielä vauva toiveissa. Säännölliset menkatkin alkoi sopivasti kuukausi sitten ja nyt olikin tarkka 28 pvä kierto :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja Wintersun
Ovistestailujen saldoa: liuskat vahvistui tasaisesti ja tänään vahva viiva. Testiajalla enää ihan pikkiriikkisen kontrollia vaaleampi (ehkä), kuivana tasavahva viiva kontrollin kanssa. Mutta seksin harrastamisesta ei tule mitään. Kauheat halut olisi kummallakin.. Taitaa tulla ihan hutikierros tästä. Muumimuki ei tunnu optiolta näin ekassa yrityskierroksessa ikinä.

Jos jotain positiivista hakee niin näyttää siltä, että ovisliuskat toimii :) . Ensi kierrossa voisin varmistaa digillä (kiitos vinkeistä), mutta tässä kierrossa se olisi hukkaan heitettyä rahaa.

Hyvää vappua kaikille :)!
 
https://aijaa.com/DrFQdO
@Wintersun tein! 🥺
En olisi ikinä koskaan voinut uskoa että yk1 tärppäisi tässä iässä. Nyt vaan päivä kerrallaan, palailen takas jos huonosti käy, kaikki on niin alussa vielä.
Hurjasti plussatuulia tänne, toivottavasti moni tulisi perässä tammikuisiin ❤ Varsinkin @Fazeriina82 teille toivoisin niin paljon plussaa ❤ kuten tietysti ihan jokaiselle haaveilijalle täällä. ❤
 
https://aijaa.com/DrFQdO
@Wintersun tein!
En olisi ikinä koskaan voinut uskoa että yk1 tärppäisi tässä iässä. Nyt vaan päivä kerrallaan, palailen takas jos huonosti käy, kaikki on niin alussa vielä.
Hurjasti plussatuulia tänne, toivottavasti moni tulisi perässä tammikuisiin Varsinkin @Fazeriina82 teille toivoisin niin paljon plussaa kuten tietysti ihan jokaiselle haaveilijalle täällä.
Mikä la? Mahtaakohan täällä olla ees montaa, joka kerkeis tammikuuhun? Pari ainakin :)
 
@Mirkkuli26
Kuulostaa hyvinkin tutulta :D Niinä hetkinä tosiaan miettii, että onko ihan sekaisin kun haluaa vielä toisen lapsen 😅

Viiden äiti kuumeilee;
Tottahan tuokin, vaikkakin meillä oli raskas alku esikoisen kanssa niin kyllähän ne lapset antaa enemmän kuin ottaa ❤

Martta83;
kyllä täällä myös samoja ajatuksia, että tämähän nykyinen tilanne yhden lapsen kanssa on oikein kiva jne.. mutta sitten kuitenkin meidän mielestä parasta mitä vanhemmat voivat lapselleen antaa on sisarus ❤

@mimmi92
Vauvat on kyllä ihaninta mitä tiedän ja olisihan se tosiaan parasta jos sen kaiken saisi vielä kerran kokea. Tähän kun voisi sitten valmistautua eri tavalla, kun tietää että olisi viimeinen pieni ❤ Haha hyvin totesi!

@nobelius
Näinhän se usein menee ja luulen myös, että ne hormonit valmistaa tulevaa ja ei raskaus turhaan kestä 9kk, siinä ajassa vähän ehtii sisäistää asiaa ja luomaan yhteyden sisällä kasvavaan vauvaan 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius

Yhteistyössä