Mä oon koittanut kirjoitella tuonne muihin ketjuihin, mut en oo saanut vastausta. Täälläkin varmaan löytyy keskenmenokokemusta nii kysyn nyt sit viel täältä.
Mulle tosiaan tehtiin vajaa 2 viikkoa sitten laparoskopia eli tähystysleikkaus, jossa poistettiin oikea munajohdin ja siellä ollut kohdunulkoinen raskaus. Mahdollisesti oli myös kohdunsisäinen keskenmennyt raskaus. Mä sain ohjeita ainoastaan Ns. Miten palautuminen tapahtuu jos ollut kohdunulkoinen ja se on leikattu ja mun palautuminen tuntuu poikkeavan siitä nii siksi nyt kyselen.
Vuoto keskenmenon jälkeen? Vuosin yhteensä kaksi viikkoa sitten ma- nyt la. Vuoto oli aika niukkaa. Yksi runsaampi päivä oli noin vko sit jolloin tuli muutamia hyytymiä. Varmaan ajalta ennen leikkausta (leikkaus oli kaks vkoa sit ke illalla) vuoto johtui kohdunulkoisesta mut sen jälkeen ymmärsin et sen olis pitänyt loppua pian. (Lääkäri mm. Viikko sit ma sanoi ettei pitäisi vuotaa enää jos on ollut pelkkä kohdunulkoinen ja vuodin tästä kuitenki viel melkein viikon putkeen) Voiko siis tuollainen niukka vuoto n. Viikon olla tyhjentänyt mahdollisen kohdunsisäisen raskauden? Pelkään siis et siel on edelleen jotain raskausmateriaalia, kun ei oo mitään jälkitarkastusta ja vuoto oli pientä.
Raskaustesti keskenmenon jälkeen? Lääkäri myös sanoi viikko sit et koska alkio on poistettu. Siis se kohdunulkoinen. Pitäisi HCGn olla 0. HCG oli tuolloin vähän yli 50. Eli viittasi lääkärin mukaan myös keskenmenneeseen kohdun sisäiseen raskauteen. (Myös mahdollinen näkymä tästä oli ultrassa ennen leikkausta). Mun raskaustesti on edelleen sellai haalea plussa. Kauanko keskenmeno näkyy rtestissä?
Kipuja keskenmenon jälkeen? Mulle on tehty eri syystä kaks laparoskopiaa. Melko lailla myös samaan paikkaan. Oikean munasarjan tienoille. Mulla ei kuitenkaan koskaan oo jäänyt siitä mitään kipuja. Nyt kuitenkin edelleen vihloo kohtua. Ja vasenta munasarjaa (kuin keltarauhanen tuikkisi). Onks tää normaalia keskenmenon jälkeen? Raskaana en siis oo mut tän lisäksi on edelleen muutamia raskausoireita ja pelottaa siis vaan et kohtuun olisi jäänyt jotain ja pohdin et ylireagoinko. Et onks oireet oikeasti kuitenkin ihan normaaleja
Edit. Jos mitään merkitystä on nii 6+5 ish on mennyt kesken se kohdunsisäinen raskaus.