Haaveena vauva 2023

VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/221.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Poppana_ ★ 8/2022 ★ 4.
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1.
@Paatuska ★ 8/2022 ★ 2.
@J-Annika 9/2022 3.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

24.10.2022 Maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Mamtobe kp 40/24
@Eadni1992 kp 39/26-28
@KKatariina kp 32/29
@minttuni kp 32/26
@Mammuzka kp 31/?
@jempppis kp 26/?
@tätimoonika kp 26/29-31
@Joskus_ kp 26/28-31
@helmikorvakoru kp 25/28-30
@tiipanen kp 24/28
@Nokare kp 24/28
@Mirkkuli26 kp 24/22-25
@Emzy kp 23/?
@Poiski kp 17/36
@Millis86 kp 16/28
@hemuliina90 kp 12/29-30
@Laurenzia kp 10/31
@nobelius kp 10/28-30
@vauvakuume7 kp 8/32
@Mamiks kp 6/27
@Sanelma_ kp 6/28
@J-Annika kp 3/28
@SandraB kp 2/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Mirkkuli26 DPO 10
@jempppis DPO 9
@Nokare DPO 9
@Poiski DPO 1
★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/2022 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/2022 ★ 2. ★ 8/2022
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/2022
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/2022
@eeveon 6/2022 2. ★ 9/2022 kkm 10+0
@Lunni_ 8/2022 5. ★ 9/2022
@Tiukuna 8/2022 2. ★ 9/2022 /km 10/22
@Mimerkki 6/2021 3. ★ 9/2022
@Poppana_ ★ 8/2022 ★ 4. ★ 10/2022
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/2022 ★ 5. ★ 10/22
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Mirkkuli26 haluutko jo plussanneisiin?

Täällä tänään dpo1 ( tai dpo2), ja tallettelut onnistui hyvin dpo0, dpo-1, dpo-3 ja tänään voisi vielä varmuudeksi puuhailla.
Kovasti taas yritän lähtee ilman stressiä piinapäiville...😆
Mulla pitäs olla dpo12, mut jos päivität vielä listaa nii mut vois oikeastaan ottaa pois piinailijoista 😊 Odotan menkkoja alkavaksi 🙄
 
Onko kenelläkään super niukat kuukautiset? En tiedä onko hormonikierukka vai ikä niukentanut minulla vielä lisää niitä ja vähän huolettaa niiden lyhyys 🤔

Olen 6kk ollut nyt ilman ehkäisyä ja kuukautiset kestää aikalailla päivän-kaksi. Toisena päivänä tulee verta kuppiin ehkä kaksi teelusikkaa ja ekana päivänä ehkä vähän enemmän. Kolmas päivä meneekin pienellä tuhrulla, jos edes sitäkään 😭 Aina kyllä ollut suht niukat, mutta muistan kyllä että toisena päivänä olen saanut kuppiin sentään jotain täytettä ennen kierukkaa…

nyt on kp 3 ja aamulla kupissa ei ollut mitään 😢
 
Täällä testattu ihan puhdas nega nyt todennäköisesti dpo 9... Syö kyllä toiveita tärpistä tässä kierrossa. ehkä vielä keskiviikkona testaan ja tyydyn sit odottamaan menkkoja
Mites muuten ku ootte lämpöjä mitannut nii missä vaiheessa teillä romahtaa lämmöt ennen ku menkat alkaa? En oo ennen mitannut ja nyt ainaki vielä korkeella.
Mulla alkoi ed. kierrossa 3 päivää aikaisemmin tippumaan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jempppis
Onko kenelläkään super niukat kuukautiset? En tiedä onko hormonikierukka vai ikä niukentanut minulla vielä lisää niitä ja vähän huolettaa niiden lyhyys 🤔

Olen 6kk ollut nyt ilman ehkäisyä ja kuukautiset kestää aikalailla päivän-kaksi. Toisena päivänä tulee verta kuppiin ehkä kaksi teelusikkaa ja ekana päivänä ehkä vähän enemmän. Kolmas päivä meneekin pienellä tuhrulla, jos edes sitäkään 😭 Aina kyllä ollut suht niukat, mutta muistan kyllä että toisena päivänä olen saanut kuppiin sentään jotain täytettä ennen kierukkaa…

nyt on kp 3 ja aamulla kupissa ei ollut mitään 😢
Mulla. Ekat menkat kierukan poiston jälkeen 7/21 oli 4pv ja siteeseen tuli jonkin verran vuotoa. Sitten tulkin raskaaksi mutta se meni kesken viime lokakuussa. Km jälkeen en käytännössä ole tarvinnut sidettä ollenkaan. Vuotoa tuli 1.päivänä pyyhkiessä ja valui hieman pönttöön ja sitten 2pv vain pyyhkiessä niukasti.
Mulla ultrattiin ohut limakalvo muutamassa kierrossa, n.2-3mm ennen ovista. Eka lääkäri sanoi että mitenkään ei voida auttaa, toinen että voidaan auttaa mutta odota 6kk. Sitten selvittelin asiaa itse ja aloin käyttää e-vitamiinia ja arginiinia. Ihan ei mitään mammapalsta mutua vaan ihan tutkimustietoa etsin. Lisäksi myöhemmässä kierrossa aloitin aspiriinin. Tulin raskaaksi 6 kierrosta km:stä.

Sekin meni kesken. Aloitin heti km jälkeen taas e-vitamiinin ja asan, 3.kierrossa myös arginiinin ja 4.kierrossa tulin raskaaksi ja toistaiseksi vielä mukana. Nyt mukana ovulaation jälkeen myös luget ja inhixa.

Mä suosittelisin käymään gynellä ultrassa oviksen aikaan, mahdollisimman tarkkaan oviksen aikaan tai vähän sen jälkeen. Oviksen jälkeen limis on hieman tiivistynyt mutta siis käytännössä silloin sen mihin alkion pitäisi kiinnittyä. Alkiot on tosi kiinnittymishaluisia sanoi kokenut lapsettomuuslääkäri, muuten ei olisi kohdunulkoisia. Mulla tässä raskaudessa oli ultra vajaa viikko ennen ovista ja limis 4,7mm. On siis varmaan vähän kasvanut siitä mutta tuskin sitä "ihanteellista min.7mm" saavuttanut silti. Lääkäri saattaa neuvoa keinoja tai jos ei niin sitten on näitä joita saa ilman reseptiä.

Jos limis on ohut, ehkä n.alle 5mm niin omasta kokemuksesta suosittelisin ensisijaisesti tota l-arginiinia n.5g/vrk. On noista edullisin (esim.puhdas+ prismassa 16e) ja vaikka kaikki toimii kokonaisuutena ja mulla paljon lääkkeitä niin uskon että se on ollut se tehokkain. E-vitamiinia voi ottaa lisäksi jos tuo ei auta, ite käytän Solgar 268mg x 2-3/vrk. Aspiriinia en suosittele ilman perusverikokeita joissa näkee valkosolujen määrän, mulla ollu yli viitearvojen jo pidemmän aikaa joten asan käyttö ihan ok.

Limiksen parantuminen ei välttämättä näy heti valtavasti menkkavuodossa, onhan se loogista että ei esim 2mm enemmän ole paljon vuodon määrässä, mutta alkion kiinnittymiselle se voi olla just se ratkaiseva.
 
Mulla. Ekat menkat kierukan poiston jälkeen 7/21 oli 4pv ja siteeseen tuli jonkin verran vuotoa. Sitten tulkin raskaaksi mutta se meni kesken viime lokakuussa. Km jälkeen en käytännössä ole tarvinnut sidettä ollenkaan. Vuotoa tuli 1.päivänä pyyhkiessä ja valui hieman pönttöön ja sitten 2pv vain pyyhkiessä niukasti.
Mulla ultrattiin ohut limakalvo muutamassa kierrossa, n.2-3mm ennen ovista. Eka lääkäri sanoi että mitenkään ei voida auttaa, toinen että voidaan auttaa mutta odota 6kk. Sitten selvittelin asiaa itse ja aloin käyttää e-vitamiinia ja arginiinia. Ihan ei mitään mammapalsta mutua vaan ihan tutkimustietoa etsin. Lisäksi myöhemmässä kierrossa aloitin aspiriinin. Tulin raskaaksi 6 kierrosta km:stä.

Sekin meni kesken. Aloitin heti km jälkeen taas e-vitamiinin ja asan, 3.kierrossa myös arginiinin ja 4.kierrossa tulin raskaaksi ja toistaiseksi vielä mukana. Nyt mukana ovulaation jälkeen myös luget ja inhixa.

Mä suosittelisin käymään gynellä ultrassa oviksen aikaan, mahdollisimman tarkkaan oviksen aikaan tai vähän sen jälkeen. Oviksen jälkeen limis on hieman tiivistynyt mutta siis käytännössä silloin sen mihin alkion pitäisi kiinnittyä. Alkiot on tosi kiinnittymishaluisia sanoi kokenut lapsettomuuslääkäri, muuten ei olisi kohdunulkoisia. Mulla tässä raskaudessa oli ultra vajaa viikko ennen ovista ja limis 4,7mm. On siis varmaan vähän kasvanut siitä mutta tuskin sitä "ihanteellista min.7mm" saavuttanut silti. Lääkäri saattaa neuvoa keinoja tai jos ei niin sitten on näitä joita saa ilman reseptiä.

Jos limis on ohut, ehkä n.alle 5mm niin omasta kokemuksesta suosittelisin ensisijaisesti tota l-arginiinia n.5g/vrk. On noista edullisin (esim.puhdas+ prismassa 16e) ja vaikka kaikki toimii kokonaisuutena ja mulla paljon lääkkeitä niin uskon että se on ollut se tehokkain. E-vitamiinia voi ottaa lisäksi jos tuo ei auta, ite käytän Solgar 268mg x 2-3/vrk. Aspiriinia en suosittele ilman perusverikokeita joissa näkee valkosolujen määrän, mulla ollu yli viitearvojen jo pidemmän aikaa joten asan käyttö ihan ok.

Limiksen parantuminen ei välttämättä näy heti valtavasti menkkavuodossa, onhan se loogista että ei esim 2mm enemmän ole paljon vuodon määrässä, mutta alkion kiinnittymiselle se voi olla just se ratkaiseva.
Kiitti kattavasta vastauksesta 😊 Tätä juuri pelkään, ettei ole tarpeeksi limistä kiinnittymiselle. Olen paljon lukenut ettei se ole aina este, mutta toisaalta sitten taas moni sanoo toista.

Oonkin tässä pohtinut että menisin gynelle ovulaation aikoihin. Taidan varata ajan yksityiselle heti kun ovistikut alkaa näyttämään plussaa…
 
vierailija
Kuinka kauan söit rautaa että nousi noin paljon? Ja olitko vähintään pari viikko täysin terve ennen kun mittautit uudestaan? Kaikki kipeenä olot ja tulehdustilat voi nostaa arvoa ja näyttää tuloksen ihan harakoille esim. Korona saattaa nostaa arvoja parikin kuukautta kuulemma
Olin ihan terve, kun kävin labrassa.
Kaikenkaikkiaan söin 4 vuotta rautaa, välillä pidin taukoja. Ensimmäisen vuoden jälkeen arvo oli noussut vain 35 —> 55, joten jatkoin rautakuuria. En kuitenkaan odottanut, että noin korkealle nousisi. 🤔
 
Onnea plussaneille ♥.

Tää liittyy tavallaan lapsen saamiseen. Oletteko huomannut että jos on pienemmät lapset niin työnantajien mielestä se on miinus? Oon nyt hakenut kahteen työpaikkaan jossa paremmat työehdot kuin nykyisessä työssäni. Heti kun mainitsee että on pieniä lapsia niin haastattelija tuntuu muuttavan mielipiteensä sinusta. Joo ilmoitamme sinulle sitten päätöksestä ja mitään ei enää kuulu. Ennen lapsia ei ollut mitään ongelmia saada töitä. Mulla on siis työkokemusta omasta alasta yli 15 vuotta ja pisin työsuhde on ollut. 11 vuotta. Joten en usko että syy olisi mikään muu kuin lapset.
 
Onnea plussaneille .

Tää liittyy tavallaan lapsen saamiseen. Oletteko huomannut että jos on pienemmät lapset niin työnantajien mielestä se on miinus? Oon nyt hakenut kahteen työpaikkaan jossa paremmat työehdot kuin nykyisessä työssäni. Heti kun mainitsee että on pieniä lapsia niin haastattelija tuntuu muuttavan mielipiteensä sinusta. Joo ilmoitamme sinulle sitten päätöksestä ja mitään ei enää kuulu. Ennen lapsia ei ollut mitään ongelmia saada töitä. Mulla on siis työkokemusta omasta alasta yli 15 vuotta ja pisin työsuhde on ollut. 11 vuotta. Joten en usko että syy olisi mikään muu kuin lapset.
En ole ikinä missään tapauksessa puhunut haastattelussa omasta henkilökohtaisesta elämästä. Ainoastaan työhön liittyvistä asioista. En kerro että olen naimisissa tai mitään muutakaan. Se ei ole olennaista haastattelussa. 😊 Hyviä työpaikkoja olen saanut näin. Töissäkään en kyllä kauheasti puhu lapsista, ellei nyt joku työkaveri suoraan kysy tai tule jotenkin puheeksi 🤔
 
Onnea plussaneille .

Tää liittyy tavallaan lapsen saamiseen. Oletteko huomannut että jos on pienemmät lapset niin työnantajien mielestä se on miinus? Oon nyt hakenut kahteen työpaikkaan jossa paremmat työehdot kuin nykyisessä työssäni. Heti kun mainitsee että on pieniä lapsia niin haastattelija tuntuu muuttavan mielipiteensä sinusta. Joo ilmoitamme sinulle sitten päätöksestä ja mitään ei enää kuulu. Ennen lapsia ei ollut mitään ongelmia saada töitä. Mulla on siis työkokemusta omasta alasta yli 15 vuotta ja pisin työsuhde on ollut. 11 vuotta. Joten en usko että syy olisi mikään muu kuin lapset.
Joo varmasti on näin vaikkei saisi olla, laskelmoivat tietysti että tulisi poissaoloja lasten hoidosta ☹ tietääkseni työnantaja ei ainakaan saa kysyä onko lisää lapsia tulossa tai toiveissa, tai mä en edes vastaisi
 
Onnittelut @Paatuska 😍 hyvin näkyy!

täällä kp12ja ovistesti tyhjää täynnä.Jos ke mennessä ei ala mitään näkyä niin sitten kyllä alkaa vähän huolestuttaa että onko tämä kierto menetetty… voihan se olla että kun kierukka vasta poistettu, ettei limakalvo vielä olisi tarpeeksi vahvakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Onko kenelläkään super niukat kuukautiset? En tiedä onko hormonikierukka vai ikä niukentanut minulla vielä lisää niitä ja vähän huolettaa niiden lyhyys

Olen 6kk ollut nyt ilman ehkäisyä ja kuukautiset kestää aikalailla päivän-kaksi. Toisena päivänä tulee verta kuppiin ehkä kaksi teelusikkaa ja ekana päivänä ehkä vähän enemmän. Kolmas päivä meneekin pienellä tuhrulla, jos edes sitäkään Aina kyllä ollut suht niukat, mutta muistan kyllä että toisena päivänä olen saanut kuppiin sentään jotain täytettä ennen kierukkaa…

nyt on kp 3 ja aamulla kupissa ei ollut mitään
Mulla nyt 7kk ilman pillereitä, ekat luomumenkat oli "kunnolliset" mutta sen jälkeen tosi vähäiset. Vuotopäiviä nykyään 2, ennen ja jälkeen päivä-kaks tuhruja. Ennen pillereitä vuosin viikon kuin niagara. Gyne oli minun kohdallani sitä mieltä että ikä on niukentanut, muttei ollut yhtä huolissaan kuin minä 😆 sanoi että kun edes yhden päivän vuotaa reippaasti, ei pitäisi olla syytä huoleen. Multa mitattiin limakalvo 6mm toukokuussa (2kk pillereiden lopettamisen jälkeen) kun yritys varsinaisesti oltiin aloitettu, edelleen siinä uskossa ja toivossa ettei se olisi ainakaan ohentunut 🤞

Joku kyseli lämmöistä, hukkasin että kuka. Mulla laskee lämmöt sinä päivänä kun kuukautiset alkaa. Paitsi viime kierrossa kun haamu pärähti tauluun, lämmöt laski vasta 2 päivää myöhemmin. Nyt en tiedäkään mitä täällä tapahtuu kun lämmöt nousivat oviksen jälkeen päiväksi, kunnes laski alilämmön puolelle ja siellä on pysynyt 🧐 ei oo tärpännyt olo ei sitten yhtään, en viitsi edes testata. Olen ottanut yk 7 jo henkisesti vastaan, eiköhän se sieltä loppuviikosta starttaa 😓

Onnea plussanneille 🥰
 

Yhteistyössä