Haaveena vauva 2023

Ekassa kierrossa km jälkeen ei oikeastaan liene väliä mistä ja miten sitö laskee, menkat voi tulla n.4-8 viikon päästä Mulla on kummankin keskenmenon jälkeen tullut ovis 21pv tyhjennys vuodon alusta. Ekalla kertaa ensin lääkkeet ja kaavinta vajaa 2vko siitä, tokalla kertaa lääkkeet ja kaavinta 5pv tyhjennyksestä.
Ekassa km jälkeisessä kierrossa on myös hankalampi tikuttaa ovista koska laskeva hcg voi antaa tikkuun viivoja. Eli vaihtoehdot lienee vuodon loppumisen jälkeen talletella säännöllisesti ja riittävän usein ja tikutella vasta seuraavassa kierrossa, tikutella ovista melko aikaisin ja hcg:n kanssa rinnakkain jotta näkee miten ne omalla kohdalla tikkuihin vaikuttaa.
Hyvä huomio tuo, kiitos. Ovistikut antaa kyllä vielä niin tasavahvoja viivoja että tuskinpa ovulaatiota kiinni saan tästä kierrosta. Mies tekee reissutöitä jo on suurimman osan viikosta poissa joten luoja käsissä on että riittääkö tallettelut aina. 🙏 Täytyy tarkkailla oloja ja tikutella säännöllisesti niin saa jotain selkoa.
 
Onnea plussanneille 💕

@Kuumeilija40 sinun testitulosta odottelen 🤗

Täällä edelleen flunssan kourissa 🤧 Saa nähdä pystyykö töihin maanantaina 🙄 Täällä on oireita myös lähestyvästä oviksesta.Saa nähdä saadaanko yhtään makkarin puolelle toimintaa..ei oo kyllä intoakaan yhtään..

Mukavaa viikonloppua 🌹
 
Tänään irrotus piikki päivä, kovasti mietin miten sen ajoittaa, pistänkö iltapäivällä vai ihan illalla..
varmaan voi mennä vähän ylikin sen 36h varsinaiseen ovikseen, jotenkin taas kauheesti jännittää tulevat piinailut kun muutama kuukausi ollut taukoa. Vasemmalle alavatsaan alkoi jo eilen kivut hyvä merkki jos on ovisoiretta

Onnittelut taas plussanneille ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Onnea plussanneille

@Kuumeilija40 sinun testitulosta odottelen

Täällä edelleen flunssan kourissa Saa nähdä pystyykö töihin maanantaina Täällä on oireita myös lähestyvästä oviksesta.Saa nähdä saadaanko yhtään makkarin puolelle toimintaa..ei oo kyllä intoakaan yhtään..

Mukavaa viikonloppua
Nyt iski pieni etova olo. En kyllä tiedä johtuuko sinkkitabletista. Se joskus aiheuttaa sitä jos otan tyhjään vatsaan. Syksyn lähestyessä aloitan aina sinkkitablettien syönnin kun helpottaa flunssa oireita jos se iskee.

Hiukan jännittää testaaminen. Mutta pakko se on tehdä 😊.
 
Onnea plussanneille 😍 Sieltä niitä nyt tulee, kun paljon oli piinailijoita. Hyvä hyvä 💪

Mulle vois päivittää kp1/28 tälle päivälle 🩸 Eli uusi kierto täältä tullaan. Vähän nihkee ajankohta seuraavalla oviksella, reissua ja töitä siinä kohtaa, mutta jospa jotenkin saatais hyödynnettyä...
 
Se itseasiassa taitaa aika tarkalleen tuolloin tapahtua. Irrotuspiikkiä käytetään punktiossa ja silloin laskevat tarkan ajan koska pistetään, 36h ennen punktiota pistettävä. Se irrottaa myös raa'atkin. Mulla oli yksi raaka 10 munasolun joukossa. Mut ei varmaan väliä pistätkö päivällä vai illalla.
Toivottavasti tärppää nyt!

Onnea plussista!

Mulla on tässä tiputellut nyt kolmatta päivää, tänään ehkä kp 1.

Pidän jonkinaikaa taukoa mittailusta ja testailusta. Täytyy varailla taas lääkäriaikaa kunhan oon käynyt verikokeissa alkukuusta.
Taukoilen myös täältä, kun tämä yritys ilman hoitoja on vaan ihan turhaa mielensäpahoittamista.
No mitenkäs meidän muka pitäis pärjää ilman sua?!? 🤔🤔👀 ymmärrän kyllä ❤ Harmi meidän kannalta silti 😑
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Hei! Kirjottelen tänne ekaa kertaa.
Meillä yritystä takana reilu vuosi.
Lähete lapsettomuuspolille mennyt(3-6kk jono)
Ovulaatio + 15.8 ja nyt jännätään taas.😅 Terolut ollut käytössä lokakuu -21 lähtien. Nyt on 3. päivä terokuuria menossa. Kuuri on määrätty kierron 15-24pv. Hermoja kiristää, päätä särkee ja alavatsa kipeä, johtunee teroista🤔
Menkat pitäisi alkaa 29.8🩸
 
Hei! Kirjottelen tänne ekaa kertaa.
Meillä yritystä takana reilu vuosi.
Lähete lapsettomuuspolille mennyt(3-6kk jono)
Ovulaatio + 15.8 ja nyt jännätään taas. Terolut ollut käytössä lokakuu -21 lähtien. Nyt on 3. päivä terokuuria menossa. Kuuri on määrätty kierron 15-24pv. Hermoja kiristää, päätä särkee ja alavatsa kipeä, johtunee teroista
Menkat pitäisi alkaa 29.8🩸
Tervetuloa joukkoon. Mulle määrättiin terolutit ennen kuopuksen raskautta. Juuri noin eli kp 15 alkavaksi. Mutta mulla olikin ovulaatio myöhemmin ja terolut esti oviksen. Koska aloin syömään sitä liian aikaisin. Kun lopetin sen niin meni 2 kiertoa niin olin raskaana joka meni kyllä kesken mutta sitten seuraavasta tärppäsi uudestaan. Nyt kuopus on iloinen 8 kk ikäinen vauva 😊.

Ajattelin vain kertoa kokemukseni kun oot syönyt terolutia monta kuukautta 😊
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tervetuloa joukkoon. Mulle määrättiin terolutit ennen kuopuksen raskautta. Juuri noin eli kp 15 alkavaksi. Mutta mulla olikin ovulaatio myöhemmin ja terolut esti oviksen. Koska aloin syömään sitä liian aikaisin. Kun lopetin sen niin meni 2 kiertoa niin olin raskaana joka meni kyllä kesken mutta sitten seuraavasta tärppäsi uudestaan. Nyt kuopus on iloinen 8 kk ikäinen vauva .

Ajattelin vain kertoa kokemukseni kun oot syönyt terolutia monta kuukautta
Mä oon alottanut terot pari kolme päivää sen ovis + jälkeen, ku oon kuullu, että vois estää oviksen. Välillä olen pitänyt pari kiertoa taukoa teroista, koska ne haittavaikutukset ovat olleet aika rankkoja. 😓
 
Mulla oli joskus Terot tasaanassa kiertoa. Enpä tullut niiden aikaan raskaaksi.
Heti lopetettuani tulin. Mietin vaan, et liekö aloittanut ne aina liian aikaisin kp 15.

Edellisessä raskaudessa, josta vauvan sain syliin asti oli luget käytössä useamman kenialisen takia sain ne ihan pyytämällä.
Nytkin oisin halunnut, mut enpä saanut. Se yksi km maaliskuussa ja ainakin yksi ihan varma kemialinen sen jälkeen, luulen et kaksi.
Nyt kyl viivaset niin vahvoja, että kemialiseen en ehkä tällä kertaa usko.
 
Mä kysyin lääkäriltä että voiko terolut estää oviksen niin ei kuulemma voi jos aloittaa sen oviksen aikaan/ jälkeen mutta ei siis haittaisi jos aloittaa dpo0 että ei sitten estäisi sitä jos ovis jo tapahtumassa mutta jos on syönyt edeltävästi pidempään niin silloin voisi estää.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Kävin muuten eilen veritestissä ja pääsin suht helposti.
Ma soittoa ja lupaili varhaisraskauden ultraakin mun taustojen takia.


Tulipas epäselvä kuva tämän päivän testistä.
Ehkä se vähän tummempi on.

Katselin muuten muistikortilta vanhoja kuvia.
Oli yhdestä raskaudesta testikuvia (tästä saatiin vauva syliin).
Mulla oli silloin dpo 13 vahvempi päiväpissasta, kun dpo 14 päivällä.
Vahvistumaan sit lähti uudelleen dpo 15.
Et näköjään noinkin voi käydä.
En edes muistanut tuota.
 
Tunnin pidätyksellä. Mutta onko virheellinen testi ? Viiva jotenkin sumea
Olisi plussa ellei olisi n.sotkuinen viiva 🤔

Halaus sinulle @Wintersun ❤ Kaikkea hyvää 💕

Seuraako muut somessa vauva aiheisia tilejä yms..? Itse päädyin poistamaan kaiken vauva aiheisen somestani, nyt ollut paljon parempi olla ,kun ei kokoajan silmille tule raskausmahat ja vauvat .Ajatuksella "poissa silmistä, poissa mielestä" Yritän tottua ajatukseen että meille ei ehkä enää vauvaa suoda, ei ole helppoa 😥
 
Viimeksi muokattu:
Alkuraskauden oireena kellään ollut makuaistin muutoksia?

Mulla on sellai omituinen oire. Toki tänä aikana kaikki varmaan ehdottaa ekana koronaa, mut en usko et tää olis koronaa. Kotitesti myöskin nega 😅 nyt on dpo8. Nimittäin tulinen ruoka ei maistu enää tuliselle. Mulla on normaalisti melko herkkä suu tuliselle. Tykkään tulisesta ruuasta, mut en voi syödä mitään voimakastulista. Mun esikoisen raskausaikana löysin yhdet ihanat tuliset nuudelit jotka oli mun raskaushimo ja raskauden jälkeen ku söin niitä, ne oli aivan liian tulisia syötäväksi. (Eli raskaus muutti makuaistia niin, että tulinen ruoka ei ollut yhtä tulista). No tänään musta tuntuu tulinen ruoka (mulla ei kyl oo mitään överitulista kotona) ei maistu oikeastaan tuliselle 😅 kaiken muun maistan aivan normaalisti ettei tunnu et makuaisti olis sinänsä kadonnut (niiku koronassa saattaisi käydä) ja nyt pohdin onko tää se 9 päivää sit pistetty ovitrelle, toi terolut vai ihan oikea raskausoire 😅. Jotenki mietityttää voinko olla raskaana ja tulla tällaisia oireita, kun on kuitenkin vasta dpo8 ja ei mm. Oo tullu kiinnittymisvuotoa niiku esikoisesta tuli.
 

Yhteistyössä