Haaveena vauva 2023

Onnittelut kaikille plussanneille

Täällä kierto venyy, la iltana tuli vähän punertavaa paperiin, mutta menkat ei kuitenkaan ole alkaneet. Tämä nosti toiveita että olisi kiinnittymisvuotoa.

Äsken myös vähän punaista, eli josko ne kohta alkaisi viimeksi eilen testattu nega, joten raskauden suhteen alkaa toivo hiipumaan.

Todennäköisesti edellisen kierron kemiallinen siis sekoittanut kiertoa ja ovis myöhästynyt sen vuoksi.
Mä tästä meinasin eilen sanoa että jotenkin yllättävän usein kemiallisesta seuraavassa kierrossa tärppää uudelleen ja niin taisi käydä nytkin sulla 😀
 
  • Tykkää
Reactions: Sentonen
Mitenkäs te muut haaveilijat olette menetelleet liikunnan suhteen kierron aikana? En ole itse ajatellut asiaa sen tarkemmin, onko jotakin ajankohtaa kun tulisi välttää vai vaikuttaako mitenkään 🤔
Itse olen aktiivinen liikkuja ja meniä, en ole aiemmin välittänyt jos liikkuessa jotakin nipistelyä tms. Mutta nyt miettinyt, että tulisiko jossain kohtaa huomioida tarkemmin 😊
 
Onnea taas näin yleisesti kaikille plussanneille, tuntuu että plussauutisia tulee jatkuvalla syötöllä - hyvä vaan! Voi kun täältä tultaisiin pian perässä, minä ja moni muu :)

Kävin eilen gynellä, tälläkertaa naapuripaikkakunnan neuvolassa koska oman paikkakunnan neuvola on kesälomalla. Käynnin jälkeen heräsikin kysymys että voisikohan sitä jatkossakin käyttää naapuripaikkakunnan neuvolaa? Voiko siihen itse vaikuttaa, missä käy? Oli jotenkin niin hyvä fiilis käynnin jälkeen, pystyin purkamaan kaikki aiheeseen liittyvät asiat mitä mielen päällä olikaan ja tuli tunne että gyne kuunteli ja oli kiinnostunut asioistani. Lopuksi vielä peukutti ja toivotti onnea vauvantekohommiin! Olisi tehnyt mieli rutistaa sitä tätiä. Toisin on meidän neuvolassa, vaikka vaan kerran olen ehtinyt käymään niin ei tee mieli mennä uudestaan. Ymmärrän että gynekologitkin ovat vain ihmisiä ja huonot päivät heille suotakoon, mutta kun täti istuu nenä kiinni näytössä ja kyselee liutan kysymyksiä kuin robotti - tekee tutkimuksensa ja istuu takaisin koneelleen sanomatta sanaakaan.. Niin ei siinä tule yhtään sellainen olo että alanpa kertomaan tuolle alapääni tapahtumista. Ja nimenomaan haluaisin että jos/kun tästä joskus raskaaksi tullaan, niin olisi ihminen jolle voi avoimesti asioista kertoa..

Tänään kärvistellään ovulaation kanssa. Alavatsa on kuin liekeissä ja oikealta vihloo niin kovaa että naama on ihan rutussa. Gynen mielestä on todella hyvä asia että tunnistan ovulaationi :'D jostain syystä en oo täysin samaa mieltä.

Mutta hirveä usko mulla on tähänkin kiertoon, että kyllä se nyt tärppää!
 
Pahoittelut @Fazeriina82

Varovaiset onnittelut @Sentonen

@Sanelma ihan normaalisti saa liikkua, raskaanakin! Toki on jotain mitä eivät suosttele mm. Kamppailulajit käsittääkseni. Sanoisin että huoletta voi elää ja harrastaa niin kauan kunnes plussa on testissä. Sen jälkeen sitten katsoa suosituksen mukaisesti liikunta/ruoka.

@vauvakuume7 toivottavasti ovis on lähellä! Mulla tulee tosi vahvojakin viivoja tyyliin kp 12 vaikka ovuloin lähempänä kp 20.

@Mirkkuli26 hyvä, että tyhjennys sujui hyvin pitääkö sun vielä testata et tulee nega? Toivottavasti jälkivuoto ei kestä kauaa!
Joo ohje oli et 4vk päästä mut teen varmaa jo aiemmin jos vuoto loppuu nopeemmin 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kaikille nyt plussanneille onnittelut ☺
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille

Nyt olis vähän sellaisia limoja että voisi ovis ollakin tulossa, katselin kiertoja taaksepäin niin aina ollut 16-17kp, vielä ei aamulla testissä mitään, hyvin vähäiset oireet kyllä mutta nyt ainakin helpompi talletella kun kotona taas 🙂
 
@Sanelma_ jostain luin että kovin rajua ja raskasta liikuntaa olisi hyvä välttää kiinnittymisen aikoihin, tämä siis tarkoittanee kovatehoista ja pitkäkestoista rankkaa liikuntaa, ei siis normi lenkkeilyä tms. Itse harrastan kamppailulajeja ja olen käynyt treeneissä nyt kummankin alkaneen raskauden aikana. Vatsaan ei tule potkuja tai iskuja ja muutenkin varon vatsan seutua ja liikun oman olon mukaan, eli rauhassa koska sykkeet nousee niin herkästi raskaana. Keskenmenot ei ole tästä voineet johtua.

Seuraavassa raskaudessa ja osin nytkin jo on pakko himmata alussa koska mustelmia tulee nyt jo herkästi asan kanssa ja sitten aloitetaan hepariini ja niitä tulee vielä herkemmin. Nyrkkeilyä aion jatkaa kuitenkin olon mukaan ja painissa keskittyä tekniikkaan ja ohjaamiseen, olla mukana niin kauan kuin olo sen sallii ja pääsen lattialta ylös omin avuin.
 
Anteeksi oma napailu. Tässä yön pimeinä tunteina mietin kun menkat ei ala. Mitä jos alkoikin vaihdevuodet. Edellinen kierto "lyhyt" joten jos nyt alkoikin vaihdevuodet 😭. Siksi menkat ei ala millään. Koska ei niitä enää tule. Nyt mies sanoi että taas oli limakalvot ihan kuivat. Huomasin saman itse kun harrasteltiin lasten mentyä nukkumaan. Sehän on yksi vaihdevuosien oire. Mulla ei ole yleensä näin kuivaa mitä nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Cara-mel

Tässä eilinen haamu ja tän aamuinen vertailuna. Omaan silmään vahvistunut lupaavasti
Ihanasti vahvistunut ❤

itellä vähän mietteliäät olotilat. Oon nyt tehny joka päivä testejä, vaan aika huonosti vahvistuu. ☹ Tosin nyt on varmaan oikeasti vasta dpo12 (jos otan sen sunnuntain ovulaatio päiväksi olotilojen oerusteella) eli toivoa vahvistumiseen on kyllä. Siltikin jotenkin nyt mietityttää, että miksi ei vahvene kunnolla viivat, vaikka ns. Ajat sitten saatu eka plussa. Ne tuli ne tilatut testitkin nyt ja en tykkää yhtään. Ne on Sofi merkkisiä ja näyttää aika heikkoa viivaa, vaikka pc:ssä parempi.

Laittelen kuvia kunhan pääsen kotiin.

Digi on varattu nyt maanantaille, eli toivon, että silloin tulee 2-3 tulokseksi ❤


Ihanaa päivää kaikille! Onnea plussanneille ja paljon tsemppiä ja tarrasukkia piinailijoille ja uuteen kiertoon joutuneille ❤❤

I
 
Näyttää kyllä vahvistuneen @Sentonen millä päivillä testasit, oliko kierto jo myöhässä? Mielestäni olin lukevinani sen jostain, mutta nyt pikaisesti aamusilmillä en mukamas löydä
Nyt on jo kp 34 ja omien tuntemusten mukaan dpo 11. En tosiaan ole tikuttanyt. Aiemmat kaksi kiertoa oli 25 ja 23 päivää niin luulen että tässä kierrossa ovis oli selvästi myöhemmin. Olen siis testaillut nyt 1,5 viikkoa muutaman päivän välein ja aiemmin ei ole näkynyt mitään 🤔
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Milaas
Nyt on jo kp 34 ja omien tuntemusten mukaan dpo 11. En tosiaan ole tikuttanyt. Aiemmat kaksi kiertoa oli 25 ja 23 päivää niin luulen että tässä kierrossa ovis oli selvästi myöhemmin. Olen siis testaillut nyt 1,5 viikkoa muutaman päivän välein ja aiemmin ei ole näkynyt mitään
Kiitos vastauksesta 😊 oma taka-ajatus mulla oli tuossa kysymyksessä; sovittiin miehen kanssa, että testataan sunnuntaina - silloin olisi tuntemuksista päätellen dpo 11-13. Sitä jännittelen että onko toivoa näkyä jotain että testaanko liian aikaisin, mutta ilmeisesti on!
 
  • Tykkää
Reactions: Sentonen
Kiitos @Wintersun ja @Mimerkki ajatuksista 😊

Ideaalitilanteessa pyrin pysymään liikkeessä mahdollisuuksien mukaan raskauden ajan, jos niin onnellisesti kävisi.
Tätä netin ihmeellistä maailmaa kolutessa, tulee kaiken näköisiä ajatuksia ja mielipiteitä vastaan ja mukava kuulla muiden mietteitä 😊

@Sentonen kyllähän tuo vahvistuu! 🤩 Onpa jännittävää ja ihanaa!

Huikea plussakuu tämä heinäkuu ollut täällä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Sentonen

Yhteistyössä