Haaveena vauva 2022

Tais mennä ovulaatio ohi.. en saanut sitä tikkuun ainakaan eilen oli ovismaista limaa, mikä viittais että se ois ollut eilen? (vai tuleeko lima samaan aikaan, kun tikkuun pitäis saada lh huippu?) ja tikkuun tähän mennessä tummin viiva, joka oli siis hyvin haalea... Mies tulee tänään illalla työmatkalta, niin pitää varmaan vielä yrittää talletella varulta, jos siitä olisi jotakin hyötyä
Mä tein nyt sellaisen havainnon, että minulla pahimmat limat oli 2 päivää ennen kuin sain lh-huipun kiinni. Eli älä vielä heitä hanskoja tiskiin. Suosittelen vaan jatkamaan tikuttelua ja samoin hyödyntämään vielä tämän päivän tallettelut.
 
  • Tykkää
Reactions: Neeppu
Mä tein nyt sellaisen havainnon, että minulla pahimmat limat oli 2 päivää ennen kuin sain lh-huipun kiinni. Eli älä vielä heitä hanskoja tiskiin. Suosittelen vaan jatkamaan tikuttelua ja samoin hyödyntämään vielä tämän päivän tallettelut.
Kiitos, täytyy jatkaa tikuttelua, ja tallettelua! Ja jos ei nyt tärppää, niin aina tulee uus kierto 🙈😂
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Tais mennä ovulaatio ohi.. en saanut sitä tikkuun ainakaan eilen oli ovismaista limaa, mikä viittais että se ois ollut eilen? (vai tuleeko lima samaan aikaan, kun tikkuun pitäis saada lh huippu?) ja tikkuun tähän mennessä tummin viiva, joka oli siis hyvin haalea... Mies tulee tänään illalla työmatkalta, niin pitää varmaan vielä yrittää talletella varulta, jos siitä olisi jotakin hyötyä
Mulla tulee isoimmat ovislimat n.5-7pv ennen ovista.
 
vierailija
Okei, eli jos mulla on ovis aina myöhään kiertoon nähden, niin se vaikuttaa lisääntymiseen eikö? Toi Flo appi on ainakin kierron suhteen ollut tosi tarkka, en tiiä kuinka tarkkaan se arvioi ovulaatiota, mut sen mukaan sen ois pitänyt olla eilen.
Ei vaikuta mitenkään lisääntymiseen jos luteaali on vähintään 10vrk,se riittää. Appeihin ei lähtökohtaisesti oikein voi luottaa kun laskevat keskivertokiertojen mukaan, ellei itse sinne sitten merkkaa oviksen ja kiertojen pituuksia tarpeeksi pitkällä aikavälillä. Mutta itsellänikin ovulaation ajankohta vaihtelee 10 vrk säteellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Neeppu
Ei vaikuta mitenkään lisääntymiseen jos luteaali on vähintään 10vrk,se riittää. Appeihin ei lähtökohtaisesti oikein voi luottaa kun laskevat keskivertokiertojen mukaan, ellei itse sinne sitten merkkaa oviksen ja kiertojen pituuksia tarpeeksi pitkällä aikavälillä. Mutta itsellänikin ovulaation ajankohta vaihtelee 10 vrk säteellä.
Kiertoa olen merkannut sinne nyt parin vuoden ajan, mutta ovista ei, joten siinä mielessä ei varmastikaan luotettava. Okei, hyvä tietää, eli pelivaraa on vielä tässäkin kierrossa hieman 🙊 Kiitos avusta ja neuvoista!!!
 
vierailija
Kiertoa olen merkannut sinne nyt parin vuoden ajan, mutta ovista ei, joten siinä mielessä ei varmastikaan luotettava. Okei, hyvä tietää, eli pelivaraa on vielä tässäkin kierrossa hieman Kiitos avusta ja neuvoista!!!

Kiertoa olen merkannut sinne nyt parin vuoden ajan, mutta ovista ei, joten siinä mielessä ei varmastikaan luotettava. Okei, hyvä tietää, eli pelivaraa on vielä tässäkin kierrossa hieman Kiitos avusta ja neuvoista!!!
Se tietty jos luottaa sovellusten ovikseen ja tähtää seksin ennen sitä ja sen aikana ja pitää loppukierron taukoa niin aika huono mahdollisuus on raskautua.
Jos sovellus vaikka näyttää että ovis kp 14 ja siihen asti harrastaa seksiä aktiivisesti ja tauko tulee, oikeasti ovis olisikin kp 20 niin ei siinä kauheasti ole mahdollisuuksia raskautua.
Siksi kannattaa joko pitkin kierron harrataa 2-3 päivän välin tai vastaavasti testata ovista, että saa tähdättyä ns. Oikeaan aikaan
 
Kuutamokka
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista.
Ite en oo testaillu ovista, enkä oikeestaa oo ees ihan varma mihin aikaan mulla se on. Toki en tiiä osinko myöhemmin testaillu jos ois menny pitempään yrittää, mutta todennäkösesti en vaa yksinkertasesti jaksais.

Ja raskautuminen oli itelläki mielessä ainaki loppukierroista aina koko ajan.
 
Se tietty jos luottaa sovellusten ovikseen ja tähtää seksin ennen sitä ja sen aikana ja pitää loppukierron taukoa niin aika huono mahdollisuus on raskautua.
Jos sovellus vaikka näyttää että ovis kp 14 ja siihen asti harrastaa seksiä aktiivisesti ja tauko tulee, oikeasti ovis olisikin kp 20 niin ei siinä kauheasti ole mahdollisuuksia raskautua.
Siksi kannattaa joko pitkin kierron harrataa 2-3 päivän välin tai vastaavasti testata ovista, että saa tähdättyä ns. Oikeaan aikaan

Joo, kyllä me pääsääntöisesti ollaan joka toinen päivä talleteltu, miehellä tuli vaan just tähän oletetun oviksen tienoille molemmin puolin työmatka, niin siksi tää on vähän tällästä jännäämistä. Ja tikutan siis lähinnä siksi, että saisin sen oviksen kiinni ylipäätänsä, niin olisi jatkoa ajatellen helpompi arvioida mihin kohtaan se mahdollisesti osuu 😊
 
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista.
En oo ikään tikuttanut ovista. Mutta harkitsen kyllä, että pitäiskö ens kierrosta tikuttaa, jos ei siis nyt tärppää. Tässä kierroksessa ovis on hyvin todennäköisesti jo mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taitaa vasen puoli olla pois pelistä kokonaan, yk9 ja aina vaan tuntuu oviskivut selvästi pelkästään oikealla.
Viimeistään tässä vaiheessa edellisen kierron pettymys unohtuu, huomenna siis dpo0 ja pääsee taas piinailemaan! 😅
 
vierailija
Täällä taitaa vasen puoli olla pois pelistä kokonaan, yk9 ja aina vaan tuntuu oviskivut selvästi pelkästään oikealla.
Viimeistään tässä vaiheessa edellisen kierron pettymys unohtuu, huomenna siis dpo0 ja pääsee taas piinailemaan!
Se, kummalta puolelta tuntuu kipuja, ei kerro mistä munasolu irtoaa. Lääkäri näin vahvisti.
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista.
Eihän ne tikuttelut ketään raskaaksi tee. Tuo teidän taktiikka on just se millä tulos tulee kun on tullakseen ja tikuittelusta saa vain joko mielenrauhaa tai kovan stressin.
Ite alkujaan yhen kierron tikuttelin nähdäkseni onko ovulaatioon viittaavaa kun kierukka oli vienyt menkat 15 vuodeksi. Tulin siitä kierrosta raskaaksi. Keskenmenon jälkeen on tuntunut että tikuttelulla saan mielenrauhaa kun näen että ainakin joku osa kierrosta toimii normaalisti kun limakalvossa on ollut häikkää. 6e kuussa siitä mielenrauhasta on kohtuullinen hinta.
 
Voi kun pääsis aina ultraan ovulaation jälkeen😁 Sillon kun kävin n. 3 pv ovulaation jlk perustsekkauksessa niin näki jonkin lammikon mikä viittasi munasolun irtoamiseen tms..

Mulla on kyllä hyvin pitänyt tikkujen ja flo-apin kanssa paikkansa ovis mutta kyllä sitä aina miettii, että esim nyt kun to näytti hynynaamaa niin mitä jos kumminkin ovulaatio olikin vasta maanantaina.
 
Oman kokemuksen mukaan ei suoraan mene niin, että luteaali on aina saman pituinen. Ei myöskään toteudu, että menkat alkaisivat aina tasan 14 vrk kuluttua. Tiedän, että ”pitäisi” mennä niin mutta itsellä kokemus on muuta. Mutta en yleistä.

Ja itse tikutan ovista, koska haluan saada varmuuden ovulaatiosta ja sen ajankohdasta. Ja ymmärtää kroppaani paremmin. En edelleenkään osaa sanoa ovulaatiota esim. limoista ja tuntemuksista. Ei myöskään talletella 2-3 päivän välein läpi kierron, joten koitetaan ajoittaa aktiivisempi puuhailu otollisimpaan aikaan.
 
vierailija
Oman kokemuksen mukaan ei suoraan mene niin, että luteaali on aina saman pituinen. Ei myöskään toteudu, että menkat alkaisivat aina tasan 14 vrk kuluttua. Tiedän, että ”pitäisi” mennä niin mutta itsellä kokemus on muuta. Mutta en yleistä.

Ja itse tikutan ovista, koska haluan saada varmuuden ovulaatiosta ja sen ajankohdasta. Ja ymmärtää kroppaani paremmin. En edelleenkään osaa sanoa ovulaatiota esim. limoista ja tuntemuksista. Ei myöskään talletella 2-3 päivän välein läpi kierron, joten koitetaan ajoittaa aktiivisempi puuhailu otollisimpaan aikaan.
Luteaalivaiheen pituus ei kyllä pitäisi vaihdella jos kaikki on kunnossan eikä hormonaalista ehkäisyä ole lopetettu n. Vuoden sisällä. Vuoden verran on normaalia jos kierto ei vielä ole tasoittunut horm.ehkäisyn jälkeen.

Ja tuo on totta. Ei tosiaan kaikilla ala menkat 14vrk ovulaatiosta. Tai oikeastaan 15vrk ovulaatiosta jos alkaa niin luteaali on 14vrk. Mutta luteaalivaihe on normaali jos se on 10-16vrk. Kaikki yli ja alle sen kertoo jostain häikästä.
 
Oman kokemuksen mukaan ei suoraan mene niin, että luteaali on aina saman pituinen. Ei myöskään toteudu, että menkat alkaisivat aina tasan 14 vrk kuluttua. Tiedän, että ”pitäisi” mennä niin mutta itsellä kokemus on muuta. Mutta en yleistä.

Ja itse tikutan ovista, koska haluan saada varmuuden ovulaatiosta ja sen ajankohdasta. Ja ymmärtää kroppaani paremmin. En edelleenkään osaa sanoa ovulaatiota esim. limoista ja tuntemuksista. Ei myöskään talletella 2-3 päivän välein läpi kierron, joten koitetaan ajoittaa aktiivisempi puuhailu otollisimpaan aikaan.
Juu mä en tarkoittanutkaan että 14vrk päästä olis sit menkat. Vaan sen ajan mikä itelle normaali. Et jos on tähän mennessä ennustanut menkkoja apilla, kierto on 28pv ja se sanoo että ovis on kp 14, mutta todellisuudessa oma luteaalivaihe onkin vaikka 10pv niin menkkojen alkamisaika täsmää silloin joka kuukausi mut ovis onkin kp14 sijaan aina kp 18 ja sen takia nyt sitten tikutellessa ei täsmääkään appi ja tikkujen antama tulos. Tai jos oma kierto onkin sen ovis kp14 ja kierto 28pv mutta tällä kertaa ovis onkin jostain syystä vasta kp 18 niin menkatkin todennäköisesti tulee vasta kp 32.

Että siis kyllähän tikuilla just nimenomaan saa paremmin käsityksen omasta kierrosta vaikka raskaaksi tulee yhtä suurella todennäköisyydellä ilmankin jos tallettelee sen joka toinen pv säännöllisesti.
 
Mulla on nyt tuo luteaali ollut 12-13 vrk ovulaatiosta viime kierroissa. Ovis oli ihmeen aikaisin tässä kierrossa jo. Oon laittanut myös merkille, että aina kun saan ovisplussan, mulla on samaan aikaan ovulaatiokivut, luulen että mulla on ovis aina melkein heti siinä kun on tullutnselvä plussa ovistestiin.
 
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista.
Itse tikuttelin ovista alkuun, kun liuskat loppui en ole tilannut uusia. Olen yrittänyt luottaa tuntemuksiin/oireisiin. Nyt tosin ollut välillä oireetonta. Lääkäri myös sanoi, että ei olisi tarpeellista ovista tikuttaa, jos saisi talleteltua noin joka toinen päivä kierron puoli välissä. Harkinnassa kuitenkin on, että testaisin niitä clearbluen ovistestejä.
 

Yhteistyössä