Haaveena vauva 2022

Kyllä raskautuminen on ajatuksissa melkein koko ajan. Hieman helpottanut, kun on mennyt jo monta kiertoa ilman raskautumista ja haluaa suojella itseään jatkuvilta pettymyksiltä.

Ovis-testeenkin plussan saaminen on hankalaa. Nyt jo kuudetta päivää vilkuttaa hymynaamaa ja ajattelin, että viikonloppuna olis pitänyt olla. Mutta ei ollutkaan... Tää alkaa masentamaan, että eikö edes ovulaatiota tapahdu?!! Vai voiko jäädä vaan saamatta testiin vaikka joka päivä oon aamulla testannut?
 
Kyllä raskautuminen on ajatuksissa melkein koko ajan. Hieman helpottanut, kun on mennyt jo monta kiertoa ilman raskautumista ja haluaa suojella itseään jatkuvilta pettymyksiltä.

Ovis-testeenkin plussan saaminen on hankalaa. Nyt jo kuudetta päivää vilkuttaa hymynaamaa ja ajattelin, että viikonloppuna olis pitänyt olla. Mutta ei ollutkaan... Tää alkaa masentamaan, että eikö edes ovulaatiota tapahdu?!! Vai voiko jäädä vaan saamatta testiin vaikka joka päivä oon aamulla testannut?
Kannattaa vilkuttavan alkaessa, testata 2krt päivässä niin ei mene nopea lh piikki ohi.
Itse sain oviksen aina vasta iltapäivällä ja aamut negaa...
 
Minullakaan ei semmoista pakonomaista tunnetta tästä raskautumisesta mitä viime vuonna ja helpotti kun keksi elämään muuta jännää myös. Koska pakkohan elämästä on hyvää ja jännää löytää ilman lastakin. Ja myös kiitollisuus tästä yhdestä lapsesta, että en toisaalta tiedä mikä olo olisi jos ei olisi vielä lasta.

Mutta ajatukset on toki raskautumisessa joka päivä, johtuen myös tästä keskustelupalstasta 😄 Mutta toivottavasti positiivisesti jatkuu yritys, vaikka tästäkään kierrosta ei tärppäisi.

Olen ostanut sen raskautta yrittävän mittauspaketin ja pitäisi löytää sopiva aika päästä Mehiläiseen. Jännittää tulokset, mutta hyvähän se on tietää mitä kehoon kuuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Eilen illalla oli tallettelua ja tänään aamuyöllä sit ajatuksissani kävin vessassa ja en oo vielä saanut ovista tikutettua. Oireet kyllä viittais ovikseen. Mies lähti aamulla työmatkalle ja tulee huomenna... mietin, et jos nyt tulee ovis+, niin onko tässä mitään mahiksia vai onko tämä kierto nyt menetetty, kun ei tänään enää eikä varmaan huomenna päivästäkään päästä tallettelemaan? 🙈 ärsyttää...
 
Kannattaa vilkuttavan alkaessa, testata 2krt päivässä niin ei mene nopea lh piikki ohi.
Itse sain oviksen aina vasta iltapäivällä ja aamut negaa...
Vilkuttaako se digitaalinen testi hymynaamaa menkkoihin asti, mikäli en saa lh-huippua kiinni?
Pitää seuraavassa kierrossa tehdä niin, että tikuttaa kahdesta päivässä. Eikö tuon digitaalisen pitänyt ilmoittaa 24-36 tuntia ennen ovulaatiota?
 
@Millis86 haluutko myös piinalistalle

Meillä taas tuli uus raskausuutinen kaveripiirissä. Niin ois kiva päästä ite kertoo kans et me myös
Tässä kierrossa saatiin ainakin hyvin tallettelut tehty ja toiveet sen puolesta korkealla. Mut tiedä jättikö korona munhun jotain tai että voiko tää jäätävä stressi vaikuttaa mikä meillä molemmilla on. Ei auta ku odotella…
Itsellä oli juuri viime kierrossa korona niin siinä kierrossa ovis paljon myöhemmin ja kierto siitä syystä venyi tavallista pidemmäksi. En tiedä onko sairastumisesta johtuvaa mutta mielessä kyllä kävi. Onhan se kropalle kova koettelemus kun itse olin yli viikon kipeänä. Toivottavasti sinulla ei vaikuta!
 
Nyt kiinnostaa. Viini mainittu useammassa kommentissa - eikö olekaan niin, ettei alkoholia suositella vai onko sillä myös hyötyä raskautumista ajatellen? Itselle ihan uusia asia..
Ei alkoholia suositella käytettävän runsaasti. Tietysti kohtuu käyttö on sallittua yritys aikana. Moni juo hieman punaviiniä niihin aikoihin kun uskoo kiinnittymisen tapahtuvan jos tapahtuu. Punaviinin on kerrottu parantavan/nopeuttavat verenkiertoa, joka puolestaan voi parantaa mahdollisuuksia kiinnittymiselle.
 
Ei alkoholia suositella käytettävän runsaasti. Tietysti kohtuu käyttö on sallittua yritys aikana. Moni juo hieman punaviiniä niihin aikoihin kun uskoo kiinnittymisen tapahtuvan jos tapahtuu. Punaviinin on kerrottu parantavan/nopeuttavat verenkiertoa, joka puolestaan voi parantaa mahdollisuuksia kiinnittymiselle.
Näin juurikin ja sitä pitäisi siis juoda lasillinen illassa seuraavan viikon ajan ovulaatiosta. Jos mikään poppaskonsti itsellä toimi niin se oli juurikin tuo viini. Greippimehusta yms, ei mitään tuloksia 🙈
 
Kyllä raskautuminen on ajatuksissa melkein koko ajan. Hieman helpottanut, kun on mennyt jo monta kiertoa ilman raskautumista ja haluaa suojella itseään jatkuvilta pettymyksiltä.

Ovis-testeenkin plussan saaminen on hankalaa. Nyt jo kuudetta päivää vilkuttaa hymynaamaa ja ajattelin, että viikonloppuna olis pitänyt olla. Mutta ei ollutkaan... Tää alkaa masentamaan, että eikö edes ovulaatiota tapahdu?!! Vai voiko jäädä vaan saamatta testiin vaikka joka päivä oon aamulla testannut?
Mulla tuli juuri tässä kierrossa aamupäivällä vilkkuva ja illalla 8 jälkeen hymynaama. Suosittelen myös että kun alkaa vilkuttaa niin sitten 2krt tikuttaa.
Edellisessä kierrossa en myöhään illalla tikuttanut enkä kovin aikasin aamulla niin uskon että hymy meni siinä ohi, viikko oletetun oviksen jälkeen vielä vilkutti vaikka testipuikoissa viivat haaleni reippaasti.

Niin ja tosiaan vielä lisäyksenä että kun yrityskierrot lisääntynyt ja negatestejä tuijotellut niin on osannut alkaa keskittymään muuhunkin, mutta silti vauvahaave päivittäin on mielessä.. Mutta ei ehkä niin pakkomielteisesti kokoaikaa😂
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
vierailija
Eikö ne vilkkuvat testit maksa ihan hirveästi?

Moni suositteli halvempia liuskoja käytettävän yhdessä sen normaalin digitaalisen kanssa, kun liuskat vahvistuu niin testaa digillä. Halvempaa.
 
Omien fiilisten purkua tänne.
Laitoin tänään terveysasemalle viestiä ja kysyin pääsyä lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin. Että saataisiin asioita pikkuhiljaa eteenpäin. Sainkin vastauksen jo heti tänään, laittoi lähetteen,että voin varata ajan lääkärille.

Kumppani ollut aina hyvin skeptinen lääkäriin yms. menosta ja uskoo kovasti, että kyllä tulee kun on tullakseen. Saatiin kuitenkin hyvä keskustelu tänään aikaiseksi, kun kerroin tiedustelleeni asiasta. Muutama kuukausi vielä odotellaan, mutta ajattelin piakkoin varata ajan jo valmiiksi. Tuli hyvä mieli, kun saa jonkinlaista edistystä asioihin.

Mukavaa viikkoa! :)
 
Mulla tuli juuri tässä kierrossa aamupäivällä vilkkuva ja illalla 8 jälkeen hymynaama. Suosittelen myös että kun alkaa vilkuttaa niin sitten 2krt tikuttaa.
Edellisessä kierrossa en myöhään illalla tikuttanut enkä kovin aikasin aamulla niin uskon että hymy meni siinä ohi, viikko oletetun oviksen jälkeen vielä vilkutti vaikka testipuikoissa viivat haaleni reippaasti.

Niin ja tosiaan vielä lisäyksenä että kun yrityskierrot lisääntynyt ja negatestejä tuijotellut niin on osannut alkaa keskittymään muuhunkin, mutta silti vauvahaave päivittäin on mielessä.. Mutta ei ehkä niin pakkomielteisesti kokoaikaa
Mä oon joka aamu testannut kuuden aikaan ja taidan tän kierron nyt tikuttaa tuolla digillä vain kerran päivässä. Mikäli ei koko kierrossa tuu pysyvää hymynaamaa niin ens kiertoon tilaan jotain edullisempia liuskatestejä tms. Onks niistä suositella jotain selkeää ja helppolukuista tällaiselle amatöörille? 😅
 
@Laurenzia Mun kokemus liuskoista on, että aikamoista arvailua. Ainakin siis mulla. En saa tasavahvoja viivoja ollenkaan vaikka samaan aikaan CB:llä (ei vilkkuva) onnistun saamaan hymynaaman. Toki pikkuhiljaa vähän vahvistuu. Kuivuneena saattaa olla joskus toinen viivakin melko vahva. On ollut Raskauskeijun ja nyt Kotitestin liuskoja. Mutta varmasti jollain muilla voi vahvistua selkeämmin ja olla hyvin tulkittavissa. Antaahan ne jotain infoa kumminkin.

Arvelin ovulaation olleen jo eilen, kun sain hymynaaman lauantaina puoliltapäivin ja eilen samoihin aikoihin ei enää tullut. Mutta on ollut kaikenlaisia tuntemuksia tänäänkin, joten tein taas testin ja edelleen tyhjä. Paineen tunnetta, turvotusta ym. Mutta kai se sitten meni jo. Jännä, että samanlaista ihmettelyä ja arvailua kuukaudesta toiseen. 😅

Ja pyörii raskaustoive tosi tiheään mielessä vaikkei nyt ihan koko ajan sentään. Raskasta kun nousee odotukset ja sitten taas romahtaa. Ja pelkään, että on syitä joiden vuoksi en esim.enää raskaudukaan toista kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista. 🤭
 
Testaako kaikki siis ovista? Musta tuntuu nyt höpsöltä, kun jotenkin oon ajatellut etten jaksa stressata ja käyttää rahaa niihin, vaan "tyytynyt" tallettelemaan sen jokatoinen tai toisinaan joka kolmas päivä. Ovistuntemusten aikaan ajoittain tiheämmästi, jos molemmilla fiilistä ja jaksamista.
Mä aloin testaan kun ei tärpännyt ja aloin oleen epävarma tuliko mulle edes ovista kun kierrot rupes heti yrittämisen aloittamisen jälkeen heitteleen melkein viikolla (yli ja ali normaalikierron). Ekalla ovistestikierroksella ei itseasiassa edes tullut positiivista ovista, jonka jälkein aloin epäileen että ovis tulee oletettua aikaisemmin tai myöhemmin. No sittemmin se tuli ihan oletettuun aikaan, mutta aion kyllä edelleen jatkossa saurata. Mulla oli ennen sitä siis käytössä vain puhelin appi.

Oon käyttäny ihan vain Pregcheckin halpoja liuskoja ainakin toistaiseksi. Se ainakin lupaa näyttää oviksen 24-48h ennen.

Tällä kierrolla en jaksanu tikuttaa mutta eilen ja tänään on ollu omituista vihlontaa ja ilmeisesti mitä repäisykivuksi kutsutaan, kun nousin ylös penkiltä. Voi tosin taas olla vilkas mielikuvitus. 😩
Edit, niin ja hiiva kai yllätti myös iloisesti ajoitukseltaan. 🙈
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

1.2.2022 Tiistai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

SandraB…………………….kp 26/27
Snanniska………………….kp 24/28-29
Leppis-………………………..kp 20/28-30
Selis……………………………kp 19/28
Elsa96.............................kp 19/28-31
Lili_86………………………..kp 17/30-32
Sofiika……………………….kp 17/30
Eden89……………………..kp 16/24-26
Neeppu..........................kp 14/25-27
Pallopöksy..................kp 13/25-35
Martta83……………………..kp 11/26-27
Tähtipölyä…………………kp 6/28-30
tiutau13............................. kp 4/30
Nemily…………………………kp 2/
Lumihiutale……………….kp 1/27-28


★★★★★★★★★★★★★

Snanniska………….dpo9
Tibitii..........................dpo4
Selis………………………dpo3
Leppis-....................dpo2
Lili_86…………………dpo-1
 
Viimeksi muokattu:
Tais mennä ovulaatio ohi.. en saanut sitä tikkuun ainakaan 😒 eilen oli ovismaista limaa, mikä viittais että se ois ollut eilen? (vai tuleeko lima samaan aikaan, kun tikkuun pitäis saada lh huippu?) ja tikkuun tähän mennessä tummin viiva, joka oli siis hyvin haalea... Mies tulee tänään illalla työmatkalta, niin pitää varmaan vielä yrittää talletella varulta, jos siitä olisi jotakin hyötyä 😩
 
@Wintersun ei oo tarvinu hoitoja aiempiin raskauksiin, mutta kolmas raskaus ei alkanut ehkäisyn puutteesta huolimatta , siksi olen erittäin skeptinen tällä hetkellä

Ovistesteistä: en oo ikinä saanu digitestiin positiivista tulosta (aina tyhjä ympyrä), en kyllä liuskaankaan. Liuskat on kuitenkin selvästi tummuneet oletetun oviksen ajankohtana. Klinikan lääkäri sanoikin, että testaa ennemmin liuskoilla ja että nuo ovistestit on yleensäkin melkoisen epäluotettavia ja usein turhia 😀
 

Yhteistyössä