Haaveena vauva 2022

Onkohan mitään hyötyä jos illalla vielä hommaa? Pregchekin liuska aamulla jo nega eli hyvin todennäköisesti ovis jo mennyt.. Pakko nyt koittaa estää täysi masennus kun pitäisi pysyä positiivisena, huomenna aamulla lugesteronin aloitan kuitenkin
 
Onkohan mitään hyötyä jos illalla vielä hommaa? Pregchekin liuska aamulla jo nega eli hyvin todennäköisesti ovis jo mennyt.. Pakko nyt koittaa estää täysi masennus kun pitäisi pysyä positiivisena, huomenna aamulla lugesteronin aloitan kuitenkin
No ovulaatio tapahtuu 12-48h plussasta. Ja elää ja odottelee munasolu siitä sitten noin vuorokauden. Eli sen perusteella jos lasket... :) Toki simpoilla menee tunteja se saavuttaa mutta mene ja tiedä, ole jalat kohti taivasta 30min vauhdittaaksesi menoa? :LOL: miksei yrittää ainakin
 
Onkohan mitään hyötyä jos illalla vielä hommaa? Pregchekin liuska aamulla jo nega eli hyvin todennäköisesti ovis jo mennyt.. Pakko nyt koittaa estää täysi masennus kun pitäisi pysyä positiivisena, huomenna aamulla lugesteronin aloitan kuitenkin
Kukaan ei voi tarkkoja aikoja sanoa eli kauanko kestää sun ovis+:sta että munasolu irtoaa eikä kauanko miehesi siittiöillä kestää uiskennella perille. Keskiarvot taitaa olla munasolun irtoamiselle 24h ja siittiöiden matka kestää useita tunteja. Munasolu pysyy hedelmöittymään muistaakseni 24h irtoamisesta. Eli onhan siinä ovis+ jälkeen noin 48h aikaa. :) Me kyllä hommaillaan vielä päiviä oletetun oviksen jälkeenkin. :) Eli jos olisin sinä niin kyllä vielä peitto heiluisi, niin ei sit tarvii jossitella!
 
Kukaan ei voi tarkkoja aikoja sanoa eli kauanko kestää sun ovis+:sta että munasolu irtoaa eikä kauanko miehesi siittiöillä kestää uiskennella perille. Keskiarvot taitaa olla munasolun irtoamiselle 24h ja siittiöiden matka kestää useita tunteja. Munasolu pysyy hedelmöittymään muistaakseni 24h irtoamisesta. Eli onhan siinä ovis+ jälkeen noin 48h aikaa. Me kyllä hommaillaan vielä päiviä oletetun oviksen jälkeenkin. Eli jos olisin sinä niin kyllä vielä peitto heiluisi, niin ei sit tarvii jossitella!
Niinpä, kunhan mies vain pystyisi taitaa olla vaan liian kovat paineet.. no ehkä illalla uusi yritys
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Niinpä, kunhan mies vain pystyisi taitaa olla vaan liian kovat paineet.. no ehkä illalla uusi yritys
Sanos kuule miehelle että ovis meni jo, että tää kerta on ihan vaan hauskanpidon vuoksi! :D Ymmärrän kyllä että aikamoinen paine voi miehelle tulla silloin kun tietää että nyt pitäis onnistua. Ite jos oisin mies ni sillon en ainakaan tulis, vaikkei mitään ongelmia yleensä oliskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Niinpä, kunhan mies vain pystyisi taitaa olla vaan liian kovat paineet.. no ehkä illalla uusi yritys
Tsemppiä, ei oo miehillekään aina helppoa. Meillä pari kertaa lopahtanut kun on ollut tiedossa että nyt vaan hoidetaan homma koska ovis. Joten paremmin on toiminut kun on edetty hitaammin ja keskitytty esim. mun nautintoon niin miehelle tulee varmaan ns. vähemmän siitosori-fiilis :D Tai sit paremmat lämmittelyt alle ja panostan myös siihen omaan fiilikseen että olen riittävästi mukana hommassa enkä karrikoidusti makaa paikallani kelloa vilkuillen.
 
Me ollaan harrasteltu joka toinen päivä ennen ovisplussaa ja sit ovisplussapäivänä (paitsi viime kierrossa en tikuttanut). Yleensä siinä kohtaa mies jo sanoo et nyt saa riittää ei pysty :D Olisko sit optimaalisempaa koittaa jaksaa tallettaa vielä ovisplussasta pari päivää putkeen?
 
Me ollaan harrasteltu joka toinen päivä ennen ovisplussaa ja sit ovisplussapäivänä (paitsi viime kierrossa en tikuttanut). Yleensä siinä kohtaa mies jo sanoo et nyt saa riittää ei pysty Olisko sit optimaalisempaa koittaa jaksaa tallettaa vielä ovisplussasta pari päivää putkeen?
No jos miettii että ovisplussan jälkeen munasolu irtoaakin vasta 36h kuluttua, ja jos sattuisi olemaan miehellä laiskoja siittiöitä tms ettei jostain syystä pysy elossa sinne asti kun munasolu olisi kulmilla. Tallettaisin ovisplussana ja siitä kaksi päivää ainakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: SSonkku
Aiemmin ollaan oltu vaan ovisplussaan asti ja oon miettinyt onko se ollut syy jos ovis onkin tapahtunut pari pv vasta plussan jälkeen. Mies 50v joten hyvin mahdollista että simpat laiskoja eikä kovin pitkäikäisiä.
Ei kieltämättä itsekään oikein enää jaksaisi yrittää mutta nyt sidukka edessä ja illalla koitetaan romantiikkaa peliin auttaa tai ei 😁
 
Hei, minä olin se vierailija. Soitinkin jo neuvolaan ja sain ajan varhaisultraan. Nyt vaan odotellaan kolme viikkoa sormet ja varpaat ristissä. Oon yrittänyt olla ajattelematta negatiivisia asioita, mutta viimeaikojen ikävien yllätysten jälkeen on suoraan sanottuna vaikeaa pysyä positiivisena ja toiveikkaana minkään suhteen. Stressitasot on pysyneet melko pitkään korkealla. Lisäksi tuo miehen reaktio on ollut vähän yllättävä. Hän oli vuosia sitä mieltä ettei halua omia lapsia ja olin jo jollain tasolla asian kanssa sinut. Silti vauvasta on keskustelua ollut ja hän on ollut epävarma omista tunteistaan. Nyt yhtäkkiä mies on onnensa kukkuloilla ja raivostavuuteen saakka hehkuttaa ja miettii nimiä ja käy aivan ylikierroksilla. Olen joutunut toppuuttelemaan kun hän haluaisi kertoa jo ihan kaikille ja liitelee jossain rakentamissaan pilvilinnoissa. Samalla oma olo on omituinen, en muista aiemmissa raskauksissa oireiden olleen samanlaisia ja sekin huolettaa. Mun ikä huolettaa ja se jos tämä nyt ei kestäkään ja lopulta kannattelen itseni lisäksi pettynyttä miestä. Kyllä minä vaan sanon että on tämä lasten tekeminen niin kovin mukavaa.

Raskaaksi tulemisen suhteen olen ollut onnekas. Silti muutama kuukausikin oli aikoinaan minulle ikuisuus yrittämistä, ja voin vain kuvitella miltä tuntuu, kun yritystä on takana pidempään ja ympärillä masuja vain pullahtelee. Osaisinpa lohduttaa heitä, joilla katkeruus nostaa päätään. En ole omille ystävillekään kertonut mitään tästä yrittämisestä, koska ajattelin etten kenenkään kanssa halua asiaa ainakaan voivotella jos en raskaaksi tulisikaan. Ajatuksena oli, että laitan kierukan ensi kesänä takaisin, mikäli mitään ei siihen mennessä tapahdu. Joten ymmärrän kyllä, että asia on sellainen josta ei kovin usein avoimesti halua ihmisten kanssa puhua. Toivon että jokaisella on kuitenkin vähintään yksi hyvä ystävä jolle purkaa sydäntään ja joka ymmärtää, miten iso ja kipeä asia on. Lapsettomuus on nykyään aihe josta paljon puhutaan, ja ihmiset tiedostavat aiheen aran luonteen. Nuo juhlatilanteet varmasti ovat haastavia, kun koossa on iso porukka, ja valtaosalla ei välttämättä ole omakohtaista kokemusta aiheesta. Puhe rönsyilee eikä siinä tilanteessa kukaan arvaa edes miettiä, että jostakin saattaa tuntua ikävältä. Itsekin myönnän olevani välillä ajattelematon puheissani, vaikka en missään tapauksessa ketään toivoisi loukkaavani.
Hyvä, että sinulla on aika tulossa <3 Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on siellä hyvin!!!
 
Pahoittelut virheistä tuossa listalla. Sitä ei tosiaan oltu päivitetty viikkoon, ja puhelimella sen päivitin, niin en millään pystynyt muistamaan tai edes löytämään kaikkia muutoksia mitä siihen piti tehdä. 😕 Jospa se nyt olisi suunnilleen ajantasalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Ns. oppikirjan mukainen plussa ei vielä ole mutta joillakin se kunnon plussa jää tulematta tietyillä testeillä. Esim onestep ei oo mulle ton tummempaa viivaa antanut ja oon tulkinnut plussaksi.
Niin, oireista päätellen nyt on ovis. Hirmuiset valkovuodot ja alaselkäkivut.. harmi kun on enään yksi testi, eikä täältä saa enempää viikonlopun aikana. :cautious:
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

20.11.2021 Lauatai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Sadepisaroita.....................kp 26/25-31
Suikku1...............................kp 19/26-28
Martta83............................kp 18/26-27
Lemoni87...........................kp 18/28
Liljah ..................................kp 18/26
Hellu_................................kp 17/27-28
Keksi82..............................kp 16/28
Topukka…………….....…....kp 15/30
Netta123............................kp 14/29
SandraB.............................kp 10/27
Toiveikas1992...................kp 9/24-31
Lili_86...............................kp 7/32-34
Lumihiutale_....................kp 4/?
Sofiika................................kp 2/30
Pöllöliini.............................kp 2/28-29
Selis.......................................kp 1/30

★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat
:★

Sadepisaroita....................dpo 9
Aniilorak............................dpo 8
Keksi82…..........................dpo4
Lemoni87..........................dpo3
 
Viimeksi muokattu:
Olen pitänyt hiljaiseloa kierron alun. Tervetuloa uudet!

Pahoittelut keskenmenosta @Mimmimami ja @Uusioperheen äiti :cry: ❤

Testaamisesta ja oviksen bongaamisesta kun on puhuttu. Tikuttelen, koska ei olla kovin aktiivisia tallettelemaan, niin osuu sitten edes mahdollisimman oikeaan aikaan. Ja onhan se tikuttelu sinänsä ihan kiinnostavaa, että oppii seuraamaan oireita ja bongaamaan myös ovista. 😄

Mulla on kp 10 ja eilen jo alkoi sellaiset tuntemukset, että päätin testata jo tänä aamuna ekan kerran. Hyvin haalean viivan sain One stepillä. Jännää, että ekat oireet tuli jo pari päivää aiemmin kuin viime kierrossa. Saa nähdä mihin ovis osuu. Nyt siis yk3. Varasin ajan gynellekin tsekkiin ja ultraan. Kalliiksi tulee pk-seudulla mutta saapa jotain infoa tilanteesta. Aika meni vaan niin pitkälle, että voi osua nyt kummalle puolelle ovista tahansa.
 
vierailija

Ovisplussasta 11 päivää. Ei kyllä ole tuohon one steppiin yhtään luottoa.. Ylhäällä siis pc ja alhaalla raskauskeijun one step. Menkkoja odottelen tiistaille mikäli se luteaali nyt sama vakio 13pv.
Minä en näe kun ehkä värikertymää vähän tuossa alemmassa. Mutta sinulla on kyllä vielä aikaa tässä! Itsellä on plussat näkyneet tosi haaleana vasta päivää ennen/oletettuna kuukautisten alkamispäivänä. Toivottavasti pian näkyy,jännät paikat :)
 

Yhteistyössä