Haaveena vauva 2022

Paljon onnea plussanneille! ❤

Mulla alkoi onneksi menkat ihan normaalisti maanantaina. Pelkäsin hieman, että oviksen aikaan ja jälkeen tullut verenvuoto ja tuhruttelu vaikuttaisi jotenkin… eli nyt sitten kohti yk4. Onneksi on paljon kouluhommia sekä kivoja asioita, niin ehkä pystyn ottamaan tämän hieman rennommin. Tsemppiä muillekin uuteen kiertoon!
 
Hei kaikki! Olen pitänyt totaalista hiljaiseloa, otti niin koville nuo edelliset menkat. Sitten tuli miehen kanssa aika paska keskustelu, kun hän rupes pähkäilee onko se vauva kuitenkaan kiva juttu. Ja mimmonenkohan musta tulee kun oon raskaana. Sanoin, että oisko näitä voinut miettiä silloin ennen kuin lopetan ehkäisyn. No meillä oli silloin muutenkin paska viikko noin kaikin puolin ja asia saatiin puhuttua ja vauvanteko jatkuu normaaliin tapaan. <3
En ole edes lukenut teidän juttuja ja nyt meinaankin heittää sohvalle pitkäkseen ja lukea kaikki teidän viestit.
minut saa laittaa piinailemaan dpo 1
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Mä oon kans noita onesteppejä tässä nyt tehnyt ja testiajalla tulee joku haaleaakin haaleampi viiva mutta sitten kuivuttuaan häviää ja nyt pitäisi kyllä jo jotain näkyä... Eli tais tämä kierto olla tässä :/ mutta ehkä ihan hyvä niin pääsee tulemaan ne yhdet kunnon menkat ensin näin keskenmenon jäljiltä.
 
vierailija
Mulla myös pc tekee sitä, että näkyy haalea punainen viiva testiajalla vielä 1min jälkeen, mutta sitten testin kuivuessa katoaa kokonaan näkyvistä. Negaksi tulkittava sitten ja aina ne menkat onkin alkaneet.

Onko kellään tietoa, onko kuinka yleistä että ovulaatio tapahtuisi useammin kuin yhden kerran samassa kierrossa? Ja jos vaikka 2 munasolua kypsyy ja irtoaa, niin irtoaako ne yleensä samaan vai eri aikaan? 🤔

Kaikenlaista tulee pohdittua. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Sofiika
vierailija
Mulla myös pc tekee sitä, että näkyy haalea punainen viiva testiajalla vielä 1min jälkeen, mutta sitten testin kuivuessa katoaa kokonaan näkyvistä. Negaksi tulkittava sitten ja aina ne menkat onkin alkaneet.

Onko kellään tietoa, onko kuinka yleistä että ovulaatio tapahtuisi useammin kuin yhden kerran samassa kierrossa? Ja jos vaikka 2 munasolua kypsyy ja irtoaa, niin irtoaako ne yleensä samaan vai eri aikaan?

Kaikenlaista tulee pohdittua.
Kaksi munasolua eri aikaan on hyvin, hyvin harvinaista. Ellei mahdoton.
Lh-hormoni nousee ja irrottaa munasolun. Sen jälkeen keltarauhashormoni ottaa kopin ja luo ovulaation jälkeisen tilan elimistöön /hormonitoimintaan,jolloin siis lh-hormonin nousu taas munasolun irrottamisajatuksena on lähes mahdoton.

Niin toki voi käydä, että saa ovisplussan, muttei munasolu irtoa ja sitten irtoaa myöhemmin.
 
Hei pitkästä aikaa!

Oon pitänyt jo kauemman hiljaiseloa ja tälle kierrolle päätin vielä jäädä listoiltakin pois, mikä osottautui hyväksi stressivapaaksi ratkaisuksi.

Omanapailua: tänään kp 29/26-29 ja dpo 12, eikä viitteitä siihen että menkat alkaisi. Aamulla pyyhittäessä tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa, mutta päivänmittaan ei ole enää tullut. Koronarokotteen olen saanut syyskuussa, joten en usko että se tähän kiertoon vaikuttaa kun aiemmat kierrot ovat olleet normit. Aamulla testattu nega jonkun tilauksen mukana tulleella ilmaisliuskatestillä, joten olen asennoitunut siihen että uuteen kiertoon mennään. Kaapissa kuitenkin yksi cb digi kuumottelee ja piina on valtava kun menkat ei ole alkaneet ja testi näyttää negaa 🙈
 
Pääryliini
Hei kaikille!
Liityn seuraanne jännittämään ja piinailemaan. Olen 35-vuotias ja takana kolmas inseminaatio. Tänään dpo 9.

Vitsi miten sitä tutkaileekaan omaa kroppaa ja miettii että onkohan tämä raskausoire tai jotain muuta. Eilen iltana tuntui kuin koko alavatsaa polttaisi enkä sitten saanut nukuttua. Kipu ei ollut kovaa, mutta huoletti suuresti. Tämä levisi reisiin ja jalkoihin. Jouduin heittämään painopeiton jaloille, kun sen verran niitä pakotti. Onko muilla ollut vastaavaa ja silti kaikki mennyt hyvin?
Muuten välillä nappaillut siltä puolelta mistä munasolu irtosi. Joitain muitakin oireita on, mutta en tiedä enää mitä liioittelen ja mitä en. 😂
Sain tähän samaan syssyyn myös kunnon flunssan ja yritän parannella sitä.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: emarian21
Täällä kierto vaan venyy 😞 jos luteaali sama 14vrk kun viimeksi niin maanataina alkais uus kierto. Ovis siis oli vasta kp 27 kun viimeksi 21.. negaa testattu viimeksi dpo11. Vähän alkaa masentelee kans kun pitkään ennen yritystä normikierrot ja nyt näin...😕
 
Onko tietoa voiko ovulaatio silti tapahtua myöhemmin kuin ovulaatiotesti näyttää? Mulla limainen vuoto jatkui ovisplussasta ainakin 3-4 päivää runsaana ja sitten vasta loppui. Testit ollut negaa mutta tänä aamuna piirtyi testiajalla jo tosi haalea viiva eikä se kuivuttuaankaan kokonaan lähtenyt, mutta edelleen uskon sitä viiva paikaksi.. tai voiko kiinnittyminen tapahtua vasta myöhemmin kuin esim 7 päivää?
 
vierailija
Onko tietoa voiko ovulaatio silti tapahtua myöhemmin kuin ovulaatiotesti näyttää? Mulla limainen vuoto jatkui ovisplussasta ainakin 3-4 päivää runsaana ja sitten vasta loppui. Testit ollut negaa mutta tänä aamuna piirtyi testiajalla jo tosi haalea viiva eikä se kuivuttuaankaan kokonaan lähtenyt, mutta edelleen uskon sitä viiva paikaksi.. tai voiko kiinnittyminen tapahtua vasta myöhemmin kuin esim 7 päivää?
Kiinnittyminen voi tapahtua 7-10vrk ovulaatiosta, mutta yleisimmin 7vrk.
Ovulaatio voi tapahtua 12-48h sisällä ovisplussasta ja munasolu on hedelmöittymiskykyinen n. Vuorokauden.

Ovulaatio voi jäädä ovisplussasta huolimatta tapahtumatta.

Mikä dpo sulla menossa ja millä testillä teit?
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
vierailija
Onko tietoa voiko ovulaatio silti tapahtua myöhemmin kuin ovulaatiotesti näyttää? Mulla limainen vuoto jatkui ovisplussasta ainakin 3-4 päivää runsaana ja sitten vasta loppui. Testit ollut negaa mutta tänä aamuna piirtyi testiajalla jo tosi haalea viiva eikä se kuivuttuaankaan kokonaan lähtenyt, mutta edelleen uskon sitä viiva paikaksi.. tai voiko kiinnittyminen tapahtua vasta myöhemmin kuin esim 7 päivää?
Aa, sulla dpo 10. Ei testeissä silloin välttämättä mitään näy! Kannattaa ottaa ihan iisisti kummn vasta aloititte yrityksen!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Mi en oikein tiedä laskenko tämän päiväksi kp10 vai11 kun vuoto alkoi silloin tosi niukkana kp1. Ja vasta kp12 oli kunnon vuoto. Ehkä kp1 vähän enemn kuin tuhrua, mutta ei ei vielä kunnon veristä niagaraa kuitenkaan. No oli miten oli, keskiviikkona kp6/7 kövin ultrassa ja limis oli ohut eikä johtofollia vielä ollut. Tänä aamuna heräsin selvään kosteuteen, cb digi ei hymyillyt. Viime kierrossa hymyili kp12.
Viime kierrossa luteaali jäi vain 10pvä pituiseksi kun se yleensä on 14. Mutta tämä on nyt ensimmöinen kierto kuukautisista, keskenmenon jälkeen.
 
Aa, sulla dpo 10. Ei testeissä silloin välttämättä mitään näy! Kannattaa ottaa ihan iisisti kummn vasta aloititte yrityksen!
Joo tai oikeastaan nyt on dpo 9 varmaan, koska luulin silloin plussaksi kun ilmoitin tuohon listalle, mutta vasta seuraavana päivänä testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva eli silloin oli vasta kunnon ovisplussa :) yleensä vain oon tässä vaiheessa saanut herkällä testillä tosi hennon haamun aiemmissa raskauksissa, niin jotenkin tekis mieli jo heittää kirves kaivoon :D
 
Onko jollain kokemusta Sofin raskaustesteistä (liuska)? Antaako herkästi viivanpaikkoja?

Mulla piti menkat tulla viikonlopun aikana muttei oo vuoto vieläkään alkanut. Menkkakipuja kyllä ja leuka kukkii mut vuotoa ei kuulu.

Arvioisin et dpo14 nyt. Sofiin mun mielestä joku viivanpaikka vaan :(
 
vierailija
Osaisiko joku kertoa voiko luteaalivaiheen aikana rintojen koko ja rakenne vaihdella päivästä ja vuorokaudenajasta toiseen? Vai voiko olla raskausoire?
Siis että välillä rinnat turpoavat kunnolla ja ovat pehmeät ja toisella hetkellä tiiviit ja raskaat. Arkuutta rinnoissa on ollut ovulaatiosta lähtien enemmän tai vähemmän.
 
vierailija
Hei! Täällä hetken taustailleena kirjoitan nyt vielä vierailijana, epävarmana kaikesta. Kerron lyhyesti tarinani, koska kaiketi on tarve tätä nyt johonkin purkaa.

Minulta poistettiin mirena-kierukka 14.10. Kierukan aikana minulla ei ole ollut kuukautisia ollenkaan noin 8 vuoteen. Pari vuotta sitten tulin kierukan kanssa tosin raskaaksi, joka tosin keskeytyi samantien ja kierukka oli välissä muutaman kuukauden poissa, jolloin kuukautiskierto oli melko säännöllinen. No nyt kierukan poiston jälkeen minulla alkoi vuoto kahden päivän kuluttua eli 16.10. Vuoto kesti noin kuusi päivää, sen jälkeen oli neljä vuodotonta päivää ja alkoi uusi melko niukka vuoto, jota kesti 3-4 päivää 26.-29.10. Arvelin ovulaation olleen kenties 4.11 päivän tienoilla oireiden perusteella, eli melko pian tuon toisen vuodon loppumisen jälkeen. 11.11 eli noin viikko oletetusta ovulaatiosta alkoi alavatsan jomottelu ja huonovointisuus. Lopulta malttamattomana eilen tein raskaustestin, joka näytti haalean viivan, ja tänä aamuna uuden hieman ehkä vahvistuneen. En oikein tiedä voinko vielä uskoa tähän, vaikka oireiden perusteella minulla olikin vahva epäily. Ajattelin toisen vuodon olleen varsinaiset kuukautiset, joista laskien nyt siis olisi 3+0. Mies on pelottavan innostunut, ja itse odotan koko ajan että menkat voi alkaa hetkenä minä hyvänsä.

 
Hei! Täällä hetken taustailleena kirjoitan nyt vielä vierailijana, epävarmana kaikesta. Kerron lyhyesti tarinani, koska kaiketi on tarve tätä nyt johonkin purkaa.

Minulta poistettiin mirena-kierukka 14.10. Kierukan aikana minulla ei ole ollut kuukautisia ollenkaan noin 8 vuoteen. Pari vuotta sitten tulin kierukan kanssa tosin raskaaksi, joka tosin keskeytyi samantien ja kierukka oli välissä muutaman kuukauden poissa, jolloin kuukautiskierto oli melko säännöllinen. No nyt kierukan poiston jälkeen minulla alkoi vuoto kahden päivän kuluttua eli 16.10. Vuoto kesti noin kuusi päivää, sen jälkeen oli neljä vuodotonta päivää ja alkoi uusi melko niukka vuoto, jota kesti 3-4 päivää 26.-29.10. Arvelin ovulaation olleen kenties 4.11 päivän tienoilla oireiden perusteella, eli melko pian tuon toisen vuodon loppumisen jälkeen. 11.11 eli noin viikko oletetusta ovulaatiosta alkoi alavatsan jomottelu ja huonovointisuus. Lopulta malttamattomana eilen tein raskaustestin, joka näytti haalean viivan, ja tänä aamuna uuden hieman ehkä vahvistuneen. En oikein tiedä voinko vielä uskoa tähän, vaikka oireiden perusteella minulla olikin vahva epäily. Ajattelin toisen vuodon olleen varsinaiset kuukautiset, joista laskien nyt siis olisi 3+0. Mies on pelottavan innostunut, ja itse odotan koko ajan että menkat voi alkaa hetkenä minä hyvänsä.

Viivojen vahvuudesta päätellen voisit olla jo pidemmällä kuin tuo 3+0. Tuo rfsu liuskatesti ei ole herkkä. Nuo muut vuodot on voineet olla raskauteen liittyvää vuotoa
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah ja emarian21
vierailija
Viivojen vahvuudesta päätellen voisit olla jo pidemmällä kuin tuo 3+0. Tuo rfsu liuskatesti ei ole herkkä. Nuo muut vuodot on voineet olla raskauteen liittyvää vuotoa
Kiitos vastauksesta. Kävin tuon testin hätäpäissäni vaan nappaamassa, täytynee käydä vielä hakemassa joku toinen. Onkohan niillä viikkonäytöllisillä testeillä mitään virkaa?
 
vierailija
3+0 olisi vasta kiinnittymisen ajankohta. Joten pakko olla enemmän.

Toivottavasti oikea plussa, eikä kyseisen testin moka.

Osta viikkodigi, sillä saa jotain tietää mikä viikko olisi (kun tekee aamuvirtsasta).
 

Yhteistyössä