Haaveena vauva 2022

@lehmätyttö, voisko kuule olla kiinnittymiseen liittyvää....! Pidetään peukkuja!

(Huom, koronarokote sit myös aiheuttaa kaikenmaailman vuotohäiriöitä, joten jos oot sellasen ottanut tässä kk kuluessa niin voi myös liittyä asiaan. Itsellä siis ainakin aiheutti, muttei onneks pitkäaikaisesti ainakaan näillä näkymin. )
 
@lehmätyttö, voisko kuule olla kiinnittymiseen liittyvää....! Pidetään peukkuja!

(Huom, koronarokote sit myös aiheuttaa kaikenmaailman vuotohäiriöitä, joten jos oot sellasen ottanut tässä kk kuluessa niin voi myös liittyä asiaan. Itsellä siis ainakin aiheutti, muttei onneks pitkäaikaisesti ainakaan näillä näkymin. )
En oo rokotusta ottanut, vielä :)
 
@Keksi82, toi on kyllä hyvä että itse tutkit ja selvittelet. Saapahan ainakin itselle mielenrauhaa ja paremmat lähtökohdat uuteen raskauteen.

Ja tosi tympeää kyllä ettei julkisesta/neuvolasta ole kyllä yhtään mitään hyötyä raskauden huoliin ja tutkimisiin liittyen. Oli sitten kyseessä just keskenmenon pelko/riski, tai yleinen terveydenhoito. Apua ei tule ellei ole pää kainalossa.
 
Täälä on maailman kirjat sekaisin. Oon viimeisen viikon herkistyny ihan kaikelle mahdolliselle. Eilen ja tänään on ollu ihan uskomattoman itkun täyteisiä päiviä..
Tänään 18/30 enkä saanu ovista tikuttaen kiinni kunnolla, ois pitäny kaks kertaa päiväs tikkuilla. Kun perjantaina oli vahvimmillaan mut ei kuitenkaan plussana ja lauantain tikku jo haaleni huomattavasti..
Tälle viikkoa meen gynelle, perus käynti mut sanon jos tutkis sitten vielä että on kaikki ok yrittää raskautta ja onko se edes mahdollista..
Ja kyllä meinaa jännittää..

Anteeks tällänen vuodatus
 
Oi, jospa olisi sitä. Milloinkahan uskaltaa testin tehdä?
Itse himotestaajana aloittaisin varmaan huomisiltana tai ylihuomenna iltapäivästä (ehkä mahdollisesti dpo 8), mutta muistaen kuitenkin ettei mitään välttämättä silti näy vielä muutamaan päivään.

Mut se riippuu ihan, millaisena itse sen testailun kokee!
Toisille se luo niin paljon stressiä että odottavat silti sen pari viikkoa.

Mulle itelle taas on tärkeää tietää heti kuin mahdollista niin ei tarvi stressata siitä. Esim silloin tietää tasan, kuinka pitkällä raskaus on, niin ei tarvi tuhlata päivääkään aikaa epätietoisuudessa, jos esim ekassa ultrassa alkio näyttäiskin liian pieneltä tms.
 
Täällä elellään piinapäiviä, mutta tuttu pms-oire, orastava päänsärky hiipii taas seurakseni.
No, jotenkin onkin ollut sellainen fiilis, ettei tämä ollut tärppikierto. Hieman harmittaa, hieman silti vielä toiveita elättelee, jos ne menkat eivät alkaisikaan ensi viikolla.
Voihan harmitus. Jos nyt jotain positiivista pitää ajatella, niin saapa parin viikon päästä olevissa pikkujouluissa nauttia alkoholia.
Mietin myös milloin saisi ottaa kunnalliselle yhteyttä lapsettomuushoitoihin liittyen. Syyskuussa tuli vuosi täyteen yritystä, mutta toukokuussa oli se plussa, josta ei tullut vauvoja. Lähtikö siitä uusi vuoden yritys käyntiin vai riittääkö puoli vuotta, kun ikääkin on nyt 35 vuotta? Onko kenelläkään tietoa näistä aikarajoista?
 
Täällä elellään piinapäiviä, mutta tuttu pms-oire, orastava päänsärky hiipii taas seurakseni.
No, jotenkin onkin ollut sellainen fiilis, ettei tämä ollut tärppikierto. Hieman harmittaa, hieman silti vielä toiveita elättelee, jos ne menkat eivät alkaisikaan ensi viikolla.
Voihan harmitus. Jos nyt jotain positiivista pitää ajatella, niin saapa parin viikon päästä olevissa pikkujouluissa nauttia alkoholia.
Mietin myös milloin saisi ottaa kunnalliselle yhteyttä lapsettomuushoitoihin liittyen. Syyskuussa tuli vuosi täyteen yritystä, mutta toukokuussa oli se plussa, josta ei tullut vauvoja. Lähtikö siitä uusi vuoden yritys käyntiin vai riittääkö puoli vuotta, kun ikääkin on nyt 35 vuotta? Onko kenelläkään tietoa näistä aikarajoista?
Mä en ihan varma ole noista rajoista, mutta meille edellisessä yrityksessä sanottiin että alettiin laskee uudestaan kun tuli varhainen km ja silloin oli yritetty just melkein vuosi. Olin silloin 31 🤔 mut sit tulikin uusi tärppi heti perään.
 
Täällä elellään piinapäiviä, mutta tuttu pms-oire, orastava päänsärky hiipii taas seurakseni.
No, jotenkin onkin ollut sellainen fiilis, ettei tämä ollut tärppikierto. Hieman harmittaa, hieman silti vielä toiveita elättelee, jos ne menkat eivät alkaisikaan ensi viikolla.
Voihan harmitus. Jos nyt jotain positiivista pitää ajatella, niin saapa parin viikon päästä olevissa pikkujouluissa nauttia alkoholia.
Mietin myös milloin saisi ottaa kunnalliselle yhteyttä lapsettomuushoitoihin liittyen. Syyskuussa tuli vuosi täyteen yritystä, mutta toukokuussa oli se plussa, josta ei tullut vauvoja. Lähtikö siitä uusi vuoden yritys käyntiin vai riittääkö puoli vuotta, kun ikääkin on nyt 35 vuotta? Onko kenelläkään tietoa näistä aikarajoista?
Samaa tulin sanomaan kuin @Guinevere eli meillekin sanottiin kolme vuotta sitten, että laskeminen alkaa alusta. Iän mahdollisesta vaikutuksesta en osaa sanoa.
 
Heippa! Voisin hypätä kuumehöyryissäni mukaan 😊

Olen kolmekymppinen, yhden taaperoikäisen äiti, ja nyt ilmoilla toive pikkusisaruksesta. Esikoisen raskauden ja imetyksen jälkeen kierto ei ole käynnistynyt kunnolla, ja kahdet menkat saatu aikaan Teroluteilla. Mulla on runsas ylipaino, mikä varmasti tuo haastetta yrittämiseen(, mutta niinpä vain tuo esikoinenkin aikanaan mukaan tarttui kiloista huolimatta).

Nyt elellään ehkä dpo 7, ainakin oireet oli sen mukaiset viikko takaperin.

Täällä on ollut ihania plussauutisia, onnea kaikille minultakin! 🥰
 
Täällä elellään piinapäiviä, mutta tuttu pms-oire, orastava päänsärky hiipii taas seurakseni.
No, jotenkin onkin ollut sellainen fiilis, ettei tämä ollut tärppikierto. Hieman harmittaa, hieman silti vielä toiveita elättelee, jos ne menkat eivät alkaisikaan ensi viikolla.
Voihan harmitus. Jos nyt jotain positiivista pitää ajatella, niin saapa parin viikon päästä olevissa pikkujouluissa nauttia alkoholia.
Mietin myös milloin saisi ottaa kunnalliselle yhteyttä lapsettomuushoitoihin liittyen. Syyskuussa tuli vuosi täyteen yritystä, mutta toukokuussa oli se plussa, josta ei tullut vauvoja. Lähtikö siitä uusi vuoden yritys käyntiin vai riittääkö puoli vuotta, kun ikääkin on nyt 35 vuotta? Onko kenelläkään tietoa näistä aikarajoista?
Alusta valitettavasti alkaa. Meillä ois tullu vuosi täyteen kkm kohta ja hoidot ois alkanut vaan ehti luomu plussa tulla ennen sitä. Minä siis täytän 36 et ei ollu iällä vaikutusta :(
 
@Lili_86, kerkesittekö edellisen plussan tiimoilta ihan neuvolaan yms asti toteamaan raskauden? Jos ette, niin senkus vain sinisin silmin huijaamaan että aikarajat jo täyttyneet ilman tärppiä!
Neuvolaan asti en ikinä päässyt, mutta kohdunulkoinen lukee tiedoissa, kun polilla se hoidettiin.

Kiitos @Alinna86 tiedosta. Onpa kökkö homma. Jos yrityksen olisi aloittanut vasta 35-vuotiaana, niin olisi puolella vuodella päässyt. Ja sitä puolta vuotta mulle lupailtiin jo viime vuonna (olin 34 v.) sen lääkärin toimesta, joka kierukan poisti, mutta se päätös muutettiin myöhemmin.
 
vierailija
Neuvolaan asti en ikinä päässyt, mutta kohdunulkoinen lukee tiedoissa, kun polilla se hoidettiin.

Kiitos @Alinna86 tiedosta. Onpa kökkö homma. Jos yrityksen olisi aloittanut vasta 35-vuotiaana, niin olisi puolella vuodella päässyt. Ja sitä puolta vuotta mulle lupailtiin jo viime vuonna (olin 34 v.) sen lääkärin toimesta, joka kierukan poisti, mutta se päätös muutettiin myöhemmin.
Mikään ei estä kokeilemasta! Jos lähete tulee bumerangina takaisin niin sitten puolen vuoden ja päästä uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86
Onnittelut plussanneille! :)

@mamma41 mulla olisi eilen ollut toinen koronarokote, mutta jätin vielä välistä kun oli juuri niitä päiviä jolloin mahdollinen kiinnittyminen tapahtuisi niin en uskaltanut ottaa riskiä... Influenssarokotteesta en osaa sanoa mutta oon ottanut sen aina normaalisti ainakin raskausaikana ja ikinä ei oo mitään aiheuttanut :)
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

10.11.2021 Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
+ Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Chili_, 3. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Guinevere......................kp 40/?
Lemoni87......................kp 34/28
Chili_...................................kp 29/28
SandraB........................kp 28/27
Toiveikas1992.............kp 26/24-31
Lili_86............................kp 25/32-34
Sofiika................................kp 19/30
Sadepisaroita................kp 16/25-31
Suikku1............................kp 9/26-28
Martta83..........................kp 8/26-27
Hellu_.............................kp 7/27-28
Liljah ....................................kp 7/26
Keksi82...........................kp 7/28
Topukka………………......kp 4/30
Netta123........................ kp 4/29

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Toiveikas1992..................dpo 14
SandraB...........................dpo 12
Lili_86...............................dpo 9
Lumihiutale_................dpo 6
 
Onko kiinnittymisvuoto ihan oikea juttu, mitä ajatuksia/kokemuksia täällä?

Tänään dpo 8 ja parin päivän ajan ollut koviakin menkkamaisia kipuja. Aamulla pyyhkiessä tuli vaaleanpunaista vuotoa, ja olin jo heittämässä pyyhettä kehään, mutta ei tule pikkuhousunsuojaan asti. Voiskohan olla..? 🧐
 
Onko kiinnittymisvuoto ihan oikea juttu, mitä ajatuksia/kokemuksia täällä?

Tänään dpo 8 ja parin päivän ajan ollut koviakin menkkamaisia kipuja. Aamulla pyyhkiessä tuli vaaleanpunaista vuotoa, ja olin jo heittämässä pyyhettä kehään, mutta ei tule pikkuhousunsuojaan asti. Voiskohan olla..? 🧐
Mulla on tullut 3:ssa raskaudessa. Kahdessa ihan selkeää verta parilla pyyhkäisyllä ja nyt käynnissä olevassa raskaudessa vaaleanpunaista vv:tä. Ja jokainen tullut kp25 😄

Voi hyvinkin olla kuule 😍
 
  • Tykkää
Reactions: halipatsuippa

Yhteistyössä