Haaveena vauva 2022

Paljon onnea @SannuB ja @Mansikka_maanantai! 😍

@SannuB minä olen se, joka vertailee oireitaan aiempaan plussakiertoon, vaikka siitä ei vauvaa tullutkaan. Ja nyt elän juuri sitä kierronvaihetta, että jokainen vihlaisu ja jomotus herättää kysymyksen "alkuraskauden oire vai hormonien lasku?".

Joten kertokaa ihmeessä oliko teillä minkäänlaisia oireita, tämä on minua kiinnostava aihe. 😄

Miten muuten @Eimy ootko sinä testaillut tänään uudemman kerran? 😍

Oireista: kp 22/30 kerran pyyhkiessä verta (kiinnittymisvuoto?). Eilen myös kp 26/30 hieman tiputtelua. Tänään toistaiseksi ei onneksi ole tullut yhtään verta.
Muuten ei mitään oireita! Viime raskaudessa, joka meni varhaisesti itsestään kesken, oli heti plussauksesta voimaksta pahoinvointia, iho kukki ja väsymystä. Pidän nyt vähäoireisuitta hyvänä merkkinä tällä kertaa :D
 
vierailija
Oireista: kp 22/30 kerran pyyhkiessä verta (kiinnittymisvuoto?). Eilen myös kp 26/30 hieman tiputtelua. Tänään toistaiseksi ei onneksi ole tullut yhtään verta.
Muuten ei mitään oireita! Viime raskaudessa, joka meni varhaisesti itsestään kesken, oli heti plussauksesta voimaksta pahoinvointia, iho kukki ja väsymystä. Pidän nyt vähäoireisuitta hyvänä merkkinä tällä kertaa
Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan tuosta vuodosta, että tutkivat sen syyn!
 
Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan tuosta vuodosta, että tutkivat sen syyn!
Täällä mennään nyt päiväkerrallaan ja jos tiputtelu johtuu esimerkiksi huonosti kiinnittyneestä alkiosta tms. Niin ei neuvola voi mitää asialle tehdä. Odottelen rauhassa ensi viikon jatkuuko tiputtelu vai vahvistuuko viivat tasaisesti(oli mielestäni aika vahva huomioon ottaen että vielä on kuukautisten alkuun aikaa)! Eihän tässä vielä edes ole kuukautiset ”myöhässä”
 
Emila87
Hei, mukaan liityn haaveilijoihin 😄 Ennestään on 11v ja 7v lapset. Ajatus kolmannesta hiipi mieleen kun nuorempi aloitti koulun.. Kierukka oli 6v ja poistettiin elo-syyskuun vaihteessa ja syyskuun lopussa tein selkeän haamun. Vuoto alkoi siitä melkeen heti, olisikin ollut ihme jos heti tärpännyt 😅 Nyt kiertopäivä 6 ja odotellaan ovista..ajattelin ensin etten tikuta sitä mutta huomasin tilanneeni testejä 🙄😂
 
Onnea plussanneille! :)

Mä oon nyt kaksi yötä nähnyt ihan ihme unia, ja kaikkia mun plussakiertoja ennustanut aina oviksen jälkeiset selvät unet mitä ihmeellisimmistä asioista! Mutta toki voi olla että näen unia nyt muutenvaan, empä jaksa uskoa että tässä heti kaavinnan jälkeen raskautuisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai
Onnea plussanneille! :)

Mä oon nyt kaksi yötä nähnyt ihan ihme unia, ja kaikkia mun plussakiertoja ennustanut aina oviksen jälkeiset selvät unet mitä ihmeellisimmistä asioista! Mutta toki voi olla että näen unia nyt muutenvaan, empä jaksa uskoa että tässä heti kaavinnan jälkeen raskautuisi...
Tämä oire oli mullakin kaikissa plussakierroissa!! Tosi selviä, sekavia, todentuntuisia ja hyvin muistettavia unia. Tässä viimeisimmässä olin raskaana yhtä aikaa Sanna Marinin kanssa ja meistä tuli ihan bestiksiä 😂😂😂
 
Tämä oire oli mullakin kaikissa plussakierroissa!! Tosi selviä, sekavia, todentuntuisia ja hyvin muistettavia unia. Tässä viimeisimmässä olin raskaana yhtä aikaa Sanna Marinin kanssa ja meistä tuli ihan bestiksiä

Täällä kanssa 3yötä peräkkäin nähnyt ihan omituisia ja niin selkeitä unia että huh! Jännä kun aamulla pystyi käymään ne unet läpi, kun muisti niin tarkkaan.... 🙂

nyt on dpo8 menossa. Ja aamulla oli järkky repäisykipu yskäistessä... muuten kyllä usko tähän kiertoon hyvin pieni kun ovis olis poikkeavasti jo kp 10 ☹
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

7.11.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika 7/21, 1. lapsi
+ Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili_, 3. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Guinevere......................kp 37/?
Lemoni87......................kp 31/28
Eimy.................................kp 30/ 30?
Netta123........................ kp 26/29
Chili_...................................kp 26/28
SandraB........................kp 25/27
Toiveikas1992.............kp 23/24-31
Lili_86............................kp 22/32-34
Sofiika................................kp 16/30
Sadepisaroita................kp 13/25-31
Suikku1............................kp 6/26-28
Martta83..........................kp 5/26-27
Hellu_.............................kp 4/27-28
Liljah ....................................kp 4/26
Keksi82...........................kp 4/28
Topukka………………......kp 1/30

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Emarian21........................dpo 15
Netta123............................dpo 14
Toiveikas1992..................dpo 11
Eimy....................................dpo 9
SandraB...........................dpo 9
Lili_86...............................dpo 6
Lumihiutale_................dpo 3
Minut voi poistaa piinailijoista ja päivittää kp 1/29

Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! Ihana nähdä positiivisia testejä:love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
kaisla12
Hei kaikki! Olen seuraillut tätä palstaa tämän vuoden, kun vauvakuume on ollut kova... Nyt tekee mieli johonkin purkaa oloa, niin ajattelin ihan osallistua keskusteluunkin.

Jätimme puolison kanssa ehkäisyn kesän lopussa, kun tuli vihdoin sellainen elämäntilanne, jota oltiin vähän odoteltu. No pitkäähän tässä ei ole yritetty, mutta olisko tämä nykyinen nyt yk 5. Aiemmin en ole saanut juuri mitään noihin raskaustesteihin. Oviksia olen parissa kierrossa katsonut ja olen ne onnistunut tikuttamaankin.

Minulla on lyhyt kierto, yleensä 23 päivää. Ovulaatio oli ilmeisesti 23.10. Nyt perjantai-aamuna sain mielestäni plussan r-testiin. Silloin olisi pitänyt myös kuukautisten alkaa. En odottanut plussaa, kun ei ollut sellainen olo ollut. Mitä nyt jossain kohtaa kiertoa huomioin, että nännit näyttivät jotenkin erilaisilta yhtenä päivänä. No innostuinpa tietenkin, vaikka tiesin, että ei saisi... Työpäivä meni ihan pää pilvissä ja heti kun pääsin kotiin, testasin uudestaan ja tulos oli hyvin haalea positiivinen. Lauantaiaamuna edelleen hyvin haalea posiitivinen. Siis molemmat testit haaleampia, kuin se perjantaiaamuinen. Tänä aamuna testasin vielä samalla testillä aamulla, kuin olin testannut perjantaiaamuna (Clearblue plus) ja edelleen olen havaitsevinani siitä toisen viivan, mutta se ei ole niin näkyvä kuin oli perjantaina. Ja kaikenkukkuraksi vuoto alkoi ihan yllättäen aamupäivällä. Ilman mitään etukäteisoireilua valahti ihan reippaasti verta.

Kyllä vaan harmittaa... En tiedä mikä tämä nyt sit oli. Keskenmenoko? Joku epäonnistunut kiinnittymisyritys? Mietin, että olenko lukenut testejä ihan silmät vauvasumussa ja keksinyt kaiken ja samaan aikaan kuukautiset vain sattuivat olemaan pari päivää myöhässä. Mutta kyllä mieskin niistä testeistä näki viivat.. :( Huoh. Ei kai se auta taas. Nyt en edes tiedä onko tässä kyseessä kuukautiset ja alan laittamaan katseen kohti uutta kiertoa. Kun googlailin ja olin lukevinani, että jos kyseessä on/oli km, niin vuoto voi jatkua vielä pitkään...
 
Täällä on surtu ja itketty menetettyä vauvaa ja plussaamatonta kiertoa neljättä päivää. Tänään loppui vuoto. Elämällä ei tunnu olevan mitään merkitystä ellei saa olla enää raskaana. Tiedostan itsekin ettei kuulosta enää terveeltä. Laskeskelen flo kalenterista pöiviä milloin ovis ja milloin pitöisi saada talletteluja. Flo ennustaa ovista kp12 mutta viime kierrossa se oli kp13 kun tikku hymyili. Ja plussakierrossa mhös hymyillyt oli kp13. Joten uskoisin sen olevan kp13 nytkin kun tikku vasta hymyilee. Mies on viikonlopun poissa. Eli kp9 aamulla saadaan talteen ja sitten kp11 melkein vasta yöllä eli kp12 puolella ehkä. Ahdistaa jos se on liian myöhään, jos ovis aikaistuukin ja menee pieleen talletukset. Olen hermorauniona näiden kanssa. Eikä pysty olemaan olematta. Ei pysty unohtamaan asiaa joka on mielessä heti kun herää ja viimeisenä ennenkuin nukahtaa. Plussakierrossa ultra vöitti että ovis olisi ollut 2-3pvä ennen kuin sen plussasin clear bluehun joten ahdistaa sekin että näyttääkö ne ovistestit kuitenkaan oikein. Miten käytännössä alkio voi olla 3pvä isompi kuin ovulaatio on ollut.
 
AMR
Hei kaikki! Olen seuraillut tätä palstaa tämän vuoden, kun vauvakuume on ollut kova... Nyt tekee mieli johonkin purkaa oloa, niin ajattelin ihan osallistua keskusteluunkin.

Jätimme puolison kanssa ehkäisyn kesän lopussa, kun tuli vihdoin sellainen elämäntilanne, jota oltiin vähän odoteltu. No pitkäähän tässä ei ole yritetty, mutta olisko tämä nykyinen nyt yk 5. Aiemmin en ole saanut juuri mitään noihin raskaustesteihin. Oviksia olen parissa kierrossa katsonut ja olen ne onnistunut tikuttamaankin.

Minulla on lyhyt kierto, yleensä 23 päivää. Ovulaatio oli ilmeisesti 23.10. Nyt perjantai-aamuna sain mielestäni plussan r-testiin. Silloin olisi pitänyt myös kuukautisten alkaa. En odottanut plussaa, kun ei ollut sellainen olo ollut. Mitä nyt jossain kohtaa kiertoa huomioin, että nännit näyttivät jotenkin erilaisilta yhtenä päivänä. No innostuinpa tietenkin, vaikka tiesin, että ei saisi... Työpäivä meni ihan pää pilvissä ja heti kun pääsin kotiin, testasin uudestaan ja tulos oli hyvin haalea positiivinen. Lauantaiaamuna edelleen hyvin haalea posiitivinen. Siis molemmat testit haaleampia, kuin se perjantaiaamuinen. Tänä aamuna testasin vielä samalla testillä aamulla, kuin olin testannut perjantaiaamuna (Clearblue plus) ja edelleen olen havaitsevinani siitä toisen viivan, mutta se ei ole niin näkyvä kuin oli perjantaina. Ja kaikenkukkuraksi vuoto alkoi ihan yllättäen aamupäivällä. Ilman mitään etukäteisoireilua valahti ihan reippaasti verta.

Kyllä vaan harmittaa... En tiedä mikä tämä nyt sit oli. Keskenmenoko? Joku epäonnistunut kiinnittymisyritys? Mietin, että olenko lukenut testejä ihan silmät vauvasumussa ja keksinyt kaiken ja samaan aikaan kuukautiset vain sattuivat olemaan pari päivää myöhässä. Mutta kyllä mieskin niistä testeistä näki viivat.. Huoh. Ei kai se auta taas. Nyt en edes tiedä onko tässä kyseessä kuukautiset ja alan laittamaan katseen kohti uutta kiertoa. Kun googlailin ja olin lukevinani, että jos kyseessä on/oli km, niin vuoto voi jatkua vielä pitkään...
Kuulostais kemialliselta raskaudelta, eli juurikin sellainen kiinnittymisyritys, jossa alkio vain hipaisee kohdun seinämää aikaansaaden pienen hormonipiikin tai sitten raskaus keskeytyy ennenkuin alkio ehtii kehittyä tarpeeksi, että raskaus laskettaisiin ”kliiniseksi raskaudeksi”. Mulla kävi heinäkuussa samoin kuin sulla. Täällä osa ”viivanpaikoistakin” vois olla näitä kemiallisia. Lasketaankohan lie kemialliseksi jos raskaus keskeytyy ennen viidennettä raskausviikkoa. Vai olikohan kuudennetta. Mutta kuitenkin varhain. :) Itsellä ainakin tuli vain normaalit kuukautiset ja homma jatkui.
 
kaisla12
Kuulostais kemialliselta raskaudelta, eli juurikin sellainen kiinnittymisyritys, jossa alkio vain hipaisee kohdun seinämää aikaansaaden pienen hormonipiikin tai sitten raskaus keskeytyy ennenkuin alkio ehtii kehittyä tarpeeksi, että raskaus laskettaisiin ”kliiniseksi raskaudeksi”. Mulla kävi heinäkuussa samoin kuin sulla. Täällä osa ”viivanpaikoistakin” vois olla näitä kemiallisia. Lasketaankohan lie kemialliseksi jos raskaus keskeytyy ennen viidennettä raskausviikkoa. Vai olikohan kuudennetta. Mutta kuitenkin varhain. Itsellä ainakin tuli vain normaalit kuukautiset ja homma jatkui.
Kiitos paljon vastauksesta! Lohduttavaa kuulla, että voisi olla normaalit kuukautiset nyt sitten kyseessä vain... Vaikka pettymys toki on suuri, niinkuin moni varmasti täällä tietää. Oliko sinulla AMR seuraava kierto ihan normaali sen kemiallisen jälkeen?
 
Kiitos kaikille myötätunnosta ❤ Ja onnea plussan saaneille ❤
Mietin itsekin, että olisko tuo ”viivanpaikka” voinut olla joku epäonnistunut kiinnittymisyritys tms, kun menkatkin oli niin myöhässä. Mutta oli mikä oli, turha enää miettiä. Tämä alkukierto on kyllä ikävä ja tylsä vaihe, menkat ärsyttää 😬
 
AMR
Kiitos paljon vastauksesta! Lohduttavaa kuulla, että voisi olla normaalit kuukautiset nyt sitten kyseessä vain... Vaikka pettymys toki on suuri, niinkuin moni varmasti täällä tietää. Oliko sinulla AMR seuraava kierto ihan normaali sen kemiallisen jälkeen?
Oli normaali kierto :) siitä kahden kuukauden päästä vielä plussasinkin. Plussatuulia sullekin!❤ Ja muista, että saa surra. ❤
 
Viimeksi muokattu:
Kaisla12, minullakin tuli mieleen kemiallinen raskaus teidän kohdallanne. Toivotan kovasti tsemppiä jatkoon ja plussatuulia yritykseen! 😊

Täällä kp7. Ajattelin aloittaa oviksen tikuttelun kp9 tienoilla. Flo ennustaa ovista lauantaille, mikä olisi kyllä talletusten kannalta optimaalinen aika, kun itsellänikin pitkästä aikaa vapaa viikonloppu (teen vuorotyötä) 😄

@Eimy sinun tilannettasi täällä edelleen jännitän 🤩 jos testaat tänään, kerrothan miltä näyttää 😍
 

Yhteistyössä