Haaveena vauva 2022

Jeeee @Suikku1!! Säkin pääsit jo uuteen vaiheeseen!

Ja joo tiettyhän ennen menkkoja tulee ovis, jotta on jotain mitä menkkoina sit ulos tulee. :D :D

Mä kans yritän pitää jäitä hatussa ettei olis niin paineita plussata ja yritän ajatella ettei kohtu vielä edes välttämättä ole valmis ottamaan alkiota vastaan.
Mut silti huomaan "olettavani" että kyllähän se plussa sieltä tulee taas.
Ja tiedän jo nyt et tipun kovaa ja korkealta kun uutta plussaa ei heti tuukaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
@Keksi82 paljon voimia. Olet ollut täälläkin ajatuksissa. <3

Meillä on nyt julkiselle eka aika varattu eli tutkimuksia/ hoitoja kohti. Jotenkin tosi raskasta ollut prosessoida tätä, että kuulutaan nyt virallisesti johonkin "lapsettomuudesta kärsivien" lokeroon, kun tähän asti olen yrittänyt ottaa yrityksen kevyesti ja ajatuksella että ei tässä mitään ongelmaa välttämättä ole. Mutta hyvä juttu toki on että tutkitaan ja saadaan apua. Harmituksen joukossa siis toki myös uudella tavalla toiveikas olo. <3 Onneksi työt pitää kiireisenä.
 
Kiitti kaikille ovulaatioasiaan vastanneille. Mulla on vaan sellanen fiilis, että tässäkään kierrossa ei ole tärpännyt. Kohta 1,5 vuotta yritystä takana.
Mä epätoivoisena kaksi viikkoa sitten soitin ennustajalle (luit oikein). Tää sama ennustaja on aikaisemmin ennustanut about kaiken oikein - ja siksi soitankin hänelle muutaman vuoden välein vain, koska en oikeastaan halua tietää. Yleensä on elämässä jokin isompi stressi tai kriisi. Nyt kuitenkin soitin ja hän sanoi, että meille näkyy poikavauva ja että raskaus voisi arvion mukaan alkaa loppuvuodesta. En tietysti 100 % varmuudella näihin usko, mutta antoi pienesti toivoa, että ehkä tämä tästä.
Olenko ainut "hörhö", joka käyttänyt ennustajapalvelua?
 
Täällä on ma ja tänään testattu puhtaat negat. Aamusta oli repäisykipua ja rinnat jäi oviksesta aroiksi, mutta eipä näkynyt mitään. Kiertoa tutkailen vieläkin (tänään 27/28-30), kun pcos taustalla ja ilman (lääke)apuja venyy tooosi pitkäksi. Nyt aiemmasta oppineena käytössä vahva D, vehnänalkioöljy (myös rauta, maitohappo ja foolihappo), katsellaan kuin pitkään näillä pysytään kohtuullisissa kierrossa.
Berberiiniä olen tuossa pari viikkoa mietiskellyt Ylipäätään näitä kierto/ehkäisyjuttuja pohdiskellut, kun ikää sen 40, niin mitä tämän projektin jälkeen tai viivästyessä/jos ei vaan tärppää.
Nyt on perinteinen nuhakuume jälkitautineen kolmatta viikkoa myös kiusana
Ihan hyvillä tutkailevilla fiiliksillä edelleen.
 
Täällä dpo 8 ja aamulämpö oli 36,4. Voihan toki olla kiinnittymisdippi, mutta huomaan, että mulla menee saman tien nuoli lyttyyn kun aamulämmöt on alhaalla. Tuntuu, että se kierto on nyt tässä, eikä missään testaamisessa ole edes mitään järkeä, kun ei voi olla enää plussa. Pallottelen nyt, että testaanko nyt pe dpo10 vain la dpo11 ekaa kertaa r-testillä, vai seuraisinko vielä lämpöjä pari päivää. En jaksaisi turhaan testailla oikeita testejä kun negoista tulee aina niin paha mieli.
 
Täällä jännittyneenä odottelen testaileeko joku piinalistan kärjessä olevista. Voi kun tulisi paljon plussia näin syksyn alkajaisiksi.
Täällä toivotaan samaa!! Piinalistan kärjessä dpo10 eikä kyllä mitään uutta auringon alla. Paitsi viime yönä eka "oon raskaana" uni tän yritysajan aikana. Esikoisesta näin myös tärppikierrossa, siinä tein plussatestin.

Normaalit pms-oireet puuttuu (alaselän jomotus, tissikipu, väsymys ja unettomuus ollut useammassa kierrossa näillä päivillä) mutta kuten Petronellakin taisi tuossa aiemmin mainita, että näistä oireista ei kyllä mitään voi päätellä. Ajattelin, että pe aamuna teen testin, kunhan vaan muistan ostaa niitä huomenna.
 
Laitoin ton Flo sovelluksen niin siinä kysytään luteaalivaiheen pituudesta mutta eikö se ole käytännössä aika mahdoton itse tietää? En tiedä onko tosta sovelluksesta juurikaan hyötyä muistuttaakin vielä vuodon alkamisesta :( mutta katsotaan onko iloa uudessa kierrossa
Tähän ei ollut tainnut kukaan vastata. Eli tuosta luteaalivaiheen pituudesta, kyllä se on periaatteessa aika helppo tietää jos tunnistaa tai testaa ovulaation. Ja se oma luteaalivaiheen pituus kuitenkin on useimmiten aina joka kierrossa sama, vaikka kierron pituus vaihtelisikin. Eli jos tiedät about koska on ovulaatio, niin luteaalivaiheen pituushan on se päivien määrä ovulaatiosta ekaan menkkapäivään. Se on kyllä ihan tärkeä tieto, koska jos esim luteaali on liian lyhyt, ei raskaus välttämättä ole ilman lääkitystä mahdollinen. Ja sitten tietää myös koska odotella menkkoja. Flo on siitä kätsy kyllä, että jos sinne malttaa tunnollisesti päivittää oireita ja kierron vaiheita, se osaa parin kk:n (vai olikohan kolmen) jälkeen laskea ja ennakoida aiempien kiertojen ja oireiden perusteella esim. juurikin sen luteaalivaiheen pituuden, otolliset päivät, seuraavat menkat jne. Mutta ei tietty mitenkään aukottomasti eikä satavarmasti, ja riippuen merkkaako sinne esim ovisplussat.
 
Täällä punktiosta myös selvitty ja eihän tää IVF kierto sit taaskaan menny putkeen. Oon jo niin väsyny tähän kaikkeen

Itse punktio meni tällä kertaa onneks hyvin vaikka tosi kivuliasta se oli ja joutuivat kauhiat määrät pumppaamaan kipulääkettä. Hyvä keräyssaalis tällä kertaa eli 7 munasolua, MUTTA en tiedä mitä on kesän aikana tapahtunu mut miehen priima näyte oli muuttunut täysin huonoksi

Käytiin antamassa mieheltä vielä toinen näyte et jos jotain olis menny aamulla pieleen mut ei. Ihan shokki koko homma! Vielä keväällä kysyttiin et voiko esim miehen näytettä ihan varuiksi pakastaa jos jotain yllättävää kävin nii ei.

Ensin ne puhu et mun munasolut nyt pakastetaan ja kantaa ku kävin lukemassa niin näin homma olikin. Sit 2h myöhemmin olikin muuttunut et miehen näyte ei ollutkaan täysin nolla vaan siellä oli kaikki liikkumattomia ja tekivät silti icsin näillä.

Nyt en tiiä ollakko iloinen vai super vihainen klinikalle tästä. Äsken sain soiton et 7 munasolusta 6 oli ollut hedelmällisiä mutta vain icsin jälkeen 1kpl oli lähtenyt hedelmöittymään lisää siittiöstä. Nyt siis tuntuu et tää vetästiin vessanpystystä alas koko pitkä kierto taas. En vaan ymmärrä et jos nähdään et miehen näyte on yhtäkkiä menny huonoksi niin miksi pitää ees yrittää icsiä ja miks ei voitu nyt kerranki ne mun hyvät munasolut pakastaa.

Mies olis voinu käyä nyt antamassa aina välinäytteitä ja kun on hyvä niin sit sulattaa mun munasolut ja yrittää paremmilla mahollisuuksilla.

Huomenna siis pitäs olla siirto mut voin sanoa et mulla ei oo minkäänlaisia odotuksia. Päällimmäisenä vaan vitutus tätä kaikkea kohtaan.

Anteeks kauhia purkautuminen mut oon vaan niin loppu tän asian kans. Kerranki ku joku onnistuu niin silti aina menee pieleen.
 
@Guinevere Sulla dpo10 menossa? Voi olla, että ehkä ihan täysin lusikkaa en heittäisi nurkkaan, vaikka nyt nega tulikin.
Kiitti :) Joo, aina jää kyllä pieni toivon kipinä siihen asti kunnes kuukautiset alkaa :) Muistaisin että keskimmäistä lasta odottaessa testasin negan just kun olis pitänyt alkaa kk mutta testi oli plussa vasta pari päivää sen jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja tutina
vierailija
Täällä punktiosta myös selvitty ja eihän tää IVF kierto sit taaskaan menny putkeen. Oon jo niin väsyny tähän kaikkeen

Itse punktio meni tällä kertaa onneks hyvin vaikka tosi kivuliasta se oli ja joutuivat kauhiat määrät pumppaamaan kipulääkettä. Hyvä keräyssaalis tällä kertaa eli 7 munasolua, MUTTA en tiedä mitä on kesän aikana tapahtunu mut miehen priima näyte oli muuttunut täysin huonoksi

Käytiin antamassa mieheltä vielä toinen näyte et jos jotain olis menny aamulla pieleen mut ei. Ihan shokki koko homma! Vielä keväällä kysyttiin et voiko esim miehen näytettä ihan varuiksi pakastaa jos jotain yllättävää kävin nii ei.

Ensin ne puhu et mun munasolut nyt pakastetaan ja kantaa ku kävin lukemassa niin näin homma olikin. Sit 2h myöhemmin olikin muuttunut et miehen näyte ei ollutkaan täysin nolla vaan siellä oli kaikki liikkumattomia ja tekivät silti icsin näillä.

Nyt en tiiä ollakko iloinen vai super vihainen klinikalle tästä. Äsken sain soiton et 7 munasolusta 6 oli ollut hedelmällisiä mutta vain icsin jälkeen 1kpl oli lähtenyt hedelmöittymään lisää siittiöstä. Nyt siis tuntuu et tää vetästiin vessanpystystä alas koko pitkä kierto taas. En vaan ymmärrä et jos nähdään et miehen näyte on yhtäkkiä menny huonoksi niin miksi pitää ees yrittää icsiä ja miks ei voitu nyt kerranki ne mun hyvät munasolut pakastaa.

Mies olis voinu käyä nyt antamassa aina välinäytteitä ja kun on hyvä niin sit sulattaa mun munasolut ja yrittää paremmilla mahollisuuksilla.

Huomenna siis pitäs olla siirto mut voin sanoa et mulla ei oo minkäänlaisia odotuksia. Päällimmäisenä vaan vitutus tätä kaikkea kohtaan.

Anteeks kauhia purkautuminen mut oon vaan niin loppu tän asian kans. Kerranki ku joku onnistuu niin silti aina menee pieleen.
Missä ihmeessä sä olet hoidossa?
Munasolujen hedelmöittymistä ei tarkasteta kuin vuorokauden päästä enkä ole kuullut koko hoitohistoriani (5v+) aikana, että vuorokauden ikäinen alkio siirrettäisiin!
Saatikka että liikkumattomilla hedelmöitetään...

Jos ootte yksityisellä niin kuulostaa pahasti rahastukselta..
 
Omanapa: jos ovis oli alkuviikosta, miten on mahdollista, että munasarjassa tuntuu välillä ns. herkkyyttä ja tänään yskiessä tuntui (ei tunnu enää) repäisykipuja? Onko kellään muilla samanlaisia kokemuksia?
Tai sitten vain joku kakka oli huonossa asennossa suolessa ja mä olen heti innokkaana tutkimassa ties kuinka tavallista asiaa "oireena". Huoh.
 
vierailija
Omanapa: jos ovis oli alkuviikosta, miten on mahdollista, että munasarjassa tuntuu välillä ns. herkkyyttä ja tänään yskiessä tuntui (ei tunnu enää) repäisykipuja? Onko kellään muilla samanlaisia kokemuksia?
Tai sitten vain joku kakka oli huonossa asennossa suolessa ja mä olen heti innokkaana tutkimassa ties kuinka tavallista asiaa "oireena". Huoh.
Oliko tikkutestillä varmistettu ovis? Kun positiivinen ovistestin jälkeen munasolu voi irrota myöhemmin. Oliko se nyt niin positiivinen ovistesti tarkoittaa että 24-48 h sisällä ovis tapahtuu.
 
Pahoittelut nega testeistä @aniiloraK ja@Guinevere :(

Isot tsemppi halaukset @Sinisilmät ❤❤ On kyllä todella huono tuuria ja epäreilua teidän kohdalle osuneet epäonnistumiset :(

Edelleen on huonoa oloa ja päivällä alkoi alaselkääkin jomottelemaan :( eli ei taida plussaa tulla tännekään :(
Alkaa oleen epätoivoiset fiilikset jälleen:( ei auttanut liukkarikaan .Ei oo kyllä enää mitään "vippaskonsteja"seuraavaan kiertoon :/Oon nyt meditoinut kahtena iltana ennen nukkumaan menoa ja aioin jatkaa jos se parantaisi yöunia:) Oon tosi väsynyt kokoajan :( Viikonloppu ei riitä palautumaan työviikosta:(
 
Tuli tuosta sinisilmän kokemuksesta mieleen, että miten on mahdollista, että joku miehen "satsi" on huono ja joku taas loistava? Onko kellään tietoa tähän?
Mä en tiiä muuta kuin sen, että jos mies käyttää vaikkapa penkinlämmitintä, se voi hetkellisesti vaikuttaa siihen laatuun.
Ja kun siittiöitä tulee jatkuvasti lisää, niin jos nyt ejakuloi ns. huonon, penkinlämmittimellä kypsennetyn satsin pois, on huomenna todnäk taas parempaa laatua.
Moni muukin voi toki vaikuttaa mutta niistä mulla ainakaan ei oo tietoa.
 
vierailija
Täällä punktiosta myös selvitty ja eihän tää IVF kierto sit taaskaan menny putkeen. Oon jo niin väsyny tähän kaikkeen

Itse punktio meni tällä kertaa onneks hyvin vaikka tosi kivuliasta se oli ja joutuivat kauhiat määrät pumppaamaan kipulääkettä. Hyvä keräyssaalis tällä kertaa eli 7 munasolua, MUTTA en tiedä mitä on kesän aikana tapahtunu mut miehen priima näyte oli muuttunut täysin huonoksi

Käytiin antamassa mieheltä vielä toinen näyte et jos jotain olis menny aamulla pieleen mut ei. Ihan shokki koko homma! Vielä keväällä kysyttiin et voiko esim miehen näytettä ihan varuiksi pakastaa jos jotain yllättävää kävin nii ei.

Ensin ne puhu et mun munasolut nyt pakastetaan ja kantaa ku kävin lukemassa niin näin homma olikin. Sit 2h myöhemmin olikin muuttunut et miehen näyte ei ollutkaan täysin nolla vaan siellä oli kaikki liikkumattomia ja tekivät silti icsin näillä.

Nyt en tiiä ollakko iloinen vai super vihainen klinikalle tästä. Äsken sain soiton et 7 munasolusta 6 oli ollut hedelmällisiä mutta vain icsin jälkeen 1kpl oli lähtenyt hedelmöittymään lisää siittiöstä. Nyt siis tuntuu et tää vetästiin vessanpystystä alas koko pitkä kierto taas. En vaan ymmärrä et jos nähdään et miehen näyte on yhtäkkiä menny huonoksi niin miksi pitää ees yrittää icsiä ja miks ei voitu nyt kerranki ne mun hyvät munasolut pakastaa.

Mies olis voinu käyä nyt antamassa aina välinäytteitä ja kun on hyvä niin sit sulattaa mun munasolut ja yrittää paremmilla mahollisuuksilla.

Huomenna siis pitäs olla siirto mut voin sanoa et mulla ei oo minkäänlaisia odotuksia. Päällimmäisenä vaan vitutus tätä kaikkea kohtaan.

Anteeks kauhia purkautuminen mut oon vaan niin loppu tän asian kans. Kerranki ku joku onnistuu niin silti aina menee pieleen.
Onpa kurja juttu!

Tuli mieleen et onko miehesi ottanut rokotteita...
Eräs spermanluovuttaja ei enää kelvannut luovutukseen rokotteiden jälkeen koska siittiöt oli niin surkeita. Ja ennen kuitenkin oli priima tavaraa.
 
Täällä jännittyneenä odottelen testaileeko joku piinalistan kärjessä olevista. Voi kun tulisi paljon plussia näin syksyn alkajaisiksi.
Täällä toivotaan samaa!! Piinalistan kärjessä dpo10 eikä kyllä mitään uutta auringon alla. Paitsi viime yönä eka "oon raskaana" uni tän yritysajan aikana. Esikoisesta näin myös tärppikierrossa, siinä tein plussatestin.

Normaalit pms-oireet puuttuu (alaselän jomotus, tissikipu, väsymys ja unettomuus ollut useammassa kierrossa näillä päivillä) mutta kuten Petronellakin taisi tuossa aiemmin mainita, että näistä oireista ei kyllä mitään voi päätellä. Ajattelin, että pe aamuna teen testin, kunhan vaan muistan ostaa niitä huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos kaikille tsempeistä! ❤

Tosiaan punktio oli eilen eli huomenna jos siirto niin 2pv alkiolla se olis. Tänään vasta sain klinikalta selvyyttä et mitä ne on ees niille munasoluille tehny eilen, ku oli niin sekavaa kaikki.
Eniten tässä ihmetyttää se et kun aiemminoon ymmärtäny et liikkumattomat siittiöt on sama asia kuin kuolleet et miks semmosilla sit lähdetään ees yrittämään tässä tilanteessa missä kuitenkin 0,5 vuotta sitten siittiöt on ollut kunnossa eli jotain on tapahtunut äkillisesti.

Kunnallisella siis ollaan hoidossa ja he siis sanoivat punktiossa että miehen näytteessä ei ollut lainkaan siittiöitä ja sit kun vietiin uus niin oli eka sano että ei ollu mitään taaskaan mutta pari h myöhemmin että olikin muutamia mutta liikkumattomia joilla icsi nyt tehtiin.

Syytä tälläiselle äkilliselle siittiökadolle ei olla löydetty vaikka mietitty miehen kans päät puhki, koska siis vuosi sitten niitä oli vielä 120milj joista A+B 40%+35% ja vielä huhtikuun ekassa IVF:ssä näyte oli hyvä.

joku kysyi rokotteista niin mies on kyllä saanut jäykkäkouristuksen tässä välissä sekä koronarokotteen niin en sitte tiiä. Rytmihäiriölääkkeen hän on myös saanut nyt kesä

Eniten turhauttaa et joudun taaas sit lähteen käymään tän piikitysrumban uudestaan kun munasolujen pakastuksella olis ollut sentään jo jotain mitä yrittää myöhemmin kun miehen näyte paranee.

Mut noh huomenna selviää oliko tämä yks vielä sitten niin taistelija, että jaksoi huomiseen tai että jaksaisi vielä pitemmälle.

Pahoittelut muillekkin uusista kierroista! Kyl tää välillä on niin raskas matka kulkea ja väkisin synkät ajatukset valtaa mielen. Onneks uusia hyviäkin päiviä tulee ❤

Ja jos jotain positiivista tästä niin punktion jälkeiset kivut olleet todella pienet! Eilen jo pysty aika hyvin käveleen illalla ja tänäänkin jo pystyny rauhassa touhuileen eli siltä osin nyt kaikki meni hyvin!
 
@Sinisilmät ei oo totta! Tulin kattoo oisko täällä hyviä uutisia mut ei sit putkeen mennyt taaskaan, kyllä suututtaa sun puolesta! :(
Mielestäni jo se teidän ed. Kokemus oli niin kamalaa et tämäkin vielä. Kyllä on koettelemusta :(
Ihmeellinen toi siittiöjuttu myös, miten ihmeessä ne voi yhtäkkiä tolleen kadota :eek:
Toivottavasti joku selitys löytyy tai edes sitten se yksi lähtisi kehittymään ja siirto toisi plussan eikä lisää. pettymyksiä...Tsemppiä ihan hirveesti❤
 

Yhteistyössä